Gekste shit op katers!

ronny

Experimenterende gebruiker
Ik en een goeie vriend dronken een half jaartje terug echt enorm veel als we uitgingen, zwarte gaten van 4-5uur waren geen uitzondering. Maar het gekste kwam de volgende dag, katereffecten die bijna niemand kent zoals:

-Closed eyes visuals
-extreme geilheid
-schrikachtig, soms angstig
-3D objecten zien in het donker
-Geluiden veranderen naar woorden. Bv. In het geluid van een auto die door een plas rijdt je naam horen.
-Een overklaarbare vernielingsdrang

Zijn er nog mensen met gekke dingen meemaken als ze een kater hebben (enkel van alcohol)??

azgaza

Badass junkie
Klinkt behoorlijk psychotisch ja.. ik heb bij een kater alleen maar een dorst die eigenlijk niet te lessen is, soms milde koppijn en zo'n naar gevoel in mijn ingewanden waardoor ik wel honger maar geen trek heb ofzo.

TrippyShit

Badass junkie
ronny zei:
-extreme geilheid

Dit klinkt idd wel als een psychotisch verschijnsel ja.
Maar ik kan me niet echt herkennen in je verhaaltje. Ik heb als ik wakker wordt een hele erge dorst, ik heb soms een wat raar gevoel in mn hoofd en als ik echt TEveel heb gedronken wordt ik half dronken wakker en als ik dan mn hoofd even laat hangen begint alles als een gek te draaien. Gelukkig heb ik niet snel een kater dan moet ik wel echt heel veel gedronken hebben. Maarja, die komen als je ouder wordt zeggen ze altijd :P

ronny

Dat ziek zijn, die dorst en geen honger hebben heb ik ook allemaal, dat zijn de normale zaken op een kater.

Het vreemde is dat mijn vriend dezelfde symptomen heeft als mij.
En nog iemand die ik ken heeft last van die enorme katergeilheid.

Kunnen jullie psychotisch eens wat meer toelichten aub?

ronny

Kdenk dat ik hem heb, deze vond ik op wikipedia:

Bij een alcoholvergiftiging kan ook een psychose optreden, meer bekend onder de naam delirium

Oom Klaas

Badass junkie
ronny zei:
Ik en een goeie vriend dronken een half jaartje terug echt enorm veel als we uitgingen, zwarte gaten van 4-5uur waren geen uitzondering. Maar het gekste kwam de volgende dag, katereffecten die bijna niemand kent zoals:

Zijn er nog mensen met gekke dingen meemaken als ze een kater hebben (enkel van alcohol)??

Die heb ik altijd als ik nog dronken ben en samen met vrienden uit de kroeg loop.
Door tuinen rennen en complete schuttingen omver duwen, tuinstoelen tegen elkaar aangooien en proberen een muur om te schoppen :confused:
Alcohol is slecht voor me, en laat me nog slechtere dingen doen, althans het maakt de drempel een stuk lager...'t is niet de alcohol maar ikzelf die dat doet natuurlijk. Waren mooie destructieve tijden...

Flameon

Badass junkie
Jou symptomen heb ik echt niet als ik een kater heb. Dan voel ik me meer beroerd, hoofdpijn en duf. Het bed in met een fles water is dan de beste optie voor mij.

Spor

Wijs gebruiker
ronny zei:
-extreme geilheid

Deze dingen had ik vroeger altijd als ik onder invloed was. Niet zozeer erna, dan had ik vooral zin om te liggen en te blowen :P

Maar de extreme geilhied ken ik wel, had steeds voordat ik ging slapen zin om het te doen, en werd onder alcohol van inlvoed meestal snel wakker en dan had ik dus weer zin... Gelukkig had mn vriendin daar detijds niet zo'n moeite mee.

Vernielingsdrang altijd als de kroegen dicht waren en we gingen ergens heen. Voeten uitsteken om zeispiegels van auto's af te slaan, pissen in briebevenbussen, allemaal van die ongein.

Maar ik drink gelukkig al lang geen alcohol meer dus die vreemde behoefen heb ik niet meer :)

Zin om van jetje te geven na een flinke zuippartij klinkt me bekend in de oren :). De vernielzucht durft ook wel 'ns toeslaan, maar dat is ook eerder tijdens dan na het drinken. Vooral als ik met sterke drank begin en blijf doorgaan, sneuvelt er onderweg nogal 'ns iets. Voor de rest is het de normale zooi: hoofdpijn, verkorven maag... En als ik een safje opsteek :kots:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als ik een avond veel gedronken heb dan heb ik de volgende dag meestal closed eye visuals. Het is niet zo dat ik dan patronen zie maar ik zie dan vaag allemaal mensen langs lopen die aan het feesten zijn :grin: . Dit is dan gewoon de kleur van je oogleden als je je ogen dicht hebt. Best wel komisch opzich, maar de kater is minder...

Heeft iemand dit ook wel eens? :rolleyes:

ronny

Indd Petrovic!

Dat komt bij mij ook het meeste voor! Feestende mensen, of mensen die tegen me aan het praten zijn zoals op een feestje (maar dan zonder geluid)... Patronen heb ik ook niet. Altijd bestaande zaken.

CHIASME

Belezen gebruiker
ronny zei:
Indd Petrovic!

Dat komt bij mij ook het meeste voor! Feestende mensen, of mensen die tegen me aan het praten zijn zoals op een feestje (maar dan zonder geluid)... Patronen heb ik ook niet. Altijd bestaande zaken.

Wel "grappig" ik vond het eerst een beetje bullshit wat je zei maar gister ochtend had ik dus zelf ook gewoon een soort CEV"s... ik zag gewoon personen helemaal in kleur en alels gewoon lopen enzo en dingen doen... heeel raar weet ook niet hoe blij ik hiermee moet zijn :( Denk eraan om echt super te minderen met drank omdat ik het niet waard vind mn hersenen te "verspillen" aan alcohol.

pilsbaas

Newbie
CHIASME zei:
ronny zei:
Indd Petrovic!

Wel "grappig" ik vond het eerst een beetje bullshit wat je zei maar gister ochtend had ik dus zelf ook gewoon een soort CEV"s... ik zag gewoon personen helemaal in kleur en alels gewoon lopen enzo en dingen doen... heeel raar weet ook niet hoe blij ik hiermee moet zijn :( Denk eraan om echt super te minderen met drank omdat ik het niet waard vind mn hersenen te "verspillen" aan alcohol.
Had ik eerst ook regelmatig, tegenwoordig heb ik het niet meer.

Dopezilla

Badass junkie
caatje zei:
Voorkom een kater en zorg dat je doorlopend dronken bent. :P
Daar zwoor ik vroeger bij.

Nu niet meer, though, ik houd 't een beetje netjes, en onderga de zeeën van pijn in knieën, handen en rug, weke ledematen, ogen die niet open kunnen en algemene brakheid zo nu en dan maar eens, als ik toch een keertje doorgezakt ben.

Ik ben er nog nooit geil, baldadig, of wazig van geworden zoals in de eerste post beschreven werd. o.O

Vage shit, ik zou eens wat rustiger aan doen met de drank, eventueel.

Olle

Mescaline

Iemand wel eens last van niet uit je woorden kunnen komen de volgende ochtend en een gedeelte van de middag(dan trekt het weer weg)
Of ben ik de enige die daar last van heeft??

Die geilheid kan ikme trouwens ookwel in vinden.. maar die heb ik meestal als ik nog in on-nuchtere staat ben :wink:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Mescaline zei:
Iemand wel eens last van niet uit je woorden kunnen komen de volgende ochtend en een gedeelte van de middag(dan trekt het weer weg)
Of ben ik de enige die daar last van heeft??
Haha, niet alleen met/na booze

Mescaline

Iedereen heeft het idd weleens..
Maar merk soms bijme zelf als ik veel gedronken heb dat het de volgende dag erger is..

jossie

Newbie
Hallo, eerste post van mij hier, ik was was aan het bladeren en zag deze topic. Ik heb exact hetzelfde, en ik weet dat dit psychotische toestanden zijn. Volgens mij heet dit een 'delirium'.

Ik ga even de dingen overlopen, deze gebeuren dus NA het alcoholgebruik, als de kater opsteekt, ik weet meestal niet meer hoe ik thuisgeraakt ben en te zien aan het geld dat ik opgedaan heb is dat vaak 20-30 glazen sterke drank of meer (wodka orange, whisky cola, gin gini etc...).

-Closed eyes visuals
check, feestende mensen en mensen die tegen mij babbelen, ik heb wel altijd flitsen en bewegende patronen als ik mijn ogen toe doe, maar ik dact dat dit normaal is?
-extreme geilheid
check
angstig ... opeens heb ik schrik in het donker, schrik om mijn benen of armen naast mijn bed te houden, doemscenario's in mijn hoofd ... de engelse woorden 'anxiety' en 'terror' vind ik goed passen ... dit stoort mij vooral
-3D objecten zien in het donker
heel zeker daar heb ik mij al goed mee geamuseerd :/
-Geluiden veranderen naar woorden. Bv. In het geluid van een auto die door een plas rijdt je naam horen.
soms
nooit! ik blijf mij altijd 'braaf' gedragen als ik gezopen heb of als ik een kater heb

ik ben geen alcoholieker, ik zuip niet elke dag, maar als ik uitga drink ik wel veel

ik geraak vaak niet uit mijn woorden als ik veel gedronken heb maar de dag nadien lijkt het alsof ik alles klaarder inzie, snel tot nieuwe inzichten kom ...
is ook wel wa psychedelisch

kaasbaas

Badass junkie
Uhm het opmerkelijkste wat ik ooit heb gehad op een kater was visuele hallucinaties. Opzich niet zo raar voor mij want die ik heb wel vaker. Maar deze keer waren ze extreem helder en hielden ze voor uren aan.
De dingen die ik zag waren (gedeeltelijk) transparanten mensen, soms kende ik ze, soms niet. Ze lachten naar me of deden dingen die ze leuk vonden (neem ik aan, want ze zagen er blij uit). Na een uur 2 twee raakte ik er wel aan gewend maar was wel even schrikken in het begin omdat ze zo helder en aanwezig waren.
De hallucinaties hebben voor een goede 8 uur aangehouden totdat ik in slaap kon vallen.

Mescaline

Kan me vinden in de extreme geilheid, al is dat niet altijd zo, het is niet standaard zeg maar..
Angstige gevoelens heb ik vaak de avond na het drinken, overdag geen last van savonds wel, maar dan moet ik ook wel zeggen dak dan vaak maar heel kort slaap, ook 3d objecten ken ik maar dat zijn maar flitsen..
Overigens de rest van de week geen last van, alleen de avond daarna, reden om te minderen?

dark_ikkeuh

extreme geilheid heb ik wel standaard na een avondje stevig drinken
die andere verschijnselen heb ik alleen in combinatie met slaaptekort
behalve vernielingsdrang dan

1percent

Belezen gebruiker
ronny zei:
-Closed eyes visuals

bovenstaande altijd tíjdens het drinken, niet ernaa..

zondagen zijn om uit te brakken, al dan niet met een jointje :stoned:

Dopezilla

Badass junkie
Oom Klaas zei:
ronny zei:

Die heb ik altijd als ik nog dronken ben en samen met vrienden uit de kroeg loop.
Door tuinen rennen en complete schuttingen omver duwen, tuinstoelen tegen elkaar aangooien en proberen een muur om te schoppen :confused:
Rampentocht! :grin:

Maar ja, ik ga wel naar de hel nu. :(

ronny zei:
-extreme geilheid
Dit heb ik ook tijdens mijn drank katers. Geen idee waarom eigenlijk, en veel heb ik er niet aan, aangezien ik met een kater ook niet op m'n best presteer. :rolleyes:

Olle

soldiermoney

Bewuste gebruiker
ronny zei:
-Closed eyes visuals
-extreme geilheid

Daar hoef ik geen kater voor te hebben hoor...

lanxiang

Newbie
extreme geilheid heb ik wel standaard na een avondje stevig drinken
die andere verschijnselen heb ik alleen in combinatie met slaaptekort
behalve vernielingsdrang dan

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik snap echt niet hoe je het voor elkaar krijgt... Ik ben blij als ik in mijn bed lig op het moment van de kater, in een geheel donkere kamer.

Flameon

Badass junkie
Geilheid als je dronken bent? Tsja mijn ex vriendin had dat ook, bloedgeil werd die van drank. Ik juist niet .... gelukkig kon ik meer hebben en waren we altijd op tijd thuis :P
Maar sex op een kater, no way dan kots ik alles onder vrees ik hahaha. Sex en dufheid dat kan wel

Bovenaan