Fnea stopt weer met heroïne-cocaïne

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
^ hopen dat dat een leuk mens is dna, die clean door het leven gaat en dat nog leuk vind ook. en niet dat ik me ondertussen tijdens de opname in Schotland heb verhangen door stress, het leven niet aan kunnen, craving, depressiviteit, ongelukkigheid, heimwee en het missen van m'n moeder en m'n vrienden, en dat, als het niet lukt, dat ik het gevoel krijg dat ik toch nooit beter kan worden, dat de behandeling niet helpt, dat ik junk voor het leven ben - maar daar gaan we even niet van uit, oké ?

ik heb vandaag te horen gekregen dat ik de 30e, dus over 10 dagen al(!!!) naar Schotland naar de kliniek kan komen! het is nu dus 100% zeker dat ik kan komen, de arts dáár in Schotland én de Verzekering zijn akkoord gegaan, dusss.....

Ik ben vandaag al bezig geweest met het verzamelen van telefoonnr.'s, emailadressen, postadressen enz. van mesnen met wie ik contact wil houden - er is daar geen internet, en slechts beperkt telefoon- en emailverkeer, post weeti k niet maar zal wel, maar zal ook wel lang duren...

ik vind t elk geval verschrikkelijk eng om daarheen te gaan... ver weg van mn kamertje, van mn moeder, van mn vrienden, van mn moeders hondje en katten...

en mijn doel was om in september met een opleiding te gaan starten (MBO Verzorgende) - dat gaat nu dus niet door. hij start ook in februari, hoop dat ik dan al terug ben,, anders moet ik tot september wachten (=werken)

elk geval ga ik tot m'n opname zo veel mogelijk heroïne gebruiken en benzo's en ritalin :P gheheehe

silverfish

Bewuste gebruiker
Een grote stap Fnea! Moedig van je. Ik hoop dat het dit keer wel goed uitpakt voor je. Lief dat je moeder je zoveel steun geeft.
Probeer je ons via via op de hoogte te houden? Ik zal voor je duimen. Als je na 8 maanden weer helemaal clean in NL bent kan je me gerust een PM-etje sturen als je je klote voelt. Ik zou me ook niet te druk maken over een isolement na terugkeer. Je hebt in elk geval je familie nog en als je daarnaast nog een paar goeie (liefst niet-gebruikende) vrienden hebt zullen ze heus wel contact houden als het *echte* vrienden zijn. Je bent ook nog hardstikke jong dus je kan heus wel weer een nieuw leven opbouwen.
Bovendien leer je op een opleiding ook in no time nieuwe mensen kennen.
Die 7,5 maand zijn voorbij voordat je het weet. Echt heel veel succes gewenst en zet hem op daar!

zommes

Badass junkie
fneawognfkgln zei:
elk geval ga ik tot m'n opname zo veel mogelijk heroïne gebruiken en benzo's en ritalin :P gheheehe

Dit klinkt wel heel erg achterlijk. Door deze instelling lijkt het of je die opnamekliniek als een soort wonderland ziet waar je op je rug kan gaan liggen om clean te worden.

silverfish

Bewuste gebruiker
En wie weet heb je wel hele leuke medebewoners daar en wordt het nog best gezellig ook.
Probeer het positief te zien en denk aan een heel nieuw, leuk leven erna. Je kan echt wel zonder dope, het kost alleen heel veel tijd om de omschakeling te maken - vooral mentaal - maar tijd heb je daar nou juist in overvloed.
Trouwens, wat een supermooie omgeving daar!! Echt prachtig al die groene heuvels.. Ik ben gek op Schotland en de Schotten. (Veel goeie bands ook daar maar dit terzijde..)

Dus ga lekker wandelen zodra je je fysiek weer wat beter voelt; met zulke mooie natuur om je heen KAN je toch bijna niet depressief worden!.. (ik kreeg bijna zin om mee te gaan, Schotland is prachtig en die slaapkamers zagen er ook al niet verkeerd uit... in zo'n lekker bed heb ik geloof ik in geen twintig jaar geslapen).
En dan ook nog een bibliotheek..
En je kan meteen je Engels verbeteren.
En je kan lekker zwemmen en naar de sauna in het dorp (en op de terugweg dan helemaal relaxed door dat mooie landschap lopen).
En er is een gym dus bij terugkeer in Nederland zie je er natuurlijk uit als Apollo :wink:

So.. always look on the bright side of life!
Natuurlijk lijkt het nu eng maar waarschijnlijk kom je als herboren terug in Nederland en dan wel volhouden he?! Dus focus op de goeie dingen daar in Schotland & it will all work out just fine. Hou je taai en veel sterkte, Silver

silverfish

Bewuste gebruiker
zommes zei:
fneawognfkgln zei:

Dit klinkt wel heel erg achterlijk. Door deze instelling lijkt het of je die opnamekliniek als een soort wonderland ziet waar je op je rug kan gaan liggen om clean te worden.

Ik snap wat je bedoelt Zommes maar als (ex)junk kan ik Fnea ook wel begrijpen.. een soort 'afscheid' van je gebruik. Ja, ik weet het, een kutexcuus natuurlijk maar dat is nou eenmaal verslaving:
Doorgaan tot op het gaatje en pas stoppen als het echt niet anders kan.

Daarom is opname misschien ook wel de enige methode die werkt voor Fnea. Ambulante hulp (methadon of subutexbehandeling) werken voor hem blijkbaar niet. Daar moet je ook echt wel supergemotiveerd voor zijn en dus ook nee kunnen zeggen, ook wanneer je je klote voelt.
Je hebt overigens helemaal gelijk dat het niet vanzelf zal gaan in die kliniek. Fnea zal er ook keihard voor moeten knokken. Maar probeer het wel een beetje positief te zien Fnea anders mislukt het bij voorbaat.
Als je er echt voor gaat zal je zien dat het dopegordijn langzaam optrekt en je weer kan genieten van een hele hoop dingen die je nu misschien niet eens opmerkt..

speeseend

Wijs gebruiker
zommes zei:

Lijkt mij de meest logische opmerking na die woorden! Maar ja, wie weet werkt het inderdaad als een soort afsluiting, ieder mens is weer anders.

Doodkapje

Wijs gebruiker
VEEL SUCCES FNEA!!! ik ben er voor je en zal medium spelen! en kan best begrijpen dat je nu veel wil gebruiken, ik doe dat ook als ik weer eens een tijdje drugsloos wil zijn. :wink:

pepito

Bewuste gebruiker
Fnea weet prachtig te bevestigen dat sommigen voor verslaving kiezen.... Pathetic. Wanneer ga je weer stoppen? iig succes....

silverfish

Bewuste gebruiker
pepito zei:
Fnea weet prachtig te bevestigen dat sommigen voor verslaving kiezen.... Pathetic. Wanneer ga je weer stoppen? iig succes....

Waarom moeite doen om in te loggen en vervolgens iemand af te kraken? Fnea is verslaafd en dit is nou eenmaal een DRUGSforum.
Een forum waarop mensen die gebruiken hun ervaringen kunnen uitwisselen, hulp vragen of hun mening kunnen geven.
Iedereen heeft uiteraard recht op zijn eigen mening en zelfs ik - als 'ex-junk' - ben het soms (al dan niet gedeeltelijk) met je eens maar kom alsjeblieft wel met goede argumenten in plaats van de botte boer uit te hangen.
Reageer anders gewoon niet als je Fnea zo 'pathetic' vindt en post op andere threads die jij wel de moeite waard vindt.
Wat kan het je toch schelen? Soms lijkt het jou hoger te zitten dan Fnea zelf.
Zo te lezen heeft hij al meer dan genoeg ellende meegemaakt. Dus geef of (goed onderbouwde) kritiek of wees een beetje positiever in plaats van zuur en cynisch want hier heeft volgens mij helemaal niemand iets aan, de DF-ers niet en Fnea al helemaal niet.

falinter

Experimenterende gebruiker
ik duim voor je , heb alle 5 pagina's net gelezen.

heel erg veel sterkte , hoop dat we het nog van je horen.

peace. :wave:

Brandon

Bewuste gebruiker
heel erg veel sterkte kerel, zul je nodig hebben :)

hoop dat je het afkuntsluiten, en weer positief en clean in het leven zult staan :)

Hoop dat we het nog van je horen :wave:

jansnyper

Newbie
ik hoop da je er vanaf graakt ik wens je veel sterkte.ik ben een oude gebruiker van 40 jaar ik heb ook al verschilende keren geprobeerd er van af tegraaken maar ja tevergeefs.ik wens je echt heel veel sterkte uit de grond van mijn hard.veel geluk.

Bovenaan