Fnea gestopt dankzij wondermiddel Subutex

silverfish

Bewuste gebruiker
Ik wil binnenkort proberen om van de methadon over te stappen naar subutex maar zit in het buitenland. Ik ebruik al 6 jaar geen herine meer, enkel methadon. Subutex is hier te verkrijgen op doktersrecept.
Weet iemand hoeveel subutex je dagelijks nodig hebt bij een overstap van 10 mg methadon? (= 2 pillen in Nederland)
Of verschilt dit van persoon tot persoon..?

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Ik krijg één pil van 2 mg per dag. Soms heb ik genoeg aan 1 mg.

De dosis voor buprenorfine als pijnstiller is 0,2 mg, soms het dubbele. Ik krijg dus tien keer zoveel. 2 mg schijnt de gemiddelde dosis voor opiaatverslaving te zijn.

In Amerika doseren ze veel hoger, soms wel tot 32 mg!

Maar omdat ik voel dat hij 's avonds soms al uitgewerkt is, neem ik twee maal daags een halve tablet (2x daags 1 mg).

Het zijn sublinguale tabletten. Dat houdt in dat je ze NIET door moet slikken, maar onder je tong moet laten oplossen en opnemen. Dat duurt 5-10 minuten.

Samengevat denk ik dat je aan 2 mg genoeg hebt. Zo niet dan kan je arts altijd verhogen, tenzij het net zo'n klootzak is als de mijne. :wink:

xxx
fnea

speeseend

Wijs gebruiker
fneawognfkgln zei:
Ik krijg één pil van 2 mg per dag. Soms heb ik genoeg aan 1 mg.

De dosis voor buprenorfine als pijnstiller is 0,2 mg, soms het dubbele. Ik krijg dus tien keer zoveel. 2 mg schijnt de gemiddelde dosis voor opiaatverslaving te zijn.

In Amerika doseren ze veel hoger, soms wel tot 32 mg!

Maar omdat ik voel dat hij 's avonds soms al uitgewerkt is, neem ik twee maal daags een halve tablet (2x daags 1 mg).

Het zijn sublinguale tabletten. Dat houdt in dat je ze NIET door moet slikken, maar onder je tong moet laten oplossen en opnemen. Dat duurt 5-10 minuten.

Samengevat denk ik dat je aan 2 mg genoeg hebt. Zo niet dan kan je arts altijd verhogen, tenzij het net zo'n klootzak is als de mijne. :wink:

xxx
fnea

Ik gebruik nu ruim één jaar buprenorfine. Ben na twee weken op vier mg. te hebben gezeten verhoogt naar 10 mg. In de vorm van één van twee en één van acht (Temgesic). De reden van deze hoge dosering is dat de trek nog steeds aanwezig was. Door het verhogen verdween dit en is de duur van dit middel verlengt.

Het afbouwen gaat uitermate eenvoudig. Ik ben met 2 mg. p.w. omlaag gegaan en zit nu zo op twee tot drie mg. p.d. afhankelijk wat de behoefte is op dat moment. Ook ik verdeel het over de dag. Uit eigen ervaring blijkt dat dit voor mij het beste is (overigens niet het advies van de arts).

Zolang ik dit middel gebruik ben ik geen één keer terug gevallen. Ik vind dan ook dat de artsen eerder naar dit middel moeten grijpen aangezien alle door fnea genoemde positieve effecten naar mijn beleving correct zijn.

jaja

Bewuste gebruiker
Goed om te lezen, dat sowieso; maar toch één kanttekening.
Je zegt al één jaar dit middel te gebruiken, en gebruikte in het begin zo'n 10 mg, waarbij het volgens jou eenvoudig is om het gebruik langzaam af te bouwen, met zo'n 2 mg p/w. Een eenvoudige rekensom zou de lezer kunnen doen concluderen dat je dientengevolge reeds lange tijd geheel niets meer slikt. Toch gebruik je het middel dus nog, als ik 't tenminste niet verkeerd begrepen heb; vanwaar??

]-[IG]-[

Experimenterende gebruiker
Hij bedoelt denk ik dat ie van 10 mg/week naar 2 mg/week af heeft gebouwd zonder al te veel moeite.

speeseend

Wijs gebruiker
jaja zei:
Goed om te lezen, dat sowieso; maar toch één kanttekening.
Je zegt al één jaar dit middel te gebruiken, en gebruikte in het begin zo'n 10 mg, waarbij het volgens jou eenvoudig is om het gebruik langzaam af te bouwen, met zo'n 2 mg p/w. Een eenvoudige rekensom zou de lezer kunnen doen concluderen dat je dientengevolge reeds lange tijd geheel niets meer slikt. Toch gebruik je het middel dus nog, als ik 't tenminste niet verkeerd begrepen heb; vanwaar??

Je begrijpt het idd. niet verkeerd, dat ik in vier weken tijd van tien mg. p.w. naar twee mg. p.w. ben gegaan. Afbouwen is, bij mij althans, niet hetzelfde als stoppen.

Wat betreft het vanwaar; ik werd geadviseerd om op (ik hoop dat ik het goed zeg) Naltrexon over te stappen na een abstinentie van tien dagen.

Ik moet je erbij vertellen dat ik voor deze periode een constant gebruiker van heroine ben geweest. Dit heb ik z'n tien jaar gedaan met één gram p.d.

Nu vind ik het zo nu en dan toch wat lastig om mezelf volledig te vertrouwen. Ookal geeft de praktijk geen aanleiding. Het is dus voor mij een veiligere manier om wat langer op de Buup te blijven.

Van wat ik begrepen heb én wat ik heb mogen ervaren is Buprenorfine een middel dat vrij eenvoudig is om vanaf te komen. De arts ziet de Oxazepam ook als een groter probleem (wat in mijn ogen wel mee zal vallen)

http://www.geneesmiddelenrepertorium.nl ... 11872.html (punt 5.1) Het is dan wel noodzakelijk, zoals bij elk middel met verslavende eigenschappen, om het gebruik te minimaliseren. Dit zal het allemaal een stuk makkelijker maken.

Hoe de weg eruit zal zien na 't stoppen van de buprenorfine weet ik niet. Ik hoop dat de trek tegen die tijd verdwenen zal zijn en dat het trigger-effect ontlopen kan worden. Dit zal de praktijk moeten uitwijzen. Voorlopig heeft dit middel een ''normaal'' leefpatroon voor mij mogelijk gemaakt. Dit is iets wat ik met methadon moeilijker vond.

Nb. Ik slik dit middel niet (is niet aan te raden) omdat het een SUBLINGUAL middel is (S.L). Je doet 'm dus onder de tong.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ik vind deze topic 1000x boeiender dan de kinderpubertopics over hoe stoned ben ik nu ?

Dit is best wel goeie shit, ik zal het aan mijn moeder doorgeven dan kan ze is gaan praten met de methaman van mijn broers.

Misschien dat ze dan eindelijk is rust krijgt.

Je uren lang research en type werk zijn niets voor niets geweest fneawognfkgln ...

Groet

Stonie

pepito

Bewuste gebruiker
Ook hier de stelling die voor het hele leven opgaat: of je nu denkt dat je het kunt, of dat je het nu denkt dat je het niet kunt,je hebt gelijk!....wat dat met dit topic te maken heeft? of je nu denkt dat je het met wondermiddel x wel kunt of dat je het met wondermiddel x niet kunt, je hebt gelijk.... en dat is niet bedoeld om iemand te provoceren! Het gaat om je EIGEN keuzes, en de mens is een autonoom wezen.... en meteen antwoord op de opkomende vragen: ja ik spreek uit ervaring....

speeseend

Wijs gebruiker
pepito zei:
Ook hier de stelling die voor het hele leven opgaat: of je nu denkt dat je het kunt, of dat je het nu denkt dat je het niet kunt,je hebt gelijk!....wat dat met dit topic te maken heeft? of je nu denkt dat je het met wondermiddel x wel kunt of dat je het met wondermiddel x niet kunt, je hebt gelijk.... en dat is niet bedoeld om iemand te provoceren! Het gaat om je EIGEN keuzes, en de mens is een autonoom wezen.... en meteen antwoord op de opkomende vragen: ja ik spreek uit ervaring....

God:''dank u voor het placebo-effect''

... oh..en niet te vergeten:''T J A K K A"

p.s. excuses voor het non-topic.
p.s.s excuses voor de mogelijk storende lettertypes / kleuren.

Fishhead07

Wijs gebruiker
Klinkt inderdaad werkelijk waar als een wondermiddel.

Waarom word het niet door iedereen gebruikt en vervangen door methadon en dergeliijke medicijnen???

Goed om te horen dat het beter gaat :)

Ga zo door :wink:

speeseend

Wijs gebruiker
Fishhead07 zei:

Waarom word het niet door iedereen gebruikt en vervangen door methadon en dergeliijke medicijnen???

Dit komt omdat de verslavings/huisartsen te weinig van dit medicijn weten. Ik geloof dat het pas een jaar of vijf-en-twintig bestaat. En in den beginne was het product voor heel andere doeleinden bestemd. Later werden er ook bijzonder effectieve eigenschappen ondekt bij het afkicken van opiaten, met buprenorfine. Maar dan wel in doseringen die een 10 tot 100 keer (of zelfs nog meer) hoger liggen dan voor de ''normale pijnbestrijding''

Nu heb ik geluk gehad met de verhuizing naar een locatie waar dit middel gestimuleerd wordt.

Maar het feit blijft als een paal boven water staan; wanneer een verslaafde aan heroine geen EX-verslaafde wil worden, zal dit middel weinig uithalen. Ik vind Buprenorfine een fantastisch middel, zoals overduidelijk te lezen valt. Ik hoop dat verslaafden die echt willen stoppen eerder worden geadviseerd Subutex, Temgesic e.d. te gebruiken. Je moet niet teveel tegenslagen hebben gehad met het afkicken. Dit is niet bevordelijk voor je geestelijke gesteldheid.

Voorlopig zijn er weer een aantal weken bij en het gaat nog steeds okay met mij. Misschien ben ik wel een uitzondering. Dat is ook goed mogelijk. Maar ook al zou dat zo zijn, dan blijft blijft:''als je het niet probeert, weet je ook niet tot welke groep je dan wel behoort''.

Fishhead07

Wijs gebruiker
speeseend zei:
Fishhead07 zei:

Dit komt omdat de verslavings/huisartsen te weinig van dit medicijn weten. Ik geloof dat het pas een jaar of vijf-en-twintig bestaat. En in den beginne was het product voor heel andere doeleinden bestemd. Later werden er ook bijzonder effectieve eigenschappen ondekt bij het afkicken van opiaten, met buprenorfine. Maar dan wel in doseringen die een 10 tot 100 keer (of zelfs nog meer) hoger liggen dan voor de ''normale pijnbestrijding''

Nu heb ik geluk gehad met de verhuizing naar een locatie waar dit middel gestimuleerd wordt.

Maar het feit blijft als een paal boven water staan; wanneer een verslaafde aan heroine geen EX-verslaafde wil worden, zal dit middel weinig uithalen. Ik vind Buprenorfine een fantastisch middel, zoals overduidelijk te lezen valt. Ik hoop dat verslaafden die echt willen stoppen eerder worden geadviseerd Subutex, Temgesic e.d. te gebruiken. Je moet niet teveel tegenslagen hebben gehad met het afkicken. Dit is niet bevordelijk voor je geestelijke gesteldheid.

Voorlopig zijn er weer een aantal weken bij en het gaat nog steeds okay met mij. Misschien ben ik wel een uitzondering. Dat is ook goed mogelijk. Maar ook al zou dat zo zijn, dan blijft blijft:''als je het niet probeert, weet je ook niet tot welke groep je dan wel behoort''.

Mooi man. Ik hoop dat je het volhoud.

Waar een wil is, is een wet. Ik heb het zelf meegemaakt in mijn familie en afkicken kan, maar je moet het willen. Me oom wilde het en is clean de ander niet en die is erg aan kapot gegaan :flushed: zo hard is het leven. Je kiest je eigen leven uit. punt uit!!!!!!

Klote drugs :rolleyes:

Bovenaan