GABA supplementen

J0rrit

Badass junkie
Hey,

Iemand ervaring met GABA supplementen?
Ik zou ze graag nemen aangezien ik (te) veel GHB gebruik. Ik denk dat het helpt goed te slapen na ghb gebruik en ook de negatieve effecten wegneemt na het gebruiken van veel GHB een x aantal dagen na elkaar. Het lijkt mij daarom voor mij een perfect middel, iemand ervaring hiermee?

greets, J0rrit

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik denk dat je beter gewoon helemaal kunt stoppen met ghb i.p.v. nu ook nog eens te beginnen met vage supplementen...

btw ik zet deze even bij ghb, aangezien je topic niet echt gaat over recreatief medicijngebruik...

Fronske

Belezen gebruiker
Ik neem af en toe 1 of 2 capsules om beter in slaap te vallen. Ik weet niet of je het veilig kan combineren met drugs dus ik gebruik het alleen als ik voor de rest nuchter ben (op jointjes na).

Of het een goed idee is weet ik niet. Je "verbruikt" geen GABA door GHB te nemen, zoals serotonine bij MDMA. Je hoeft deze neurotransmitter dus ook niet per se terug "bij te vullen". GHB versterkt gewoon de inhiberende werking van GABA. Als je consequent dagelijks GABA gaat gebruiken zal dit de concentratie hiervan in jouw hersenen verhogen. Waarschijnlijk zal de GHB hierdoor harder werken. Maar zoek toch eerst goed uit of er geen gevaren zijn, wat het effect is van een verhoogde GABA-concentratie in jouw hersenen tijdens GHB gebruik-

Fronske

Belezen gebruiker
Marla Singer zei:
Ik denk dat je beter gewoon helemaal kunt stoppen met ghb i.p.v. nu ook nog eens te beginnen met vage supplementen...

GABA is geen vaag supplement.Ga je dat ook zeggen als mensen het hebben over tryptofaan na xtc, of magnesium bij speed? Wie ben jij om te beslissen welke supplementen "vaag" zijn en welke niet?

J0rrit

Badass junkie
Fronske zei:
Ik neem af en toe 1 of 2 capsules om beter in slaap te vallen. Ik weet niet of je het veilig kan combineren met drugs dus ik gebruik het alleen als ik voor de rest nuchter ben (op jointjes na).

Of het een goed idee is weet ik niet. Je "verbruikt" geen GABA door GHB te nemen, zoals serotonine bij MDMA. Je hoeft deze neurotransmitter dus ook niet per se terug "bij te vullen". GHB versterkt gewoon de inhiberende werking van GABA. Als je consequent dagelijks GABA gaat gebruiken zal dit de concentratie hiervan in jouw hersenen verhogen. Waarschijnlijk zal de GHB hierdoor harder werken. Maar zoek toch eerst goed uit of er geen gevaren zijn, wat het effect is van een verhoogde GABA-concentratie in jouw hersenen tijdens GHB gebruik-

Niet helemaal juist.GABA is een precursor van GHB. Door veel GHB gebruik, zal je lichaam de GHB productie op een laag pitje zetten (omdat die toch genoeg krijgt door inname), waardoor de afkickverschijnselen ontstaan. Veel is er niet echt bekend over de preciece rol van GHB, maar er wordt gedacht dat GHB zelf ook een neurotransmitter is. Door GABA toediening, zal er dus meer GHB onstaan, meer GABA zal dan namelijk zorgen voor absoluut meer GHB (procentueel zal namelijk gelijk blijven, dan zal na GABA toediening de absolute waarde van GHb toenemen). Ik denk dus dat het zeker wel kan helpen eerlijk gezegd.

greets

EDIT: Ow, en trouwens. GHB versterkt de natuurlijke werking van GABA niet.Het bindt aan vooral GABA B en GHB receptoren.

Fronske

Belezen gebruiker
Terzijde: Je moet GABA op een nuchtere maag nemen, anders werkt het niet. Sowieso passeert GABA amper de bloed-hersenbarriere. Beter neem je phenibut.

Bovenaan