Geen regulering paddoverkoop in Amsterdam

henkie84

Bewuste gebruiker
Geen regulering paddoverkoop in Amsterdam
Uitgegeven: 27 juni 2008 11:09
Laatst gewijzigd: 27 juni 2008 12:56

AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam gaat op korte termijn geen strengere eisen stellen aan de verkoop van paddo's, om op die manier duidelijk te maken dat een verbod op de hallucinerende paddestoelen niet nodig is. Dat liet een woordvoerder van burgemeester Job Cohen vrijdag weten.

Smartshopkoepel VLOS riep de gemeente donderdag op om de verkoop van paddo's te gaan reguleren, voordat het kabinet met een verbod op de paddestoelen komt.

De ministers Ab Klink (Volksgezondheid) en Ernst Hirsch Ballin (Justitie) willen het bezit en verkoop van paddo's verbieden. Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt hen daarin.

Verordeningen

Volgens de woordvoerder is het invoeren van strengere regels "niet realistisch". "Een dergelijke regulering gaat maanden tijd kosten. Als we al strengere regels zouden willen, halen we het nooit in die tijd." Voor regulering zouden plaatselijke verordeningen moeten worden aangepast. Ook zou de gemeenteraad erover moeten beslissen, maar die is in de zomermaanden met reces.

Burgemeester Job Cohen stelde vorig jaar voor om kopers van de paddenstoelen een bedenktijd van enkele dagen op te leggen. Het kabinet streeft echter een algeheel verbod na.

Bron:
http://www.nu.nl/news/1631280/11/Geen_r ... erdam.html

phy

Bewuste gebruiker
Hoe moeilijk kan het zijn.

Maar ja, ambtenaren moeten zichzelf bezigheouden blijkbaar.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Blijft een stomme bedoeling ja.

Maar op zich wel prettig dat het weer een eindje is uitgesteld.
Nu hopen dat het VLOS ook iets bereikt met die rechtzaak waarmee ze het paddo verbod tegen willen houden.

phy

Bewuste gebruiker
Twilight zei:
Blijft een stomme bedoeling ja.

Nu hopen dat het VLOS ook iets bereikt met die rechtzaak waarmee ze het paddo verbod tegen willen houden.

Ze hebben juist 'niets' bereikt.

buzzrider

Wijs gebruiker
phy zei:

wat is er goed aan dat de regulering is uitgesteld? dit is een alternatief voor het verbod.
of het goed of slecht is kan ik niet zeggen maar ik weet wel dat ik dan in ieder geval nog altijd paddo's kan gaan halen

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
phy zei:

wat is er goed aan dat de regulering is uitgesteld? dit is een alternatief voor het verbod.
Ik dacht dat het verbod is uitgesteld. Dat staat ook in het bericht, ik vind de kop van het bericht daarom wat onduidelijk, omdat het impliceert dat je nu dus geen paddo's meer kan halen. Maar dat kan nog wel. :)
Verbod is in ieder geval uitgesteld tot na de zomer zover ik weet.

shokora

Wijs gebruiker
Nouja, het is een begin. Nu maar hopen dat die rechtzaak iets concreets uithaalt, want wat Ab Klink allemaal gedaan heeft kan gewoon niet. Het ondermijnt de democratie!

Pikachu

Wijs gebruiker
shokora zei:
Nouja, het is een begin. Nu maar hopen dat die rechtzaak iets concreets uithaalt, want wat Ab Klink allemaal gedaan heeft kan gewoon niet. Het ondermijnt de democratie!

Nee... wedden dat als je een onderzoek zou houden onder de bevolking dat het merendeel voor het verbod is? Dus is het de vertegenwoordiging van de demos.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Pikachu zei:
shokora zei:

Nee... wedden dat als je een onderzoek zou houden onder de bevolking dat het merendeel voor het verbod is? Dus is het de vertegenwoordiging van de demos.

Wedden dat als iedereen eerlijk voorgelicht zou worden de helft er ineens niet zo'n problemen meer mee zou hebben?

shokora

Wijs gebruiker
BlackRobBlunt zei:
Pikachu zei:
shokora zei:

Wedden dat als iedereen eerlijk voorgelicht zou worden de helft er ineens niet zo'n problemen meer mee zou hebben?

Inderdaad. Het is niet eerlijk om eerst een hetze tegen paddo's te maken in de media, mensen tientallen jaren lang bloot te stellen aan indoctrinatie zowel vanuit de overheid als vanuit de maatschappij zelf en dan aan deze zelfde onwetende mensen vragen een goede beslissing te maken over een paddoverbod.

DreamWeaver

Badass junkie
Ab & Ernst, ik heb net weer een kweeksetje besteld, als jullie je eens geroepen voelen om uit dat CDA keurslijf te stappen mag je er wel een paar van mij hebben!

deadlock

Badass junkie
DreamWeaver zei:
Ab & Ernst, ik heb net weer een kweeksetje besteld, als jullie je eens geroepen voelen om uit dat CDA keurslijf te stappen mag je er wel een paar van mij hebben!
Nee joh, de kans op een bad trip bij die stakkers is veel te groot :openmouth:

phy

Bewuste gebruiker
Welnee, het zal juist een verlichting zijn!
Hun hele leven is een grote 'bad' trip.

Wie wil zich nou identificeren met die twee stofluizen.

:wink:

DreamWeaver

Badass junkie
deadlock zei:
DreamWeaver zei:
Nee joh, de kans op een bad trip bij die stakkers is veel te groot :openmouth:

Ook van bad trips kun je veel leren :wink:

Verlichting in schimmelvorm, komt u maarrrrr!

Bovenaan