gedoogbeleid

wilzon

Newbie
hee,

ik zat laatst in de les en we hadden t over de ABC-Eilanden, en dat is dus in principe ook nederlands grondgebied, en ik vroeg me af of daar ook een soort van gedoogbeleid is?
En zo ja, is het dan ook zo dat je maximaal 5 gram op zak mag hebben, en maximaal 5 planten in de tuin mag hebben staan? :stoned:

Keep it high :stoned:

wilzon

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
''Officieel is Aruba Nederlands grondgebied, dus zou je zeggen dat het geen probleem is. Maar Aruba heeft tevens een Status Aparte, op grond waarvan het eiland eisen mag stellen aan mensen.

Bron:http://www.antillenmagazine.nl/2007/09/nederlanders-mogen-zich-eindelijk.html

Denk het dus niet, zou het ook niet proberen aangezien er op de Nederlandse Antillen veel en streng gecontroleerd word, ze zoeken dan vooral naar coke, maar als ze je dan toch betrappen en het mag niet ben je toch ook de lul.

Wacky

Badass junkie
Ik denk niet dat je van een gedoogbeleid of wat dan ook voor beleid moet spreken op de antillen of meer van dat soort plaatsen in de wereld. Ik verwacht dat het "beleid" ongeveer als volgt werkt:

Heel Aruba zit te blowen, inclusief meneer de agent zelf. Gezellig, veel uitvoeren doet de agent toch niet.
Komt er een blanke nederlander op het eiland met wiet in de buurt van de agent zal het er waarschijnlijk van af hangen of de goeie man op dat moment onder invloed van THC is of van coke, en gewoon of je gezicht hem aanstaat. Als je daarmee pecht hebt doet hij moeilijk en verwacht hij dat je hem een paar tientjes en je wiet geeft om de ontstane problemen op te lossen. Als hij denkt dat je rijk bent en je bent niet vriendelijk genoeg tegen hem misschien veel meer dan een paar tientjes. Als het om harddrugs gaat of landen waar je legaal echt ernstig grote problemen kunt krijgen zijn er ook plaatsen waar ze vooral naieve westerse studentjes graag duizenden euros of dollars afhandig maken. Je hoeft niet eens per se een overtreding te begaan om in dit soort situaties terecht te komen.

Als de blanke nederlander al een poosje op het eiland is, vrienden heeft gemaakt en geaccepteerd is kan hij misschien ook met de agent meeroken van de in beslag genomen wiet van andere toeristen.

Ik ben er nog nooit geweest, maar dit is ongeveer de voorstelling die ik me erbij maak na de verhalen die ik hoor van de minder georganiseerde delen van de wereld. Wees niet te naief als je je buiten het rijke westen begeeft.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Veel dingen worden daar nog steeds door Nederland in de gaten gehouden, ook justitie. volgens mij valt de corruptie daar wel mee. (stukken meer dan hier, dat zeker)

Bovenaan