geen euforie :(

hallo

dit weekend met 3 andere vrienden eerste keer aan de xtc gegaan op een outdoor festival.

Ging super chill op de energie die ik kreeg maar voelde niet echt dat intense blije gevoel wat 2 andere vrienden wel hadden, die andere had het ook niet zo. Wij 2 die nu niets voelde voelde een maand geleden wel veel meer euforie tijdens onze eerste truffel trip.

Ik vond het heel jammer dat ik en nog een vriend veel minder hard gingen dan de andere 2

ik zat ook de hele tijd te denken wanneer slaat hij nou in en hoe zal dit gevoel nou zijn ?

dus nu vraag ik me af waarom heb ik dat super intense blije gevoel niet gekregen[ heel ff bij inslag van de 2e helft voelde ik dit wel toen ik zat, en eigenlijk als ik ging zitten ging ik veel lekkerder] ? was wel vrolijk en alles was wel mooi en lief etc. heb totaal 4 halfjes blauwe illuminaties gedropt net als de rest.

dus hoe komt het nou dat ik dat euforische keiharde trippen niet had ? dit zijn een paar vermoedens die ik heb.

- te veel lopen nadenken aan de drugs?
- te veel dopamine vrij gelaten tijdens de truffeltrip?
- meer rust moeten nemen ? [ continu waren we lopen of dansen]
- meer of minder hoge dosis in moeten nemen ?

hoop dat jullie wat informatie hebben !! :wink:

Hazekees

Experimenterende gebruiker
Ik ben in sommige gevallen inderdaad van minder veel harder gegaan, terwijl ik tegelijkertijd ook van (veel) meer (veel) minder hard ben gegaan.
Heeft met veel factoren te maken denk ik. Wel betrap ik mezelf erop dat op het moment dat ik echt zit te wachten op het gevoel, dit gevoel meestal uitblijft. Zal wel iets te maken hebben met de verwachtingen en de (eventuele) teleurstelling daarna?

Aan de truffels zal het niet hebben gelegen, en of je meer rust had moeten nemen dat weet ik niet. Je moet natuurlijk altijd gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt. :)

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hadden truffels/2cb geen kruistolerantie met xtc of vergis ik mij daarin? (Anyone?)

Tja, het kan vanalles zijn.. Misschien ook een aantal van die factoren samen, maar ja, zeker of specifiek weten wat het is geweest ga je niet. Kwestie van over een tijdje (nadat je ff rust hebt gehad!) opnieuw proberen en dan weer zien hoe het gaat.

Fool

Badass junkie
Van het hele receptorenprofiel is er tussen 2C-B/psilocine en MDMA enkel kruistolerantie op de 5HT-2B receptor, ééntje die niet héél belangrijk is voor de psychedelische ervaring. Die rare overlappingen van adrenergische(norepinefrine)-receptoren zullen het verschil ook niet maken.

MDMA

2C-B

Truffels (Psilocine/4-HO-DMT)

jooo, het is hoogstwaarschijnlijk een samenhang van meerdere factoren.
ik heb het zelf ook wel eens gehad, maar heb die welbekende euforie bij xtc vaker wel dan niet gehad.
ten eerste, zoals je zelf vermoedde, heeft het constante denken aan de de drugs die je neemt heel veel invloed op je high. ik merk dit met elke stof die ik ooit gebruikt heb (vooral hallucinogenen)
Daarbij was je op een festival/feestje, dit haalt voor mij ook een groot deel van mn euforie snel weg. Mijn (zelfbedachte, op basis van observaties) theorie hierbij is; op een feestje vang je zoveel prikkelingen op, harde muziek, flitsende lichten, lieve mensen, mooie meisjes, etc. Er is dus een constante bron van afleiding. Je geeft je bewustzijn niet de ruimte elk aspect van de stof te voelen.
Probeer een keer met je beste maten, gewoon rustig met een groepje van 4/5 man wat xtc thuis te gebruiken. Ik heb tot nu toe alle keren dat ik het stofje op deze manier gebruikte echt een hele bijzondere nacht gehad. Vrienden worden broers, er is geen schaamte/taboe meer. Er ontstaan enorm goede gesprekken en die "euforie" blijft (in mijn geval) veel langer hangen.

hoop dat je er wat aan hebt

Bovenaan