gbl in plaats van ghb?

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
Ik heb mij een tijd geleden een kwart liter gbl aangeschaft.
Af en toe gebruik ik het wel eens en ik vind het een zeer leuk effect...
maar ik heb wat liggen opzoeken op internet en heb gelezen dat regelmatig gbl-gebruik niet aan te raden is, omdat dit de lever zwaar belast, die de gbl omzet in ghb...

nu is mijn vraag, weet iemand of dit klopt en of dit echt zo schadelijk is voor de lever?
ik heb namelijk niet zo veel zin om ghb te maken, heb niet veel zin om rond te gaan rijden om de benodigde ingrediënten te halen en ik ben ook bang dat als ik het toch doe, de reactie mislukt en ik geen goede ghb heb...

het liefst van al zou ik dus gewoon mijn gbl willen blijven gebruiken, mits het niet te schadelijk is natuurlijk...

slunse

Bewuste gebruiker
je doet ervan wat je wil. maar omzetten naar ghb is echt niet moeilijk. je hebt alleen nog NaOH tekort.
maar als je niet enorm vaak en veel gbl neemt denk ik niet dat het zeer schadelijk is

davie

Wijs gebruiker
GBL is prima te gebruiken om olie, inkt, verf en lak te verwijderen. Niet om zo te gebruiken. Het is niet giftig maar wel schadelijk.

Beter kan je het omzetten in GHB.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
tis idd nie moeilijk om ghb te maken als ge al gbl hebt :tongueout:. normaal gezien is aan gbl zien te gerake het moeilijkste deel :tongueout:

Anathema

Belezen gebruiker
sjaartrol zei:
tis idd nie moeilijk om ghb te maken als ge al gbl hebt :tongueout:. normaal gezien is aan gbl zien te gerake het moeilijkste deel :tongueout:

Ksnap niet wat daar zo moeilijk aan is..

even Googlen, en je hebt et..

dingo

Belezen gebruiker
namelijk niet altijd zo makkelijk sommige versenden alleen naar bedrijfen of gerigistreerde VZW's

Flut

Belezen gebruiker
Ik heb zelf veel liever gbl dan ghb omdat het effect van ghb veel milder is. Ok, tuurlijk zal het niet gezond zijn, bedoel het is schoonmaak middel, maar als je het gewoon eens in de week gebruikt zal et weinig tot geen schade aanrichten.

Veelvuldig gebruik zal voor huid irritaties zorgen en het zal idd alles behalve goed voor de lever zijn.

flashkop

Bewuste gebruiker
Een maal per week is toch wel al tamelijk veel hoor, het is echt niet goed om het zo te gebruiken, als je er ghb van maakt heb je trouwens wel meer, al is het dan idd maar 1/2 van de sterkte van ghb het is in ieder geval veel gezonder.

Flut

Belezen gebruiker
Het is dan idd meer, maar je moet ook veel meer gebruiken. Ok, 1x in de week is idd niet heel weinig maar op een gegeven moment is je G op neem ik aan.. dat was bij mij iig altijd et geval dan nokte ik weer een tijd ermee.

Het is natuurlijk ook mogelijk gbl met water te verdunnen.

***Star_System***

Bewuste gebruiker
Gbl

Ik vind Gbl echt geweldig het is echt super goedkoop en je bent er echt een tijd lang de weg van kwijt, persoonlijk vind ik Gbl leuker dan Ghb maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik maar 3euro betaal voor een portie Gbl

Anathema

Belezen gebruiker
Re: Gbl

***Star_System*** zei:
Ik vind Gbl echt geweldig het is echt super goedkoop en je bent er echt een tijd lang de weg van kwijt, persoonlijk vind ik Gbl leuker dan Ghb maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik maar 3euro betaal voor een portie Gbl

Wat is het verschil qua gevoel dan bij GBL-GHB?
Volgens mij zijn de effecten toch precies het zelfde.. alleen heb je van GBL veel mindere portie nodig dan GHB..

***Star_System***

Bewuste gebruiker

Anathema zei:
***Star_System*** zei:

Volgens mij zijn de effecten toch precies het zelfde.. alleen heb je van GBL veel mindere portie nodig dan GHB..

Ja zo ongeveer maar GHB daar moet ik meer voor betalen, en daar heb ik gewoon niet zo'n leuke ervaring mee gehad, want ik had dat gepakt toen ik uitging en was zo doorheen geworden dat ik snel (vraag niet hoe) weer thuis was en met GBL wel en daar betaal ik een stuk minder voor maar ik moet wel zeggen dat ik niet vaak GHB gedaan heb en GBL wel vaak, maar kan ook aan mij liggen uiteraard want bij iedereen heeft t natuurlijk n andere uitwerking

Anathema

Belezen gebruiker

***Star_System*** zei:
Anathema zei:
***Star_System*** zei:

Ja zo ongeveer maar GHB daar moet ik meer voor betalen, en daar heb ik gewoon niet zo'n leuke ervaring mee gehad, want ik had dat gepakt toen ik uitging en was zo doorheen geworden dat ik snel (vraag niet hoe) weer thuis was en met GBL wel en daar betaal ik een stuk minder voor maar ik moet wel zeggen dat ik niet vaak GHB gedaan heb en GBL wel
vaak, maar kan ook aan mij liggen uiteraard want bij iedereen heeft t natuurlijk n andere uitwerking

:mrgreen: Neem jij de GBL puur, of verdun je het ook nog met fris of water?
Ik wil namelijk binnenkort GBL proberen, maar wil goed op de hoogte zijn van deze drug.
En wat betreft doseren? Wat is een handige manier..

***Star_System***

Bewuste gebruiker

Anathema zei:
***Star_System*** zei:
Anathema zei:
***Star_System*** zei:

Ja zo ongeveer maar GHB daar moet ik meer voor betalen, en daar heb ik gewoon niet zo'n leuke ervaring mee gehad, want ik had dat gepakt toen ik uitging en was zo doorheen geworden dat ik snel (vraag niet hoe) weer thuis was en met GBL wel en daar betaal ik een stuk minder voor maar ik moet wel zeggen dat ik niet vaak GHB gedaan heb en GBL wel
vaak, maar kan ook aan mij liggen uiteraard want bij iedereen heeft t natuurlijk n andere uitwerking

Ik wil namelijk binnenkort GBL proberen, maar wil goed op de hoogte zijn van deze drug.

Volgens mij had ik Ghb toen puur gedaan, en waarschijnlijk is het daarom niet zo goed gegaan maar ik koop de GBL altijd van zo'n gast die dat zelf maakt dus die dosseert gewoon een portie in een buisje, dus zo kun je ook niet te veel pakken, maar in principe kan er niet veel fout gaan als je er maar geen alcohol bij pakt.. moet je echt niet vergeten want dat is echt een slechte combinatie. Maar ik los de Gbl wel op in drinken dus ik gooi schud de inhoud van dat buisje in een beker water om het te verdunnen.

Anathema

Belezen gebruiker

***Star_System*** zei:
Anathema zei:
***Star_System*** zei:
Anathema zei:
***Star_System*** zei:

Volgens mij had ik Ghb toen puur gedaan, en waarschijnlijk is het daarom niet zo goed gegaan maar ik koop de GBL altijd van zo'n gast die dat zelf maakt dus die dosseert gewoon een portie in een buisje, dus zo kun je ook niet te veel pakken, maar in principe kan er niet veel fout gaan als je er maar geen alcohol bij pakt.. moet je echt niet vergeten want dat is echt een slechte combinatie. Maar ik los de Gbl wel op in drinken dus ik gooi schud de inhoud van dat buisje in een beker water om het te verdunnen.

Heb je dan nog veel last van de zure smaak als je het met water verdunt? Wat betreft het alcohol vs GBL/GHB verhaal is me al duidelijk geworden.. dus dat ben ik ook zeker niet van plan om te doen :P maar goed dat je daar nog even de nadruk op legt, want niet iedereen is zo verstandig om zich daaraan te houden .. :wave:

***Star_System***

Bewuste gebruiker

Anathema zei:
***Star_System*** zei:
Anathema zei:
***Star_System*** zei:
Anathema zei:
***Star_System*** zei:

Heb je dan nog veel last van de zure smaak als je het met water verdunt? Wat betreft het alcohol vs GBL/GHB verhaal is me al duidelijk geworden.. dus dat ben ik ook zeker niet van plan om te doen :P maar goed dat je daar nog even de nadruk op legt, want niet iedereen is zo verstandig om zich daaraan te houden .. :wave:

Jaaa, ik vind het echt heel smerig, ik probeer het zo snel mogelijk op te drinken maar ik ga wel elke keer bijna over mn nek, maar dat is bij iedereen verschillend want mn vriend heeft daar echt veel minder problemen mee, dus ik hoop echt dat het meevalt, mss kun je het met cola mengen ofzo dat heb ik nog nooit geprobeerd omdat ik bang ben dat het effect dan minder word

Anathema

Belezen gebruiker
Het lijkt mij ook niet echt een lekkere versnapering.. :mrgreen: Maar ach, we zien wel.. thanks for the info in iedergeval..

***Star_System***

Bewuste gebruiker
Anathema zei:
Het lijkt mij ook niet echt een lekkere versnapering.. :mrgreen: Maar ach, we zien wel.. thanks for the info in iedergeval..

Ow haha graag gedaan, ik hoop dat de Gbl je bevalt, en als je nog wat wilt weten kun je me dat altijd vragen ^^ dat is geen enkel probleem

Anathema

Belezen gebruiker
***Star_System*** zei:
Anathema zei:

Ow haha graag gedaan, ik hoop dat de Gbl je bevalt, en als je nog wat wilt weten kun je me dat altijd vragen ^^ dat is geen enkel probleem

I ll keep it in mind!!! :wink:

sjoerd101

Belezen gebruiker
heb sinds kort ook gbl in huis maar vraag me af hoe jullie dat doseren? hoeveel per keer? heb gister precies 3 ml gehad en voelde er weinig van.. is dit dan te weinig??

Sjoerd :stoned:

Anathema

Belezen gebruiker
sjoerd101 zei:
heb sinds kort ook gbl in huis maar vraag me af hoe jullie dat doseren? hoeveel per keer? heb gister precies 3 ml gehad en voelde er weinig van.. is dit dan te weinig??

Voelde je na 3 ml nog niks?? Normaal gesproken is GBL een stuk sterker dan GHB, en is een start dosis van 3 ml van GHB zo beetje het gemiddelde, dus zou je van GBL aanzienlijk minder moeten nemen.. vind het wel vreemd dat je daar niks van hebt gevoeld! :confused:

Flut

Belezen gebruiker
Idd wel heel erg sick dat je van 3 ml niks voeld! Als ik een paar dagen gbl heb gebruikt en ik neem een dosering van 3 ml ga ik nog behoorlijk hard! ik ben zelf al een hardhead.... Misschien is het gewoon ghb of et is verdunt met water. Hoe groot je ook bent, voor de 1e keer 3 ml daar zou je echt keihard op moeten gaan.

Anathema

Belezen gebruiker
Gewicht Kg vs. GBL ml :

50- 60 .......... 0,6-1,2
60- 70 .......... 0,8-1,4
70- 80 .......... 1,0-1,6
80- 90 .......... 1,2-1,8
90-100 .......... 1,4-2,0
100-110 ........ 1,6-2,2

Dit is zo n beetje wat je ongeveer kan hanteren..
Ik zelf vind het wel moeilijk inschatten..

Ik denk dat ik met een dosis rond de 0.7 ml zou beginnen gezien mijn gewicht.. maar dat verschilt ook per persoon i m afraid.. :P

Flut

Belezen gebruiker
Ik neem zelf meestal ook wel iets van 2.5 a 3, dan zitje wel op et randje maar tis nog goed te doen!

sjoerd101

Belezen gebruiker
sjoerd101 zei:

Wow, die avond nog eens 3 ml genomen.. weet nog dat ik na 10 min zei : wat the fuck.. vage shit... van daarna weet weinig meer :beer: naja dag erna savonds nog een x.. 1,5 ml, rustig aan, en die voelde ik zeker goed. :grin:
heel raar dat ik die eerste x 3 ml niet echt voelde.. had toen trouwens wel beetje speed op maar hoorde dat je t dan als nog goed moet voelen. heb nu wel na een paar x gemerkt dat het verschil tussen genoeg en teveel erg klein is. tis trouwens echt gbl hoor 99,95 % gammabrutolactone oid

Bovenaan