gbl 250ml strafbaar in belgie ??

hallo mijn naam is wesley, een jaartje geleden had ik 250ml gbl besteld via een poolse site en het pakje is toen onderschept door de douane , dus is nooit echt aangekomen bij me thuis , Nu op dat moment woonde ik ook bij vrienden thuis en die hebben kort nadien ook een huiszoeking gekregen en ik denk dat de politie toen ook natriumhydroxide gevonden heeft toen en men vrienden zullen ook wel gezegt hebben dat deze van mij waren denk ik , want ik woon daar nu niet meer , deze ochtend kreeg ik telefoon van de politie dat ze maandag 05/10/2015 een verhoor van me willen afnemen en ik denk dat het vermoedelijk over de gbl en de natriumhydroxide zal gaan , alles is ook besteld geweest op mijn naam en betaald geweest van mijn rekening , ik heb ook nog 5 jaar voorwaarden dat ik niets meer met drugs meer te maken mag hebben omdat ik het jaar ervoor eens gepakt was met 22 gram speed en de rechter me toen 10 maand gevangenisstraf had gegeven met uitstel en 5 jaar voorwaarden , nu heb ik schrik dat ik terug de gevangenis zal inmoeten omdat ik een flesje gbl besteld had en ook natriumhydroxide staan had , GHB is er nooit gevonden , ik weet niet goed wat ik moet zeggen maandag op het verhoor , zal ik gewoon zeggen dat ik in het cafe gehoord had dat gbl een zeer krachtig reinigingsmiddel is om voor allerlei zaken te gebruiken , zoals het verwijderen van vet , verf , graffiti , velgenreinigen enz,, en dat ik niet wist dat je daar ghb kan van maken , ik heb echt een beetje schrik nu , of is de gbl opzicht niet strafbaar in belgie ,,, alvast bedankt grts wesley

ooscaar

Wijs gebruiker
Alle grondstoffen voor het produceren van een bepaalde drug in bezit hebben is volgens mij ook illegaal. Ik zou, als ik jou was, gewoon blijven beweren dat je van niets weet, en GBL je wel een handig middel leek om je velgen, stoeptegels, met graffiti bespoten muren of wat dan ook schoon te maken. Probeer te zorgen dat je aan kan tonen dat je iets schoon wilde maken (dus dat je bijvoorbeeld graffiti op je muur had of een auto had, waarvan je de velgen dus schoon wilde maken). Misschien wilt iemand hiervoor zelfs getuigen. Neem je getuige alleen pas mee naar een eventuele rechtzaak, niet naar een verhoor.Benoem duidelijk dat Polen in de EU ligt en dat je dus best een schoonmaakmiddel mag bezitten dat ook in Polen verkocht en bezit mag worden. Beken niets, beken niet van drugs, beken niets van GHB.

Alsnog betwijfel ik of je je er uit kan lullen, maar met bovenstaande smoesjes maak je de meeste kans in ieder geval. Succes en ik ben benieuwd naar de uitspraak!

Fool

Badass junkie
Claimen dat natriumhydroxide achter de hand ligt voor het schoonmaken van een verstopte goot, GBL voor je die hangjongeren die het muurtje hierachter altijd met graffetti bespoten?

MeejheM

Badass junkie
1. Jij bent stom geweest.
2. Jij bent echt stom geweest.
3. Praten met de politie kan je op geen enkele manier helpen. Zat mensen hebben per ongeluk betrokkenheid bekent. niemand heeft ooit een 'get out of jail free' kaart gewonnen.
4. gbl heb je besteld om je oude taperecorder weer aan het spelen te krijgen. Natronloog was de enige manier om je oven nog schoon te krijgen, en gedemineraliseerd water steek je in je strijkbout. eventuele lakmoesstrookjes heb je gebruikt om je zwembad hygienisch te krijgen.

jij houdt klep dicht. dit alles word gemeld door je advocaat.

graag gedaan.

(alvast bedankt belgische politie)

MeejheM

Badass junkie
Fool zei:
Goeie punten, zou je dit principe nog wat verder kunnen toelichten? :)

Vette topic kick, maar aangezien het forum nogal rustig is...

GBL, Aceton, Benzeen en IPA gebruik ik vaak voor mijn werk om effectief vuil te verwijderen van voornamelijk contacten en printplaten om door de tijd opgedane vervuiling snel te verwijderen en de printplaat verder zo min mogelijk bloot te stellen aan chemicalien en mechanische handelingen. ook is het ene middel beter om bijvoorbeeld in de fabriek aangebrachte smeermiddelen of bindmiddelen te verwijderen dan het andere. na een aantal jaar beginnen smeermiddelen op lijm te lijken, en lijm op smeermiddelen. niemand weet wat een nieuw product over 15 jaar doet.

wat je verder bijvoorbeeld met aceton en benzeen kan maken weet ik niet, maar ik gok dat het er tussen gelig en erg donkerbruin uitziet :wink:

GBL of IPA zijn wat bekender, en kun je je wel iets bij voorstellen wat je ermee kan. als je bril vies word ofzo.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als iemand je zou vertellen dat het in een tekst van twintig regels ook weleens fijn is om een punt tegen te komen, hoe zou je daar dan op reageren?

MeejheM

Badass junkie
Sally Tessio zei:
Als iemand je zou vertellen dat het in een tekst van twintig regels ook weleens fijn is om een punt tegen te komen, hoe zou je daar dan op reageren?

een beetje flauw.. van jou en van mij.. maar lotske maakt het aantal belgische punten meer dan gelijk..

hoe ik zou reageren.. zoals mn post hierboven.. en dit..

Bovenaan