Geen sterk effect

Flank

Newbie
Hoi,
Ik ben al een tijdje aan het blowen (altijd met tabak, vrienden willen niet puur wiet).
Maar ik heb er op een avond al 7 gedaan, op ongeveer 3uurtjes verspreid, en voelde nog steeds geen sterk effect, enkel een klein licht gevoel..
Volgens mij ligt het aan de manier waarop ik inhaleer dus als iemand zou willen uitleggen hoe ik het zou moeten doen..

Bedankt

wakawaka

Experimenterende gebruiker
Dat heb ik zelf dus ook :( . Ik voel me na een joint alleen een beetje draaierig en licht in mijn hoofd.

iSmokex

Bewuste gebruiker
Ik weet niet met zn hoevelen jullie zijn en weet niet hoeveel jullie erin gooien. Wat ik aan zal raden is voor 3 onervaren blowers 1/3 gram erin doen. Maar aangezien jullie er in 3 uur toch ook al 7 roken, zou ik zeggen maak die joint gewoon wat sterker, laten we zeggen een half grammetje.

En inhaleren: Doe gewoon hetzelfde als je doet met de lucht die je normaal inademt, des noods wat overdreven. Als je je hand op je borst houdt, en je voelt dat deze iets omhoog komt weet je dat je goed zit.

Succes ermee :stoned:

Flank

Newbie
Owké, inderdaad misschien tijd dat we er wat meer indraaien..
Zal het morgen eens proberen, zal meteen ook het resultaat posten..

Extisi

Wijs gebruiker
Lipje er om heen. Zuigen. Alsof je dit geluid maakt: "WWWWWFFFFTt."
En klaar.

Of gooi er gewoon meer in ja.

spacebilly

Belezen gebruiker
draai gewoon voor jezelf een keer een pure. Ik werd vroeger ook nooit stoned van jointjes.. heb nu een jaar met een bong gerookt en als ik nu een jointje rook voel ik hem maar al te goed!
Als je een keer knetter bent geweest herken je het gevoel sneller denk ik.. daarom merkte ik na een paar keer knetter geweest te zijn pas wat van een joint met tabak.

gr!

Jowdy37

Belezen gebruiker
Flank zei:
Volgens mij ligt het aan de manier waarop ik inhaleer dus als iemand zou willen uitleggen hoe ik het zou moeten doen..

Zuig de rook in je mond, jointje er uit, en dan gewoon verder inademen zoals je normaal zou doen (uiteraard met de rook nog in je mond). Zeker in het begin kan het wel lastig zijn en tot hoesten leiden

Chemical

Belezen gebruiker
Rook gewoon puur. Ik heb nooit iets anders gedaan, en wil ook nooit iets anders. Ik krijg er een superstoned effect van tot licht trippy

spacebilly

Belezen gebruiker
Hellraiser_[NL] zei:
smoken en expres hoesten geloo me je word stoned ben zelf op deze manier keertje omgepleurt

als je hoest pompt je lichaam meer bloed naar je hersenen, daarom!
maar of het nou echt fijn is?

gr

whyme

Belezen gebruiker
Eigenlijk is het hetzelfde als dat je door een rietje inademt :stoned:
Eerst lurken aan je rietje/jointje en daarna verder gewoon lucht inademen tot je niet meer kunt.
Wat ook helpt is om de rook een tijdje in je longen te houden. Waarschijnlijk lukt dat in 't begin niet door de hoestprikkel, maar dat gaat vanzelf over :wink:

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Je kan ook de rook in je mond verzamelen en pas na 2 seconden ofzo inademen, zodat de rook wat afkoelt. Dan 2-3 seconden inhouden en langzaam uitblazen.

Frank123

Wijs gebruiker
ik rook zelf eigenlijk ook altijd puur omdat het anders maar een half half effect heeft. Maar ook goede wiet maakt een hoop uit. Je moet natuurlijk ook niet het gevoel tegen houden, gewoon laten overkomen

ikgebruikniks

oke gozers ik zal jullie het stoner geheim vertellen.

per keer dat je inhalleert moet je de lucht 10 secondes binnen houden + je moet I.p.v 1 grote hijs meerdere kleine achter elkaar nemen want je bloed neemt de Thc op deze manier sneller op waardoor het lichte, vrolijke gevoel omhoog komt! :$ en probeer ook eens wat kwalitatieve wiet te kopen, en is dit niks voor jou dan probeer maar eens aan hasjolie te geraken! ik weet zeker dat je dan wat voelt. mvg ikgebruikniks

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
ikgebruikniks zei:

per keer dat je inhalleert moet je de lucht 10 secondes binnen houden + je moet I.p.v 1 grote hijs meerdere kleine achter elkaar nemen want je bloed neemt de Thc op deze manier sneller op waardoor het lichte, vrolijke gevoel omhoog komt! :$ en probeer ook eens wat kwalitatieve wiet te kopen, en is dit niks voor jou dan probeer maar eens aan hasjolie te geraken! ik weet zeker dat je dan wat voelt. mvg ikgebruikniks

Zal ik jou eens een geheimpje vertellen?Je lult bullshit!

Lang binnenhouden zorgt alleen voor zuurstoftekort waardoor je voor 1 minuutje misschien een iets stoneder effect krijgt, maar er ook een hoop hersenscellentjes afscheid van je nemen.

Snel kleine hijsjes of 1 grote maakt ook geen fuck uit, zolang het evenveel is zit er evenveel thc in die even snel word opgenomen.

maxpayne

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
ikgebruikniks zei:

Lang binnenhouden zorgt alleen voor zuurstoftekort waardoor je voor 1 minuutje misschien een iets stoneder effect krijgt, maar er ook een hoop hersenscellentjes afscheid van je nemen.

Snel kleine hijsjes of 1 grote maakt ook geen fuck uit, zolang het evenveel is zit er evenveel thc in die even snel word opgenomen.
Eeh... voor zover ik weet, neem je wel degelijk meer thc op als je langer binnenhoud. Logisch want de longen hebben meer tijd om alles in het rook op te nemen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Binnen enkele seconden is alle THC uit de rook opgenomen door je longen en al reeds aanwezig in je hersencelletjes.

Met nicotine werkt het zelfs nog sneller, lang inhouden zorgt dus alleen voor meer teer aanslag in je longen.

Paffert

Newbie
Als ik de rook in m'n mond hou, en daarna gewoon inademen bij een normaal sjekkie voel ik me ook een aantal minuten lichtelijk trippy :confused:

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Paffert zei:
Als ik de rook in m'n mond hou, en daarna gewoon inademen bij een normaal sjekkie voel ik me ook een aantal minuten lichtelijk trippy :confused:

Trippy lijkt me sterk... Ik rook zelf zelden, als ik nu een paar flinke hijsen neem van een sjekkie wordt ik wel wat licht in mijn hoofd.

OT: Een ervaren blower zij me ooit dat je rustig en langzaam moest hijsen. Het gloeipuntje moest rustig gloeien. Als het gloeipuntje helemaal oplichtte werd het te heet, en deed het pijn aan je keel. Maarja die kerel doet alles rustig dus ik weet nu niet of het effect ervan wordt versterkt. Lekker is het in ieder geval wel :)

cropp

Badass junkie
acidboy zei:
Gewoon niet meer blowen joh, gaat je niets opleveren in the end.
gelooft niemand, om dit te snappen moet je eerst een keer veel te veel gerookt hebben...

neem een hijs, en adem zo diep mogelijk in, blijf in deze positie tot je moet hoesten...

andere optie, misschien moet je gewoon sterkere jointjes draaien?

andere optie, geniet gewoon van het gevoel wat het opleverd, extreem stoned zijn eindigd in doodse stilte waarbij iedereen half in coma op de bank aan het knikkenbollen is...

ikgebruikniks

PepTalk zei:
ikgebruikniks zei:

nee pep het is geen bullshit, je bent waarschijnlijk bang om het te proberen, dat kan ik snappen. maar je wordt stoned als de knetter, en zelfs iemand die 20 jaar blowt voelt zich op deze manier zo stoned als een garnaal :rolleyes:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als jij met betrouwbare bronnen aankomt geloof ik je.
Aangezien je dit niet kan, geloof ik je niet, integendeel ik zal mijn eigen standpunt bewijzen:

''Het roken van cannabis is de meest effectieve wijze van gebruik. De THC wordt bij roken omgezet in een damp; bij afkoeling condenseert die damp tot microscopisch kleine druppeltjes rook, die worden geïnhaleerd. De drug komt zo in het bloed terecht, dat van de longen direct naar het hart stroomt en van daaruit via de aders doorheen het hele lichaam wordt gepompt. Reeds enkele seconden na de eerste inhalatie penetreert de drug tot in de hersenen en worden de cannabinoïde receptoren bereikt. Dit snelle werkingsmechanisme stelt ervaren cannabisrokers in staat om trek per trek de dosis THC te regelen. Uit experimenten met ervaren cannabisgebruikers blijkt dat wanneer ze marijuanasigaretten met verschillende THC-gehaltes roken, ze hun rookgedrag automatisch aanpassen aan dat THC-gehalte, zodat ze de gewenste hoeveelheid THC opnemen. Dat een langdurige inhalatie voor een betere absorptie van THC zorgt, is een mythe. Gemiddeld wordt bij roken ongeveer 20% van de THC opgenomen.''' Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=845

Iets minder betrouwbaar:

''Bij het roken van marihuana (blowen) ontstaat rook waarin de THC is 'opgelost'. De rook komt in je longen, waar de THC opgenomen wordt in je bloed. Het duurt maar een paar seconden voordat het THC via je bloed in je hersenen komt.'' Bron: http://mediatheek.thinkquest.nl/~kld049/mens/opname.html

En kan zo nog wel wat googlen als je wilt.

Het enige wat je merkt van de rook lang inhouden is een licht zuurstof tekort en sneller geasfalteerde longen.

Bovenaan