gedroogde paddo's met blauwe vlekken

Bengt

Bewuste gebruiker
Yo
Ik ben er vrij zeker van dat de blauwe plekken op mijn gedroogde paddo's schimmel zijn.
Nu wil ik ze toch wel proberen.
Als ik ze verobber heb ik dan nog een kans op een trip?

Of zal ik niks voelen?

Kan het ook zijn dat er neveneffecten komen zoals misselijkheid?

En kan er ik er dan nog de dagen erna een "ziekte" van overhoud?

Alvast bedankt

Bengt

Triprusje

Experimenterende gebruiker
Je trip zal er door niet aangepast worden.
Dude paddos zijn zoiszo misselijk maakend.
Eet ze gewoon op zonder erbij na te denken(als ze uit de shop komen en niet uit het bos) het is tenslotte een delicatese :grin:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
laatste keer dat ik mexicaanse had, had ik dat ook.
Was nog wel een flinke trip, maar ziet er gewoon extra ranzig uit bij het opeten vind ik.

Tripze!

flashkop

Bewuste gebruiker
Die blauw/groene vlekken is dus gewoon de oxidatie van de werkzame stoffen, kan geen kwaad voor je alleen dat de paddo's minder sterk worden...
Een schimmel is het niet want dat is je paddo zelf al.

Bon appetit :wave:

azgaza

Badass junkie
Blauw plekken ontstaan bij kneuzing van de paddo's (in andere woorden: oppakken en verplaatsen etc.); het is dus waarschijnlijk geen schimmel. Paddo's met blauwe plekken werken entz o goed.

Northawke

Wijs gebruiker
Die blauwe kneuzingen zijn de werkzame stof in paddo's: psilocybine. Dus zijn blauwe kneuzingen juist wel goed om te zien. Niks om je zorgen over te maken dus.

Bengt

Bewuste gebruiker
Dus eigenlijk kunnen paddo's niet echt slecht worden, ze kunnen gewoon hun waarde verliezen.

Of heb ik het mis?

JJJ

Bewuste gebruiker
Bengt zei:
Dus eigenlijk kunnen paddo's niet echt slecht worden, ze kunnen gewoon hun waarde verliezen.

Of heb ik het mis?
Als je ze te lang of te warm bewaart gaan ze rotten en beschimmelen, net als elk ander voedsel. Maar blauwe en groene plekken zijn heel normaal, die zul je altijd zien verschijnen op paddo's als ze eenmaal geplukt zijn.

azgaza

Badass junkie
Ze kunnen wel gaan rotten ja, maar die blauwe plekken komen dus gewoon door kneuzingen, en dat is geen probleem. En als ze rot zijn worden ze helemaal slap en zwart en smerig; dat zie je echt wel.

Bovenaan