Gespannen...

Gboi

Newbie
Hallo allemaal,
Ik zal mijzelf even voorstellen als een jongen van 18 jaar uit Brabant.
Op het gebied van drugs heb ik een beetje ervaring, ik blow wel eens en ik heb 3/4 x xtc gebruikt.

Mijn "probleem" is het volgende, ik ben een heel voorzichtig persoon in het meest wat ik doe in mijn leven. Helaas ook op het gebied van drugs. Na langer dan een jaar geleden wil ik over enkele welen met een vriend naar een festival gaan. Op dit festival zijn we van plan xtc te gebruiken.
De afgelopen 3 of 4?? keer dat ik het heb gebruik zijn altijd met veel spanning vooraf gegaan. Ik ben namijk altijd bang dat het fout gaat.
Om mijn keren te beschrijven:
1e keer:
Dit was thuis, mijn vrienden hadden enige ervaring met de drug.
Met veel moed heb ik een kwartje gepakt, omdat ik hier weinig tot niets van voelde volgde al snel het 2e kwartje. Na dit 2e kwartje kwam het tintelende gevoel opzetten, het lekker in gesprek gaan maar nooit her liefdes gevoel!! En daarom kwam er een 2e keer
2e keer:
Doordat iedereen sprak over dit liefdes gevoel, hadden ik en een vriend ons voorgenomen om meer te nemen dan we de keer er voor deden. Helaas waren dit slechte pillen waardoor we erg strak stonden en ook hallucineerde.. Opzich bleef het allemaal controleerbaar.

De 3e keer:
Dit Waa vrij onverwachts na mijn werk was ik toevallig Home alone, deze vrienden van mij die zich altijd netjes aan de 3 maanden regel hielden. Vroegen mij ofdat ze bij mij thuis mochten gebruiken.
Na het breken van de schijven bleef ee ongeveer 1/3 over en aardig wat poeder/brokjes.
Mijn vrienden vertelde mij dat dit ongeveer een kleine halve pil zou zijn geweest. Hun tip was om het in water te doen en in 1x op te drinken.
Na een uur/ anderhalf uur voelde ik nog niks. Op de een of andere manier had ik de hoop al op gegeven (wat dom was) dat het niet meer zou werken. M'n vrienden die ondertussen al lekker gingen waren in m'n tuin aan het blowen. Dus ik deed maar mee om te kijken of dat ie in zou slaan. Na het blowen ben ik maar een sigaretje gaan roken. En was ik van plan om naar binnen te gaan. Op het moment dat ik de deur opende voelde ik mijn benen niet meer, en leek het alsof ik geen controle had over mijn lichaam. Ik kon de bank nog net bereiken en toen begon het.. Zonder dat ik er ook maar enkele controle over had begon ik over te geven in de woonkamer. Toen m'n vrienden het in de gaten hadden hebben ze me snel naar het toilet gebracht. Na enkele keren spugen voelde ik me lekker gaan en genoot ik er wel een beetje van.

Helaas bij de 4e keer kon ik er niet van genieten en vond het lam zijn van blowen leuker dan bijpakken.. Misschien kwam dit doordat ik de keer ervoor zon slechte start heb gemaakt.

Omdat ik op het gebied van drugs vrij onzeker en heel voorzichtig ben, wil ik graag jullie raad. Ik weet dat ik t fijn heb gevonden, de diepe gesprekken voeren en het soort strak staan. Maar er heerst een spanning bij me dat t toch fout kan gaan of dat t me tegen gaat werken.

Mijn idee is om een kwart te gebruiken, en later weer een kwart evt.

Wat raden jullie me aan? Mijn maatje geeft ook al aan dat hij me gerust gaat stellen. En daar echt me buddy is. (Soort tourgids)

Alvast bedankt voor het reageren!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb het topic even naar het XTC subforum verplaatst :wink:. Heb nu geen tijd om inhoudelijk te reageren, dus dat doe ik later waarschijnlijk nog wel.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Een beetje spanning is normaal en gezond, maar volgens mij kijk jij er echt teveel tegenop. Ik zou je in ieder geval aanraden om de volgende keer er geen wiet bij te roken. Hou het gewoon bij alleen x en begin daar inderdaad weer voorzichtig mee (lage dosis). Zorg ervoor dat de ergste spanning voorbij is wanneer je het neemt. Adem even 3 keer diep in bijvoorbeeld.

En ga vooral niet zitten wachten op dat 'love' gevoel. Het komt of het komt niet. Ga er met een open mind in en laat je gewoon wat meer verrassen.

Narayani

Bewuste gebruiker
Wanneer je twee keer een kwartje pakt, zal je xtc meestal minder hard inslaan dan in één keer een halfje. Dat mensen misselijk worden en zelfs overgeven ervan hoor en zie ik vaker. Het hoeft niet te betekenen dat het vaker gebeurt, wanneer jij er verstandig mee om springt.

Zelf heb ik ook wel eens last van wat gezonde spanning, ik kies er dan vaak voor een glas wijn te drinken en misschien een klein beetje te blowen vooraf. Dat kan, wanneer je dat normaal ook goed kunt hebben, prima de scherpe kantjes er vanaf halen. Echter tijdens je gebruik zou ik dat niet doen, zowel geen alcohol als geen wiet.
Wil je ook niet blowen of drinken vooraf, kijk dan wat jou eventueel nog meer kan doen ontspannen, en welke dingen je het beste vermijdt. Ademhalingsoefeningen en de juiste mindset kunnen wonderen verrichten.

Als dat alles niet werkt, vraag ik me af of xtc wel iets voor jou is, je bent nog jong dus je kan het ook nog even laten rusten en over een jaar het weer een kans geven.

Gboi

Newbie
Bedankt voor de reacties, ik zal beginnen met kwartjes. Dan kan ik er ook niet zo overdonderd door worden! En de tips om de gezonde spanning weg te werken, misschien helpt het wel door rustig te worden met de ademhaling. Ook ga ik deze x geen wiet gebruiken. Eerst maar eens het effect afwachten dan!

Thnx

MeejheM

Badass junkie
toen ik nog met regelmaat pilletjes gebruikte kwam het af en toe voor dat ik misselijk werd. vaak kreeg ik vanzelf de neiging te braken, en dat deed ik dan ook graag. ik weet niet meer wat de oorzaak was, ik denk je maaginhoud, ander drugsgebruik, alcohol en/of slaapgebrek. het zou ook de samenstelling van het tabletje kunnen zijn, maar ik had het niet perse elke keer bij dezelfde pilletjes, dus ik vermoed van niet.

na het braken ging ik me altijd vrij snel weer beter voelen als iemand even een blikje bier bracht om van de smaak af te komen.

ik heb dat tientallen keren meegemaakt, en was ook niet meer bang als ik misselijk was, en ging ooit ergens ongegeneerd staan proberen over te geven, omdat ik wist dat het daarna wel weer prettig werd.

als je spanning hebt om middelen te gebruiken, bijvoorbeeld door slechte verhalen van anderen, heb je kans dat het een 'self-for filling-prophecy' word. daar heb je eigenlijk maar 1 oplossing voor, dat is te gebruiken op een plek, en met mensen waarbij je het gevoel hebt dat het wel goed zal komen. als je met slechte verwachtingen drugs gaat gebruiken heb je goede kans dat het minder prettig zal zijn. als je wat goede ervaringen hebt is de spanning weg, je weet wat te verwachten, en dat je vrienden er wel voor zorgen dat alles goedkomt.

het is helemaal niet erg om niet mee te doen, of om half mee te doen. zorg gewoon dat je je er goed bij voelt vooraf. ik heb het best veel gebruikt, en achteraf is het leuk te weten hoe fijn het kan voelen, maar je mist eigenlijk niks.

ik hoef het bijvoorbeeld gewoon niet meer. de mooiste ervaringen heb ik nooit opnieuw kunnen beleven, en nu gebruik ik andere dingen. er is eigenlijk een hele waslijst middelen die ik niet meer hoef. ik heb drugs gebruikt die echt mijn levensbeschouwing veranderd hebben en hoe ik in het leven sta, recreatief spul hoort daar niet bij.

Bovenaan