1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fout speedgebruik?

Discussie in 'Speed' gestart door RshTeam, 9 mrt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. RshTeam

RshTeam Newbie

Hallo,

Zal me bij deze eerst voorstellen, ben een normale jongen van 20 jaar, ongeveer 1.80 en weeg rond de 85kg alleen dat is sinds een kleine 2 á 3 maand veranderd..

Ik wil graag bij het begin beginnen voor de mensen die het interessant vinden en erover mee kunnen praten.

Het begon allemaal op een dood normale dag, ik was met vrienden en ons planning was om wat te gaan drinken, een van ons kwam op het idee om speed te gaan snuiven, en dat gebeurde.. Op dat moment hartstikke leuk, geweldig, en zonder grap dat is een maand lang door gegaan, en in die maand heb ik misschien 6 a 7 dagen geslapen, we zijn zelfs nog een gehele week doorgegaan.. In die maand zijn er ook wel 8 kratten bier doorheen gegaan, we konden drinken wat we wouden maar werden niet dronken..

In die maand is er *Modknip: prijzen noemen niet toegestaan aan speed doorheen gegaan met 4/5 man, het was standaard *Modknip: prijzen noemen niet toegestaan, 73% inc MDMA.

Ik heb me ziek gevoeld een paar dagen, ik heb het superwarm gehad, ik heb hallucinaties gehad, in mijn hoofd begon ik paranoia te raken, ik dacht dat mijn vrienden rare dingen deden, terwijl dat niet zo was, ik gevoeld dat er waterdruppels over me heen kwamen maar ik niks zag, ik heb de muren op me af zien komen, en op een niet leuke manier wezen spacen..

Na die maand ben ik met m'n domme kop toch weer verder gaan snuiven, tot op de dag van vandaag is dat verder gegaan, maar wel rustiger dan eerst, nu gaat er in een weekend 2 á 3 gram doorheen met max 4 man zonder drank, is nog steeds niet goed, ik weet het..

Ik let meer op hoe en wat ik eet en drink, ik let iets meer op de rust die ik neem..

Na die maand en nu krijg ik soms nog wel hallucinaties, of vergeet ik waar ik ben, heb zelfs een avond gehad dat ik in de nacht weer besefde waar ik was en wat ervoor gebeurde weet ik helemaal niet meer..

Ik probeer hier mijn gevoel te uiten wat ik al een paar dagen in m'n hoofd heb ik lees veel op google maar die antwoorden komen niet door bij me..

Het bovenstaade wat ik heb is niet normaal bij speed gebruikers toch?
    Ik begon midden Januari met speed tot op de dag van vandaag, ik wordt actief wanneer ik weet dat ik speed kan gebruiken en daarvoor ben ik lui, heb ik nergens meer zin in, ik ga minder na buiten en heb geen zin om sommige mensen te zien behalve de vrienden die het ook doen, ik typ dit ook met speed op.. (al ongeveer 0.5gr op en voel niks)

De hallucinaties die ik heb na veel speed en best lang wakker; alles wat ik zie danst (beweegt), dingen wat wit is wordt soms geel of oranje, m'n vloer dat scheef staat, decoratie in m'n huis ziet vaag, ik maak van dingen bijvoorbeeld een dier, ik schrik van mensen die me aantikken, of zwarte bolletjes wat m'n voet aan tikt terwijl ze er niet zijn, ik zie witte/zwarte dingen vliegen in m'n ooghoeken.

Dagen na de speed ben ik lui, en moe, wat ik nu wel minder heb, ik wordt er ook niet meer ziek van en ook geen hoofdpijn, vrienden van me hebben last van hartsteken, of steken in hun spier, ik heb daar totaal geen last van, alleen m'n handen die een opa huidje krijgen, dikke lippen, en grote pupillen, soms een hangend oogje of kaken.

Ben ik verslaafd? Zo ja, dan ben ik te laat om er nog wat aan gaan doen? M'n hoofd zegt het kan geen kwaad, je kan niet zonder..

Op dit moment zitten we tegen of over *Modknip: prijzen noemen niet toegestaan met de speed dat gesnoven is..

Ik heb niks aan verhalen dat het dom is, ik weet dat, ik wil graag weten of dit wat ik heb normaal is, of dat iemand het herkent, of hoe ik kan zien hoe mijn lichaam eraan toe is.

Voelt goed om dit even te vertellen, ik hou het topic in de gaten, sorry voor de spelfouten doe dit via me telefoon.

Ben ook benieuwd naar jullie 'trip'?

Groetjes!

Laatst bewerkt door een moderator: 9 mrt 2018
  2. Zweibeiner

Zweibeiner Bewuste gebruiker

Ik ben geen ervaren speed gebruiker maar ik heb wel zo'n vermoeden dat het normaal is wat je voelt gezien de tijd dat je ermee door bent gegaan. Ik kan je vertellen dat je lichaam dit niet tof vind, daar hoeft niemand je voor te zien denk ik. Ik kan je wel vertellen dat dit niet normaal is, je gebruik en je lichamelijke reactie. Hallucineren is niet normaal en een duidelijk teken dat je lichaam je iets duidelijk wil maken.

Dus even snel rekenen. *Modknip: prijzen noemen niet toegestaan
    Ik weet niet man, terwijl ik zit te typen vind ik het steeds lastiger om je verhaal te geloven. Of je bent zo high dat je ergens fouten hebt gemaakt in je typen en getallen of je lichaam heeft veel te weinig slaap gehad waardoor de fouten komen, dan heb je nog de standaard internet reden en dat is dat je een troll bent en dit verhaal bullshit is.
    0.12 per week vind ik zelf weer erg weinig om een hele week op wakker te kunnen blijven. Daarna typ je weer dat er 2 a 3 gram doorheen gaat met max 4 man in een weekend. Laten we even van 3 gram uitgaan (droog), dan zit je op 0.75 per man voor het hele weekend.
    Dus in 7 dagen tijd heb je op het begin van je verhaal 0.12 pp gehad. Daarna heb je in een weekend tijd 0.75 gram pp gehad. Daar zit toch wel een groot verschil in.
    Aan de andere kant ben ik nu ook wakker dus de kans zit erin dat ik ergens een reken(logica)fout maak. Dus corrigeer me als dat het geval is.

Het klinkt mij erg normaal en zeker met de hoeveelheid en tijd die jij gebruikt. Begrijp ik het goed dat je zegt dat je vanaf januari tot nu non stop speed hebt gebruikt? Als dat het geval is mag je zeer blij zijn dat het bij die symptomen is gebleven. Dan sta ik uiterst verbaasd te kijken dat het alleen daarbij gebleven is.

Ik denk dat je zelf al antwoord gegeven hebt op de vraag aan het einde van je zin. Het is nooit te laat om er wat aan te doen tenzij je tussen een paar planken ligt. Het begint er lekker cliche mee dat je zelf ook moet willen stoppen. Gezien jouw gebruik zou ik je ten zeerste aanraden om te stoppen, ik sta er eerlijk gezegd van te kijken dat je niet meer symptomen hebt dan dat je beschrijft.

Weer even rekenen, vanaf midden januari, laten we de 15de even zeggen voor de handigheid, dan zijn we nu 68 dagen verder. *Modknip: prijzen noemen niet toegestaan geeft je 40 gram speed, als je dat deelt door 68 dagen dan kom je uit op 0.58 per dag. Maar jullie waren met zijn 3/4 man, dus dat gaan we nog even door 3 delen en dan kom je uit op 0.19 per man per dag.
    Dus we hebben nu:
    0.19 per dag
    0.12 per week
    0.75 per weekend

Zoals je ziet klopt er iets niet in deze berekening, hij wijkt ontzettend af. Klopt het dat je zulke afwijkende hoeveelheden gebruikt hebt? Aangezien je zegt:

Ik ga er dan vanuit dat je behoorlijk wat tolerantie opgebouwd hebt, maar met 0.12 per week zie ik dat niet echt gebeuren. Met 0.19 per dag is de kans al groter. Dus je hebt nu een halve gram weggesnoven, dat is dus *Modknip: prijzen noemen niet toegestaan waar je niks van voelt. Dus ik ga even verder rekenen. 0.5 voel je niks van dus laten we even aannemen dat je nu 0.75 nodig hebt om wat te voelen. Als je die hoeveelheid een maand lang wil volhouden dan gaat dat je *Modknip: prijzen noemen niet toegestaan kosten voor alleen jezelf.

Oke, je verhaal mist een hoop logica. Klopt het dat je al zo lang aan het snuiven bent dan is dat heel logisch dat je logica weg is.

Ik denk dat je belangrijkste vragen waren: Lijd mijn lichaam hieronder en zijn de neveneffecten normaal?
    Op beide roep ik heel hard ja. Zet die speed aan de kant en raak het nooit meer aan in je leven. Ik weet dat je er niet op zit te wachten dat men zegt dat het dom is, dat ga ik dus ook niet doen omdat dom een te lief woord is om te omschrijven wat je aan het doen bent. Ga voor jezelf zorgen, trek erop uit, ga een wandeling maken, ga poolen of wat het dan ook is dat je leuk vind. Hoeveel ben je afgevallen in de afgelopen 68 dagen? Heb je geen mensen om je heen die het opvallen dat je in een zeer korte periode een hoop kilo's kwijt bent geraakt?
    Zoek mensen op en laat die zooi staan, je gaat eraan kapot op deze manier. Het is niet de vraag of maar wanneer in jouw geval.

Fool vindt dit leuk.
  3. RshTeam

RshTeam Newbie

@Zweibeiner thanks voor je reactie!

Nu ik het zelf teruglees is het best vaag ja,
    Ik zit op *Modknip: prijzen noemen niet toegestaan vanaf midden Januari tot vandaag wat er minimaal doorheen gegaan is, dit is wat ik terug kon lezen.

Soms was het met 3 man, soms 5.
    Ook een lange tijd alleen met een vriend.

Ik woog 85kg en droeg een horloge, dat horloge zit nu zo los dat die me hele pols kan rond draaien, broeken die los zitten, en ik merk het zelf ook, en mensen die me een tijd niet gezien hebben.

Misschien best vaag allemaal, maar ik troll niemand, of ik maak een bullshit verhaal, het is puur dat sommige dingen niet helder meer binnenkomen.

Daartussen zijn er zeker dagen geweest dat ik niks gebruikte, heb ook zeker me slaap gepakt, ben sinds gistermiddag begonnen, 3 dagen rust gepakt.

Maximale is een week lang zonder slapen, alleen maar drank, en speed, en dat waren veel hallucinaties, ook wanneer ik 2 a 3 dagen wakker was.

4. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Hey,

Allereerst, het is niet toegestaan om de prijs te noemen van drugs.

Verder zijn de klachten die je noemt normaal bij excessief speedgebruik.

En excessief gebruik is het, geen twijfel over mogelijk. Ondanks de fouten is een en ander veel te veel en veel te vaak. Dat je nu nauwelijks iets voelt komt door de tolerantie die je hebt opgebouwd, je hebt steeds meer nodig om hetzelfde effect te verkrijgen.

Speed is geen drug om zo vaak te gebruiken, het sloopt je lichaam en woont je helemaal uit, en dan ook nog psychische klachten die op de loer liggen en waar jij al last van hebt (paranoïde). Daarnaast eet je nauwelijks dus krijg je niet de gewenste hoeveelheid voedingsstoffen binnen.

Je bent in sneltreinvaart onderweg naar de afgrond, meteen ingrijpen lijkt mij of het gaat nog fouter dan het nu al is.

veel succes!

Laatst bewerkt: 9 mrt 2018
    BrokenWings, SanneBanne en De Dunne vinden dit leuk.
  5. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik trip niet op speed, nog nooit voorgevallen. Maar ik heb dan ook mezelf regels opgelegd zodat ik nooit in die halucinerende fase zal raken, want dat is dus niet de bedoeling van speed, daar zijn andere drugs voor.

Mijn 'regels' zijn niet te veel en niet te vaak, en maximaal 1 nacht overslaan. Het kan best eens gebeuren dat er maar 1 week zit tussen gebruik, maar ik heb daartegenover ook langere periodes (meerdere maanden) dat ik geen speed gebruik. Op die manier blijft het dus leuk, raak ik niet verslaafd en blijven de typische klachten waar jij nu last van hebt ver weg.

6. Zweibeiner

Zweibeiner Bewuste gebruiker

Ik vind het fijn dat je het zelf ook vaag vind :tongueout: (ligt het niet aan mij haha)
    Maar het feit dat je het vaag geschreven hebt is een teken dat je echt rust nodig hebt. Niet een dag of 3 maar minstens een maand, je lichaam heeft behoorlijk wat klappen gekregen en zo ook je hersenen. Misschien dat je je na een paar dagen weer lekker voelt en denkt: ik kan weer! Maar je lichaam is nog lang niet klaar met herstellen van de lol die je hebt gehad.
    Een week zonder slaap, ik ben 1x op speed 2 nachten wakker geweest en daar genas ik toch heel snel van. Mijn lichaam vond het niet prettig en ik voelde de iq punten uit mijn hoofd wegrennen. Na 1 nacht overslaan kom ik de dag erop al op een punt waarop ik halverwege mijn zin vergeet wat ik wil zeggen. Dat jij een week wakker bent geweest, ik weet niet of ik dat heel erg knap of minder slim vind.

Je spreekt jezelf hier weer tegen, in je openingspost vertelde je dat je 0.5 gram gesnoven had en niks voelde. Laat me de zin even quoten:

Maar nu schrijf je dat je sinds gistermiddag begonnen bent met rust pakken. Ik lees rust pakken als niet gebruiken, daarom vind ik het een beetje vaag dat je jezelf nu tegenspreekt en vandaar ook dat ik je ermee confronteer.
    Of bedoel je dat je sinds gistermiddag weer begonnen bent met speed nadat je 3 dagen rust gepakt hebt?

Realiseer je dat je door speed erg lelijk afvalt en er al snel uitziet als een verslaafde. Je bent pas 20 jaar oud, je hersenen zijn ook nog steeds in ontwikkeling. Het is jouw leven en ik kan en ga je niet zeggen wat je wel en niet mag doen. Dat is helemaal aan jezelf. Sta er wel even heel erg goed bij stil wat de gevolgen zijn als je zo doorgaat. Je neus die van binnen weg is, het is een reële mogelijkheid dat je een keer moet niezen en een deel van de binnenkant van je neus ermee uit niest. Die schade kun je niet meer terugdraaien. Je uiterlijk word afstotelijk, je gedrag verandert omdat de stoffen in speed de afgifte van stoffen in je hersenen aanpassen. Dat zijn nog milde dingen als je denkt dat de mogelijkheid er ook is dat een van je vrienden 112 moet bellen omdat je lichaam ermee gekapt is. Dat moment maak jij niet mee maar je vrienden wel, je vrienden zullen dat hun hele leven met zich mee dragen. Dat is een optie waarvan ik vind dat je niet het recht hebt om je vrienden door een psychische hel te laten gaan.

Ga eens een paar dagen verhalen opzoeken van mensen waar het gebruik bij fout gegaan is. Ga niet zoeken naar je symptomen en of ze bij de speed horen maar ga zoeken naar een reële versie van je toekomst. Zoek uit wat er allemaal kan gebeuren met deze vorm van gebruik.
    Een week lang niet slapen, zonder drugs op is dat al een reden voor het lichaam om te sterven.

Word geen statistiek maar een vechter.

7. RshTeam

RshTeam Newbie

Beide thanks voor jullie antwoord, ik denk dat ik samen met mijn maten speed gebruik op een hele andere manier dan waar het voor is.

Het gevoel is fijn na een paar puntjes, nachten zijn dan makkelijk door te halen en dat is zo te horen dus ook dik het probleem.

Een maand rust is me eerder verteld maar op een of andere manier lukt het niet, ik voel me dan slap, moe, lui, letterlijk nergens zin in.

Het zet me wel wat meer aan het denken dan die standaard topics, en ja 3 dagen rust genomen en sinds gisteravond weer begonnen, moet mezelf ff wakker maken met de risicos..

8. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Dat je je slap moe en lui voelt zonder speed is logisch, je dopamine-huishouding is helemaal van slag. Precies daarom dus minstens een maand rust zodat de dopamide waardes weer kunnen herstellen en je je zonder speedgebruik dus niet meer slap moe en lui voelt.

Hoe langer je nu door gaat, hoe langer je nodig zal hebben om te herstellen. De genoemde maand wordt dan 2 maanden, een half jaar of misschien zelfs een jaar op den duur. Er zijn zelfs voorbeelden van mensen die het zo ver hebben laten komen dat herstel helemaal niet meer mogelijk is, zie bijvoorbeeld Herman Brood.

Laatst bewerkt: 9 mrt 2018
    Zweibeiner vindt dit leuk.
  9. RshTeam

RshTeam Newbie

@acht.zes zover wil ik 't ook niet laten maken, ik ga me vrienden dit ook even vertellen na dit weekend, alvast bedankt voor deze info, komt nu toch wel wat beter in dan dat ik het in andere topics lees..

Hoop dat het makkelijk vol te houden is, aangezien al moeite was bij een aantal dagen!

Thanks dat jullie het serieus namen, mij hebben jullie wel een beetje wakker gemaakt!

Fool, Zweibeiner en acht.zes vinden dit leuk.
  10. Lemonade

Lemonade Experimenterende gebruiker

Over die waterdruppels, zo is mijn psychose ook begonnen en ik gebruikte lang niet zoveel als jij. Ik wil je echt adviseren om te stoppen nu het nog kan. Als je een paar maanden gestopt heb merk je pas dat je veel meer lol hebt zonder speed en dan zie je er ook een stuk beter uit. :grinning:

11. RshTeam

RshTeam Newbie

@Lemonade ik denk dat dat stoppen een beetje in de weg zit, ik had die druppels maar 1x gehad en wat ervoor gebeurde ben ik kwijt..

Het was ook wel in de tijd dat er veel doorheen ging, ik vat al jullie reacties goed op, en ga er wat mee doen!

12. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik zat er nog eens over te denken, maar binnen 2 maanden na je eerste gebruik in de problemen komen is wel heul erg snel. Daar heb ik in de jaren 90 zo'n 7 jaar over gedaan.

Wat ik me dan afvraag is of drugs wel geschikt zijn voor je als je dus blijkbaar zo enorm verslavingsgevoelig bent en geen/nauwelijks zelfdiscipline hebt.

13. BrokenWings

BrokenWings Newbie

Wanneer je lichaam slaapt resetten je hersenen zich. Wanneer je meer dan 3 dagen niet slaapt kan je lichaam alles niet meer verwerkt krijgen in je hoofd waardoor je paranoia word en hallucineert. Aub . Doe er iets aan . Je maakt jezelf kapot..

SanneBanne vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Fout speedgebruik
  1. Bierflesje
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    823
  2. hardcore_eminemfan
    Reacties:
    12
    Weergaven: