Gameverslaving

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Vroeger in de goeie ouwe tijd nog 's ochtends voor school nog effe online gaan MOHAA-en.
(Medal of honor Allied Assault)
Zat toen ook bij de grootste clan van Frankrijk, en snipen kan je niet zonder oefening :sunglasses:

Van school naar huis lopen om de opbrengsten van de dag te checken, of je niet aangevallen bent op ogame... :P

Ow blij dat ik alles aan kant heb gezet en nu gecontroleerd game , COD4 en MW2.

Ik geef toe, het is best heftig dat gamen als je er middenin zit.

sandertje

Newbie
Modern warfare 2 voor heel veel zeer verslavend maar bij mij gelukkig maar met periodes.

In die periodes ,thuis komen ,vlug wat in je strot duwen en gamen tot je in slaap valt!!
Maar eer gaan vele relaties aan kapot dat kan ik je vertellen uit ervaring.

Overigens na een paar lijntjes kan ik er helemaal nix meer van en heb er meestal geen behoefte meer aan en dat is volgens mij bij sommige wel anders toch?

Groetjes

ik was verslaafd aan red alert 2
daarna medal of honor allied assault
daarna guild wars 6000 uur gespeeld

maar ik speel nu zelden.

Wacky

Badass junkie
Ik was eergister begonnen met Evony.

Gelukkig kwam ik vandaag tot de conclusie dat het een kutspel is. Naast dat het natuurlijk gewoon een levensverneukend spel is zoals elke real time mass multiplayer online spel is het een te erg ziek commercieel uitzuigers project. Natuurlijk wil iedereen die een spelletje maakt geld verdienen, en dat mag van mij ook best wel, maar een spel maken dat 100% erop gericht is op alle mogelijke manieren de spelers te verleiden tot betalen en blijven betalen zuigt.

Je hebt gigantische voordelen over andere spelers die niet of minder real money investeren.
Je krijgt giftboxes van mede spelers die je pas open kan maken als je zelf betaald hebt zodat je een sleutel krijgt.
Elke dag krijg je 1 gambling muntje als teaser, slim, zodat je elke keer weer denkt van "ik wil er meer"

Vooral niet spelen dus.

Tripper

Wijs gebruiker
Ik ben ook hooked geweest aan Mohaa, ook in een clan gezeten, daarna met mijn stomme kop aan de WoW gegaan.

Mohaa vond ik echt vet, jammer dat we onderhand met de hele clan een guild zijn gaan opzetten.

Achteraf gezien is het een waste of time.. :(

Hislordship

Wijs gebruiker
Beken een beetje een WoW verslaving te hebben lol :tearsofjoy: ondertussen alweer lvl 78 :grin:
Tijdje geleden kwam ik kenny in game tegen over toeval gesproken. :grin:

Jupiler

Experimenterende gebruiker
Hislordship zei:
W.F.L. zei:
Ik was verslaafd aan runescape :flushed: :tearsofjoy: Zodanig verslaafd zelfs, dat ik er zelfs minder door ging roken omdat ik te lui was om naar buiten te gaan een sigaret op te steken. Dus ja.. :rolleyes:

Ik was ook runescape verslaafde :tearsofjoy:
Alles gedaan wat er in het spel te doen was.
Als ik het spel nu zie begrijp ik niet dat ik het ooit heb gespeeld. :grin:
Hetzelfde hier :')
Ben 5 maanden geleden gestopt.
Had combat 116 en total 1980.
Nu speel ik af en toe cod6.

Wacky

Badass junkie
Ik ben net met runescape begonnen een weekje. Gister heb ik Elvarg verslagen, en was helemaal trots op mezelf :wink:
20 attack
20 defence (speciaal getrained voor ik naar elvarg ging zodat ik die magic set aan kan die 20def en 40 magic nodig heeft)
16 strength
15 ranged
45 magic

En het is heel slecht, ik weet het, maar mijn tweede uitdaging erbij is toch om een beetje bots te schrijven voor het essence mining :tongueout: Ze hebben het verdomme wel lastig gemaakt met een hele hoop vervelende dingetjes, maar anders was het ook geen uitdaging he :) (steeds veranderende lettertypes, onzichtbaar maar toch wisselende kleuren, steeds klein stukje verschuivend beeld, aubury die niet stil blijft staan)
Zowieso niet mijn bedoeling mezelf rijk te botten hoor, gewoon leuk om te doen, en ik blijf er toch wel bij zitten om te chatten en de random events te doen. Scheelt alleen een hoop rsi.

Door die 2 dagen evony heb ik nog meer respect voor runescape. Runescape geeft je zoveel voor 5$ per maand. Dat is echt een spel gemaakt door mensen die proberen een goed spel te maken en te onderhouden. Evony is gemaakt door mensen die zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld willen verdienen met zo min mogelijk werk.

alcoholist

Wijs gebruiker
Wacky zei:
Ik ben net met runescape begonnen een weekje. Gister heb ik Elvarg verslagen, en was helemaal trots op mezelf :wink:
20 attack
20 defence (speciaal getrained voor ik naar elvarg ging zodat ik die magic set aan kan die 20def en 40 magic nodig heeft)
16 strength
15 ranged
45 magic

En het is heel slecht, ik weet het, maar mijn tweede uitdaging erbij is toch om een beetje bots te schrijven voor het essence mining :tongueout: Ze hebben het verdomme wel lastig gemaakt met een hele hoop vervelende dingetjes, maar anders was het ook geen uitdaging he :) (steeds veranderende lettertypes, onzichtbaar maar toch wisselende kleuren, steeds klein stukje verschuivend beeld)
Zowieso niet mijn bedoeling mezelf rijk te botten hoor, gewoon leuk om te doen, en ik blijf er toch wel bij zitten om te chatten en de random events te doen. Scheelt alleen een hoop rsi.

Door die 2 dagen evony heb ik nog meer respect voor runescape. Runescape geeft je zoveel voor 5$ per maand. Dat is echt een spel gemaakt door mensen die proberen een goed spel te maken en te onderhouden. Evony is gemaakt door mensen die zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld willen verdienen met zo min mogelijk werk.

:tearsofjoy:

plopkoek

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
20 attack
16 strength
15 ranged
45 magic

En het is heel slecht, ik weet het, maar mijn tweede uitdaging erbij is toch om een beetje bots te schrijven voor het essence mining :tongueout: Ze hebben het verdomme wel lastig gemaakt met een hele hoop vervelende dingetjes, maar anders was het ook geen uitdaging he :) (steeds veranderende lettertypes, onzichtbaar maar toch wisselende kleuren, steeds klein stukje verschuivend beeld, aubury die niet stil blijft staan)

jij weet zeker niet hoe fucked up jagex de game heeft gemaakt ?

Wildy weg, trade limit, BH (big fail), monsterhunting = free cash...
:kots:

Wacky

Badass junkie
Ik weet niet wie wildy is.

Die trade limit is volgens mij om item handel voor dollars te voorkomen ? Snap alleen niet, je kan toch ook gewoon een item op de grond gooien dat de ander het weer opraapt. :confused:

De rest van wat je noemt weet ik ook niet waar het over gaat, maar die veranderingen hebben ze niet gedaan om jou te pesten, die hebben ze dus juist gedaan om het spel goed te houden. Vaak zijn de spelers die gewend zijn aan iets niet helemaal tevreden als er wat veranderd, maar wel bezien is dat dan meestal ook alleen maar omdat ze iets gewend waren.

plopkoek

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Ik weet niet wie wildy is.

Die trade limit is volgens mij om item handel voor dollars te voorkomen ? Snap alleen niet, je kan toch ook gewoon een item op de grond gooien dat de ander het weer opraapt. :confused:

De rest van wat je noemt weet ik ook niet waar het over gaat, maar die veranderingen hebben ze niet gedaan om jou te pesten, die hebben ze dus juist gedaan om het spel goed te houden. Vaak zijn de spelers die gewend zijn aan iets niet helemaal tevreden als er wat veranderd, maar wel bezien is dat dan meestal ook alleen maar omdat ze iets gewend waren.

trade limit is idd om real world trading tegen te gaan, FAIL, kunnen ze ook anders doen...

Item dropen en door iemand anders laten oprapen gaat niet, items met een waarde onder de 3k (3.000cions) gaat wel, er boven niet....

Wildy was (het gebied is er nog) waar je pvp (player vs player) kon doen, als jij hem kilde kreeg je alles wat hij aan had + zijn inventory. maar dat is nu ook verleden tijd, bij BH worlds kan je nog wel pvp, maar da krijg je random items....

jagex heeft de laatste 2 jaar echt alleen nog fail update's gedaan...de "hardcore" rsers zijn al lang weg... het spel is nog maar een frats van wat het vroeger was...

vroeger als je veel geld had, had je respect, nu loopt bijna iedereen met 100M cash rond.
vroeger had je skills (pvp) nu zijn het geen skills meer.
de waarde/sterkte van items zijn zo achteruit gegaan.
de GE update (grand echange) word beheert door jagex, vroeger hadde de spelers de rs economie in handen, nu niet meer...

jagex heeft ons alles maar dan ook ALLES letterlijk afgenomen, maar dat snappen de rsers van tegenwoordig niet.

(ik was niet verslaaft hoor :grin: )

Immo

Badass junkie
Runescape is inderdaad vergane glorie. Het pvpen is wildy was het leukste was er was, en dat hebben ze weggenomen.

Hislordship

Wijs gebruiker
@Wacky.

Probeer maar geen bots want dan word je verbannen.
Ze hebben random events in game die na een tijdje het zelfde doen zoals mining verschijnen.
Je moet op ze reageren zoniet dan heb je grote kans dat ze je verbannen voor bots.

Bots kunnen er namelijk niet op reageren.

plopkoek

Bewuste gebruiker
Hislordship zei:
@Wacky.

Ze hebben random events in game die na een tijdje het zelfde doen zoals mining verschijnen.
Je moet op ze reageren zoniet dan heb je grote kans dat ze je verbannen voor bots.

er zijn genoeg bots die random events PERFECT doen ! :wink:

Hislordship

Wijs gebruiker
gamerboy007 zei:
Hislordship zei:
@Wacky.

er zijn genoeg bots die random events PERFECT doen ! :wink:

Toen ik speelde waren de bots niet zo goed :grin:

gtedbro

Bewuste gebruiker
Kunnen jullie niet beter een runescape topic ergens gaan openen? Niet om lullig te doen, maar een gameverslaving is ernstig en er moet ik mijn ogen een goede en duidelijke topic over zijn. Ikzelf heb gelukkig geen gameverslaving, maar ik zie in mijn omgeving wel mensen die er onder te lijden hebben. Het is geen pretje. Wel vind ik dat het overdreven word in de media.

plopkoek

Bewuste gebruiker
BT2303 zei:
Kunnen jullie niet beter een runescape topic ergens gaan openen? Niet om lullig te doen, maar een gameverslaving is ernstig en er moet ik mijn ogen een goede en duidelijke topic over zijn. Ikzelf heb gelukkig geen gameverslaving, maar ik zie in mijn omgeving wel mensen die er onder te lijden hebben. Het is geen pretje. Wel vind ik dat het overdreven word in de media.

ja man,we maken een DF clan.... allemaal peper de pep en runescape voor je leven... :rock:

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Ik heb al een paar weken gruwelijk zin om wow te spelen... ik kan er niet meer tegen :( misschien toch maar mn lockje aflevelen.

Wacky

Badass junkie
Hislordship zei:
@Wacky.

Ik maak zelf mijn bots, en daar steek ik niet meer dan een paar uur in. Behalve dat ze dus die random events niet doen, stoppen ze ook af en toe omdat er andere dingen niet gaan zoals geplanned. Maar dat geeft niet. Ik blijf gewoon ernaast zitten, wat anders lezen enzo, en als er iets fout gaat of een random event is, dan grijp ik in. Zoals ik zei, ik hoef me niet rijk te botten, maar ik vertik het om een paar uur lang hetzelfde geklik te gaan zitten doen wat nodig is zowel voor een paar coins als experience.

Random events zijn duidelijk gemaakt om het moeilijk (extreem moeilijk) te maken voor bots die hun informatie van het scherm lezen. Als er zijn die het wel perfect doen denk ik dat ze toch de informatie moeten gebruiken die binnenkomt van de server. Helaas heb ik niet de vaardigheden om die informatie te onderscheppen en gebruiken.

Hislordship

Wijs gebruiker
Wacky zei:
Hislordship zei:
@Wacky.

Ik maak zelf mijn bots, en daar steek ik niet meer dan een paar uur in. Behalve dat ze dus die random events niet doen, stoppen ze ook af en toe omdat er andere dingen niet gaan zoals geplanned. Maar dat geeft niet. Ik blijf gewoon ernaast zitten, wat anders lezen enzo, en als er iets fout gaat of een random event is, dan grijp ik in. Zoals ik zei, ik hoef me niet rijk te botten, maar ik vertik het om een paar uur lang hetzelfde geklik te gaan zitten doen wat nodig is zowel voor een paar coins als experience.

Random events zijn duidelijk gemaakt om het moeilijk (extreem moeilijk) te maken voor bots die hun informatie van het scherm lezen. Als er zijn die het wel perfect doen denk ik dat ze toch de informatie moeten gebruiken die binnenkomt van de server. Helaas heb ik niet de vaardigheden om die informatie te onderscheppen en gebruiken.

Zo kan het ook idd.

Wood cutting lijkt me wel een goeie om te trainen is simpel en verdient veel.
Als je magic logs kunt cutten loop je binnen want die verkochten in mijn tijd al voor 1000per stuk.
Verkoop ze per 1000 en je hebt binne no time de beste gear en wapens. :wink:

Andrew

Badass junkie
Gister weer een spel gedownload wat ik een aantal jaren geleden helemaal tof vond, Gunbound, soort worms maar dan online

Birdo

Experimenterende gebruiker
Pfoei, weer begonnen met WoW, raiden wel weer erg tof..
Deze keer iets minder tijd aan besteden dan dat ik voorheen deed =).

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Laatst begonnen met een stel ouwe Lineage 2 maten op een Aion private server. Leuk spelleke, tis alleen snel saai.. vooral omdfat een hoop ook nog neit helemaal naar behoren werkt en dat de devs eerst de Elyos fixen voor ze met Asmos beginnen.. Mochten wij nou net allemaal Asmos zijn. :E

Immo

Badass junkie
Eve online ben ik zat geworden, maar weer al mijn tijd in WoW steken. :grin:

Ook ben ik van de week van Fifa Online 2 begonnen, best vet spel.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Immo zei:

Hehe, mja ik heb geen cash meer om het maandelijks te betalen, anders zat ik nu nog op Eve. :3

Immo

Badass junkie
TeKNoZem zei:
Immo zei:

Hehe, mja ik heb geen cash meer om het maandelijks te betalen, anders zat ik nu nog op Eve. :3

Zo duur is het nou ook weer niet.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Immo zei:
TeKNoZem zei:
Immo zei:

Zo duur is het nou ook weer niet.
15 euro in de maand is best duur.

Heb nu al jaren lol van Call of Duty 4, heb ik ooit een keer 60 euro voor betaald :grin:

Wacky

Badass junkie
Ja ok, er is veel commentaar op het per maand betalen dat ze bij meer en meer spellen gaan doen, maar dat vind ik onterecht.

Vroeger werd een spel gemaakt, en daarmee was de producent klaar. Hij kreeg daar dan ook gewoon 1 keer voor betaald. Nu zijn spellen bijna allemaal online, en moeten ze servers onderhouden en service bieden om allerlei problemen op te helpen lossen. Vooral die MMORPGs vereisen nogal wat server capaciteit. Daarnaast moeten ze continu de games updaten om cheats tegen te gaan en de spellen eerlijk te houden. En ze moeten de spellen interessant houden zowel door content toe te voegen nu spellen vaak veel meer uren gespeeld worden dan vroeger, en door game balance te corrigeren met de ontwikkelende metagame in vaak zeer competetief gespeelde spellen.

Het betalen per maand vind ik dus helemaal geen probleem. Of 10 of 15euro nou veel of weinig is. Sja....

Bovenaan