GBL met water bewaren

de_psychonaut

Experimenterende gebruiker
Af en toe met een avondje uitgaan hou ik nog wel eens wat GBL in een flesje met water aangemengd over. Ik had ooit eens gelezen dat deze combinatie niet lang houdbaar is, maar is dit juist? Of geeft het geen problemen wat betreft de werking als dit een maandje of 2 zo bewaard blijft.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ik zou het niet in een plastic fles bewaren. Misschien omdat het zo verdund is dat het niet veel uitmaakt, maar enkele maanden kan toch wat gaan invreten.

Ik zou geen risico's nemen met je gezondheid en dat gewoon weg flikkeren

Lacerda

Newbie
blijft indd niet lang houdbaar waneer gemengd (opgelost) in water.
dit komt door de " troep" die in het leidingwater zit bacterien en organismen en toegevoegde shit erin omhet te zuiveren enzo (chloor e.d.)

teminste, dat men ik gehoord tehebben :P

Overcome

Belezen gebruiker
Flugeltje zei:
Je kan ook gewoon minder nemen ? Maar als die truc je mentaal helpt, waarom niet.

Prettig eindejaar bro

Het zit inderdaad tussen mijn oren, maar het helpt mij idd :wink:.

Bedankt man, beste wensen!

Corleoné

Newbie
Effen een vraagje, wat doet die NaOh (gootsteenontstopper) precies, wat voegt hij toe aan enkel de gbl afgelengd met water?

En is pure gbl zoveel schadelijker (ik had een druppel gemorst op hard plastiek en het was helemaal ingevreten, dat moet dan toch schadelijk zijn voor je lichaam of niet? )

O ja, en met wat kan je roeren in het glas, mag dat met aluminium, want die korrels van gootsteenontstopper plakten helemaal an de bodem van mijn glas. :confused:

Maicol

Experimenterende gebruiker
Ja gbl is een oplosmiddel zonder ph. Wordt door je nieren omgezet in ghb. Is dus schadelijk en 't vreet aan je slokdarm. Hou het ph neutraal door 't te laten reageren met water. Pas op met de verhouding. Ghb zelf is niet schadelijk. Wel zeer verslavend

Bovenaan