Geen ''love'' feeling

Hey!

Ik heb vorige week tijdens Koningsdag voor het eerst XTC gebruikt met een goede vriendin van mij op een hardstyle / hardcore festival. Ik ben begonnen met een kwartje, maar nadat deze na anderhalf uur nog niet was ingekickt nam ik nog een kwartje. Na een uurtje voelde ik me wat wazig in mijn hoofd en dacht ik dat ik tegen het randje aan zat dus besloot ik nog een kwartje bij te nemen. Na een halfuurtje kickte deze in terwijl we in de hardstyle tent waren. Ik had meteen de party-stemming te pakken en vond het een geweldig gevoel. Mijn vriendin zei dat mijn pupillen al aardig groot zijn geworden. Echter toen we naar de hardcore tent gingen (omdat zij dit toffer vind dan hardstyle) was ik minder in de feeststemming, had toen een kwartje bijgepakt en was voor een goede halve minuut aan het kokhalzen in de rij voor de WC's. Hierna voelde ik me slap en had ik weinig zin om nog door te gaan. (We waren er al sinds 13:00 en inmiddels was het 21:00)

Terugdenkend aan deze dag vond ik het een geweldige dag, maar één ding blijft in mijn hoofd zitten; ik had niet het klassieke ''love'' gevoel dat ik lees op fora en wat ik hoor van anderen dat je bij XTC krijgt. Komt dit vaker voor bij de eerste keer XTC? Of kon dit komen doordat ik een te hoge dosis had genomen? De pillen waren rond de 200-220 mg.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoi :)

Had die vriendin dat gevoel wel?

Uiteraard komt dat vaker voor. We zijn allemaal anders en dus is er geen garantie dat we allemaal hetzelfde zullen ervaren door een drug in te nemen. Hoe het effect uiteindelijk is, ligt aan een te complexe samenstelling van factoren om nauwkeurig te kunnen voorspellen. Een volgende keer kun je best ineens wel dat gevoel ervaren, zonder aan de oppervlakte iets anders lijken te doen. Maar misschien kun je proberen om een iets hogere eerste dosering in te nemen, omdat dit meer met het initiële effect lijkt te doen, waar bijnemen na een poosje dan weer meer met de duratie van je roll doet. Neem bijvoorbeeld eens een dik kwartje tot een halfje van dezelfde pil in als startdosering (en neem dan het liefste niet bij later, want dan zit je waarschijnlijk al op of over de aanbevolen maximale hoeveelheid). Natuurlijk is dit ook geen garantie en kan het ook zijn dat de negatieve effecten dan sterker ervaren worden.

Had je trouwens een lege maag bij innemen? Dit heeft ook invloed op het effect, maar kan bij sommigen ook eerder tot misselijkheid leiden.

Hoi :)

Had die vriendin dat gevoel wel?

Uiteraard komt dat vaker voor. We zijn allemaal anders en dus is er geen garantie dat we allemaal hetzelfde zullen ervaren door een drug in te nemen. Hoe het effect uiteindelijk is, ligt aan een te complexe samenstelling van factoren om nauwkeurig te kunnen voorspellen. Een volgende keer kun je best ineens wel dat gevoel ervaren, zonder aan de oppervlakte iets anders lijken te doen. Maar misschien kun je proberen om een iets hogere eerste dosering in te nemen, omdat dit meer met het initiële effect lijkt te doen, waar bijnemen na een poosje dan weer meer met de duratie van je roll doet. Neem bijvoorbeeld eens een dik kwartje tot een halfje van dezelfde pil in als startdosering (en neem dan het liefste niet bij later, want dan zit je waarschijnlijk al op of over de aanbevolen maximale hoeveelheid). Natuurlijk is dit ook geen garantie en kan het ook zijn dat de negatieve effecten dan sterker ervaren worden.

Had je trouwens een lege maag bij innemen? Dit heeft ook invloed op het effect, maar kan bij sommigen ook eerder tot misselijkheid leiden.

Zij gebruikt al langer XTC en heeft als het ware schijt aan de 3 maanden regel hahahaha. 2 dagen na Koningsdag zat ze weer trippen, dus ik betwijfel of zij dat gevoel nog wel krijgt.
Ik had die ochtend rond 10:00 twee boterhammen naar binnen gewerkt en wat te drinken. Dat was eigenlijk alles wat ik op heb die hele dag. (Om 14:58 had ik het eerste kwartje genomen, heb het netjes in m'n notities op m'n mobiel gezet whahahah)

In ieder geval bedankt voor de tips!

R

Revolutionair

Gast
Ik krijg de echte liefdes gevoelens meestal in een thuis situatie. Op een feest kan het zijn dat er zoveel prikkels zijn dat je gewoon strak staat.

Anders neem je volgende keer mdma kristallen, ik ga daar beter op.

R

Revolutionair

Gast
Dat is placebo effect. Als je xtc pillen getest zijn en niks anders dan mdma en bindmiddel bevatten maakt het geen drol uit..

Dat hoeft niet zo te zijn als je een stevige pil hebt dan krijg je een beetje een retard waar hij zich langzamer opbouwd. Een likje mdma werkt meteen en sneller en hoeft zich niet te ontdoen van de bindmiddelen en toegevoegde producten die er bij zitten.

Deze redeneren kloppen niet wat mensen op dit forum roepen. Een wijntje of speciaal biertje kan heel anders vallen ook al heeft het de zelfde alcohol percentage.
Het is de manier hoe het lichaam binnen komt, hoe het gebrouwen word.
Er zijn zoveel factoren die meespelen.

Dit klinkt een beetje als dat topic van die jongen met zijn halve reep chocola :tearsofjoy:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dat hoeft niet zo te zijn als je een stevige pil hebt dan krijg je een beetje een retard waar hij zich langzamer opbouwd. Een likje mdma werkt meteen en sneller en hoeft zich niet te ontdoen van de bindmiddelen en toegevoegde producten die er bij zitten.

Deze redeneren kloppen niet wat mensen op dit forum roepen. Een wijntje of speciaal biertje kan heel anders vallen ook al heeft het de zelfde alcohol percentage.
Het is de manier hoe het lichaam binnen komt, hoe het gebrouwen word.
Er zijn zoveel factoren die meespelen.

Dit klinkt een beetje als dat topic van die jongen met zijn halve reep chocola :tearsofjoy:
Niet mee eens. Als je echt xtc pillen hebt, dus geteste pillen die alleen mdma en bindmiddel bevatten maakt dat niks uit met losse mdma. Als je een pil hebt met bv 100mg mdma er in, of 100mg mdma kristallen neemt maakt dat echt niet uit. Je maagzuren zijn zo sterk dat een pil binnen no time oplost in de maag. Het verschil dat vaak zogenaamd bemerkt word zit m in de dosering.
En ja, ook mdma poeder of kristallen kunnen onzuiver zijn of rotzooi in zitten.
Als je evenveel werkzame stof binnen krijgt, of je dat nou in een pil propt of zonder pilvorm neemt maakt het echt niet uit.

Jen

Belezen gebruiker
Als je een likje mdma neemt word dat meteen opgenomen via de klieren in de keel en daarna door de maag..
Daarom komt mdma rustiger op en knalt die pil er ineens in
Mijn voorkeur gaat ook naar mdma!

Rosie

Bewuste gebruiker
Het opkomen en inwerken zal voor iedereen anders zijn lijkt me.
Ik voelde totaal niks van de mdma. Kwam plots in 1 klap allemaal tegelijk binnen na 2 uur. Bij mij dus echt geen rustige opbouw.

Ik had overigens wel het "love" gevoel. Wel tussen haakjes. want was niet echt love. Ik vond gewoon veel mensen heel lief.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Als je een likje mdma neemt word dat meteen opgenomen via de klieren in de keel en daarna door de maag..
Daarom komt mdma rustiger op en knalt die pil er ineens in
Mijn voorkeur gaat ook naar mdma!
Maar als je de mdma in een capsule of vloeitje zou doen is dat niet meer zo. Zoals jij beschrijft is er een verschil in inname methode, dan is het logisch dat het iets anders op kan komen. Als je beide gelijk doorslikt is er geen verschil in werking.

Bovenaan