gepakt in duitsland

tina

Newbie
hallo,

Ik ben naar een festival in Duitsland (nature one )geweest en bij de controle hebben ze in mijn portofeuille 4 XTC pillen en 1.7 gram speed gevonden. Ik ben moeten meegaan naar een kotje waar ze mijn volledige kleding hebben doorzocht. Ik had voor de rest niets bij me. Vervolgens hebben ze een heel aantal papieren ingevuld waar ik ook een aantal dingen moest zeggen zoals dat ik mijn schuld toegaf. Ik heb een aantal dingen ook niet verstaan omdat de communicatie in het Engels moest gebeuren, zij konden bepaalde zaken niet volledig vertalen en ik verstond sommige zaken ook niet. Het is allemaal ook heel snel verlopen. Het enige document dat ik heb meegekregen is een "sicherstellungsprotokoll" waarin staat wat ik bij me had. Toen ik hen vroeg wat er verder ging gebeuren konden ze me alleen zeggen dat voor de mensen van Duitse nationaliteit deze papieren worden overgemaakt aan de bevoegde rechter en die verder beslist. Omdat ik Belgisch ben, gingen ze het naar de bevoegde instantie sturen. Verdere uitleg konden ze me niet geven.
Weet iemand hoe zo een procedure verloopt? Hoe lang het duurt, of er ernstige gevolgen aan kunnen komen of er misschien een kans is tot seponneren... (ik ben voor de rest nog nooit in contact gekomen met de politie enz)

groetjes

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Als je totaal niets toe te voegen hebt kun je misschien beter niets zeggen.

Tina beseft zich heus wel hoe dom ze is geweest, dat hoef jij er echt niet in te gaan wrijven.

Verder weet ik niet of je hier onderuit kan komen, ik ben namelijk nooit gepakt. Succes ermee :wave:

Dissonant

Bewuste gebruiker
Nou, SpacePack, waar je zeker niet mee wegkomt is een getekende verklaring waarin je jouw misdrijven toegeeft.

Als jij "je echt niet kan herinneren waar die drugs vandaan komen", is het ergste wat ze kunnen doen je wat langer vasthouden.

Nu moet je natuurlijke niet tegendraads gaan doen om tegendraads te doen, maar wat velen niet beseffen is dat je dus niets hoeft te zeggen als je jezelf( of anderen) daarmee in de problemen brengt.

Frisko

Badass junkie
SpacePack zei:
daar heb je wel gelijk in, maar met zulk hard bewijs schiet je daar weinig mee op volgens mij...
idd
en doe gij als buitenlander daar maar moeilijk,da zal hun een worst wezen...
dan sta je daar wel mooi...
tegen flikken begin je toch niets!!
en die van de federale hier al helemaal nie...(of GDA) :smoke: :P

tina

Newbie
euh even verduidelijken, want blijkbaar vinden sommige mensen mij erg dom da ik gewoon toegegeven heb,

ik stond daar in fucking duitsland net voor de ingang van Nature one, ik had een half uurke ervoor een bommetje mdma genomen wat dus aant opkomen was, dus héél helder nadenken ging nogal moeilijk... (eigen fout weet ik ook wel)
maar dus daar stond ik dus in zo een kotje met drie duitse kutwijven die me eerst helemaal uitgekleed hadden en toen moest ik een keuze maken tussen een aantal zaken, ofwel schuld toegeven ofwel mee naar het echt politiebureau... der waren nog een paar andere dingen die ik kon kiezen maar die heb ik nie tegoei verstaan (ze spraken uiteraard duits en wat gebrekkig engels)

het liefste wat ik op dat moment wilde was daar weg en eindelijk gaan feesten op het festival (buiten dat is het is trouwens een super festival geweest :) )
dus heb ik gewoon maar mijn schuld toegegeven...

maar wat ik eigenlijk wilde weten was, wat er nu verder gaat gebeuren... ik hoop geen strafblad ofzo...
ik ga dinsdag ens naar het justitiehuis gaan voor zo gratis juridische bijstand, missn kunnen die me wat info geven...

groetjes

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nee vind het helemaal niet dom van je... juist superklote, en ik hoop dat ze mild zullen zijn... ik heb geen idee wat er daar voor straffen gelden, maar als ze je gewoon weer teruglieten gaan naar het terrein zal het allemaal wel meevallen... succes ermee! :wave:

Supervlieg

Wijs gebruiker
TechNora zei:
Nee vind het helemaal niet dom van je... juist superklote, en ik hoop dat ze mild zullen zijn... ik heb geen idee wat er daar voor straffen gelden, maar als ze je gewoon weer teruglieten gaan naar het terrein zal het allemaal wel meevallen... succes ermee! :wave:
Ik denk het idd ook.. Is het ook niet zo dat als ze je in Duitsland voor zoiets oppakken ze je dan ook alleen maar in Duitsland hiervoor op kunnen pakken, zonder enige gevolgen voor thuis.

neti

Badass junkie
nee, vergeet het maar... nederland heeft een eu-verdrag ondertekend mbt uitlevering. als duitsland verzoekt om uitlevering, zal dat onheroeppelijk gebeuren... kloten dat als nederland een mof uitgeleverd wil hebben dat duitsland dat pertinent weigert, grondwettechnisch

tina

Newbie
ik ben belgisch... dus missn is da anders...
't was wel zo dat er toen echt heel veel mensen gepakt zijn... allé aan de inkom was er echt overdreven controle en er zijn echt veel mensen moeten meegaan... ik dacht dat het zo was dat alles van alle personen die gepakt zijn aan de procureur van daar werd overhandigd en dat die dan beslist welke hij voor de rechtbank gaat dagen en en dat de rechtbank dan beslist welke straf er volgt.. dus ik hoop echt dat er veeeeeeel mensen zijn gepakt met veel meer dingen bij zich en dat men dat van mij dus onvoldoende gaat vinden om nog iets aan te doen... maar ja dat is hoop he... (en ik weet het redelijk egoistisch ook )
ik ben er trouwens ook nie echt zeker van of dat het is mijn geval zo gaat gebeuren omdat ik buitenlands ben, missn wordt alles rechtstreeks naar belgië gestuurd...

neti

Badass junkie
belgie, maakt geen hol uit... als de donder een advocaat opzoeken... t kan nog uitmaken of je minderjarig bent of niet... wees verstandig en vervoeg u voor juridische bijstand

deadlock

Badass junkie
Euh, sorry? Sinds wanneer mag er niet meer gezegd worden dat zoiets het dómste is wat je kan doen?

DOM DOM DOM DOM DOM DOM DOM DOM

64x dom voor jou.

Es tut mir leit, aber Drogen mitnehmen nach Deutschland ist fragen um Problemen. Verstanden?

Danja

Experimenterende gebruiker
pffff hier ga je echt nix voor krijgen hoor
zeker niet in belgie

vriend van me (nee ik niet, echt niet :mrgreen: ) is gepakt geweest met 100 pillen (word gerekent als "voor persoonlijk gebruik" tenzij ze apart verpakt zijn in zakjes per 3 ofzo) en heeft 3 maanden open instelling gekregen en een aantal uur gemeenschapsdienst

voor 4 pillen en een anderhalve gram krijg je misschien een kleine boete, en het komt echt wle op je strafblad.

Lana

Wijs gebruiker
Ik vind het ontkennen juist stom. Hallo, het zit in je eigenste portemonnee, het is er toch niet ingevlogen?
Straf aanvaarden dus.
Dus, van mijn kant hier: goed dat je gewoon hebt toegegeven. En succes.

Jay1970

Newbie
Allemaal heel vervelend, en tegenwoordig kan je niet voorzichtig genoeg zijn op grote outdoor festivals. Tegenwoordig hanteert men het zero tolerance beleid, wat betekent iets bij je....dan ben je de lul. Snelrecht past men toe en sta je buiten met behoorlijk wat euro's minder.

Belangerijk voor mensen die willen weten wat hun rechten zijn en hoe te handelen in dit soort vervelende situaties kijk op www.tolerantie.nu

Aking

Wijs gebruiker
op sziget werd er gelukkig wel weer kind of gedoogd... sterker nog... kreeg van 4 verschillende medewerkers de vraag of k niet nog wat nodig had :mrgreen:

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Kan me niet voorstellen dat dit gevolgen kan hebben...
Als het overgemaakt wordt naar Belgie kan je waarschijnlijk een verklaring in Belgie gaan afleggen. Daar verzin je wat dat je het normaal nooit gebruikt en het ook niet meer zult doen.

Misschien komt daarna 1 of 2X een maatschappelijk werker bij je praten en dan wordt het geseponeerd.

(volgens mij dan)

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ben je minderjarig of meerderjarig?

-Een boete
-Het komt op je strafblad zodanig dat de police nu je naam intypt ze direct zien dat je al met drugs te maken hebt gehad >> strengere controle
-Een begeleiding in bv. de sleutel die enkele maanden kan duren

De rest hangt af van de rechter of ie een goede dag heeft of niet

davie

Wijs gebruiker
Ze zullen denk ik echt niet zo moeilijk gaan doen over een paar pillen en wat speed. En zeker niet als je geen strafblad hebt en gewoon verder mocht feesten.

Duitsland heeft namelijk het legaliteitsbeginsel. Dit wil zeggen dat het OM moet vervolgen bij een strafbaar feit. Maar vaak seponeren ze ook. Overdragen aan België is denk ik te kostbaar.

Volgens mij zijn ze niet zo streng op eigen gebruik, maar hebben prioriteit voor opsporing van handel. Als ze echt iets willen doen dan hadden ze je direct opgesloten. Ik denk dat het wel zal meevallen. De rechter zal kijken naar je persoonlijke omstandigheden.

Waarschijnlijk zal je dadelijk worden gezien als een ongewenste vreemdeling in Duitsland. Bovendien worden er verschillende straffen gegeven in de 16 deelstaten. In het zuiden zijn de straffen vaak hoger dan in het noorden.

Maar ik durf er geen echte toezeggingen over te doen aangezien ik niet precies de verdere procedure ken. Maar ik denk echt niet dat het zoveel gevolgen zal hebben. Er zal zeker een notitie van worden gemaakt. Maar ja echt vervolging betwijfel ik. Eerder een transactie ofzo. Succes ermee.

davie

Wijs gebruiker
Dissonant zei:
davie zei:
Als ze echt iets willen doen dan hadden ze je direct opgesloten.

Dat hoeft toch niet per sé?

Nee dat doen ze niet zomaar, opgesloten is een beetje overdreven. Maar ja het blijft Duitsland ik weet niet hoe het daar is. Ze kunnen je wijgeren, of in een apparte ruimte zetten en overdragen naar de politie. Maar voor een paar pillen zal het wel meevallen. Een politie controle of die van de beveiliging maakt ook verschil.

Bovenaan