Fnea stopt weer met heroïne-cocaïne

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Ik zat weer aan dagelijks heroïne en bijna-dagelijks cocaïne.

IK WIL STOPPEN.

Net m'n laatste beetje smack opgerookt, nu ga ik proberen, heel hard proberen, om geen nieuwe meer te halen!

Ik ben het gewoon zo zat met spul. Je geld gaat er aan, je eigenwaarde, je familiebanden, je sociale contacten, je mentale gezondheid, etc. Alles gaat naar de klote ervan.

En IK wil dat niet meer.

In dit topic mijn vooruitgang.

XXX
FNEA

needlefreak

Bewuste gebruiker
fneawognfkgln zei:
Ik zat weer aan dagelijks heroïne en bijna-dagelijks cocaïne.

IK WIL STOPPEN.

Net m'n laatste beetje smack opgerookt, nu ga ik proberen, heel hard proberen, om geen nieuwe meer te halen!

Ik ben het gewoon zo zat met spul. Je geld gaat er aan, je eigenwaarde, je familiebanden, je sociale contacten, je mentale gezondheid, etc. Alles gaat naar de klote ervan.

En IK wil dat niet meer.

In dit topic mijn vooruitgang.

XXX
FNEA

Ik weet wat je bedoeld. Ik gebruik de laatste tijd ook veel heroïne. Die dag neem ik dan geen methadon en spaar ik het op. Als ik me echt slecht voel neem ik dan een dubbele dosis methadon. Af en toe coke erbij kan ik ook niet laten. Maar je hebt gelijk, ik heb er ook al aan zitten denken, en ik vind het ook, alles gaat kapot. Maar het is zo moeilijk om ervan te blijven. Bijna elke dag bellen dealers om te vragen of ik er wil kopen. Soms krijg ik ook gratis wat dope. En het is ook veel beter dan methadon. Na een shot bruin krijg je een soort rush maar als je methadon binnen hebt, voel je dat niet zo goed. Ik kan er ook niet van blijven. Na al die jaren tevergeefs proberen om m'n leven te veranderen. Heb ik er mij nu een beetje bij neergelegd. Ik vecht er niet meer tegen. Het is een soort levenstijl die ik gewoon ben. Ik gebruik graag en ik probeer het gewoon onder controle te houden. Helemaal stoppen lukt me toch niet. Maar ik wil je niet ontmoedigen. Jij gebruikt 3 jaar heroïne geloof ik, ik al 7 jaar. Het zal je wel lukken om een normaal leven op te bouwen. Het zal natuurlijk niet gemakkelijk zijn. Soms zal je bikkelhard moeten zijn voor jezelf. Maar je moet blijven volhouden en je moet een positieve vervanging vinden. Als je er echt vanaf wilt, zal het je wel lukken. Vraag desnoods professionele hulp. Begin met gesprekken en zij kunnen dan het best oordelen wat het beste is voor jou. Ambulante begeleiding of eventueel een opname. Ja, je zal er iets voor over moeten hebben om er vanaf te geraken. Het is niet gemakkelijk. Maar ik wens je heel veel geluk en sterkte. Hou ons op de hoogte. :wink:

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
needlefreak zei:
Ik weet wat je bedoeld. Ik gebruik de laatste tijd ook veel heroïne. Die dag neem ik dan geen methadon en spaar ik het op. Als ik me echt slecht voel neem ik dan een dubbele dosis methadon. Af en toe coke erbij kan ik ook niet laten. Maar je hebt gelijk, ik heb er ook al aan zitten denken, en ik vind het ook, alles gaat kapot. Maar het is zo moeilijk om ervan te blijven. Bijna elke dag bellen dealers om te vragen of ik er wil kopen. Soms krijg ik ook gratis wat dope. En het is ook veel beter dan methadon. Na een shot bruin krijg je een soort rush maar als je methadon binnen hebt, voel je dat niet zo goed. Ik kan er ook niet van blijven. Na al die jaren tevergeefs proberen om m'n leven te veranderen. Heb ik er mij nu een beetje bij neergelegd. Ik vecht er niet meer tegen. Het is een soort levenstijl die ik gewoon ben. Ik gebruik graag en ik probeer het gewoon onder controle te houden. Helemaal stoppen lukt me toch niet. Maar ik wil je niet ontmoedigen. Jij gebruikt 3 jaar heroïne geloof ik, ik al 7 jaar. Het zal je wel lukken om een normaal leven op te bouwen. Het zal natuurlijk niet gemakkelijk zijn. Soms zal je bikkelhard moeten zijn voor jezelf. Maar je moet blijven volhouden en je moet een positieve vervanging vinden. Als je er echt vanaf wilt, zal het je wel lukken. Vraag desnoods professionele hulp. Begin met gesprekken en zij kunnen dan het best oordelen wat het beste is voor jou. Ambulante begeleiding of eventueel een opname. Ja, je zal er iets voor over moeten hebben om er vanaf te geraken. Het is niet gemakkelijk. Maar ik wens je heel veel geluk en sterkte. Hou ons op de hoogte. :wink:

7 jaar? Dat is inderdaad veel. En het zal moeilijk zijn, maar niets is onmogelijk. Ik ken iemand die na 30 jaar (30 jaar!) heroïne-coke-drank gestopt is! Je kan het wel, maar weet je, het is heel normaal om te denken dat je er nooit meer vanaf komt. Had ik tot voorkort ook en met ons iedere verslaafde want dat is gewoon een fase. Maar het kan wél!

En, tja verslavingszorg, opnames e.d. heb ik allemaal al gehad :wink:

Bedankt.

En jij ook sterkte.

xxx
fnea

speeseend

Wijs gebruiker
fneawognfkgln zei:
7 jaar? Dat is inderdaad veel. En het zal moeilijk zijn, maar niets is onmogelijk. Ik ken iemand die na 30 jaar (30 jaar!) heroïne-coke-drank gestopt is! Je kan het wel, maar weet je, het is heel normaal om te denken dat je er nooit meer vanaf komt. Had ik tot voorkort ook en met ons iedere verslaafde want dat is gewoon een fase. Maar het kan wél!

En, tja verslavingszorg, opnames e.d. heb ik allemaal al gehad :wink:

Bedankt.

En jij ook sterkte.

xxx
fnea

Wat Is er gebeurd? Je was ong. een maandje geleden nog zo positief over buprenorfine. En nu ben je alweer helemaal om?! Het kost je meer energie, (wils)kracht en zin wanneer je stopt, begint en weer probeert te stoppen.

Ik heb bewust de pogingen van het stoppen tot een minimum beperkt (helaas alsnog een periode van twee maanden met vallen en opstaan) waarin ik verschrikkelijke moeite had. Nu ik eenmaal de uitdaging in m'n leven heb gevonden, dat is bij iedere persoon weer verschillend wát die uitdaging is, lukt het mij om het bij de dagelijkse dosis buprenorfine te houden. Afgewisseld met een oxa/dia.

Mijn advies is om eerst een uitdaging in je leven te vinden, als basis. Dit kan je dan uit gaan breiden met het oppakken van de sociale aspecten van het leven zodat de afstand tussen jou en je oude gewoontes stapsgewijs groter en groter zullen worden. Én vermijd te allen tijde trigger-momenten.

Maar ja, ik weet 't. Dit klinkt nu als een hoop bullshit waarvan je zelf eigenlijk alles al weet. 't Zit 'm in de beslissing ''wil ik het écht doen of ga ik mezelf nog een paar keer voor de gek houden''.

Ik hoop van harte dat je voor langere tijd zult kunnen genieten van een schoon lijf, met alle emoties van het leven die het met zich mee brengt.

Good luck,

SPEESEEND

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ja waar is het nou scheef gegaan, die buprenorfine was je redding.

Je funcioneerde lekker, had geen last van craving ?
Was het toch niet goed, waar is je arts die je toendertijd hielp ?

Sterkte man.

Stonie

Brandon

Bewuste gebruiker
zeer veel succes!!
De geest is sterker dan het lichaam, (ook al zal dat mischien niet zo voelen bij heroine, ben er helemaal niet bekent mee :flushed: )
dus wilskracht zal je erdoorheen slepen !
Probeer alleen die wil te vinden; door bv. een uitdaging in het leven!

hypersnap

Bewuste gebruiker
Ik wens je zeer veel sterkte en moed toe fnea en als het je mss intreseerd, zoek iets voor je gedachten te kunnen verzetten. Ga sporten, speel spelletje, ga naar vrienden en bouw je band weer op. Als ik jou was zou ik een nieuw gsm nummer aanschaffen en niet aan je dealers geven, zou wordt het ook niet meer verleidelijk om er naar te bellen of gebeld te worden. In ieder geval HOU JE GOED!

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
wederom heel veel succes kerel!

Ik hoop dat het je dit keer lukt van de rotzooi af te blijven. Hoe is de verstandhouding nu eigenlijk met je moeder ? Daar waren laatst nogal wat problemen dacht ik.

Jeller

Badass junkie
waarom ga je niet gewoon een paar maand op reis naar één of ander land buiten Europa en doe daar vrijwilligerswerk voor een goed doel..

dan ben je weg van alles wat slecht voor je is en heb je tijd om te bezinnen en af te kicken

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Patrick a.k.a Spaceface zei:
Helemaal stoppen lukt nog niet 100%, het is nu een paar keer per maand bruin nog

Je bent nog zo jong (4 jaar jonger dan ik) kan je niet beter een keer per maand naar een leuk housefeest gaan, of iets in die richting. Kost je evenveel als een shot (dan heb je er nog een biertje en jointje bij ook). En dan als je echt even van de wereld wil eventueel een paar xtc pilletjes erbij ofzo. Krijg je ook een aardige rush van in combinatie met zo'n feest en gezellige mensen geloof me... Ik heb nooit begrepen wat mensen zo bijzonder vinden aan heroïne, ik vind veel mensen die het gebruiken net lopende lijken (no offence). Maar goed ik hoef het ook niet te weten...

Veel succes in ieder geval met je verdere leven, ik vind het wel knap dat je zo snel weer aardig opgekrabbelt ben. good work :stoned:

Om mezelf maar te quaten uit een vorig doodgebloed topic van een stopsessie :)! Probeer idd afleiding te zoeken en dump je phone je wilt toch niet eens gebeld worden door mensen die je de verdoemenis in helpen...

Nogmaals sterkte ik heb totaal geen ervaring met deze opiaat maar heb ook al mensen helemaal verkeerd zien gaan van crack (begonnen zelfs bezittingen van anderen te verkopen :rolleyes: )

silverfish

Bewuste gebruiker
Kut voor je Fnea. Maar als je het wilt zal het je ooit lukken, al dan niet met subutex of methadon. Ik ben vanaf mijn 15de verslaafd geweest aan heroine en ben op-en-af steeds afgekickt maar ik ging na een paar maanden tot een jaar altijd weer opnieuw gebruiken.
Totdat er (na 16 jaar!..) een moment kwam dat ik het ZO ontzettend beu was dat ik er definitief mee kon kappen. Ik gebruik nu al meer dan zes jaar niet meer.
Dat je er niet meteen van af komt wil overigens niet zeggen dat je geen 'normaal' leven kunt leiden. Met hersens, doorzettingsvermogen en wilskracht (en die heb je volgens mij) kan je ondanks je gebruik vaak best nog werken en/of studeren.
Vervolgens kan je dan misschien een stapje verder gaan en je leven nog meer opbouwen.
Ik heb uiteindelijk een baan gevonden, ben van mijn schulden afgeraakt en taal niet meer naar dope (ondanks een lage dosering methadon; zo'n 15 mg). Maar dat heeft wel even geduurd geef ik toe... Het kost soms verdomd veel tijd maar het kan!
En remember: heroine gebruiken is niet persé gelijk aan een klotenleven. Probeer er hoe dan ook wat van te maken. Succes!

pepito

Bewuste gebruiker
silverfish zei:
Kut voor je Fnea. Maar als je het wilt zal het je ooit lukken, al dan niet met subutex of methadon. Ik ben vanaf mijn 15de verslaafd geweest aan heroine en ben op-en-af steeds afgekickt maar ik ging na een paar maanden tot een jaar altijd weer opnieuw gebruiken.
Totdat er (na 16 jaar!..) een moment kwam dat ik het ZO ontzettend beu was dat ik er definitief mee kon kappen. Ik gebruik nu al meer dan zes jaar niet meer.
Dat je er niet meteen van af komt wil overigens niet zeggen dat je geen 'normaal' leven kunt leiden. Met hersens, doorzettingsvermogen en wilskracht (en die heb je volgens mij) kan je ondanks je gebruik vaak best nog werken en/of studeren.
Vervolgens kan je dan misschien een stapje verder gaan en je leven nog meer opbouwen.
Ik heb uiteindelijk een baan gevonden, ben van mijn schulden afgeraakt en taal niet meer naar dope (ondanks een lage dosering methadon; zo'n 15 mg). Maar dat heeft wel even geduurd geef ik toe... Het kost soms verdomd veel tijd maar het kan!
En remember: heroine gebruiken is niet persé gelijk aan een klotenleven. Probeer er hoe dan ook wat van te maken. Succes!
Ik ken geen enkele heroine gebruiker die GEEN klote leven heeft. en ik ken er toch aardig wat. Get a life, gebruik je hersens en kies er niet langer voor om een gevange te zijn in een vrij bestaan. Zolang de mening bestaat dat je er wel goed mee leven kan dan hou je de verslaving in stand. En dat is prima als je dat wil. Hier juist de roep om te willen stoppen. Fnea succes!

needlefreak

Bewuste gebruiker
silverfish zei:
En remember: heroine gebruiken is niet persé gelijk aan een klotenleven.

pepito zei:
Ik ken geen enkele heroine gebruiker die GEEN klote leven heeft. en ik ken er toch aardig wat.
Get a life, gebruik je hersens en kies er niet langer voor om een gevange te zijn in een vrij bestaan. Zolang de mening bestaat dat je er wel goed mee leven kan dan hou je de verslaving in stand. En dat is prima als je dat wil.

Ik ken wel heroïnegebruikers die geen klote leven hebben. Iedereen heeft al eens tegenslagen en moeilijke periodes. Ook mensen die geen drugs gebruiken. Daarom heb je nog geen klote leven. Ik gebruik zelf dagelijks afwisselend heroïne en methadon. Daarbij nog benzo's, alcohol en wiet. Maar ik heb zeker geen klote leven. Ik ga veel om met vrienden. Er gebeurd altijd wel iets en ik amuseer me rot. Ik ben verslaafd, dat wel. Ik moet elke dag een opiaat binnen krijgen of ik kom slecht. Maar ik neem dat erbij en ik geniet elke dag van het leven. Ik eet goed, voel me goed en ben gelukkig. :)

silverfish

Bewuste gebruiker
Twintig jaar gebruikt en beslist geen kloteleven gehad. VWO en opleiding afgemaakt, veel gestapt, vaak verliefd geweest en al die jaren bovendien gewoon gewerkt. Daarnaast veel gereisd en mooie dingen gezien. Ja, ook wel eens rotperiodes meegemaakt net als ieder normaal mens... het leven is nu eenmaal geen feestje. Maar een gebruiker hoeft dus niet altijd een kloteleven te hebben...
Dit neemt niet weg dat ik Fnea heel veel succes wens, ik hoop dat het hem lukt te kappen en ik zou niemand aanraaden heroine te gebruiken maar ieder mens is anders en zelfs een gebruiker kan een relatief 'normaal' leven leiden.

partygirl

Newbie
inderdaad, het wil niet zeggen dat je een kloteleven hebt omdat je heroine gebruikt, maar het kan je leven wel klote maken als je het niet meer in de hand hebt. In ieder geval veel sterkte en als het niet meteen lukt, geef de moed niet op, het leven is nu eenmaal vallen en opstaan...
Ikzelf gebruik hero vanaf m'n veertiende en nu tien jaar later ben nogmaals op de goede weg, heb al drie maand niet meer gebruikt (en ook geen methadon, want dat is nog een grotere klerezooi dan de hero zelf vind ik persoonlijk), heb ook vele pogingen gedaan in het verleden, en veel hervallen, maar je moet gewoon blijven proberen en er vooral in geloven dat het je zal lukken!

partygirl

Newbie
Tja, als je in een milieu zit waar al je vrienden een pak ouder zijn, ben je er rap mee weg natuurlijk.
En om nog eens te benadrukken dat het niet alleen mensen zijn die maar een slecht leven hebben die eraan beginnen, ik heb altijd alles gehad wat ik wou, m'n ouders hebben een eigen zaak, dus financieel heb ik nooit en nog steeds niks te kort gehad. Ik heb m'n opleidings schoonheidszorgen afgemaakt, plus nog een opleiding als administratief bediende, heb een eigen huis, mooie auto en over m'n uiterlijk heb ik ook niet te klagen. (Alhoewel de meeste mensen denken dat heroinegebruikers er allemaal marginaal en verwaarloosd voorkomen. )
Maar ben gewoon heel beinvloedbaar geweest en heel nieuwschierig en denk dat je op die leeftijd gewoon nog niet echt begrijpt wat de gevolgen kunnen zijn, je bent eigenlijk nog een kind en denkt dus niet echt na.

eXeCuze

Bewuste gebruiker
hmmn dat vind ik onzin leeftijd heeft er nix mee te maken kben nou 15 jaar maar voel me echt niet zo kvoel me eerder 18 ofzo kweet goed waar ik mee bezig ben ksnap zowiezo ook niet hoe je oooooit aan heroine kunt beginnen een spuit in je arm zetten om je goed te voelen vind ik te ver gaan en als je dan ook nog eens de verslavingsrisico's weet dan hebk er al helemaal geen behoefte meer aan

needlefreak

Bewuste gebruiker
eXeCuze zei:
hmmn dat vind ik onzin leeftijd heeft er nix mee te maken kben nou 15 jaar maar voel me echt niet zo kvoel me eerder 18 ofzo kweet goed waar ik mee bezig ben ksnap zowiezo ook niet hoe je oooooit aan heroine kunt beginnen een spuit in je arm zetten om je goed te voelen vind ik te ver gaan en als je dan ook nog eens de verslavingsrisico's weet dan hebk er al helemaal geen behoefte meer aan
Lees heel haar post eens voor je zo'n commentaar geeft. En niet iedereen is hetzelfde. Je weet haar situatie toen ook niet precies. Ik kan haar goed begrijpen op die leeftijd met oudere vrienden etc. Zo is het bij mij ook gegaan toen ik met harddrugs begon op jonge leeftijd. Ik dacht er op die leeftijd ook anders over dan nu.

Nog even erbij, ik was ook heel beïnvloedbaar en nieuwschierig naar alle drugs op die leeftijd. Had iemand mij op m'n 14de heroïne aangeboden had ik het ook gedaan. 't is alleen 4 jaar later gebeurd. :mrgreen:

needlefreak

Bewuste gebruiker
eXeCuze zei:
ksnap zowiezo ook niet hoe je oooooit aan heroine kunt beginnen een spuit in je arm zetten om je goed te voelen vind ik te ver gaan en als je dan ook nog eens de verslavingsrisico's weet dan hebk er al helemaal geen behoefte meer aan

Jij denkt al direct aan spuiten maar bijna altijd begin je met chinezen (roken op zilverpapier). Niet iedereen die heroïne gebruikt gaat spuiten.

Nog eens, ik kan haar goed begrijpen omdat ik ongeveer hetzelfde meegemaakt heb en jij niet.

Je bent jong, het word je aangeboden, je bent nieuwschierig, je gebruikt het. Het bevalt je en je wilt het nog doen. Je hebt nog geen afkick en het voelt goed. Je hebt het gevoel dat je kan stoppen als je wilt. Je hebt alles onder controle. Maar als je het blijft gebruiken (dat doe je als het je bevalt) dan hang je er vroeg of laat aan vast. Je bent niet zo snel verslaafd zoals veel mensen denken. Maar ermee beginnen is een risico. Je doet het beter niet.

Bal0n

Badass junkie
eXeCuze zei:

Lees deze post ove 3 jaar nog maar eens terug :wink:

alfie

Newbie
Ik hoop echt, zoals iedereen hier op het forum, dat uwe wil u zal leiden naar de weg da ge wilt bewandelen.. Bij deze heel veel succes, goeie moed en doorzettingsvermogen gewenst... ook voor alle anderen die er van af willen.. Weet dat iedereen hier achter u staat op 't forum :) Ik duim alvast ..

needlefreak

Bewuste gebruiker
fneawognfkgln zei:
Nou, het is echt moeilijker dan ik had gedacht.

Het is verschrikkelijk moeilijk.

Maar ik blijf strijden hoor.

Ik weet het, heel moeilijk om er definitief mee te stoppen. Helemaal afkicken lukt me nooit. Ik heb het opgegeven. Wil niet zeggen dat het jou niet lukt. Voor mij hoeft het niet meer. Ik voel me goed zo. Als jij het echt wilt, dan zal het wel lukken. Met vallen en opstaan natuurlijk. Dat hoort erbij. Laat je daardoor niet ontmoedigen. Ga ervoor!

Heb je nog niet gedacht aan methadon? Je blijft dan wel verslaafd aan een opiaat natuurlijk. Maar het kost bijna niks, er zit geen rotzooi bij, etc. Gewoon elke dag een slokje methadon drinken en je kunt een normaal leven opbouwen. Bij een goeie dosis heb je geen drang meer naar heroïne. Het heeft tijdelijk voordelen om van de heroïne te blijven. Maar er zijn ook nadelen aan hoor! Het lost je coke probleem ook niet op.

En jij wilt helemaal clean zijn zeker? 't Zal niet gemakkelijk zijn om het met wilskracht te doen. Of neem je nog medicatie? Allesinds wens ik je heel veel succes om te blijven strijden!! Je komt er wel! :wink:

Biter

Newbie
Desnoods zoek je hulp.. ga naar van die praatgroepen die schijnen te helpen. (Samen met anderen stoppen helpt, en erover praten als je een slippertje hebt gemaakt.)

Heb je al gedacht aan een zinvol leven? Ik weet niet hoe lang je die rotzooi al gebruikt en hoe oud je bent enzo. Maar zie jij jezelf dood gaan aan die shit? Gebruik je het trouwens samen met vrienden? Wat moet ik me er eigenlijk bij voorstellen? Heb je gewoon een baan terwijl je gebruikt enzo?

Methadon helpt ook niet.. daar raak je ook gewoon verslaafd aan en de trek in heroine blijft er alleen maar door. Een leven zonder is zoveel beter, uiteindelijk.

Needlefreak.. Jammer dat je al geaccepteerd hebt dat je niet meer kan stoppen. Je weet dat je verslaving alleen maar erger zal worden met de jaren.

needlefreak

Bewuste gebruiker
Biter zei:
Methadon helpt ook niet.. daar raak je ook gewoon verslaafd aan en de trek in heroine blijft er alleen maar door. Een leven zonder is zoveel beter, uiteindelijk.
Je bent er zwaar verslaafd aan, das een feit. Heb jij ervaring met methadon? Ik sta nu op 70mg per dag. Als ik die dosis binnen heb kan ik makkelijk zonder heroïne. Soms spaar ik m'n methadon wel op om een dag heroïne te gebruiken. Methadon en heroïne samen doe ik niet. Vind ik de moeite niet. Je voelt minder van je bruin of je moet veel meer gebruiken, dan liever apart. Ik weet niet of m'n leven zoveel beter zou zijn zonder methadon. Ik denk het zelf niet.
Biter zei:
Needlefreak.. Jammer dat je al geaccepteerd hebt dat je niet meer kan stoppen. Je weet dat je verslaving alleen maar erger zal worden met de jaren.
Ik heb alles onder controle. Ik heb dagelijks methadon ter beschikking. Af en toe eens bruin gebruiken kan ik niet laten maar ik blijf op methadon. Moest ik stoppen met methadon en weer vollenbak heroïne gaan gebruiken, dan zou het idd weer erger worden. Ondertussen ken ik mezelf wel op het vlak van druggebruik. :wink:

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
needlefreak zei:
Ik weet het, heel moeilijk om er definitief mee te stoppen. Helemaal afkicken lukt me nooit. Ik heb het opgegeven. Wil niet zeggen dat het jou niet lukt. Voor mij hoeft het niet meer. Ik voel me goed zo. Als jij het echt wilt, dan zal het wel lukken. Met vallen en opstaan natuurlijk. Dat hoort erbij. Laat je daardoor niet ontmoedigen. Ga ervoor!

Heb je nog niet gedacht aan methadon? Je blijft dan wel verslaafd aan een opiaat natuurlijk. Maar het kost bijna niks, er zit geen rotzooi bij, etc. Gewoon elke dag een slokje methadon drinken en je kunt een normaal leven opbouwen. Bij een goeie dosis heb je geen drang meer naar heroïne. Het heeft tijdelijk voordelen om van de heroïne te blijven. Maar er zijn ook nadelen aan hoor! Het lost je coke probleem ook niet op.

En jij wilt helemaal clean zijn zeker? 't Zal niet gemakkelijk zijn om het met wilskracht te doen. Of neem je nog medicatie? Allesinds wens ik je heel veel succes om te blijven strijden!! Je komt er wel! :wink:

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
needlefreak zei:

Bedankt needle!

Hey, dat je in de overtuiging bent dat je niet meer kán stoppen, dat is de ziekte verslaving die dat in je oor fluistert, dat hoort bij onze ziekte, dat we dat soort gedachtes denken, maar het is niet de realiteit man! Ik zit nu bij de N.A. en daar zitten mensen die na 30 jaar bruin-coke-drank gestopt zijn zelfs!

Methadon, dat willen ze me niet geven hier, geloof ik. Ik zit bij een hele slechte verslavingszorg. Althans ik heb een hele slechte relatie met mijn verslavingsarts. Hij denkt dat ik mij aanstel, dat ik makkelijk kan stoppen maar dat ik expres door blijf gebruiken enkel omdat ik het lekker vindt. Ik spreek hem niet meer, enkel nog een psycholoog daar.

Ik gebruik juist, omdat ik depressieve klachten heb. Soms voel ik me zo slecht dat ik mijn bed tot 16u niet uit kom. En wil ik echt dood. Ik heb al eerder een 'echte' depressie gehad die met medicijnen behandeld moet worden, en ben afgelopen vrijdag bij m'n psychiater geweest en we zijn tot de conclusie gekomen dat er een tweede grote depressie duidelijk op komst is. Heroïne geeft mij m'n levenslust, vitaliteit en energie terug. Gebruiken is het enige waar ik aan kan denken als ik me zo diep naar voel.

M'n psychiater heeft me Prozac voorgeschreven, een middel waar ik eerder goed op gereageerd heb, daar ben ik wel blij mee. Waarschijnlijk voel ik me binnenkort beter en is elk geval de intense verleiding om te gebruiken die komt als ik me depressief voel, weg.

Het lukt me trouwens wel om één dag clean te blijven af en toe. Soms twee dagen.

Maar ook m'n werk, ik doe zwaar werk (betaald gelukkig wel goed!) en dat is zooooveel makkelijker als ik bruin op heb.

En ik ben ook veel vrolijker als ik bruin op heb, ik ben lekker spraakzaam en actief.

En de enorm intense rush als je een shot neemt is zo lekker. Ik ben pas begonnen met intraveneus gebruik.

Maar ik blijf proberen te stoppen. Het maakt zo veel kapot. Maar ik vind het moelijk om te willen stoppen. Ik weet wel dat het móét. En het liefst zou ik gewoon een clean leven hebben. Maar voor die strijd die nodig is om dat te bereiken moet je zo enorm veel motivatie opbrengen, en daar heb ik moeite mee.

Dat komt, denk ik, omdat ik nooit geleerd heb door te zetten in mijn leven. Alles ging altijd vanzelf. Op school bijvoorbeeld. Ik ben geboren met een bovengemiddelde intelligentie. Daardoor heb ik op school nooit moeite hoeven doen, door te hoeven zetten, kracht er achter hoeven te zetten om bij te blijven. Ook heb ik nooit een sport gedaan ofzo. Ik heb nooit geleerd om me ergens volledig voor in te zetten, ergens 100% voor te gaan, ergens voor te vechten. Dát maakt het stoppen voor mij écht erg moeilijk.

Was ik er maar nooit mee begonnen...

Bovenaan