geheimhouding

Hallo mensen,
Ik ben 17 jaar ik blow,
En ik woon op een groep,
Als ik vertel tegen een begeleider dat ik blow en dat uit vertrouwen zeg, geldt voor dit geval ook een geheimhoudingsplicht (naar de ouders toe)?

Alvast bedankt,

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Vraag voor de zekerheid de functie van de begeleider. Artsen en sociaal maatschappelijke werkers en verpleegkundigen hebben bijvoorbeeld een geheimhoudingsplicht.

Waarschijnlijk kan je het gerust in vertrouwen vertellen.

Ze hebben een geheimhoudingsplicht tenzij ik iets tegen de wet doe,
Maar blowen onder 18 is niet wettelijk strafbaar toch?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
anonimousine zei:
Ze hebben een geheimhoudingsplicht tenzij ik iets tegen de wet doe,
Maar blowen onder 18 is niet wettelijk strafbaar toch?
Nee zolang je jezelf of je omgeving geen gevaar oplevert. Wat mij bijzonder raar lijkt. Lucht je hart en vraag het van te voren of hij/zij geheimhoudingsplicht heeft.

Goed dat je het deelt!
Succes

MeejheM

Badass junkie
...en vraag het van te voren of hij/zij geheimhoudingsplicht heeft.

bij huisartsen, psychologen, psychiaters en dergelijke beëdigde lieden geld een zwijgplicht, of dat voor een SPV en SPW-er geld weet ik niet, omdat je minderwaardig bent maakt het nog ietsje onduidelijker. Als je bijvoorbeeld een Mentor of ander vertegenwoordiger hebt is ook nog van invloed.

Ik weet niet zeker of je behandelende mensen een zwijgplicht hebben, ik zou dit inderdaad vooraf vragen, als je je blowen strikt geheim wilt houden.

Mocht je ervoor kiezen om ermee boven tafel te komen kan men je misschien beter helpen. Als je het perse geheim wil houden is je eigen keuze, maar dan zou ik wat ik van Tijdloos geciteerd heb zeker opvolgen.

Wat je ook kiest, welkom hier en sterkte met je obstakels.

Fool

Badass junkie
In Nederland geld het gedoogbeleid niet voor minderjarigen, en deze zijn daarom ook wél strafbaar als het gaat om (het bezit van) wiet.

Daarbij komt ook nog dat, als je wel 18 was geweest, het net zo illegaal is om wiet te bezitten. De politie mag er dan echter geen boetes meer voor uitschrijven.

MeejheM zei:
omdat je minderwaardig bent
Zullen we het bij minderjarig houden? xD

Bovenaan