Frequentie 4-FMP.

Hé allemaal!

Ik heb binnenkort een aantal feesten waar ik graag heen wil, maar helaas vallen deze allemaal in dezelfde maand. Nu drink ik niet graag op feesten omdat ik dan snel moe word en de halve avond dus zitten door breng, dus ik wil graag 4-FMP gebruiken. Tussen twee feesten waar ik sowieso heen wil zit 3 weken tijd, is het een slecht idee om op beide feesten te gebruiken? En zo ja, hebben jullie misschien suggesties voor wat ik anders kan nemen (misschien iets dat bij een smartshop te halen is?) voor energie? (buiten speed en red bull e.d. haha)

reverb

Bewuste gebruiker
Het is af te raden om op beiden feesten 4fmp te gebruiken. Je kunt 4fmp voor het gemak gelijk stellen aan mdma, beiden verbruiken de voorraad serotonine en hebben dan ook pauzetijd nodig.

Voor mij zou 2cb een alternatief zijn voor een van de avonden, maar daar krijg je geen energie van. Ik heb geen energie alternatief, goed slapen en veel sporten :)

Daar vergelijk ik het inderdaad mee, was ook de reden dat ik het vroeg. Daarbij gebruik ik over het algemeen nooit, dus dit zou ook eenmalig zijn... Zou het probleem met twee keer gebruiken met 3 weken ertussen zijn dat het slecht is voor mijn fysieke dan wel mentale gezondheid, of zal het de tweede keer gewoon niet goed werken of mis gaan? Als het echt onverstandig is doe ik het uiteraard niet maar ik weet gewoon dat als ik nuchter ga ik niet zo van het feest kan genieten. (o.a. omdat ik nogal last van mijn spieren heb en ik daardoor vooral veel zit dan)

reverb

Bewuste gebruiker
Eerlijk gezegd weet ik het niet, heb het nooit gedaan zo kort op elkaar. Het effect van 4fmp zal anders zijn, misschien voel je alleen maar speedy, ik weet het niet.

Hoezo heb je last van je spieren? Het is niet alleen grapje, goed slapen en trainen. Het is mogelijk met de juiste mindset (beetje hulp van cannabis??) te genieten van een feestje (maar dan anders). Is het echt alleen maar energie tekort?

zaagmans

Bewuste gebruiker
Reverb, je praat grote onzin. Het serotonineverbruik bij 4FA is vele malen minder. 4FA werkt vooral op je dopamine, maar dat is na een korte tijd alweer hersteld, veel sneller dan serotonine.

reverb

Bewuste gebruiker
zaagmans zei:
Reverb, je praat grote onzin. ...

Volgens mij lees je niet goed, ik zeg: stel voor het gemak mdma gelijk met 4fmp en dan doel ik op het gebruik van serotonine. Ja, er is verschil, maar hoeveel minder serotonine wordt vrijgemaakt door 4fmp, een derde, de helft? Jij zegt, vele malen minder; ik zeg, niet veel minder.

Deze post gaat over de frequentie 4-fmp en daarmee de tijd tussen het gebruik ervan.

Mijn uitgangspunt is dat 4fmp en mdma een pauzetijd nodig hebben en ik stel deze pauzetijden voor het gemak gelijk aan elkaar. Onder het mom, bij twijfel niet inhalen.

Omnomnom

Newbie
Hoeveel minder serotonine 4fmp laat vrijkomen is lastig te zeggen, wel kan ik reverb en op aanraden dit artikel te lezen, vooral Reverb, aangezien je advies geeft zonder echt een idee te hebben van waar je t over hebt :tongueout: http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 0875900994 zoals in de laatste zin staat is er alleen de eerste 2 uur tijdens 4fmp een toename in de serotine levels, die na 24 uur weer herstelt lijken te zijn. Wel moet erbij gezegd worden dat dit in ratten is en dat serotinine misschien niet het enige is waar je je zorgen om moet maken bij 4fmp, aangezien t weinige onderzoek dat is verricht.

reverb

Bewuste gebruiker
Mijn dank voor de informatie Omnomnom. Ik kan het artikel helaas niet lezen of opvragen, tenzij ik usd 40 betaal. Ik heb het abstract gelezen.

Mijn conclusie is dat wij nog steeds niet weten waar wij het precies over hebben. Hoeveel minder serotonine 4fmp laat vrijkomen is bij ratten gemeten. Ik houd het er dus bij, dat 4fmp een pauzetijd nodig heeft en ik stel deze gelijk aan mdma (lekker lang).

Misschien begrijp ik je verkeerd, hoezo kunnen wij onze meningen en adviezen niet delen, ik schrijf niets voor. Het zou aardig stil worden hier, als wij eerst een universitaire studie moeten doen om informatie te kunnen uitwisselen. :wink: (Natuurlijk weet ik niet waar ik het over heb, in relatieve zin.)

Ik geef mijn mening graag op voor een betere. Dus blijf vooral je (meer) wetenschappelijke gefundeerde mening geven op het forum. Ik leer graag bij! :)

zaagmans

Bewuste gebruiker
Omnomnom zei:
Hoeveel minder serotonine 4fmp laat vrijkomen is lastig te zeggen.

Is heel duidelijk te zeggen.

reverb zei:
zaagmans zei:
Volgens mij lees je niet goed, .

VOlgens mij lees JIJ niet goed!

reverb zei:
zaagmans zei:
voor het gemak mdma gelijk met 4fmp en dan doel ik op het gebruik van serotonine

Ik stel niet "voor het gemak". Ik stel iets gebaseerd op feiten

reverb zei:
zaagmans zei:
Jij zegt, vele malen minder; ik zeg, niet veel minder.

Maar omdat ik een man van de argumenten ben wil ik je even verwijzen naar onderstaande wiki cijfers

http://en.wikipedia.org/wiki/Releasing_agent

Een factor 10x minder. Vind ik nogal substantieel. Of heb je nog wat in te brengen tegen deze cijfers?

reverb zei:
Misschien begrijp ik je verkeerd, hoezo kunnen wij onze meningen en adviezen niet delen,

Omdat jouw mening er in deze niet toe doet (mijn mening is dat Schotse whisky naar ruitenwisservloeistof smaakt, die van jou misschien niet) en jouw advies onjuist is. Heel simpel.

reverb

Bewuste gebruiker
zaagmans zei:
Maar omdat ik een man van de argumenten ben wil ik je even verwijzen naar onderstaande wiki cijfershttp://en.wikipedia.org/wiki/Releasing_agent

zaagmans zei:
Reverb, je praat grote onzin. Het serotonineverbruik bij 4FA is vele malen minder. 4FA werkt vooral op je dopamine, maar dat is na een korte tijd alweer hersteld, veel sneller dan serotonine.

Eindelijk, nu liggen de cijfers op tafel. Ik begrijp uit de wiki informatie dat de release van serotonine door 4fmp vergeleken met mdma, wel 13 keer lager is. En van dopamine 5 keer hoger. Hier kan ik iets mee.

Weer wat geleerd, bedankt voor de link!
:)

Helenas

Bewuste gebruiker
Ik heb een keer twee weken achter elkaar op zaterdag 4fmp gebruikt toen ik nog niet zo goed wist dat dit niet handig was :P Maar voor mijn gevoel was het heerlijk en de tweede keer voelde ik me net zo goed als de eerste!

Bovenaan