gebruiken als "tripsitter"

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
goed, binnenkort komen een vriend en een vriendin hier langs om voor het eerst mdma te proberen, ze willen het graag in een thuissituatie doen zonder risico's (wat hier op kamers mogelijk is) en willen graag dat iemand erbij is die er ervaring mee heeft (ik dus).

het probleem is echter dat ik toch ook graag wat zou gebruiken :). mdma zou ik ook het liefste doen, om op dezelfde golflengte als hun te zitten en het gevoel te delen maar ik ben bang dat dit niet erg verstandig is aangezien ik afgelopen zaterdag een flinke hoeveelheid heb weggewerkt.

nou zat ik te overwegen wat ik het beste zou kunnen doen terwijl zij ook gebruiken? de opties zijn alsvolgt;

-truffels: zou ik heel graag een proberen want heb er geen ervaring mee, ik ben echter bang dat zij dan een stuk meer zijn aan t tripsitten dan ik zelf.
salvia: een keer halfgoed gedaan, echter ook hetzelfde als bovengenoemde + het duurt vrij kort in verhouding. + vrij prijzig.
speed: leuk om lekker te praten maar ik zie het niet helemaal zitten om als het bij hun is uitgewerkt na n uurtje of 6 (max. ) ik alleen wakker lig.
alcohol: tsja, altijd wel leuk maar ik denk niet dat ALS er wat misgaat (ookal is die kans vrij klein) ik nog echt in staat ben fantsoenlijk te handelen als ik veel gezopen heb.
wiet: beetje lachen is altijd leuk maar ik ben bang dat ik halverwege in slaap zal vallen wst ook niet erg gezellig is + vrij prijzig

't is misschien een beetje een raar topic maar ik hoor toch graag een wat ervarenere mening erover, misschien blijkt uiteindelijk dat truffels toch niet zo'n gek idee is. of moet ik absoluut nuchter blijven, of misschien toch wel meedoen?

alvast bedankt :)
:wave:

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ja, je bent een sitter of geen sitter he?
In de regel gebruikt een sitter natuurlijk helemaal niet op zo'n moment :grin:

Maar goed, om maar even op je vraag terug te komen..
Persoonlijk vind ik trouwens niet echt dat er persé een sitter bij moet zijn als je aan de mdma zit (als het bij lage dosis blijft).

Truffels: Lijken me ook geen goed plan. Truffeltrip kan erg lang duren en je hebt natuurlijk altijd een kans dat ie niet lekker valt. Ik vind het zelf leuker om te trippen met mensen die op dezelfde golflengte zitten op het moment zelf.

Salvia: zou ik in dit geval niet doen, heeft geen meerwaarde, korte duur en prijzig.
Speed: Lijkt me goede optie, maar neem dan gewoon niet teveel.
Alcohol: Kan, maar boeiend vind ik dat zelf niet. Als je het doet neem dan niet teveel (duh).
Wiet: Kan, maar zelf zou ik dat niet doen, is toch een ander level.

Ik denk dat ik dan voor de speed zou gaan, en gewoon niet teveel nemen. Heb je toch een lekkere rush, waarschijnlijk lekker lullen en ben je er toch nog goed bij als "sitter" :)

Flameon

Badass junkie
Ik zou je helemaal niks adviseren, maar ik denk dat een klein beetje pep dan het beste is als je toch wat wilt nuttigen

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
Fresh zei:
Ja, je bent een sitter of geen sitter he?
In de regel gebruikt een sitter natuurlijk helemaal niet op zo'n moment :grin:

Maar goed, om maar even op je vraag terug te komen..
Persoonlijk vind ik trouwens niet echt dat er persé een sitter bij moet zijn als je aan de mdma zit (als het bij lage dosis blijft).

Truffels: Lijken me ook geen goed plan. Truffeltrip kan erg lang duren en je hebt natuurlijk altijd een kans dat ie niet lekker valt. Ik vind het zelf leuker om te trippen met mensen die op dezelfde golflengte zitten op het moment zelf.

Salvia: zou ik in dit geval niet doen, heeft geen meerwaarde, korte duur en prijzig.
Speed: Lijkt me goede optie, maar neem dan gewoon niet teveel.
Alcohol: Kan, maar boeiend vind ik dat zelf niet. Als je het doet neem dan niet teveel (duh).
Wiet: Kan, maar zelf zou ik dat niet doen, is toch een ander level.

Ik denk dat ik dan voor de speed zou gaan, en gewoon niet teveel nemen. Heb je toch een lekkere rush, waarschijnlijk lekker lullen en ben je er toch nog goed bij als "sitter" :)

bedankt voor je reactie :),
ik zou inderdaad als ik een echte tripsitter was niet moeten gebruiken, maar aangezien er weinig "trip" is, is t denk ik ook niet echt die naam waardig. Degene die de mdma gaan nemen willen gewoon dat er iemand met ervaring bij is en die weet hoe ie moet handelen als iemand zich minder lekker voelt of bang is hoe te reageren. Denk dat ik daar ondertussen wel enigzins genoeg ervaring voor heb. (ze zijn trouwens wel al een x of 4 aanwezig geweest toen ik had gebruikt dus ze hebben enigzins een idee hoe het is maar zijn bang hoe ze er persoonlijk op reageren.)

zelf leek speed me eigenlijk ook de beste optie als ik dan perse wat zou nemen. welke hoeveelheid schatten jullie ongeveer te gebruiken? laatste x toen ik speed deed was ik met 4 sleutelpuntjes wel zoet voor n uur of 8 lekker praten maar niet extreem strak. nog minder nemen dan of moet dit wel volstaan?

daarom twijfelde ik inderdaad al over alcohol en wiet, het is niet echt een speciale ervaring en ik denk dat de golflengte erg anders is dan oiv. mdma.

door Flameon op 18 nov 2010 15:33

Ik zou je helemaal niks adviseren, maar ik denk dat een klein beetje pep dan het beste is als je toch wat wilt nuttige
jij ook bedankt voor je reactie!
bedoel je dat als "je moet zelf kijken wat het beste bij je lijkt te passen in dergelijke situatie" of, "als "sitter" zou je gewoon niets moeten pakken?"

ik zou namelijk het liefste wel -iets- nuttigen. 't is namelijk een vrijdag/zaterdag avond, waar we vast zitten op mijn kamertje van 20m2 en desnoods nog een stukje kunnen wandelen. zij willen echter absoluut niet de 1e x dat ze gebruiken op stap gaan. vandaar dat ik het die uurtjes hier op mn kamer ook wat interessanter wil maken (+een ervaring erbij is uiteraard ook heel leuk ) :)

bvd!

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ik zou het dan lekker bij die 3 of 4 sleutelpuntjes houden, maar niet na een aantal uren nog wat bijnemen, anders ben jij straks de enige die wakker is :) Tenzij je dat wilt natuurlijk, maar begreep van niet.

Flameon

Badass junkie
@travolta: neem een paar lijntjes pep, dat kan denk ik weinig kwaad. Kun je hen toch goed observeren en heb je zelf ook nog wat fun.

Heb je je al een beetje ingelezen over tripsitten? Anders gebruik de zoekfunctie van DF ff

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
Fresh zei:
Ik zou het dan lekker bij die 3 of 4 sleutelpuntjes houden, maar niet na een aantal uren nog wat bijnemen, anders ben jij straks de enige die wakker is :) Tenzij je dat wilt natuurlijk, maar begreep van niet.

dat was ik zeker niet van plan, zij willen namelijk niet nog eens bijpakken.

door Flameon op 18 nov 2010 18:12

@travolta: neem een paar lijntjes pep, dat kan denk ik weinig kwaad. Kun je hen toch goed observeren en heb je zelf ook nog wat fun.

Heb je je al een beetje ingelezen over tripsitten? Anders gebruik de zoekfunctie van DF f

dat vind ik al als veel klinken. maar ligt er natuurlijk ook aan dat ik het pas eenmalig heb gedaan. ben dus niet van plan om meteen een paar lijnen te pakken.

en over het inlezen, een beetje. wat ik van plan was is om gewoon te zorgen dat er genoeg drinken en desnoods eten (fruit, waterijsjes en andere dingen die lekker kunnen zijn) voorhanden is, een prullenbak bij de hand, erop letten hoeveel ze pakken en helpen met doseren, af en toe vragen hoe het is of hoe het gaat maar niks onder druk zetten, geruststellen als ze zich er niet goed bij voelen, en bgint ook maar iemand twijfels te krijgen over dat het verkeerd zal gaan niet bang zijn om contact op te nemen met bijv. de ehbo :)

't is niet dat ze flink gaan hallucineren dus heb me daar verder niet in verdiept

weer bedankt!

mehmehmeh

Newbie
Ik zou zorgen dat je ook kauwgum in je kamer hebt, dit willen mensen meestal ook nog waarderen, haha.

Overigens kun je vragen wat voor drinken ze lekker vinden.

En persoonlijk als ik wat wil eten, dan eet ik zure matten, vraag me niet waarom.
Maar ik ben er gek op en krijg ze altijd makkelijk naar binnen.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ergens moet ik er wel een beetje om lachen.
Het lijkt wel een soort van ontmaagding ofzo :) maar in feite is dat het ook een beetje, hehe.

Wel lief van je dat je zo om ze geeft en het hun helemaal naar de zin wilt maken :grin:
Dat zal ze zeker goed doen en geruststellen mochten ze dat niet helemaal zijn.

Doe lekker rustig aan, neem zelf klein beetje pep en geniet met z'n allen van de avond.
Laat maar eens weten hoe het was, ben benieuwd en have fun! :wave:

P.s. leg lekker veel kussens neer als je die hebt, dat zullen ze vast waarderen.

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Laatst waren 2 first timers en 1 ervarene op lsd aan het trippen, ik als sitter want moest dag

erna werken en liefst die avond nog naar huis....

Gewoon wiet + Hasj... De trippers opzich hielden me wel wakker :grin:

Het is gewoon te interessant om naar te kijken...

En wakkerblijven met wiet is toch niet zo moeilijk? Ok na een tijdje misschien wel maar drink

wat Cola of energy ofzo als het je echt niet lukt? :)

langeman

Bewuste gebruiker
Wanneer komen ze? en hoe vaak gebruik je zelf?

Als ik het goed begrijp heb je komend weekend twee weken niet gebruikt. Als je nou eens zorgt dat je dat nog eens twee tot (beter) vier weken volhoud en dan met elkaar afspreekt dan kun je het gewoon gezamenlijk doen. Bij (normaal gebruik van) XTC heb je niet echt een tripsitter nodig. Het is toch veel leuker om met elkaar in de flow te zitten.

Als je het mij vraagt zou ik het gebruik handig plannen en zorgen voor een goede set en setting en dan komt het helemaal goed.

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Een trip sitter voor bij MDMA gebruik?

Onnodig man.. ga zelf ook lekker aan de pillen. Als je enige ervaring hebt kun je prima zelf genieten en tegelijkertijd een oogje in het zeil houden.

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
langeman zei:
Wanneer komen ze? en hoe vaak gebruik je zelf?

Als ik het goed begrijp heb je komend weekend twee weken niet gebruikt. Als je nou eens zorgt dat je dat nog eens twee tot (beter) vier weken volhoud en dan met elkaar afspreekt dan kun je het gewoon gezamenlijk doen. Bij (normaal gebruik van) XTC heb je niet echt een tripsitter nodig. Het is toch veel leuker om met elkaar in de flow te zitten.

Als je het mij vraagt zou ik het gebruik handig plannen en zorgen voor een goede set en setting en dan komt het helemaal goed.

't gaat over vrijdag (vandaag) en inderdaad, 2 weken geleden. ze willen 't echter nu proberen aangezien ze t nu ook al opzak hebben. ik zelf zou dan ook met jeukende handen zitten als ik wat nieuws op zak had. :)

dat een tripsitter niet nodig is weet ik ook. ze willen gewoon dat iemand aanwezig is en ik moet het toch "een naam" geven.

uiteindelijk hebben we dan toch een besluit genomen wat niet zo heel verstandig is van mij uit maar me wel het leukste lijkt;

we pakken met z'n drieen, ik zelf dus ook. t is dan slecht voor mn kop maar dat zijn speed en alcohol ook. verder zit ik ook op dezelfde golflengte.
(kweet namelijk dat als k drink en ksie hn genieten + het is beschikbaar pak ik dat er wss ook nog bij, dus beter zonder alcohol doen).

bedankt :)

Bovenaan