Gestopt en nu!!!!!

Na 18 jaar dagelijks gebruik nu bijna een jaar clean, op mijn hoogtepunt gebruikte ik 2 a 3 tot soms in de weekenden 10 gram per dag.

Dope is 18 jaar van mijn leven mijn grootste hobby geweest, alles en iedereen die ik ken zaten erin of hadden ermee te maken.

Nu dus de meeste vrienden opgegeven en wil ook geen vriendschappen meer opbouwen die alleen maar om dope draaien.

Dus nu zit ik voornamelijk thuis, wel compleet clean, maar weet me geen raad meer met het normale leven.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Zoooo iedereen komt uit de kast, de een 10 jaar jij 18 jaar ....

Ok je hebt de beslissing gemaakt heel goed.
Vertel is meer over je zelf ?
Wat doe je de hele dag ?

algemene tips zijn en blijven:

Ga werken en sporten ...
Zoek een geil wijf ...

underworld

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:
Zoek een geil wijf ...
dat zal juist het probleem zijn, je krijgt er op den duur een pepkop van he :P
maar ontopic:
probeer wat hobbies te vinden die je interesseren.. +die best tijdrovend kunnen zijn.
werken moet je ook zeker doen, dan heb je een dagbesteding.
en probeer een nieuw sociaal netwerk te bouwen met mensen die clean zijn, probeer een nieuwe uitgaansgelegenheid?

Carlitos

Badass junkie
Nieuwe uitgaansgelegenheid moet er niet aan denken.
Na een hevige pepvakantie vroeger durfde ik niet eens meer zonder in de klas te zitten :flushed: .
Sporten is gewoon goed om te doen..

Arenshi

Bewuste gebruiker
effe off-topic maar, hoe ziet iemand er uit die 18 jaar bijna 10gr pep snoof per dag?

ben benieuwd :openmouth:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
idd na zoveel jaar krijg de 'Herman Brood' look ...

Veel DF érs zeggen altijd tegen mij: Maar jij ziet er niet uit als een pepjunk ...

Nivea doet wonderen ??

Paddo100

Bewuste gebruiker
je kan beter blijven snuiven en vrienden hebben dan eenzaam, zielig pijn hebben vind ik.

dit is het leven waar je vroeger (onbewust/bewust) voor gekozen hebt.

so be it... :wave:

als je er te ver ingerold bent dan kom je er niet meer uit, en al kom je er wel uit dan is de kwaliteit van het leven erg laag...

lastig ook om nog nieuwe vrienden te maken als je 30+ bent... :(

Detroit303

Bewuste gebruiker
Koop een motor, schrijf je in op een dating site, ga eens alleen op stap (toneel/ film), koop een modelbouwvliegtuigje, sport is erg bevredigend, leer lekker koken etc etc.
Nu je niet meer aan de speed zit ligt de wereld aan je voeten!! Geniet ervan!
Niemand wil te maken hebben met een pepjunk.. Wees fier!

Good luck

anoni

Newbie
Hoi, even een hart onder de riem. Ben van mijn 12e tot mijn 24e verslaafd geweest aan zo'n beetje alles wat er maar te krijgen was. Elke dag, als eerste levensbehoefte. Met name stimulerende middelen en ook het spuiten van xtc en lsd. Dakloos, stelen, spuiten en ik heb ooit echt de bodem geraakt van wat nog menselijk was.
Maar nu, 11 jaar later? Geen huisje boompje beestje maar wel mijn diploma's, mbo, hbo, post hbo. Een goed betaalde baan waar ik het gigantisch naar mijn zin heb! Ik blijf altijd anders dan anderen maar dat is mijn kracht, mijn charme want ik kom bijna overal mee weg. Ik gebruik dat op een positieve manier. Ik heb eindelijk mezelf gevonden zonder te veranderen in een burgerlul. Wat ik wil zeggen, als je maar genoeg hebt om te verliezen dan laat je dat gebruiken wel. Ik drink ook niet meer, ik rook alleen nog. En dat is dan ook maar zo. Kan niet alles hebben he! Blijf niet thuis zitten maar forceer jezelf ook niet. Als je dat nu nodig hebt, gewoon doen! Accepteer dat je niet bent als alle anderen die 'gewoon' de kroeg ingaan, "vrienden" hebben enz. Hoe meer je dat ziet als een gevolg van je eigen keuze in het verleden hoe meer rust je zult vinden om de kansen die het leven je nu biedt te zien en te pakken. Je al die jaren jezelf en je leven verwaarloosd, dat knap je niet in een jaartje weer op. Succes!

anoni

Newbie
Paddo100 zei:
je kan beter blijven snuiven en vrienden hebben dan eenzaam, zielig pijn hebben vind ik.
als je er te ver ingerold bent dan kom je er niet meer uit, en al kom je er wel uit dan is de kwaliteit van het leven erg laag...

Wat een onzin!!!!! Echt, dit zegt alleen iets over jouw instelling en helemaal niets over de realiteit. Echt onzin....

fatsoen1

Experimenterende gebruiker
Paddo100 zei:

daar ben ik het helemaal mee eens

anoni

Newbie
fatsoen1 zei:
Paddo100 zei:

Hoi Fatsoen,
In mei heb jezelf een topic aangemaakt "Radeloos verslaafd aan pep" met daarin het verhaal dat je voor je kinderen zou willen stoppen of dat je om die reden i.i.g. een reden zoekt om te stoppen. Vervolgens vraag ik aan je hoe het met je gaat, en dan antwoord jij dat je elke ochtend 2 lijntjes neemt. Geeft allemaal niets maar een beetje raar dat je het dan eens bent met de stelling van Paddo100. Als je zo over denkt, en dat mag natuurlijk, wat "zeur" je dan nog. Geniet van het gebruiken en stop met schuldgevoelens end. Dat is zonde! Of begrijp ik iets niet goed? Ik dacht dat je serieus wilde veranderen maar was dat soms een bevlieging? Of wil je dat wel maar ben je het toch eens met Paddo100 en heeft het vlgs jou allemaal geen zin?

fatsoen1

Experimenterende gebruiker
anoni zei:
fatsoen1 zei:
Paddo100 zei:

Hoi Fatsoen,
In mei heb jezelf een topic aangemaakt "Radeloos verslaafd aan pep" met daarin het verhaal dat je voor je kinderen zou willen stoppen of dat je om die reden i.i.g. een reden zoekt om te stoppen. Vervolgens vraag ik aan je hoe het met je gaat, en dan antwoord jij dat je elke ochtend 2 lijntjes neemt. Geeft allemaal niets maar een beetje raar dat je het dan eens bent met de stelling van Paddo100. Als je zo over denkt, en dat mag natuurlijk, wat "zeur" je dan nog. Geniet van het gebruiken en stop met schuldgevoelens end. Dat is zonde! Of begrijp ik iets niet goed? Ik dacht dat je serieus wilde veranderen maar was dat soms een bevlieging? Of wil je dat wel maar ben je het toch eens met Paddo100 en heeft het vlgs jou allemaal geen zin?

hoi anoni,ten eerste vindt ik het echt een topprestatie dat jij uit het diepste dal gekropen bent, top man! Tja gevoelsmatig kan ik mij volledig vinden in de reactie van paddo, zo voelt het voor mij aan. Toen ik mijn topic aanmaakte had ik een flinke pep dip, nu dus dagelijks een beetje, en schuldgevoelens hou ik wel t.o.v. mijn kinderen, maar das logisch. Ik ben gestopt bij de jellinek, ik kan niks met de adviesjes, ik denk dat ik nu er nog niet klaar voor ben, de knop van echt stoppen is niet om. Helaas maar waar, maar ik waardeer je getoonde interesse in hoe het gaat.

anoni

Newbie
Je kijkt er volgens mij realistisch tegenaan. Als je zover nog niet bent heeft het weinig zin om te stoppen. Ik ben zelf gestopt door naar een andere stad te verhuizen, geen enkel contact meer te hebben met mensen van die junkie periode en alles wat ik had heb ik weggedaan. Echt alles achtergelaten. (ik had de laatste 4 jaar wel een woning, en een partner) Niet makkelijk maar wel effectief. Ik heb er jaren over gedaan om weer gespreksstof te hebben, ik kon nergens over mee praten en emotioneel was ik nog een klein kind. Maarja, dieper kon ik niet zakken dus what the fuck, dan maar voor lul staan met mijn gestuntel. En dat is mijn kracht nu, mensen vinden me apart, bijzonder en weet ik veel allemaal. Grappig en fijn maar zo is het natuurlijk niet in het begin. Aan hulpverlening heb ik nooit iets positiefs gehad. Behalve dan dat ik wist dat ik het toch echt zelf moest doen. (en spuitomruil was wel handig!) Dat begrijp ik wel van jou. Hulpverleners hebben vaak zelf problemen en dat compenseren ze dan door hun beroep. Niet allemaal, maar vaak wel. En daar komt bij, Fatsoen, dat je het zelf allemaal wel weet. Mocht je hierover ooit, als je zover bent, verder willen praten dan hoor ik het wel. Ik hoop dat je in ieder geval weer gaat geloven in de toekomst. Het kan wel! En de kwaliteit van leven? Niet te vergelijken hoor, alleen het duurt even... Sterkte ermee

Bovenaan