Fnea Vraagt Advies

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Fnea heeft de middelvinger opgestoken naar het no-drugs/no-meds beleid dat hij eerder had.

Fnea gebruikt nu:
- diazepam 20 mg per dag
- meprobamaat 400 mg per dag
- trazodon 350 mg per dag (voorgeschreven antidepressivum met sederende werking)

Fnea wenst amfetamine.

Fnea is niet tevreden over zijn behandeling, noch bij jeugdpsychiatrie noch bij verslavingszorg.

Fnea functioneert beter met deze medicijnen.

Fnea presteert beter op school en is stabieler met deze zelf-medicatie.

Waarom zou Fnea stoppen?

Fnea dacht aan de zomervakantie gezien het stoppen met sedativa voelt als een milde psychose.

Maar daarna?

Stel: Fnea is gestopt.

Fnea wenst toch iets leuks aan zijn depressieve leven met neurosen en identiteitsstoornissen te geven.

Fnea zou dan wel van tijd tot tijd amfetamine of mdma willen gebruiken.

De dealers hebben Fnea in zijn huidige en slechtere status gezien en het is aan hun gezicht te zien dat als ze Fnea willen helpen aan bijvoorbeeld amfetamine dat ze zich hierbij schuldig voelen.

Fnea weet et ff niet meer...
En da's niet de eerste keer.
Mensen zeggen "stoppen met die troep" maar toch is het een leuk avontuurtje om een mdma-pilletje te slikken.

Nu Fnea een paar dagen weer is begonnen met Valium, gaat alles weer beter.

- Sorry dat deze post waarschijnlijk warrig overkomt, maar Fnea moest ook ff wat kwijt.

Sincerly yours,
Fnea

BacingsPen

Badass junkie
fneawognfkgln zei:
Fnea heeft de middelvinger opgestoken naar het no-drugs/no-meds beleid dat hij eerder had.

Fnea gebruikt nu:
- diazepam 20 mg per dag
- meprobamaat 400 mg per dag
- trazodon 350 mg per dag (voorgeschreven antidepressivum met sederende werking)

Fnea wenst amfetamine.

Fnea is niet tevreden over zijn behandeling, noch bij jeugdpsychiatrie noch bij verslavingszorg.

Fnea functioneert beter met deze medicijnen.

Fnea presteert beter op school en is stabieler met deze zelf-medicatie.

Waarom zou Fnea stoppen?

Fnea dacht aan de zomervakantie gezien het stoppen met sedativa voelt als een milde psychose.

Maar daarna?

Stel: Fnea is gestopt.

Fnea wenst toch iets leuks aan zijn depressieve leven met neurosen en identiteitsstoornissen te geven.

Fnea zou dan wel van tijd tot tijd amfetamine of mdma willen gebruiken.

De dealers hebben Fnea in zijn huidige en slechtere status gezien en het is aan hun gezicht te zien dat als ze Fnea willen helpen aan bijvoorbeeld amfetamine dat ze zich hierbij schuldig voelen.

Fnea weet et ff niet meer...
En da's niet de eerste keer.
Mensen zeggen "stoppen met die troep" maar toch is het een leuk avontuurtje om een mdma-pilletje te slikken.

Nu Fnea een paar dagen weer is begonnen met Valium, gaat alles weer beter.

- Sorry dat deze post waarschijnlijk warrig overkomt, maar Fnea moest ook ff wat kwijt.

Sincerly yours,
Fnea

Vertel al die zogenaamde 'hulpverleners' dat je erg teleurgesteld bent in het effect van hun hulp (en vooral de medicatie.)

En vertel daarna dat je met amfetamine beter in staat bent te functioneren 'zoals ieder ander'

Want is dat niet het gevoel dat je krijgt na gebruik van amfetamine?

Sterkte!

Het is eigenlijk best gek idee dat je als persoon die psychische hulp krijgt zo wat gedwongen wordt allerlei drugs gebruiken...

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Fnea, wat zijn jouw dagelijkse werkzaamheden, zoals werk/school, maar vooral ook hobbies.

Misschien is sporten iets voor jou. Lekker de natuur in, wandelen, en ondertussen relaxt muziekje op je walkman. Serieus, daar knapt een mens van op.

BacingsPen

Badass junkie
De natuur in gaan wordt steeds moeilijk... Maar als je de mogelijkheid hebt moet je het zeker doen en zal je goed doen, want in de natuur daar hoort de mens gewoon thuis! En niet allemaal in een apart huis!

spacekonijn

Badass junkie
stop 20 mensen in een natuurgebied voor een onbepaalde tijd....

en het eerste waar ze aan beginnen is een klein hutje voor zichzelf te bouwen...

mensen hebben juist huizen nodig , want hutje word groter met de jaren :wink:

maar natuur ingaan moeilijk? leg eens uit? je kan toch gewoon de natuur ingaan en daarna weer terug naar je huis?

BacingsPen

Badass junkie
spacekonijn zei:

en het eerste waar ze aan beginnen is een klein hutje voor zichzelf te bouwen...

maar natuur ingaan moeilijk? leg eens uit? je kan toch gewoon de natuur ingaan en daarna weer terug naar je huis?

Ik moet toch zeker 10 km reizen wil ik in een beetje groot stuk bos terecht komen! (dan kom ik nog jow richting op ook nog :P

En de behoefte aan een 'huisje' is idd wel nodig ja... Dat hoort ook bij de mens...

Maar jij vind het dus normaal hoe het nu gaat? De oorspronkelijke bossen slopen, vervolgens veel geklaag van mensen aan horen (We willen groen, worden in deze saaie buurt niet vrolijker!) Om vervolgens kunstmatig weer overal bomen te planten. (en zoals hier momenteel gaande is, ook weer verwijderen voor parkeerplaatsen!:confused:)

Jezus hey, dat vind ik echt wel 'onnatuurlijk'

Kijk, in Zuid frankrijk staat er op zo'n hoge berg ook een huis, en daar iwl ik best wonen... Maar enkel en alleen omdat het vrijwel onmogelijk is de natuur daar te slopen!

Het gaat mij er gewoon om dat we zoveel natuur verwoesen om zogenaamde 'gewenste' orde te verkrijgen :confused:

En bovendien voel ik me nog niet helemaal met de natuur verbonden als ik in dat grote stuk bos tussen apeldoorn en arnhem ben, want hoor voortdurend die klote auto's!

Dus tsja, de natuur in gaan in NL, het kan zekernog wel, maar ik droom liever over een leven in de jungle waar ik naakt rond kan lopen en elke dag een nieuwe 'hutje' bouw :sunglasses:

BacingsPen

Badass junkie
spacekonijn zei:
gelukkig leef ik in een nog redelijk groene omgeving :)

ja idd, en apeldoorn wordt zelfs ook al 'de stad met een groene omgeving' genoemd... NOT

Ben naar arnhem gereden met me snorfiets, dat was echt buitengewoon zalig die ervaring :grin: ZOVEEL GROEN HE! Daar ga ik zeker weer is heen, en dan lekekr diep de bossen in daarzo! :grin:

Mac...

Badass junkie
ehm ja...
Ik denk dat er hier op het forum niet zo heel erg veel mensen lopen die jou een nuttig advies kunnen geven zonder in cliché's te vallen.

Waterpijp

Bewuste gebruiker
SpacingBen zei:
spacekonijn zei:

Ik moet toch zeker 10 km reizen wil ik in een beetje groot stuk bos terecht komen! (dan kom ik nog jow richting op ook nog :P

En de behoefte aan een 'huisje' is idd wel nodig ja... Dat hoort ook bij de mens...

Maar jij vind het dus normaal hoe het nu gaat? De oorspronkelijke bossen slopen, vervolgens veel geklaag van mensen aan horen (We willen groen, worden in deze saaie buurt niet vrolijker!) Om vervolgens kunstmatig weer overal bomen te planten. (en zoals hier momenteel gaande is, ook weer verwijderen voor parkeerplaatsen!:confused:)

Jezus hey, dat vind ik echt wel 'onnatuurlijk'

Kijk, in Zuid frankrijk staat er op zo'n hoge berg ook een huis, en daar iwl ik best wonen... Maar enkel en alleen omdat het vrijwel onmogelijk is de natuur daar te slopen!

Het gaat mij er gewoon om dat we zoveel natuur verwoesen om zogenaamde 'gewenste' orde te verkrijgen :confused:

En bovendien voel ik me nog niet helemaal met de natuur verbonden als ik in dat grote stuk bos tussen apeldoorn en arnhem ben, want hoor voortdurend die klote auto's!

Dus tsja, de natuur in gaan in NL, het kan zekernog wel, maar ik droom liever over een leven in de jungle waar ik naakt rond kan lopen en elke dag een nieuwe 'hutje' bouw :sunglasses:

hehe, je hebt me weer vlink wat moeite bespaard :P

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
zo ik ben nu clean een paar weken. had een overdosis genomen in een gekke bui en ben op een gesloten afdeling in de psychiatrie beland, de tijd daar tussenin kan ik me niet herinneren. ik hoorde later van een vriendin dat ik vier ampoules adrenaline van de eerste hulp had gejat. ach ja automatisme i guess :grin: .

afbouwschema was diazepam 10 mg dd, om de dag met 2,5 mg verlaagd. 2,5 mg diazepam dd mocht ik langer blijven slikken. snel dus en die 10 mg was te weinig. ik had voor het eerst in m'n leven een delirium! dat was verschrikkelijk. hiervoor heb ik haloperidol (Haldol) gekregen wat erg goed werkt, het eerste medicijn dat ik slik zonder bijwerkingen (heb een lage dosis) maar toch een zeer krachtige werking. toch was het niet genoeg en heb ik 1 nacht in een isoleercel doorgebracht na m'n kamer daar verbouwd te hebben enzo. hiervoor heb ik een levomepromazine (Nozinan) tablet gekregen toen, eenmalig.

ik ben blij dat ik heb kunnen stoppen in zo'n omgeving en denk dta ik er wel dankbaar voor mag zijn. het was dus erg moeilijk, maar het is wel gelukt. ik heb een zelfhulpboek over verslaving gelezen dat heel erg heeft geholpen en wat goede gesprekken gehad met de verpleging, m'n psychiater, m'n moeder etc.

benzo's nooit meer en deze keer echt. dit heb ik tegen veel mensen gezegd, maar hoewel ik het echt meen en zelfs zeker weet, ik weet hoe het klinkt. de enige manier om het anderen te laten zien is gewoon langzaam aan het vertrouwen terugwinnen gedurende de tijd. na 2 weken clean steunen de mensen je wat meer en lijk je wat minder apathisch. na een maandje lijkt het de goede kant op te gaan. na 3 maanden zijn mensen wat zekerder in het vertrouwen. na twee jaar zijn mensen de mogelijkheid op terugval al vergeten bij wijze van spreken. en het speelt ook steeds minder in m'n eigen gedachten.

ik was dus niet dood, ookal was ik er een tijdje niet meer, voordat die geruchten weer gaan spelen :tongueout: ik zat er wel dicht tegenaan deze keer. de overdosis was 80 mg diazepam met 2,000 mg meprobamaat. twee sedativa die sterk met elkaar kunnen reageren. diazepam kan niet dodelijk zijn, maar meprobamaat wel (ademhalingsdepressie). niet de eerste overdosis, ook niet de eerste die dodelijk had kunnen zijn. wel de laatste! m'n kattengeluk heeft me iedere keer gered gelukkig tot nu toe, ik mag wel dankbaar zijn dat ik nog leef denk ik... en ik wil er ook uithalen wat erin zit. dat ga ik ook doen. laters :tongueout:

Bovenaan