Geheim taal

jaja

Bewuste gebruiker
'T lijkt me dat die wouten die met die telefoontaps werken zo nu en dan helemaal in een deuk liggen.

cunt

Wijs gebruiker
jaja zei:
'T lijkt me dat die wouten die met die telefoontaps werken zo nu en dan helemaal in een deuk liggen.
lijkt me ook ja :grin:

maar de pliesie moet eerst toestemming bij de officier van justitie vragen voordat ze je legaal mogen aftappen en dat bewijs dus ook rechtmatig verkregen is. en als een dealertje 10g per week verkoopt gaan ze daar niet helemaal moeilijk over doen lijkt me. ze zijn meer bezig met de mensen die grote inkopen doen. (en terecht.)

matthijs

Badass junkie
Wies zei:
ik ben gewoon voorzichtig wat ik zeg waneer er andere mensen bij zijn,
maar over de telefoon niet, wat ik doe is veel te klein schalig voor de politie.

:grin:

Hmm, valt nog wel mee hoor. Ik ken iemand die moest stoppen met dealen (echt weinig) omdat de politie hem in de gaten hield.

cunt

Wijs gebruiker
mathijs zei:
Wies zei:
ik ben gewoon voorzichtig wat ik zeg waneer er andere mensen bij zijn,
maar over de telefoon niet, wat ik doe is veel te klein schalig voor de politie.

:grin:

Hmm, valt nog wel mee hoor. Ik ken iemand die moest stoppen met dealen (echt weinig) omdat de politie hem in de gaten hield.
hoe wist diegene dat zo zeker dan?

Acra

Newbie
de politie is niet zo dom als de meeste denken.
de politie zijn ook maar mensen en je zou verschieten hoeveel er zijn die blowen of andere zaken doen.

ze kennen ook alle / meeste trukjes.

en ik snap niet waarom iedereen er mee te koop loopt.
de pap in de mond geven.

lieky speedfreaky

Experimenterende gebruiker
BobG zei:
Gebruiken jullie geheimtaal op school of over de telefoon?

Mijn gesprek met mijn leverancier ziet er ongeveer zo uit:
ik: Hey man, ben je nog van plan naar de races te gaan? (heb je ?)
hij: Ja, hoeveel ga je inzetten?/ nee
ik: *Bedrag*, waar kan je me op halen?

nu is het geen geheim taal meer voor je :wink:

BillyBilo

Badass junkie
bah eigenlijk belachelijk dat we niet eens zelf mogen weten wat we tot ons nemen, kijk bijvoorbeeld drugs waar een hoge criminele cijfers bij horen, oke, maar zoals paddo's en andere psychedelics zouden toch gewoon 100% legaal moeten zijn, vervelende mannen in blauwe pakken staan nog steeds boven ons. bah

HDA

Bewuste gebruiker
WildChild zei:
bah eigenlijk belachelijk dat we niet eens zelf mogen weten wat we tot ons nemen, kijk bijvoorbeeld drugs waar een hoge criminele cijfers bij horen, oke, maar zoals paddo's en andere psychedelics zouden toch gewoon 100% legaal moeten zijn, vervelende mannen in blauwe pakken staan nog steeds boven ons. bah
Het zijn niet de vervelende mannen in hun blauwe pakken die je moet viseren, wel de politici die er voor zorgen dat die wetten bestaan.

Als er en wet bestaat dat je geen paddo's mag kopen,hebben, nuttigen, dan moet je ook niet komen klagen dat ze je aanhouden wanneer je er koopt, hebt, nuttigt.

Schiet op zij die de wetten stemmen, niet op zij die moeten toezien opdat die wetten worden nageleefd.

spacekonijn

Badass junkie
ware woorden HDA.

toch ons hele doel hier is toch 'vrijheid?'

en we mogen niet eens zelf bepalen hoe we ons eigen brein laten functioneren

HDA

Bewuste gebruiker
Het is waarschijnlijk zo dat, indien ultra-liberale politici de macht grijpen, er misschien wél zal mogen genuttigd worden op een legale wijze.

Er zijn veel pro's én contra's in dat debat... Voor mij hoeft het niet gelegaliseerd te worden, omwille van overlast.

caatje

Badass junkie
spacekonijn zei:
ware woorden HDA.

Ik denk ook niet dat dat het probleem is. Zolang alles goed gaat zal t naar mijn idee de politiek een worst zijn wat je naar binnen duwt. Maar het probleem zal zijn dat de mensen die er mee voor overlast zorgt (stelende junkie's, afkick klinieken/opvangcentra die draaien op de centen van de overheid, dus onze centen, enzzz)

Maar zoals ik al zeg: tis maar een gedachte die ik heb!!

HDA

Bewuste gebruiker
caatje zei:
spacekonijn zei:
ware woorden HDA.

Ik denk ook niet dat dat het probleem is. Zolang alles goed gaat zal t naar mijn idee de politiek een worst zijn wat je naar binnen duwt. Maar het probleem zal zijn dat de mensen die er mee voor overlast zorgt (stelende junkie's, afkick klinieken/opvangcentra die draaien op de centen van de overheid, dus onze centen, enzzz)

Dat is inderdaad ook mijn mening, geformuleerd zoals ik het had willen formuleren, jedoch nooit beter had kunnen doen...

In principe zou je dan alcohol ook moeten afschaffen, omdat sommigen er niet mee kunnen omgaan en overlast bezorgen... Mijn antwoord is ja akkoord...
:wink:

BillyBilo

Badass junkie
HDA zei:
WildChild zei:
Het zijn niet de vervelende mannen in hun blauwe pakken die je moet viseren, wel de politici die er voor zorgen dat die wetten bestaan.

Als er en wet bestaat dat je geen paddo's mag kopen,hebben, nuttigen, dan moet je ook niet komen klagen dat ze je aanhouden wanneer je er koopt, hebt, nuttigt.

Schiet op zij die de wetten stemmen, niet op zij die moeten toezien opdat die wetten worden nageleefd.

De functie van de politie is Niet dat zij er op moeten toezien dat wetten worden nageleefd, de functie van de politie is SLECHTS sociale controle, en daarom vind ik het vervelende mannen in blauwe pakken, ze zijn gewoon vervelend, constant te lopen checken of ik wel keurig ja zeg, of in dit geval keurig nee doe, en laten we wel zijn, zij zijn degene die ons in toom houden, ik vind dat ieder mens veranwoordelijk is voor de dingen die hij/zij doet, en dat niemand door mijn ogen kan kijken met wat ik zie, of wat ik juist wil doen, en dus ook geen politie die me komt controleren als ik mijn biertje en jointje op straat nuttig, ik val er immers niemand mee lastig, ik doelde ook meer op psychedelics zo als in mijn post stond.
voorbeeld: het kost meer geld, om alle politie uit te laten rukken naar een bankoverval dan dat het eigenlijke bedrag aan geld word gestolen, en daar is juist het punt. politie is polutie, vergif voor mijn vrijheid, oftewel, I don't care if they bust me, but I do care it deprives me from my freedom.

BillyBilo

Badass junkie
caatje zei:
spacekonijn zei:
ware woorden HDA.

Dus als de politiek een worst is die je naar binnen duwt, slik je alles maar van ze?

BillyBilo

Badass junkie
over geheimtaal gesproken, ik ga denk ik maar eens dimmen met mijn politieke uitlatingen, voordat ík nog in de gaten word gehouden door de AIVD :beer:

Mac...

Badass junkie
smarties en snelle,
niet te moeilijk doen,
zo snel wordt je idd niet gepakt voor zeer kleine hoeveelheden.

roaren*

Bewuste gebruiker
tis ook zo dat als je in een bericht bvb, coke/cocaine/xtc/speed .. jeweetwel al de normale zet, je gsm operator die woorden herkent en dat doorgeeft aan de politie.. iemand dat ek ken is zo opgepakt..

correct me if i'm wrong.. maar dit klinkt wel nogal logisch

shakes

Belezen gebruiker
roaren* zei:
tis ook zo dat als je in een bericht bvb, coke/cocaine/xtc/speed .. jeweetwel al de normale zet, je gsm operator die woorden herkent en dat doorgeeft aan de politie.. iemand dat ek ken is zo opgepakt..

correct me if i'm wrong.. maar dit klinkt wel nogal logisch

Volgens mij is dat een fabeltje, zou toch privacy inbreuk zijn. Zou hetzelfde zijn als iemand alle brieve die je krijgt/stuurt zou gaan zitte controleren.

Het zou wel eens gebeurd zijn ofzo maar dat gebeurd echt niet standaart bij iedereen, moet wel een reden voor zijn natuurlijk. :)

Speed-queen

Experimenterende gebruiker
speedsieweepy zei:
haha dat wordt niet gezegd om de politie ofzo, gewoon omdat er gare taal gebruikt word. Kgeloof er niet zo in dat de politie telefoons af gaat tappen.

Ik heb gehoord dat ze nu wel bij mensen die bij de politie bekend staan om shit - drugshandel en wapens enzo een soort systeem aanschakkelen op msn-e-mail sms en telefoon (dat doen ze geheim) en dat als er een paar aantal woorden worden getypt of gezegd. zoals Cocaine Pep weed of gram, halve kilo, Dealen-dealer en nog mee van die woorden die er op kunnen wijzen dat iemand weer het verkeerde pad op gaat,
of iemand die ze verdachten van iets, zo kunnen afluisteren.
Alleen bij een van die vele woorden :rolleyes:

MAar je hebt wel eens dat als je iemand beld dat je een piep je hoord.
Hier waren veel dealer maar zijn allemaal aardig opgeruimd de grootte dan maarja de kleinere kochten daar waarschijnlijk in of zijn bang ofzo.
Denk dus wel dat de politie Afluisterd......

Zou verboden moeten worden haha :grin:

Bovenaan