Geen effect van Cocaine?

Dederde

Newbie
Ik had al op de search gekeken of er al een soortgelijk topic was. Ik heb niks gevonden wat mijn vraag beantwoorde, but correct me if i'm wrong :wink: .

Ik zit dus met een apart iets, ik heb het idee dat cocaine niet op mij werkt.
Ik zal even posten hoe mijn drugsgebruik is begonnen/verlopen omdat ik zelf dat als enigste reden zie waarom het mij niks doet.
Ik begon zoals de meesten met een een keertje blowen. Vond het allemaal wel stoer en het gevoel beviel me wel. Toen deed ik het eens in de maand, of misschien nog wel minder.
Nu rook ik soms 5/6 dagen in de week een jointje soms een keer een weekje niet, gemiddeld denk ik 2 keer in de week.
Een jaar nadat ik meer ging blowen ben ik speed gaan proberen. (Ik was in het begin best bang voor die 'harddrug'), dus heb ik mezelf vanaf het begin aangeleerd alles te laten testen, goed doseren en netjes de lijntjes afwegen.En ook zeker een tijdje tussen het gebruik door. (Beter iets te voorzichtig dan ongecontroleerd junk gedrag :grin: )
Dat is dus anderhalf jaar geleden. Nu kwam een vriend van mij ermee dat hij wel een keer Sos wou proberen. Mij leek het ook wel wat dus heb ik toen 3 gram gehaald bij mijn dealer en gelijk laten testen: 53%(Schijnt aardig hoog te zijn, maar ik betaalde er ook wel goed voor). Netjes voorbereid begonnen met kleine beetjes, afwachtend op een gevoel dat ik maar niet kreeg. Ik voelde me gewoon nuchter helemaal niks bijzonders en dat terwijl mijn maat echt king of the world was :tearsofjoy: .
Op het einde was ik het zat en meer als een halve gram erin geknalt en alweer zonder enig effect. Ik was het dus gelijk aardig beu die zooi want ik had aardig wat betaald en had gewoon niet dat gevoel waar ik best benieuwd naar was na het lezen van wat reports.
Een maandje later nog van een andere vriend andere sos genomen maar daar weer hetzelfde verhaal: ik voelde niks en mijn maat ging echt lekker.

Mijn dealer zei dat ik het niet moest vergelijken met speed, maar dat heb ik ook niet gedaan.
Ik heb het gewoon lekker op me af laten komen en ook niet een hardgaan gevoel ofzo verwacht.

Het enigste wat ik zelf denk dat het eventueel zou kunnen zijn is dat ik al aardig wat speedervaring had voordat ik met sos begon en dat het daarom niet bij mij werkt ofzo? Maar dat lijkt me ook sterk dat dat alleen bij mij zo is..

Iemand die mij het kan zeggen? ik ben benieuwd, en alvast bedankt :wave:

Biertje

Bewuste gebruiker
Het effect van cocaine valt bij mij zowiezo 100% in het niet bij speed... Als ik jou was zou ik het gewoon niet meer doen en laten voor wat het is, coke is en blijft toch veel te verslavende troep.

Dederde

Newbie
Ja je hebt groot gelijk, maar ik wou dus voor één keer ook die rush voelen. Ik vind 't raar dat het voor velen een verslaving is terwijl ik behalve een ranzige bek niks ervan voel.
Maar je hebt nogmaals gelijk, ik heb t een keer gedaan en daar blijft het dan maar bij.

Elohtibbar

Badass junkie
Ik denk niet dat het met je speedgebruik te maken heeft. Maar cocaïne heeft bij mij ook maar een zeer mild effect, ik voel het pas écht goed als ik er bij drink. Niet dat cocaïne-alcohol nou een enorme gezonde aanrader is, maar als je het toch nog een keer goed wil voelen zou ik er eens een paar biertjes bij drinken.. :wink: Of een snuifje nemen als je al een beetje aangeschoten bent. Nogmaals, geen combinatie die goed voor je is maar zo voel je de coke wel 100% beter, is mijn ervaring.

W.F.L.

Badass junkie
Haha dat klopt ja, van coke krijg je echt geen rush vind ik, toen ik het de eerste keer deed verwachtte ik echt zo'n keiharde speedrush, bleek het gewoon een soort van warme gloed van zelfvertrouwen te zijn. :grin:

knolselderij

Wijs gebruiker
W.F.L. zei:
Haha dat klopt ja, van coke krijg je echt geen rush vind ik, toen ik het de eerste keer deed verwachtte ik echt zo'n keiharde speedrush, bleek het gewoon een soort van warme gloed van zelfvertrouwen te zijn. :grin:

zelfs dat niet eens maar gewoon alleen die warme gloed, en ietsjes relaxter dan normaal

Dederde

Newbie
Rabbithole zei:
Ik denk niet dat het met je speedgebruik te maken heeft. Maar cocaïne heeft bij mij ook maar een zeer mild effect, ik voel het pas écht goed als ik er bij drink. Niet dat cocaïne-alcohol nou een enorme gezonde aanrader is, maar als je het toch nog een keer goed wil voelen zou ik er eens een paar biertjes bij drinken.. :wink: Of een snuifje nemen als je al een beetje aangeschoten bent. Nogmaals, geen combinatie die goed voor je is maar zo voel je de coke wel 100% beter, is mijn ervaring.

Nou moet zeggen dat je helemaal gelijk hebt! De alcohol zorgde voor een intenser gevoel en daarbij verwachtte ik ander effect.

Ik zat vanmiddag in de kroeg en had al aardig wat bier op toen ik mijn dealer tegenkwam. Ik wou het toch nog één keer proberen dan, als het met alcohol op nog niks zou zijn was het voor mij helemaal over geweest.
Dus ik een halve gekocht en nog aardig wat bier gepakt, ik moest aangeschoten zijn. Dus een lijn gepakt en ik begon het gevoel te krijgen! Lekker warm, en ik voelde me gewoon super. Uiteindelijk wel dom van me om achter die gokkast te gaan zitten en er een hoop geld in te gooien maar gelukkig zelf nog winst gedraaid. Daarna nog 2 lijnen gepakt en t was super. De rest heb ik daarna door de wc gespoeld. Waarom? Ik had mezelf voor genomen dat dit de laatste keer was, dus daar houd ik me aan. Mijn mening over coke is helemaal bijgedraaid vandaag en het is waanzinnig spul maar niet iets om vaak mee te expirimenteren. Het is maar voor weinig mensen weggelegd om deze drug recreatief te (blijven) gebruiken en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik daar niet bijhoor.
En daarbij ga is 04/03 stoppen met eigenlijk alles (behalve alcohol :beer: ), daar zal ik t moeilijk genoeg mee krijgen en was niet van plan om mezelf het nog moeilijker te maken.

aXXis

Experimenterende gebruiker
Dederde zei:
Rabbithole zei:

Nou moet zeggen dat je helemaal gelijk hebt! De alcohol zorgde voor een intenser gevoel en daarbij verwachtte ik ander effect.

Ik zat vanmiddag in de kroeg en had al aardig wat bier op toen ik mijn dealer tegenkwam. Ik wou het toch nog één keer proberen dan, als het met alcohol op nog niks zou zijn was het voor mij helemaal over geweest.
Dus ik een halve gekocht en nog aardig wat bier gepakt, ik moest aangeschoten zijn. Dus een lijn gepakt en ik begon het gevoel te krijgen! Lekker warm, en ik voelde me gewoon super. Uiteindelijk wel dom van me om achter die gokkast te gaan zitten en er een hoop geld in te gooien maar gelukkig zelf nog winst gedraaid. Daarna nog 2 lijnen gepakt en t was super. De rest heb ik daarna door de wc gespoeld. Waarom? Ik had mezelf voor genomen dat dit de laatste keer was, dus daar houd ik me aan. Mijn mening over coke is helemaal bijgedraaid vandaag en het is waanzinnig spul maar niet iets om vaak mee te expirimenteren. Het is maar voor weinig mensen weggelegd om deze drug recreatief te (blijven) gebruiken en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik daar niet bijhoor.
En daarbij ga is 04/03 stoppen met eigenlijk alles (behalve alcohol :beer: ), daar zal ik t moeilijk genoeg mee krijgen en was niet van plan om mezelf het nog moeilijker te maken.

De 1e post in dit topic had je nog een kans. Die is bij deze verspilt. Veel plezier met coke en gebruik het niet tevaak :) Want door de wc spoelen van dit spul kennen wij hier allemaal en heeft 0,0 nut. Coke recreatief gebruiken kan zeker wel, het word pas vervelend als het recreatieve gebruik jou besteding te boven gaat. Dag.

Dederde

Newbie
Haha, behoorlijk overdreven wat je daar zegt, Ik weet van de coke zeker dat ik dat niet meer gebruik:wink:

Elohtibbar

Badass junkie
Ja, waar slaat dat nou op? Ik heb een paar keer coke gesnoven en vond het erg lekker, maar de craving is kut, ik vind speed een lekkerdere rush geven en ik vind het veel te duur. Dus gebruik ik het niet meer, en vanaf het moment dat ik dat heb besloten (half jaar geleden ofzo) heb ik ook niks meer gebruikt en heb daar totaal geen behoefte aan. Niet iedereen is zwak van geest, de TS zegt zelf toch ook dat hij weet dat hij het niet recreatief kan gebruiken en dat hij ermee stopt? Om zoiets duurs door de wc te spoelen getuigt alleen al van een sterke wil en geest.

W.F.L.

Badass junkie
Rabbithole zei:
Ja, waar slaat dat nou op? Ik heb een paar keer coke gesnoven en vond het erg lekker, maar de craving is kut, ik vind speed een lekkerdere rush geven en ik vind het veel te duur. Dus gebruik ik het niet meer, en vanaf het moment dat ik dat heb besloten (half jaar geleden ofzo) heb ik ook niks meer gebruikt en heb daar totaal geen behoefte aan. Niet iedereen is zwak van geest, de TS zegt zelf toch ook dat hij weet dat hij het niet recreatief kan gebruiken en dat hij ermee stopt? Om zoiets duurs door de wc te spoelen getuigt alleen al van een sterke wil en geest.

Als je echt een sterke wil hebt verkoop je het pakketje gewoon of je geeft het aan mij weg. :openmouth:

Door de WC spoelen schiet je niks mee op, dat duidt er namelijk al op dat je jezelf niet helemaal vertrouwd. :grin:

Angramar Temenos

Badass junkie
Mensen balen nou eenmaal van weggegooide drugs. Als jij een vel LSD koopt, een zegel neemt, psychotisch wordt, een maand later beter bent en de andere 99 zegels weggooit word ik er ook niet blij van. Natuurlijk ga ik niet openlijk driftig worden of zeggen dat je ze aan mij had MOETEN geven (want dat had je niet, het waren jouw zegels), maar iedereen die dan niet tenminste even zou denken "had het nou aan mij gegeven", vooral bij zo'n dure en verslavende drug als coke is een hypocriet.

Dederde

Newbie
Naja, ik zou nooit iemand anders gaan geven, ik ga niet meewerken aan iemand anders zijn drugsgebruik. Speed heb ik welleens wat weggegeven aan een goede maat, maar ik ga coke niet uitdelen, dat zijn gewoon mijn principes.

En afgelopen weekend kreeg ik toch wel wat drugs aangeboden, waaronder coke, wat ik netjes heb afgeslagen zonder enige moeite.
Ik ben nou 5 dagen gestopt en alleen het roken vind ik moeilijk. Met de andere drugs heb ik ook altijd maar 1 keer in de maand gebruikt dus dat is ook geen probleem.

Coke was best leuk voor een keer, maar ik denk dat als ik zin krijg ik eerder zin krijg in bv Ket of LSD, puur omdat die ervaring veel intenser is en als ik dan toch 1 drug mag kiezen :P

Maar ik ben eigenlijk veel te ver gegaan met alles een keer proberen, de meeste drugs heb ik toch vaker als 1 keer gebruikt. En wat ik allemaal al gedaan heb vind ik zelf teveel voor een (net) 18jarige(zie onderschrift).

Mijn drugsgebruik zit er gewoon op, ik moet nu verantwoordelijkheid tonen en dat ga ik doen :beer: .

Dederde

Newbie
Ja ik snapte je wel.
Als ik het uit zou delen zou ik dat aan bekenden doen, en daarvan zouden maar 2 het eventueel aannemen en zij gebruiken in mijn ogen te veel en vooral te vaak coke, ik wil er niet aan meewerken hun in de verslaving te helpen.

Djack

Newbie
Ik zal je een tip geven als jij denkt geen effect te voelen van coke dan moet je dat spul nooit meer aanraken. Je hebt jezelf nu (onbewust van de echte aard van coke) een rede gegeven geen coke meer te doen en dat is je redding.Houd dit aub zo en ga niet meer snuive zeker niet in combinatie met alcohol. Coke is een subtiele drug veel subtieler dan alcohol of speed en canabis. Je leert er na een poosje een bepaalde smaak voor te ontwikkelen en leert langzaam aan te begrijpen hoe dit spul precies werkt en als je dat eenmaal door krijgt dan pas kom je langzaam maar zeker tot de ontdekking hoe verschrikkelijk verslavend het is. Wat jij nu zegt zo beschreef ik het ook in het begin van mijn gebruik. Best lekker bij het zuipen maar niet speciaal , en dan sluipt het er langzaam maar zeker toch in omdat je het zo aan het onderschatten bent en tussentijds ga je dat subtiele gevoel steeds meer waarderen en gaat het zelfs de boventoon voeren in je zuip/snuif sessies. Op een bepaald moment is zelfs het zuipen zonder lijntjes niet eens meer lekker en word de drang om te gaan bellen onvoorkombaar. Dr is geen veilige manier om met dit spul om te gaan en hoe meer je het onderschat des te harder zul je met de keiharde realiteit geconfronteerd worden. Niets van wat men over dit spul zegt is gelogen , de weg naar een verslaving toe is zo gelegd en heel erg sneaky , je hebt er haast geen erg in maar dan ben je in feite al verslaafd. Kap er zo snel mogelijk definitief mee en je zult zo nu en dan nog gezellig met je vrienden een biertje kunnen drinken. Ik ben geheel onthouder moeten worden om van dit duivelse spul af te komen. Drink al 2 jaar niet meer en weinig behoefte aan maar de lust naar coke komt zo nu en dan sterk terug. Het nesteld zich in je geest en gaat nooit echt meer weg.

Fishhead0707

Wijs gebruiker
W.F.L. zei:

Als je goede coke hebt kan je zeker wel een rush krijgen. Maar coke en speed zijn niet te vergelijken.

Maar het feit dat je "niets" voelt van coke heeft niet te maken met je speed ervaringen daarvoor.

Ik zou het inderdaad niet doen als je toch niets voelt, zonde van het geld.

Ik vind coke zeker wel een leuke drug, maar het staat niet in verhouding met wat het kost.

Maar voor af en toe.

:)

TheIronMaiden.

Je verwachtingen zijn waarschijnlijk te hoog. Dat kan te maken hebben met je speed gebruik uit het verleden.
Probleem met coke is dat het altijd lekker is, ook wanneer je de hond uit gaat laten. Bij speed en XTC heb ik toch meer de gedachte om het alleen te doen op grote feesten. Hier ligt ook het probleem van coke gebruiken.

Fishhead0707

Wijs gebruiker
TheIronMaiden. zei:
Je verwachtingen zijn waarschijnlijk te hoog. Dat kan te maken hebben met je speed gebruik uit het verleden.
Probleem met coke is dat het altijd lekker is, ook wanneer je de hond uit gaat laten. Bij speed en XTC heb ik toch meer de gedachte om het alleen te doen op grote feesten. Hier licht ook het probleem van coke gebruiken.

Klopt, coke wil en kan je altijd gebruiken. Als je natuurlijk voldoende geld hebt om dit te financieren. Het zou bijvoorbeeld een ramp voor een hoop mensen zijn als coke ineens 5 euro de gram zou zijn :openmouth:

W.F.L.

Badass junkie
Fishhead0707 zei:
Als je goede coke hebt kan je zeker wel een rush krijgen. Maar coke en speed zijn niet te vergelijken.

Ik vind het zowiezo meer een chill gevoel (high) dan een rush. Basen of dronken snuiven geeft wel een rush vind ik. Maar dat is dan weer anders. Wel typisch dat je "goede" coke moet hebben om een rush te krijgen, dat zit wel goed hier, het enige verschil is dat het niet verpest wordt door evt. versnijdingsmiddelen (die zijn er toch wel, ook bij zgn. goede) en dat je minder nodig hebt. Verder merk ik geen verschil als het coke is dan is het dat ook. :P

Nu vind ik wel dat, net zoals met andere drugs maar vooral met coke, je het zowiezo wel een aantal keer moet gaan gebruiken voor je het gevoel echt kan plaatsen. Komt er dan nog eens bij dat het bij coke nu eenmaal subtiel is van gevoel. Er zijn altijd mensen die het moeilijker hebben met dat gevoel te herkennen, dat is vreemd. Heeft vast wel een neurologische reden maar daar heb ik geen zin in. Ik heb ook een vriend die beweert niks te voelen van coke en GHB, ook al is het hele goeie en voel ik het wel. Tja, dat zijn ook vaak de mensen die iets als MDMA op nummer 1 hebben staan..

Dit vat het zo'n beetje samen voor mij:

Atropa zei:
Coke kan, als je Speed of MDMA gewend bent gewoon echt duffe zooi zijn waar je in eerste instantie nauwelijks wat van voelt.

Als jij je goed voelt bij een actieve, vrolijke, begaande, contactmakende houding is coke eigenlijk een tegenwerker daarvan. Speed is een boosting van je eigen bestaande eigenschappen, coke is een nep laagje over je eigen eigenschappen heen waarmee je contact maakt met anderen. Gesprekken en contact zullen nooit echte empathie omvatten.

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Tja, ieder heeft ze favoriet. Maar het gaat er bij mij niet in omdat iemand MDMA heeft gebruikt ineens helemaa niet van goede coke of GHB voelt. terwijl een ander los gaat erop.. Hmm.

Iedereen ervaart dingen anders en kan denken dat hij of zij meer of minder voelt.. Dat wel.

weyoun22

Bewuste gebruiker
Ik snap nog steeds niet waarom coke zo'n unieke craving achterlaat terwijl speed dat niet doet en het vele malen sterker is. Ik weet het, appels en peren, maar toch zie ik er geen logica in.

Fishhead0707

Wijs gebruiker
weyoun22 zei:
Ik snap nog steeds niet waarom coke zo'n unieke craving achterlaat terwijl speed dat niet doet en het vele malen sterker is. Ik weet het, appels en peren, maar toch zie ik er geen logica in.

Drugs zijn ook niet logisch.. Vind jij het logisch dat als je pil inneemt je ineens gaat spacen?

Biologisch, ook heel logisch.. :grin:

WappieWappie

Belezen gebruiker
Fishhead0707 zei:
weyoun22 zei:

Drugs zijn ook niet logisch.. Vind jij het logisch dat als je pil inneemt je ineens gaat spacen?

Biologisch, ook heel logisch.. :grin:

Dat soort avonden is, als je het goed doet, de logica zowieso vaak ver te zoeken :grin:

Over die cokerotzooi, ikzelf heb het ook eens 1x gebruikt, om dat ook eens te proberen. Voelde er ook niet echt bijzonder veel van, naast een verdoofd smoelwerk. Waarschijnlijk had ik er zowieso ook teveel van verwacht. Zodoende ook daarna eigenlijk niet meer de behoefte gehad om het nog eens te nemen, er zijn veel soorten drugs waar ik een stuk meer plezier aan beleef dus de keuze is vrij makkelijk. :grin:

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Ik vind coke zeker geen rotzooi. Als het in plaats van 50 euro, 5 euro de gram was voor de zelfde kwaliteit, was ik zeer waarschijnlijk coke verslaafd. (of geweest) Simpelweg omdat je het altijd kan gebruiken. Het heeft gewoon een lekker effect, het hele snuiven en traject daarom heen heeft ook gewoon wat. Tenminste in mijn ogen dan.

Het is net wat je zoekt, je kan het natuulijk niet vergelijken met andere drugs en dat gaan mensen dan doen. Appels met peren vergelijken. En dan de prijs erbij halen, en een hun oordeel geven..

Ik heb altijd effect gehad van coke ook van de minder sterke. Maarja smaken en meningen en verwachtingen verschillen per persoon.

Tijdens een goede drugs avond is de logica inderdaad ver te zoeken, geweldig toch!! Vaak zijn dat de leukste en mooiste momenten. Met geniale ingevingen.

:)

WappieWappie

Belezen gebruiker
Fishhead0707 zei:
Ik vind coke zeker geen rotzooi. Als het in plaats van 50 euro, 5 euro de gram was voor de zelfde kwaliteit, was ik zeer waarschijnlijk coke verslaafd. (of geweest) Simpelweg omdat je het altijd kan gebruiken.

Het is net wat je zoekt, je kan het natuulijk niet vergelijken met andere drugs en dat gaan mensen dan doen. Appels met peren vergelijken.

Waarom is het appels met peren vergelijken? Wat maakt cocaïne naar jou mening zo anders dan andere drugs dat je het daarmee niet mag vergelijken?

Misschien veranderen wij over het volgende van mening? Voor mij is drugs iets voor een gelegenheid. Ik heb, naast roken, geen verslaving en raak doordeweeks ook geen drugs aan. Mijn leven en toekomst is mij daarvoor veel te kostbaar. Ik leid zoals ik het zelf zie een prima leven, heb een prima baan en toekomstplannen. Een vorm van drugsverslaving gooit hierbij ongetwijfeld roet in het eten en daar zit ik niet op te wachten. Ik heb daarvoor teveel te verliezen, en dat is mijn belangrijkste drijfveer in het 'recreatief' blijven gebruiken van alle soorten drugs. En ik denk dat precies dat wat anders ligt bij 'kansloze' gevallen en simpele zielen die toch al niets te verliezen hebben qua leven. Mijn excuses voor voorgaande zin, maar zo zie ik het, een beetje zwart-wit uitgedrukt en ook absoluut aan niemand persoonlijk hier gericht, dus ook niet aan jou FishHead0707.

Maargoed, to the point, wanneer je drugs gaat gebruiken tijdens het dagelijkse 'normale' leven, is dat het begin van een verslaving, als daar op dat moment al geen sprake van is. En zie er dan maar eens vanaf te komen, voordat het bergafwaarts gaat. Nee dank je, daarvoor heb ik in mijn kenissenkring al genoeg gezien. Drugs gebruiken in het dagelijks leven is dus geen optie, omdat een verslaving in ieder geval voor mij geen optie is. Vandaar mijn mening coke = rotzooi, juist omdat het zo simpel samen gaat met het dagelijkse leven met alle gevolgen van dien.

Ik dwaal af en toe misschien een beetje af, maar nu is in ieder geval duidelijk waarom drugs er voor mij uitsluitend voor gelegenheden is en hoe ik dat vol houd, en dat vol houden heb ik geen moeite mee. Een gelegenheid voor mij kan bijvoorbeeld een feestje, stappen of een gezellige avond met vrienden zijn. Zowieso ook alleen als ik de volgende dag vrij ben om een beetje bij te kunnen komen en dat is dus alleen in het weekend. En dan heb je ook nogal eens weekenden waarin je andere plannen hebt waarbij het niet echt handig is om wat te gebruiken, weekenden waarin je gewoon zin hebt om het rustig te houden of weekenden waarin ik net zo lief bier drink ( en voor mij is alcohol en drugs geen combinatie, 't is het één of het ander. ). Als die vrijdag- of zaterdagavond zich dan een keer voordoet dat drugs een mooie aanvulling is, dan wil ik gewoon goed hard gaan, lekker uit m'n bolletje, en/of een heerlijke vage avond/nacht beleven. En dan kan ik een hoop drugs opnoemen die daarvoor naar mijn mening veel geschikter zijn dan cocaïne. Voor mij nog een reden om coke, na die keer proberen, niet nog eens te proberen. Geef mij maar een beter en heel vaak ook goedkoper alternatief. :sunglasses:

Tijdens een goede drugs avond is de logica inderdaad ver te zoeken, geweldig toch!! Vaak zijn dat de leukste en mooiste momenten. Met geniale ingevingen.

Daarover zijn we het zowieso eens. Heerlijk, ongelofelijke vaagheid op z'n tijd. Logische dingen worden onlogisch, en onlogische dingen worden logisch. En de logica en onlogica wordt dan ook nog eens heel erg complex, waardoor je uiteindelijk de logica zowieso niet meer kunt volgen en daarmee ben je weer terug bij het begin. Zalige ervaring :grin:

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Fishhead0707 zei:
WappieWappie zei:
Ik vind coke zeker geen rotzooi. Als het in plaats van 50 euro, 5 euro de gram was voor de zelfde kwaliteit, was ik zeer waarschijnlijk coke verslaafd. (of geweest) Simpelweg omdat je het altijd kan gebruiken.

Het is net wat je zoekt, je kan het natuulijk niet vergelijken met andere drugs en dat gaan mensen dan doen. Appels met peren vergelijken.

Waarom is het appels met peren vergelijken? Wat maakt cocaïne naar jou mening zo anders dan andere drugs dat je het daarmee niet mag vergelijken?

Nou qua effect is coke niet te vergelijken met anderen drugs, vandaar appels met peren vergelijken.

WappieWappie zei:
Misschien veranderen wij over het volgende van mening? Voor mij is drugs iets voor een gelegenheid. Ik heb, naast roken, geen verslaving en raak doordeweeks ook geen drugs aan. Mijn leven en toekomst is mij daarvoor veel te kostbaar. Ik leid zoals ik het zelf zie een prima leven, heb een prima baan en toekomstplannen. Een vorm van drugsverslaving gooit hierbij ongetwijfeld roet in het eten en daar zit ik niet op te wachten. En ik denk dat precies dat wat anders ligt bij 'kansloze' gevallen en simpele zielen die toch al niets te verliezen hebben qua leven.

Het is inderdaad goed om helder de grens te stellen tussen drugs en prive leven. Ik heb ook weinig trek in een drugsverslaving die de toekomst in de war gooit. Ik heb ook mooie toekomstplannen en een prima baan etc. Ik voel me dan ook niet aangesproken bij "kansloze" gevallen, al vind ik niet dat je het zo simpel mag stellen.

Je kan best de lijn wat minder duidelijk stellen en er toch geen drugsverslaving aan overhouden. Er zijn daarvoor meer factoren nodig. Je moet gewoon lekker genieten ervan. En ik gebruik ook alleen in het weekend hoor. Een vakantie of vrije dag daar gelaten dan.

WappieWappie zei:
Vandaar mijn mening coke = rotzooi, juist omdat het zo simpel samen gaat met het dagelijkse leven met alle gevolgen van dien.

Op dit punt zijn we het zeker eens, vandaar mijn eerste post ook. Dit is nu juist het gevaar aan coke. Maar daarbij blijft dat ik het effect van coke wel leuk vind. Maar het zelf niet gebruik omdat ik het gewoon zonde vind van me geld en er leukere drugs bestaan.

Fishhead0707 zei:
WappieWappie zei:

Daarover zijn we het zowieso eens. Heerlijk, ongelofelijke vaagheid op z'n tijd. Logische dingen worden onlogisch, en onlogische dingen worden logisch. En de logica en onlogica wordt dan ook nog eens heel erg complex, waardoor je uiteindelijk de logica zowieso niet meer kunt volgen en daarmee ben je weer terug bij het begin. Zalige ervaring :grin:

Dat vind ik het mooie aan drugs, de logica en onlogica :sunglasses: De vage momenten en de unieke ervaringen en gedachtes etc. De inzichten die je opdoet.. :) De mensen die je ontmoet, noem maar op.

Maar we zitten aardig op 1 lijn. bedankt voor je reactie en rustig aan man. :wink:

wendela

Djack zei:
Ik zal je een tip geven als jij denkt geen effect te voelen van coke dan moet je dat spul nooit meer aanraken. Je hebt jezelf nu (onbewust van de echte aard van coke) een rede gegeven geen coke meer te doen en dat is je redding.Houd dit aub zo en ga niet meer snuive zeker niet in combinatie met alcohol. Coke is een subtiele drug veel subtieler dan alcohol of speed en canabis. Je leert er na een poosje een bepaalde smaak voor te ontwikkelen en leert langzaam aan te begrijpen hoe dit spul precies werkt en als je dat eenmaal door krijgt dan pas kom je langzaam maar zeker tot de ontdekking hoe verschrikkelijk verslavend het is. Wat jij nu zegt zo beschreef ik het ook in het begin van mijn gebruik. Best lekker bij het zuipen maar niet speciaal , en dan sluipt het er langzaam maar zeker toch in omdat je het zo aan het onderschatten bent en tussentijds ga je dat subtiele gevoel steeds meer waarderen en gaat het zelfs de boventoon voeren in je zuip/snuif sessies. Op een bepaald moment is zelfs het zuipen zonder lijntjes niet eens meer lekker en word de drang om te gaan bellen onvoorkombaar. Dr is geen veilige manier om met dit spul om te gaan en hoe meer je het onderschat des te harder zul je met de keiharde realiteit geconfronteerd worden. Niets van wat men over dit spul zegt is gelogen , de weg naar een verslaving toe is zo gelegd en heel erg sneaky , je hebt er haast geen erg in maar dan ben je in feite al verslaafd. Kap er zo snel mogelijk definitief mee en je zult zo nu en dan nog gezellig met je vrienden een biertje kunnen drinken. Ik ben geheel onthouder moeten worden om van dit duivelse spul af te komen. Drink al 2 jaar niet meer en weinig behoefte aan maar de lust naar coke komt zo nu en dan sterk terug. Het nesteld zich in je geest en gaat nooit echt meer weg.

@Djack, wat jij hier beschrijft is precies mijn ervaring met coke. Ik heb jarenlang dagelijks gebruikt het duurde zo'n 4 jaar van recreatief tot dagelijks gebruik. Ik ben nu 8 maanden gestopt, maar moet heel erg uitkijken met alcohol. Zodra ik aan geschoten ben moet ik coke hebben. Een ongekende kracht neemt het over van mijn verstand en ik gooi alles in de strijd om het goedje dan te bemachtigen ( bijvoorbeeldaanpappen met een vage kennis die het misschien bij zich zou kunnen hebben). Dit is me vorige week gelukkig niet gelukt anders had ik voor de 2e keer een relapse gehad. M'n eerste relapse was na 6 maanden clean. Op een feest van wildvreemden aangeboden gekregen (gebeurde mij anders nooit!!). Rationeel weet ik dat coke me in de goot doet belanden en toch blijf ik er DAGELIJKS naar verlangen.

Bovenaan