Gestopt met blowen ervaringen

Janey

Experimenterende gebruiker
Haha Oke netjes dat jij het bij 1 hebt gehouden.
Ik zit nu op 1 maand en 2 weken, op na de 2 maanden:mrgreen:
De freetkicks blijf ik maar houden joh niet normaal, ik ben nu 3 kilo aangekomen.
Misschien dat het nog weg gaat.
Maar succes met weer stoppen voor 1 maand:thumbsup2:

Wieter

Netjess!! Knap hoor! Ik ga je nadoen over een tijdje (hoop ik).:grimacing: Is de zin in 'n jointje ook weg?

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Het is mooi om te lezen hoe iedereen het compleet op zijn eigen manier ervaart. Sommige stukken zijn heel herkenbaar.

Ik heb 16 jaar lang iedere dag een joint of 3 gerookt, nu ben ik al 7 weken vrij van weed.

In die periode ben ik 2 keer gestopt maar iedere keer dat ik mezelf toe liet om een jointje te roken, want ik had het wel onder controle..... begon alles weer van voor af aan.
Ik heb mezelf nu dus ook voorgenomen om nooit meer een joint te roken. Ik ken mijn valkuil en ik heb besloten om ervan te leren. Zo geweldig vind ik die joint ook weer niet dat ik alle moeite van het stoppen op het spel wil zetten.

Wat voor mij heel herkenbaar is om te lezen, de gedachte dat je gaat stoppen en geen joint meer mag roken, dat het juist maakt dat het veel moeilijker word. Dat je angstig word en des te heviger gaat verzetten tegen het stoppen met blowen.
Mijn reden om te blowen was om mijn emoties beter in de hand te kunnen houden, het verdoven van mezelf. Een tijdje geleden ben ik erachter gekomen waarom het voor mij moeilijk is om mijn emoties in de hand te houden en daar krijg ik nu de juiste hulp voor. Maar voordat we konden beginnen aan het in de hand houden en herkennen van emoties moest ik stoppen met blowen. Want dat verpest de behandeling natuurlijk een beetje, iets nemen wat je emoties afzwakt. Dan kun je niet zelf leren hoe ermee om te gaan.
We hadden een schema opgesteld hoe ik zou afbouwen, de eerste week had ik het al niet gehaald. Ik vond dat zelf heel erg, ik ben nogal van afspraak is afspraak en ik vind dat ik de wilskracht moet hebben. Daarbuiten kreeg ik natuurlijk ook een beetje op mijn donder omdat ik een beetje vals gespeeld had. Dat gaf me een klote gevoel, een gevoel van falen. Ik kan mijn eigen acties toch zeker wel bepalen? Nu zijn mensen boos op me, teleurgesteld in me en ik ook in mezelf. 10 jointjes zouden dat gevoel niet weg kunnen halen wat ik daar even binnen 5 minuten kreeg. Dat stond niet in verhouding met elkaar en ik werd steeds chagrijniger. We besproken weer hoe de week erop af te bouwen, welke beloningen ertegenover zouden staan en ik voelde me steeds geïrriteerder raken. Dat gevoel van hoe meer je richt op stoppen, hoe angstiger je word. Buiten de angst voelde ik me ook heel kriebelig en heel gestrest dat ik aan het afbouwen was. Mijn manier om zo snel mogelijk van die stress af te komen en mezelf weer fijner te gaan voelen was om maar direct te kappen.
Mijn hulp ging na die sessie op vakantie en ik zou haar pas 4 weken later weer zien.
Ik zou haar wel even laten zien hoeveel wilskracht ik had en ik zou er zeker voor zorgen dat ze me niet meer op mijn donder zou geven. Dat ik dat gevoel niet meer zou krijgen. All die stress weg!

Dit was blijkbaar wat ik nodig had want ik ben cold turkey gestopt om die gevoelens niet meer mee te hoeven maken. Ieder persoon heeft zijn eigen motivatie die werkt voor hem. De eerste 2 keer dat ik stopte was geld de motivatie, ik spaarde voor iets duurs. Ik had het bedrag bij elkaar en kon wel weer 1 jointje roken....
Nu heb ik als motivatie om aan mezelf te werken nu ik weet wat er aan de hand is. Deze motivatie had ik nog niet eerder gehad. Ik hoop heel erg dat dit de juiste motivatie is voor me.
Ik heb sinds ik gestopt ben niet 1x een craving gehad voor een joint, ik ga godverdomme deze keer wel slagen! Ik ben sterker dan mezelf, ik beslis!

Afkickverschijnselen, vooral de eerste 2 weken sterk aanwezig:
- Hele levendige dromen en heel veel, geen enge dromen. Ik vond het heerlijk en vond het dan ook erg jammer dat ze weer weg gingen na een paar weken. Ik genoot ervan en wilde het liefst de hele dag dromen, de wazige shit en dingen die ik zag en mee maakte, ik zou het niet kunnen verzinnen. Ik vermaakte me prima in die allesbehalve saaie droomwereld. Wat soms wel vervelend was aan de hele levendige dromen was dat ik overdag een herinnering had uit mijn droom. Maar omdat het zo levendig was leek het op een echte herinnering. Totdat ik na ging denken en erachter kwam dat ik dat nooit meegemaakt kon hebben. Dit zorgde ervoor dat het soms voor mij aanvoelde alsof ik in een psychose aan het leven was. Ik kon de echte wereld en de droomwereld soms heel erg moeilijk onderscheiden van elkaar.

- Warm en koud. Je kent het wel als je koorts hebt, lig je onder de deken dan breekt het zweet je direct uit, ga je onder de deken vandaan dan krijg je het direct koud en ga je rillen. Dit vond ik zeer naar, ik kon niet op een manier op de bank liggen dat het chill was. Ik moest zeer precies uitmeten wat er allemaal onder de deken uit kon om precies de juiste balans te vinden zodat ik het enigszins fijn had. 3 tenen of 4 tenen onder de deken uit kon al het verschil maken tussen rillend koud en het uitbreken van zweet. Oke, dus 3 tenen eronderuit, van de andere voet 1 teen en mijn rechter arm tot aan mijn elleboog. Dat ging dan 5 minuten goed en dan zou ik de boel opnieuw moeten aanpassen omdat ik het anders weer koud of warm zou krijgen. Zeer vervelend en onaangenaam en voor mij het meest vervelende afkickverschijnsel.

- Niet in slaap kunnen vallen. Wel moe zijn, tot op het punt dat je je ogen zo goed als niet open kan houden maar niet in slaap kunnen vallen. Op een gegeven moment was ik erachter gekomen dat ik makkelijker in slaap viel door niet op mijn standaard plek te gaan liggen. Op de bank kon ik slapen, andersom in bed kon ik slapen, maar zoals ik normaal lag viel ik niet in slaap. Ik heb me toch wat rare houdingen aangenomen wat mijn partner erg amusant vond in de ochtend zodra hij wakker werd en me zag liggen.

- Duizelig, heel apart. Iedere avond liep ik rond alsof ik 10 joints gerookt had. Ik kon niet goed recht lopen door de duizeligheid en hield dan ook vaak de bank en de muur vast als ik drinken ging halen, naar de wc ging of iets wat niet zitten op de bank was.

Op dit moment ben ik heel blij :)
Stoppen met blowen was iets wat ik altijd nog wel eens zou gaan doen, mijn toekomstige ik zou gestopt zijn met blowen. Iedereen kent het vast wel, die gedachtes dat wanneer je ouder en wijzer word, de jij in de toekomst. Die alles al veranderd heeft waarvan je nu baalt dat je het doet. Dat het vanzelf wel komt. Ja, dat is dus een grote leugen hahaha, dat is meer hoop die spreekt dan realiteit.
Maar nu is het dus wel realiteit :)

Iedereen in dit topic dit kamt met zijn weed verslaving en/of die momenteel ook aan het stoppen is. Dank jullie voor het delen van jullie ervaringen, ieder verhaal is toch weer net even wat anders.
Ik geloof niet dat ik ooit van mijn weedverslaving af zal komen, ik begin er langzaam wel in te geloven dat ik gestopt ben met blowen.

Iedereen die ook aan het stoppen is, heel veel succes! We zullen wel eens even laten zien dat we sterker zijn dan onze verslaving!

Laatst bewerkt:

Janey

Netjess!! Knap hoor! Ik ga je nadoen over een tijdje (hoop ik).:grimacing: Is de zin in 'n jointje ook weg?

Thanks!
De zin in een joint is al een hele lange tijd weg bij mij.

Als je over een tijdje gaat stoppen, succes alvast en let me know hoe het gaat met je, ben ik wel benieuwd naar.

Wieter

Thanks!
De zin in een joint is al een hele lange tijd weg bij mij.

Als je over een tijdje gaat stoppen, succes alvast en let me know hoe het gaat met je, ben ik wel benieuwd naar.

Dankje!, fijn zeg dat de trek in 'n joint weg is. Ga je nog ooit proberen recreatief te blowen of is dit te riskant?
Ik ga over mijn stoppoging wel het een en ander posten. Ik heb me aangemeld bij de verslavingszorg, 31 augustus is de intake. Ik kom er in mijn eentje maar niet van af, heb nog wat issues uit het verleden die ik ook wil/moet aanpakken. Ik was al bij een 'reguliere' psycholoog geweest maar die kon mij niet verder helpen omdat ik ook met een verslaving zit en had me doorverwezen. Jij ook veel succes nog!!

Janey

@Wieter
Ik wil nooit meer blowen, want ik weet van me zelf als ik nu 1 joint ga roken, dat het een dagelijks ritueel gaat worden.
Jaren geleden was ik 3 weken gestopt, ik wou toen 1 joint roken maar ik kwam weer in de dagelijks ritueel.
Vandaar dat ik er nooit meer 1 wil aanraken.

Wat goed dat jij je hebt aangemeld!
Het is niet erg dat het niet in je eentje lukt, daarvoor heb je ook instanties die jou daarbij gaan helpen. En je moet zelf natuurlijk beetje sterk in je schoenen staan, maar met de hulp die jij gaat krijgen gaat het zeker lukken!

Nogmaals ik wens je heel veel succes en het gaat zeker goed komen!

En misschien een motivering het bespaart je heeeeel veel geld:tonguewink:
Ik heb nu zeker meer als €1000 bespaard in die 2 maanden!
En ik heb er een leuke vakantie voorgeboekt, volgende maand zit ik met me witte billen in de Spaanse costa haha.
Fijns avond!

Elle

Newbie
Hoi allemaal,

Ik wil graag stoppen met blowen(hasj)
Ik rook nu ongeveer 4 jaar iedere dag 3 jointjes. Ik zit er de laatste tijd heel erg mee omdat ik het gevoel heb dat ik niet normaal ben.. niet mezelf zonder..

Ik heb vee op internet gelezen over stoppen en ik ben een beetje angstig voor de afkick verschijnselen.. ik wil zelf stoppen en niet dmv opname of dergelijke.. ik weet dat een verslaving vooral tussen de oren zit maar ik merk op momenten dat me lijf er om schreeuwt omdat het rust brengt in me hoofd. Ik ben begonnen met blowen door dat ik gebeurtenissen in mijn leven niet makkelijk kon verwerken.. ook zag ik niet in dat ik mezelf door het blowen nog meer in de problemen zou brengen. Zo ben ik niet meer sociaal terwijl ik dat wel was, heel erg zelfs.
Ik doe geen leuke dingen meer, terwijl ik voorheen geen dag stil kon zitten.
Ook was ik echt een mensen mens en stond ik altijd open voor afspraken met vriendinnen kennissen familie collega’s. Nu absoluut niet meer.
Het motiveert mij echt om verhalen te lezen van mensen die het gelukt is.. ben jaloers op de cold turkey’s hierzo!

Heeft iemand tips voor de eerste dagen? Die lijken me het zwaarst.
Liefs Ella

Arisen

Belezen gebruiker
Hallo Ella het is niet makkelijk om zelf te stoppen met blowen mischien kun je door middel van een Centrum voor Alcohol en Drugs 1 keer per week een gesprek hebben zodat je kunt praten waar je tegen aan loopt en zij kunnen je ook goed advies geven en strategie bepalen ik denk dat het belangerijk is dat op momenten als je zucht hebt zoals smorgens na het opstaan dat je die momenten moet proberen te takkelen denk na over wat je graag doet bijv in de tijd dat je een puber bent wat spreekt jouw aan wat wil je worden je hobby,s enzovoort iets waar je gelukkig van word zet die in op zucht momenten het zal zwaar zijn maar als je volhoud word het makkelijker . veel succes en geluk gewenst!!

Elle

Newbie
Hoihoi,

Dat klopt. Is mentaal zwaar merk ik..
Ik werk fulltime en dat gaat wel gewoon goed gelukkig. Na het werken nam ik normaal de eerste. Paar uur later de tweede en voor het slapen gaan de derde. Heel soms een vierde.
Wat nu dus niet meer gaat gebeuren!!
Ik wil het liefst verslaafd raken aan sporten.

Ik zou idd wel een x id week op gesprek kunnen gaan, wellicht met een vaste coach die het vanaf dag 1 meekrijgt..

Bedankt voor je reactie, ik ga meer dan m’n uiterste best doen hiervoor. Ik wil mijn ouwe ikke terug !!

Arisen

Belezen gebruiker
Hoihoi,

Dat klopt. Is mentaal zwaar merk ik..
Ik werk fulltime en dat gaat wel gewoon goed gelukkig. Na het werken nam ik normaal de eerste. Paar uur later de tweede en voor het slapen gaan de derde. Heel soms een vierde.
Wat nu dus niet meer gaat gebeuren!!
Ik wil het liefst verslaafd raken aan sporten.

Ik zou idd wel een x id week op gesprek kunnen gaan, wellicht met een vaste coach die het vanaf dag 1 meekrijgt..

Bedankt voor je reactie, ik ga meer dan m’n uiterste best doen hiervoor. Ik wil mijn ouwe ikke terug !!

Cool als jij je ouwe ikke terug wil dan krijg je die ook :) veel succes en laat even weten hoe het gaat !!

Janey

@Elle

Wat goed van je dat je wilt stoppen!
Ik dacht ook altijd dat het zwaar en moeilijk zou zijn, als ik ging stoppen met blowen.
Maar uit eindelijk viel het allemaal reuze mee.
Ik had op het begin veel afleiding, zoals elke dag kleine boodschapjes doen, veel wandelen, hondjes uit laten en eten:tonguewink:.
Dat heeft het voor mij de eerste dagen makkelijk gemaakt.
Je kan natuurlijk ook een paar x pw naar de sportschool gaan.
En nou ben ik al 3 maanden gestopt!
Je moet aan de afkickverschijnselen schijt aan hebben, de ergste duren maar een aantal dagen. Maar daar kom je echt wel overheen.

Als je een steuntje in je rug nodig hebt via hier, dan zeg je het maar ik wil je graag helpen en motiveren!

Ik wens je in iedergeval heel veel succes en je kunt het Elle!

Laatst bewerkt:

drieluik

Newbie
het is mij niet gelukt om het nog eens een maand vol te houden. blow nu eens per week (soms 2 dagen) beetje dubbel gevoel. in principe vind ik het prima zo maar merk dus wel dat ik langzaam steeds meer mijn eigen afspraken niet nakom (eens per maand naar eens per week naar af en toe twee keer per week) opzich een hele verandering van elke dag blowen, en het was ook nooit mijn bedoeling helemaal te stoppen, niet door de week blowen gaat ook prima en dat was het belangrijkst.

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
4 maanden gestopt:peace2:

Goed bezig! De 3 maanden om een gewoonte af te leren zijn voorbij!

Ik zit nu op de 3,5 maand gestopt. Geen joint meer aangeraakt!

het is mij niet gelukt om het nog eens een maand vol te houden. blow nu eens per week (soms 2 dagen) beetje dubbel gevoel. in principe vind ik het prima zo maar merk dus wel dat ik langzaam steeds meer mijn eigen afspraken niet nakom (eens per maand naar eens per week naar af en toe twee keer per week) opzich een hele verandering van elke dag blowen, en het was ook nooit mijn bedoeling helemaal te stoppen, niet door de week blowen gaat ook prima en dat was het belangrijkst.

Dit was voor mij de reden om nooit meer een joint aan te raken. Mijn 2 andere mislukte pogingen gingen ongeveer zo. Mijn afspraken niet na komen en voor ik het wist was ik weer terug bij af.
Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat het voor jou ook het geval is. Maar ik denk dat ik je even wil waarschuwen voor een valkuil, omdat het bij mij wel een valkuil was.

Heel netjes van je dat je doordeweeks niet blowt en dat het je prima afgaat :)
Is het je nog steeds gelukt om doordeweeks niet te blowen?

Rebell

Wijs gebruiker
8 jaar gestopt met elke dag blowen.
Blowen elke dag houd je ontwikkeling achter.
Beste keus ooit!

Nu wel af en toe een jointje en dat is wel goed voor de zenuwen.

Ik ben Marcel nu weer ff 5 dagen gestopt en van plan dit langer te doen. Ik was al eens een jaar gestopt omdat een vriend zei dat ik verslaafd was aan wiet...ok dan bewijs ik jou dat ik dat niet ben door een jaar te stoppen. Ik rookte -min dat ene jaar 23 jaar! Nooit echt problemen gehad ik begon met het roken van wiet op mijn 13de toen met 5 delen tabak 1 deel wiet.....gelukkig ben ik (niet veel later) later puur gaan roken, bij vele verhalen welk ik lees schrik ik dat mensen dat giftige tabak erbij rookte en voor gedraaide jointjes rookte...en dat is de grootste rommel. Mensen die denken verslaafd te zijn aan wiet...zijn verslaafd aan de tabak erin. Een keer rookte ik met oud en nieuw van iemand z'n dikke toeter vol gedraaid met shag (en wiet natuurlijk)! Ik trok direct wit en zwetend weg, en mijn avond/nacht was echt verpest. Maar andersom konden de meeste blowers mijn jointjes niet aan 😂. Toch blijf ik erbij dat puur roker nou ...vele malen gezonder is dan met tabak. Op dit moment ben ik wiet gaan vapen, met vapen op zo'n 160graden heb je geen verbranding en komen er geen kankerverwekkende stoffen vrij, sterker nog het helpt tegen sommige vormen van kanker. En het haalt veel positieve geneeskrachtige stoffen uit de wiet. Vapen is uitermate gezond, en een hele goede (en goedkope) vervanging van wiet roken. Ook wordt je door vapen niet stoned maar heel lichtjes high, je kan nog prima auto rijden enzo al deed ik dat ook ALTIJD knetter stoned. (Mocht iemand hier iets op aan te merken hebben wss rijd ik beter auto stoned dan jij nuchter) *Dus als aanrader voor mensen welk moeite hebben met stoppen, ga (even) over op vapen. Afkick verschijnselen is van de tabak/shag... Ik zou nog eerder zeggen als je rookt en blowt stop iig met het roken van tabak....je bent toch niet gek 😁. Ik rookte tot voor kort elke dag 1 tot 2 jointjes per dag en ben het stoned zijn een beetje beu, en geen wiet roken is vast beter voor m'n gezondheid dan wel roken. Even enigszins offtopic er zijn mensen die klagen als ze wiet ruiken en dan gaan lopen klagen en janken terwijl ze wel zware shag roken naast hun kinderen roken, zo mooi mensen met hun oordeeltjes wijzen met het vingertje naar blowers maar wel zich volgieten met alcohol sigaren roken en volstouwen met medicijnen (hard drugs) wat ze bij de dokter krijgen.....maar goed dat is een frustratie wat toch nooit goed gaat komen dat heeft iets te maken met simpele zielen op deze aarde. Bekrompenheid hahah * leuk feitje mocht u denken dat u veel rookt ik heb een maat welk prima functioneert en rookt 15 pure joints per dag! Ik ben echt fan van wiet, maar ik krijg lichamelijke allergische reacties van wiet roken/ en zelfs aanraken. Maar ik zal nooit ontkennen dat wiet geneeskrachtige stoffen bevat en dat heeft niets met THC te maken.

Bovenaan