(geniale) Ontdekkingen die jullie hebben gedaan tijdens trip

Blackout

Belezen gebruiker
Zet hier alle ontdekkingen die jullie hebben gedaan tijden een trip.

Of even af te trappen heb ik dit ontdekt:

Als ik nuchter ben wil ik trippen....en als ik trip wil ik nuchter zijn

Of die ontdekking de mensheid zal helpen weet ik niet, maar het help mij wel te beseffen dat het niet altijd leuk is om geestelijk in de knoop te zijn:P

Giorgo

Experimenterende gebruiker
Ik ben dingen van de natuur meer gaan respecteren.
Niet echt een ontdekking maar als ik fiets en trip of onder invloed ben begin ik naar de sterren te kijken en dan vind ik ze echt mooi.

En de bomen zijn prachtig. :wink:

Ook een ontdekking dat liefde het belangrijkste is in je leven.

Funky Monkey

Badass junkie
Dat het belangrijk is om af en toe even aan alle dingen in je leven terug te denken die heel veel inpakt hebben gemaakt.

Delirium

Badass junkie
Met chocola kun je goed kleuren. En als je er mee klaar bent, gooi het gewoon de bosjes in.

jaja, toen was het allemaal heel logisch :rolleyes:

azgaza

Badass junkie
Hmm.. Ik ben door paddo's van mijn angststoornis afgekomen en heb met lsd het leven nog beter leren waarderen. Ik heb ook wel letterlijke gedachtes gehad die achteraf zeer interessant waren, maar vooral verbazing dat dingen zó mooi kunnen zijn.

Northawke

Wijs gebruiker
Heb dankzij speed en paddo's een hele levensfilosofie voor mezelf ontwikkeld. In mijn ogen de dynamiek van energie en het universum begrepen. (Zal natuurlijk wel helemaal fout zijn, maar dat merk ik wel als ik dood ga.) Het proces van orde-chaos, licht-donker en goed-kwaad begrepen.

raging_bull

Bewuste gebruiker
Heb tijdens een paddo trip bedacht dat het niet anders kan dat lichaam en geest 2 losse componenten zijn.

Ook weet ik zeker dat wij mensen een bepaald bewustzijn hebben wat bepaald word door onze hersenen. (inteligent) Dieren hebben dezelfde geest alleen zijn minder slim door hun beperkte hersencapacitijd.

Ik ben gaan geloven in reincarnatie, Ik geloof dat er altijd een exact zelfde aantal levenede wezens bestaat. Ik kan dit goed geloven omdat wij mensen stukje bij beetje land innemen waar voorheen dieren leefde. Die dieren gaan op een gegeven moment dood, en worden vervangen voor mensen.

Ik denk dat bij elk mens wat er geboren word er zeker een dier of een ander mens voor moet sterven. Of andersom, het sterft dan op een bepaalde dag waardoor het mogelijk is een bevruchting te veroorzaken.

Lycergic

Belezen gebruiker
Als ik goed stoned ben , begin ik altijd na te denken over de meest domme / oninteressante dingen , en uiteindelijk heb ik er een hele theorie over die eigenlijk wel klopt , maar tegelijk op niets slaagt . Dingen waarvan anderen denken : Boeit nieeeettt :grin: en daarnaa ben ik erg trots op mezelf , dat ik het voor mezelf weer uitgedokterd heb :mrgreen:

Munchkin

Experimenterende gebruiker
tijd is een relatief begrip en de stomste uitvinding van de mens.

Geniet van de basis dingen. natuur, de lucht en dat je er bent.

Geniet, geniet en geniet :hearteyes: :) :beer: :sunglasses: :mrgreen:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Enesteene zei:
er is leven na de dood
onder anderen.

Als de wolken in een spiraal naar een gat draaien, heb ik het idee dat, doordat ik het gevoel heb dat je met lsd alles veel beter kunt zien, dat een zwart gat moet zijn. Zo naverteld is het natuurlijk een stuk minder geniaal, het moment was goed. En:

Gas van een nabije ster wordt naar het zwarte gat getrokken en gaat er een baan omheen beschrijven, daarbij een zogenaamde accretieschijf (aangroeischijf) vormend. Doordat de materie aan de binnenkant van de schijf sneller draait dan de lagen die er wat meer vandaan liggen, ontstaat er wrijving. Deze wrijving veroorzaakt röntgenstraling, die wij kunnen waarnemen met een röntgentelescoop. Het bestaan van andere zwarte gaten is afgeleid uit de bewegingen van één enkele ster of een dubbelster die om iets heen draaien wat niet zichtbaar is.

Misschien niet helemaal onzin (:

raging_bull zei:
Heb tijdens een paddo trip bedacht dat het niet anders kan dat lichaam en geest 2 losse componenten zijn.
Als we de film 21 Grams moeten geloven is dat ook niet zo. Als je lichaam sterft wordt het 21 gram lichter. Door Amerikaanse arts Duncan MacDougall "ontdekt" (1907).

boterkoek17

Bewuste gebruiker
(op paddo's)

Dat alle dingen in het leven die je normaliter voor lief neemt zo ontzettend bijzonder worden, filosofische gedachten over de dagelijkse facetten des levens de overhand hebben. het gevoel dat alles waar je over nadenkt heel logisch, maar tegelijk ook lachwekkend zijn met vragen zoals:'waarom leven en handelen we in bepaalde patronen?", "waarom word je niet geaccepteerd in de maatschappij wanneer je niet volgens de waarden en normen van die maatschappij functioneert?", "ik ben gevangen in een gesloten democratische wereld, waarbij vrijheid niet de vrijheid is zoals ik me nu voorstel", "ik ben een schaap, net als alle andere schapen, die de wetten volgen die opgelegd zijn".

Tijdens de trip betrap ik mezelf op het doen van ingrijpende veranderingen in mijn eigen bewustzijn en het leven dat ik leid.
Jammergenoeg blijkt dat na de trip toch moeilijker te zijn en verval je snel weer in de sleur van het dagelijkse leven, waar ik dan toch geen enkele moeite mee heb en erg blij ben met het leven dat ik heb.

Met DMT is dat weer een heel ander verhaal, dan zie ik alleen maar gekke dingen.
:P

Pikachu

Wijs gebruiker
Er zit altijd lucht in je longen, als je dood gaat niet meer. Zelfs als je uitademt zo ver je kunt zit er nog lucht in je longblaasjes.

Als je dood gaat zit er geen lucht meer in je longen, gg 21 gram theorie.

dfssdfde

Badass junkie
Pikachu zei:
Er zit altijd lucht in je longen, als je dood gaat niet meer. Zelfs als je uitademt zo ver je kunt zit er nog lucht in je longblaasjes.

Als je dood gaat zit er geen lucht meer in je longen, gg 21 gram theorie.

Het zit zo diep dat als je uitademt het er niet uit komt, dus waarom zou het er uit omen als je dood gaat? :confused:

neti

Badass junkie
omdat gassen willen ontsnappen, bij ademen worden ze telekens aangevuld

daarom boeren en winden doden altijd :openmouth:

nicolai

Wijs gebruiker
ik heb nooit echt getript. heb alleen nog maar hasj wiet alcohol en nicotine gebruikt.

maar ik ben dankzij het blowen wel tot andere inzichten gekomen. eerst had ik bijvoorbeeld totaal niet de behoefte om te stoppen met roken...want ja, je gaat toch een keer dood he. nu denk ik daar heel erg anders over. ik vind het serieus eigenlijk een beetje triest van me zelf dat ik rook. het is een nutteloos iets en nog erg slecht voor je lichaam ook.

ook ben ik veel barmhartiger geworden...veel gemoedelijker en veel meer inlevingsvermogen.

verder ben ik ook tot de conclusie gekomen dat alcohol veel slopender en veel slechter is dan het doet voorkomen...dronk eerst altijd gigantisch veel op feestjes enzo. tegenwoordig drink ik bijna niets meer. ja af en toe een glaasje whiskey of cointreau ofzo. maar zal niet meer zo gauw te veel drinken.

sta trouwens ook veel positiever in het leven. eerst kon ik op alles klagen. nu klaag ik op helemaal niks meer bijna.

ik heb een heel mooi levensmotto gecreeerd (overigens heb de quote gewoon gestolen van een filosoof, waarvan ik nu even niet op de naam kom...was in ieder geval een griek of italiaan geloof ik)

"elke tijd is mooi, het is maar net hoe je de tijd invult"

nou ga ik niet zeggen dat dit alleen door het blowen komt hoor...ik kan nooit zeggen dat het daardoor komt, misschien wordt ik wel gewoon wat wijzer uit mezelf. dat kan natuurlijk ook.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Alles in het leven is een treurige herhaling van hetzelfde, dat komt omdat de wereld in essentie op een niveau is gemaakt waar geen tijd bestaat. Als mens zit je in de tijd, en daar draait voor ons alles om, maar eigenlijk is tijd niks, en is alles een fractie van een seconde, of juist een eeuwigheid, dat maakt niet uit. Dit geldt voor alles, het kleinste niveau van een molecuul, staat gelijk aan het grootste, dus het universum/all.

Dit zijn mijn belangrijkste bevindingen onder lsd/ketamine tot nu toe. Oja, en ik ben niet meer bang voor de dood.

nicolai

Wijs gebruiker
Supervlieg zei:
Eerlijk gezegd geen ontdekkingen gedaan tijdens drugs, ben te nuchter daarvoor denkik :)

lijkt me erg zuur als je zo nuchter bent.

de filosofische momenten van bezinning zijn mijn mooiste stonede momneten.

psychonaut'86

Bewuste gebruiker
We hadden toen handschoenen aan (het was koud buiten) en we vroegen ons af waarom zo'n uitvinding als een handschoen nou nog nooit was gedaan voor de voeten...

Maar he! die was er natuurlijk al, sokken!

(het zal niet de wereld vrede scheppen dit soort inzichten, maar het was wel de oorzaak om ff helemaal dubbel te liggen :P)

buzzy

Badass junkie
Als ik speed gebruik stop ik het altijd in een bommetje en daar dacht ik aan terwijl ik best hard aan het gaan was. Dus ik dacht ik stop gewoon een pil in een vloeitje dan ga ik straks keihard ! :grin: :rolleyes: :P

azgaza

Badass junkie
Altijd leuk als mensen van die hele idiote dingen zeggen in de een trip. Ik wist ook niet meer wat vies nou was. Het concept 'vies' zei me niet zo gek veel. En dat is appart voor iemand die jaren smetvrees had.

Bovenaan