Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg -Loesje(3mmc verslaving)

Releave

Newbie
Hey, bedankt voor je verhaal!
Hoe gaat het nu?
Ik zelf gebruik 3mmc en andere Cathinones (o.a. 4mmc, 2mmc en 3cmc) sinds deze zomer.
Zit niet bij dagelijks gebruik maar wel bijna elk weekend, dan soms ook gelijk twee a drie dagen of nog een beetje op maandag, soms ook al op donderdagavond en dan gelijk een beetje op mn werk op vrijdag. Of als ik slecht geslapen heb en iets belangrijks moet doen waarvoor ik me zelfverzekerd en scherp wil voelen. Jouw post helpt mij bij de realisatie dat je met dit spul niet lichtvoetig om moet gaan.
Het is echt opvallend hoe het bij deze drugs in je eigen hoofd allemaal nog onschuldig lijkt zelfs als je lichaam na de comedown duidelijk laat merken dat ie rust nodig heeft. Het stemmetje roept: misschien een beetje van dat poeder zodat je je beter voelt? niet naar luisteren.
Ik heb nu aan mijn eigen bel getrokken en ga alleen nog maar op feesten gebruiken, en altijd lange herstelpauzes inlassen.

Ik heb gemerkt dat bewegen mij helpt als ik cravings krijg, bijvoorbeeld even wandelen, de natuur in of even naar de markt of ergens waar wat reuring is op een terrasje gaan zitten. Iemand bellen en even een gesprek hebben. Iets lekkers koken en eten of een andere hobby uitoefenen. Ik drum bijvoorbeeld en met mensen jamsessies doen geeft me zo veel plezier dat ik helemaal geen middelen nodig heb om me super lekker te voelen.
Maar ik gun mezelf als ik 's avond in het weekend stimulanten cravings heb ook genot in de vorm van een goed glas wijn, of misschien een beetje ketamine, dingen die ik niet iedereen kan aanraden maar die mij helpen omdat ik mezelf zo wel genot gun zonder dat ik meteen in compulsief gedrag terecht kom zoals door 3mmc of andere vergelijkbare middelen waar ik verslavingsgevoelig voor ben wel het geval is.

Laatst bewerkt:

Jessiejazz

Experimenterende gebruiker
Hoi,

ik heb sinds afgelopen jaar ook een 3MMC verslaving ontwikkeld. Het gaat op en af en ik leef vaak een dubbel leven omdat niemand weet van mijn gebruik. Mijn vraag is, wat als ik naar de huisarts stap, wat kan ik dan verwachten? Moet ik meteen naar een verslavingskliniek? Of zijn er mensen die doormiddel van medicatie ook gered zijn deels?

Torchic

Badass junkie
Hoi,

ik heb sinds afgelopen jaar ook een 3MMC verslaving ontwikkeld. Het gaat op en af en ik leef vaak een dubbel leven omdat niemand weet van mijn gebruik. Mijn vraag is, wat als ik naar de huisarts stap, wat kan ik dan verwachten? Moet ik meteen naar een verslavingskliniek? Of zijn er mensen die doormiddel van medicatie ook gered zijn deels?
Het is een ontzettend dappere keuze om na de huisarts te stappen! Je kunt ook een ambulante behandeling krijgen binnen de verslavingszorg maar het ligt aan persoonlijke factoren en omstandigheden wat het beste is voor jou.

Medicatie voor een 3-MMC verslaving heb ik nog nooit van gehoord.

_shikantaza

Badass junkie
Hoi,

De huisarts zal proberen een beeld te krijgen van de ernst van jouw verslaving en daar een passende organisatie en/of behandeling bij zoeken. Het is veel praten. Als je het er mee eens bent zul je ergens op intake gaan, waarschijnlijk met een paar weken.

Medicatie is eigenlijk nooit de oplossing maar kan soms tijdelijk wel helpen. Voor zover ik weet is er geen medicatie voor 3-mmc. Je zult hard aan jezelf moeten gaan werken.

Begin maar eens met eerlijk zijn tegen je HA, de rest komt dan wel.

Sn!PySN¥phER

In je uppie stoppen heeft bij mij nooit lang gewerkt. Ik viel altijd na een bepaalde tijd weer terug. Denken dat je het wel weer onder controle kan krijgen, maar uiteindelijk gaat het steeds slechter. Of het ene middel voor de andere vervangen. Het onderliggende probleem zag ik nog lang niet in (en om dat in te zien en aan te pakken is voor mij nu nog steeds heel hard werken..). Wat mij pas echt heeft geholpen is het programma van narcotics anonymous en echt actief mee doen in het programma. Je bouwt echt aan nieuwe versie van jezelf, waarin je ook niet meer wilt terugvallen. Maar je moet er wel voor aan de bak, blijven terugkomen en er mee bezig blijven.

I second that.

Bisous

Addict103

Long time no see.

Op 1 uitglijder na met oud en nieuw ben ik voor de rest volledig clean gebleven. Ik sport nog steeds, heb deze maand meer dan honderd uur gewerkt en mijn appartement verbouwd. Ja het is lastig, maar met de dag wordt het makkelijker. Ik ben zelfs drie weken op rij uit geweest en gedronken zonder te denken aan gebruiken of te gebruiken. Drinks Only! Had niet verwacht dat ik zo ver zou komen maar ik doe het gewoon. Hoe is het met jullie?

Addict103

In deze tijd ben ik ook weer 4,5 kilo aangekomen. Echt insane hoe drugs je verpest. Op naar nog 4,5 :)

Bovenaan