Gedestilleerde drank

Flameon

Badass junkie
Wat is jou lievelings gedistilleerde drank?
Ik drink zo heel af en toe graag een jagermeister, maar te vaak moet ik niks van gedestilleerd hebben

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Als het gaat om puur gedistilleerde drank is Jägermeister mijn favoriet (alleen in de winter drink ik het eigenlijk), maar over het algemeen hou ik het gewoon bij bier :beer:

Verder drink ik af en toe whiskey of wodka icm cola, maar nooit puur.

Oom Klaas

Badass junkie
Jägermeister vind ik zwaar kut sinds ik Jutter ken :grin:

Dat is dan ook wel m'n favoriete drank, naast wisky en sambuca/pastis/ouzo/raki (1 pot nat).
Allemaal niet gemixt, zonde.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Irish Whiskey & Scotch Wisky. Een goeie rum kan ik ook wel waarderen. :)

Favorieten die hier nu in de kast staan:

The Arran Malt 12 years van The Isle of Arran Distilleries.
Bushmills Malt 10 years 400th anniversary edition.
Edradour Hihland single malt 10 years distilleries edition.
Benromach Peat Smoke 6 years.
Talisker 18 years.
Laphroaig Islay Single Malt 8 years, The Ultimate Single Malt Scotch Whisky Selection.

Sadpanda

Bewuste gebruiker
Whiskey of Wodka, het liefst Jack Daniels als t om whiskey gaat, alhoewel ik gold label van Chris Pontius ook lekker vond (wel prijzig..).
Met wodka heb ik niet echt een voorkeur, maar meestal heb ik het van Hooghoudt.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Pffft, blends zijn maar kut. Single malt is the way to go.

Blijkt dat ik hier alleen met klaas over alcohol kan praten aangezien ik ook wel van een juttertje hou. Waar blijven de echte liefhebbers? Niemand die cognac drinkt?

Oom Klaas

Badass junkie
DrippTone zei:
Niemand die cognac drinkt?

Helaas doe ik dat weer niet, heb er niet veel mee ivm de aanschafprijs.
De betere wisky's heb ik in vage barretjes leren kennen, maar een pure malt is trouwens ook wel een wat fijnere. Tenminste niet gemixt met graanwhisky.
Glenfiddich is 1 van m'n favorieten eigenlijk.

W.F.L.

Badass junkie

Vodka vind ik kut smaken maar 't mengt wel goed. Ik hou niet echt van cocktails waar er fruit inzit ofzo, wel graag een soort sterke drank + iets anders (tonic in dit geval.) Zowat de enigste sterke drank die ik drink eigenlijk. Whisky heel af en toe, maar dat vind ik erg sterk. Verder enkel (en vooral) bier eigenlijk.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Namen kom op, iedereen kan het woord whiskey typen, maar welke vindt je echt lekker? Er zijn zo veel verschillende, voor de leek 1 pot nat, voor de liefhebber een bijna onbeperkte wereld van verschillende kwaliteiten.

Flameon

Badass junkie
Ja dat klopt hihi ... ik drink regelmatig de bekendere: jim beam en jack daniels.
Wie heeft er een toppertje?

W.F.L.

Badass junkie
DrippTone zei:
So your taste is cheap? Pitty. :(

Haha, nee hoor. Ik drink gewoon zelden whisky en ik ben helemaal geen drankkenner, drink het gewoon graag. Maar ja, zoals alle leken proef ik bitter weinig verschil tussen verschillende soorten (hoe duurder, hoe minder lekker vind ik vaak) dus als ik al eens whisky koop is het meestal dit:

:P

knolselderij

Wijs gebruiker
DrippTone zei:
knolselderij zei:
Cardhu en zo kan ik nog wel ff door gaan

En welke van Cardhu?

Deze is zeker heerlijk, de special cask reserve. De 12 jaar oude is ook goed te drinken. Het is wel een zachte whiskey en ik ben van de iets hardere en sterkere.
idd de 12 jaar oude single malt

sinds kort ook verliefd op black grouse en chivas dus ligt er beetje aan soms wil ik een wat zachtere en soms n stevige whiskey

Frank123

Wijs gebruiker
Whisky absolute nummer 1 ! Begin steeds meer merken te kennen en ook een steeds beter verschil te proeven, volgendjaar staat ook een reisje naar engeland geplant en daar meerdere ''whisky fabrieken'' ( ben naam kwijt) te bezoeken.

Voor het laatst was er op de BBC een mooi programma over dat je vooral richting schotland heelveel verschillende whisky dranken te vinden zijn, die hier niet bekend zijn.

Schippersbitter is ook echt :hearteyes: . Toen ik vroeger nog veel deed zeilen was dit echt vaste prik op een koude dag ! :grin: Dat we nooit iets geramd hebben

acidboy

Badass junkie
Zal ik het dan maar even doen met de favoriete whiskey merken?

De 'standaard' single malt waar iedereen wel eens van heeft gehoord, hij is dan ook erg lekker.

De beste fles whiskey die ik ooit gedronken heb denk ik.

Deze doen het ook erg goed bij mij.

Deze ga ik vanavond proeven.

acidboy

Badass junkie
Hmm weet niet hoeveel je er voor moet gaan betalen? ik had m gehad van mn vader..

Als je met zekerheid een goede fles wilt voor je geld moet je gewoon die Glennfiddich van 12 jaar oud halen ofzo.

Dont get me wrong, hij is goed hoor :)

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
acidboy zei:

De beste fles whiskey die ik ooit gedronken heb denk ik.
Ik heb de 18 jaar oude Blair Athol van Duncan Taylor gedronken, ook een schitterende whisky. Maar wat dan weer apart is, die 27 jarige is 55 euro goedkoper dan die 18 jarige. :P

acidboy zei:

Deze doen het ook erg goed bij mij.
Ik ben ook fan van de Glenlivet, zeker de Nadurra en de 18 jaar oude.

En vanavond proost ik met deze, 12 jaar oude Arran Malt van The Isle of Arran. Naar mijn mening de lekkerste whisky van het Pot still festival 2008, een aan rader dus. Zeker als je kijkt naar prijs en kwaliteit verhouding.

Frank123

Wijs gebruiker
@ Dripptone : Arann malt
Dit is inderdaad een uitstekende. Heerlijk. Voor een van de betere whisky's aardig goedkoop.

Deze heb ik besteld en zou vrijdag binnen moeten komen :

was wel aardig aan de prijs , maar werd door de slijter aangeraden. Heb hem bij een maat ook al eens eventjes kort kunnen proeven maar de fles was al zo goed als leeg.

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
Teacher's Highland Cream, een blend van schotse whisky's. Moet ik wel zin in hebben. Verder: Jim Beam, Four Roses en Famous Grouse.

Van de blended's drink ik graag Ballantines. Malts Glenfiddich en verder vindt ik Cutty goed te drinken. Tsipourou is ook erg lekker, de griekse versie van grappa. En Captain Morgan met cola.

Bovenaan