gepakt wat nu?

Riek

Newbie
vraagje:

vriend van me had coke gevonden en zat te kijken wat er in zat... in een steegje...

ik ging even kijken of er niemand aankwam, tot er op een gegeven moment politie aankwam...

hij had het weggegooid en politie zag dat natuurlijk...

dus ik en hij mee naar het politiekantoor voor verhoor...

in het zakje zat niets meer, mss 0.1 ...

daar ondervraging: ooit al eeens gedaan? ik zei vroeger 1X
is ook zo trouwens....

men wou mij testen of ik niets genomen had maar dat was niet het geval ook niet dus....

helemaal uitgekleed geweest: ik had natuurlijk niets bij, nu was mijn vraag? wat kan er nu gebeuren ofzo? kunnen ze mij iets doen ???

en mijn vriend? kunnen ze die echt iets doen?

ik ben wel van belgie :)

grtz en bedankt

Funky Monkey

Badass junkie
Als er bij geen van jullie 2 sporen van gebruik is vastgesteld en als jullie allebij niks op zak hadden kunnen ze je verder niks maken. :)

Drugs vinden op straat is geen misdaad, het oppakken zou je nog kunnen gooien op straks vinden kinderen het :P

Riek

Newbie
ok maar het viel wel op dat hij het had weggegooid dus...?

en dat weten ze ook ?

dan nog niet?

wat zijn de straffen als hij het nu gekocht had?? wordt dan alleen de dealer gepakt of?

Funky Monkey

Badass junkie
Mocht het inderdaad gekocht zijn, en je hebt de politie verteld dat je het gevonden had is het nogal stom om dat nu hier te posten aangezien ze hier mee lezen :beer: Verder word alleen de dealer gepakt volgens mij... tenminste dat is zo hier in Nederland. Verder word natuurlijk wel de coke in beslag genomen.

acidboy

Badass junkie
0,1 gram... als ze dat gevonden hadden, gaan ze niet zo moeilijk over doen denk ik zo. Ze zullen verhoren over waar jullie het vandaan hadden enzo. Maar da's dus niet het geval, jullie hadden niets op zak, niets gebruikt en er waren ook geen sporen van eerder gebruik gevonden. Vrij weinig aan de hand lijkt me.

Wacky

Badass junkie
Al word handel in harddrugs hard aangepakt, het gebruik en bezit van kleine hoeveelheden is geen misdrijf, maar slechts een overtreding. Je kunt er een boete voor krijgen maar meestal gebeurt dat ook niet.

Wanneer je minderjarig bent kan het wel wat gevolgen hebben natuurlijk wanneer je ouders erbij betrokken worden of misschien zelfs instellingen of sociaal werkers ofzo. :)

Riek

Newbie
ja ik had ook gezegd dat het gekocht was maar men maat niet... dus...

hij zegt dat het dus echt gevonden is...

ik ben benieuwd, op een strafblad komt zoiets niet denk he?

Riek

Newbie
mm
mja ... ik wist het niet dusja :)

en die vriend van me had het zakje achter zich liggen terwijl ik op de baan toezicht hield...

we zullen wel niets hebben zeker?

dat zal wel niet naar parket gaan ? of ???

Wacky

Badass junkie
Oh, ik had over het hoofd gezien dat het om belgie gaat :)

Maar ik denk dat dat weinig verschil maakt eigenlijk.

Riek

Newbie
ja in dat zakje zat niets meer in he hij had dat snel weggegooid maar de politie zag wat op de grond liggen... ik gok hetgene dat op de grond lag 1-2 lijntjes waren ofzo?

ze wouwen proeven doen om te testen maar hbben het uiteindelijk niet gedaan dus?

Riek

Newbie
mja in principe kunnen ze niet veel doen denk ik he...

toch teovallig dat al die verslaafden gepakt worden en mijn maat en ik dan ook eens verhoor moeten doen éh...

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
als het minder is dan een gemiddelde gebruikershoeveelheid, is er weinig aan de hand. Maar waarom weggoien als de politie in de buurt is? ik had gewacht tot die weg waren. Als je iets van de grond oppakt, is dat niet strafbaar, wat het ook is... (uitgezonderd steekmessen of vuurwapens)

Als je het nu in je hand had gehouden en op straat loopt en het laat zien, dan is er heel wat minder verdachts te zien..

Wartaal

Belezen gebruiker
Riek zei:
ja ik had ook gezegd dat het gekocht was maar men maat niet... dus...

hij zegt dat het dus echt gevonden is...

ik ben benieuwd, op een strafblad komt zoiets niet denk he?
Waarom zeg je dat het gekocht was terwijl het niet zo is? Wat kunnen mensen zich paranoia maken om niks. Lach die agent uit ze hebben geen poot om op te staan.

Riek

Newbie
ja maar ik wist het helemaal niet van waar het kwam dusja :)

nu kunnen ze wrs ook niet veel doen he? of wat?

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
de waarheid is het beste...

ik zou zeggen

"mwa... lag hier in t steegje, vond ik toen ik stond te pissen, misschien was t wel coke, wilde t ff laten testen"

Lektroluv

Bewuste gebruiker
Als gebruik niet strafbaar is, en bezit wel, dan zeg je;

JA gast ik 'zei' wel dat 't gekocht is...maarja je moet me ook niet geloven man, ik ben vercrackt als een malle!

Ik herrinner me net dat we 't toch echt gevonden hebben :P

aXXis

Experimenterende gebruiker
Je mag toch 0.5 gram bij je hebben? Ze pakken het dan alleen af maar geen verdere vervolging ofzo.

Play_bunny

Wijs gebruiker
aXXis zei:
Je mag toch 0.5 gram bij je hebben? Ze pakken het dan alleen af maar geen verdere vervolging ofzo.

Je mag het nog steeds niet bij je hebben. Bezit, handel en productie van harddrugs is strafbaar. Ze gaan over het algemeen alleen niet over tot zware vervolging, wel een geldboete soms. En dat geldt alleen in Nederland, deze topicstarter heeft het over Belgie, zoals je misschien wel gelezen hebt. Daar gelden dus andere regels.

kraak

Newbie
loadrunner zei:

ik zou zeggen

"mwa... lag hier in t steegje, vond ik toen ik stond te pissen, misschien was t wel coke, wilde t ff laten testen"

niet zeggen dat je stond te pissen.. krijg je nog een bonnetje voor wildplassen erbij

chester83

Newbie
kraak zei:
loadrunner zei:

ik zou zeggen

niet zeggen dat je stond te pissen.. krijg je nog een bonnetje voor wildplassen erbij

haha goed punt. maar anyway, als je in Nederland bent gepakt (Wat ik hoop voor je :) ) dan is er niet veel aan de hand lijkt me. Voor 0.1 gram gaan ze echt niet moeilijk doen, júist niet omdat je uit België komt. Te veel moeite. Kortom, komt echt wel goed. maar ben benieuwd hoe het is afgelopen... laat ff weten hier.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Die pakken ze af, en je moet direct naar huis toe, als ze je twee uur later op straat aantreffen gaan ze wél vragen stellen.

Zo worden de dealers gepakt.

ts

Bewuste gebruiker
Klopt, niet te druk over maken. Wordt ingenomen en door de sterke arm der wet zelf naar de neus gebracht.

The_kid

Experimenterende gebruiker
Riek zei:
vraagje:

vriend van me had coke gevonden en zat te kijken wat er in zat... in een steegje...

ik ging even kijken of er niemand aankwam, tot er op een gegeven moment politie aankwam...

hij had het weggegooid en politie zag dat natuurlijk...

dus ik en hij mee naar het politiekantoor voor verhoor...

in het zakje zat niets meer, mss 0.1 ...

daar ondervraging: ooit al eeens gedaan? ik zei vroeger 1X
is ook zo trouwens....

men wou mij testen of ik niets genomen had maar dat was niet het geval ook niet dus....

helemaal uitgekleed geweest: ik had natuurlijk niets bij, nu was mijn vraag? wat kan er nu gebeuren ofzo? kunnen ze mij iets doen ???

en mijn vriend? kunnen ze die echt iets doen?

ik ben wel van belgie :)

grtz en bedankt

De hoeveelheid dat je opzak moet hebben voor ze je KUNNEN arresteren is 0.5 gr.coke in belgië dus ga weg met je kutverhale

Bovenaan