Gestopt met drugs*

looyke

Experimenterende gebruiker
Ik ben dus gestopt met drugs (ff voor de duidelijkheid)
Ik wou al langer stoppen, maar er was nooit een doorslaggevende rede voor me om te stoppen, ofja eigenlijk stond ik er dus zelf niet 100% achter.
Maar laatst heb ik weer contact gekregen met een goeie vriend van me, die erg aan de drugs is geweest. En daardoor een paar jaar lang in afkickcentra heeft gezeten enzo. Toen ik al die verhalen van hem hoorde, besefte ik dat ik echt moest stoppen, want ik ben net zo'n risico-geval als hij. En ook vond ik dat ik moest stoppen voor hem, om t hem makkelijker te maken.

Maar nu is t probleem. Ik ga binnenkort met m naar een party. Enja ik kan er niks aan doen, maar zo'n party brengt me zo in de verleiding. Bij een party hoort drugs voor mij. Een party en drugs is een dubbele uitlaatklep voor mij....
Maarja aan de andere kant kan ik t niet maken om iets te pakken, want als hij me dan zo ziet spacen...wie weet krijgt ie dan ook zin en dat wil ik niet!
Maar een party zonder drugs, das niks bij mij

AAAARGH so das er uit

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
Kijk eens om je heen, er zijn genoeg mensen die zonder drugs plezier kunnen hebben tijdens een party. Je hebt kennelijk nogal wat goede feesten achter de rug waarbij je drugs hebt gebruikt, op die manier heb je een sterke associatie gemaakt tussen een goede party en het gebruik van drugs. Ga gewoon eens feesten zonder drugs en je zult zien dat dat (op een andere manier) ook heel leuk kan zijn!

looyke

Ik weet dat t ook heel leuk kan zijn zonder drugs...
Maarja drugs geeft me toch een extra uitlaatklep. Ik weet nu al dat als ik niks pak, de hel tijd in me hoofd heb: ik wil een lijn, ik wil een lijn. Ik heb t al vaker geprobeerd. maar op feesten, tis gewoon fucking moeilijk om te laten

cold-lady

dan neem je toch stiekem 1 lijn! ik bedoel als je het dan echt echt echt echt niet kan laten :(

needlefreak

Bewuste gebruiker
ik begrijp dat heel goed looyke. ikzelf ben nog nooit uitgeweest zonder drugs te gebruiken. voor mij hebben drugs en discotheken al altijd samengegaan. 'k heb het nooit anders geweten. ik probeer nu ook al lang niet meer te gebruiken en daarom ga ik ook nooit meer naar discotheken.

looyke

Bij t uitgaan kan ik t wel laten, maar bij een party is t gewoon zo fucking moeilijk.
Maar ik ga toch ook nie op die party weg blijven, ik heb t m beloofd!
De enigste keus die ik heb is dus toch maar sterker gaan worden, me behoefte weg zien te schuiven..

Eigenlijk als ik er nou eens over nadenk, wat is nou belangrijker...die vriend of drugs?? Logisch zou zijn die vriend..en die is ook belangrijker.
Tis alleen zo makkelijk gezegd, maar nu nog ff doen :)

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
Misschien is het ook slim om niet teveel alcohol te drinken op dat feest. Door alcohol word je veel makkelijker en zal je eerder geneigd zijn toch weer drugs te gebruiken.

looyke

Neman zei:
Misschien is het ook slim om niet teveel alcohol te drinken op dat feest. Door alcohol word je veel makkelijker en zal je eerder geneigd zijn toch weer drugs te gebruiken.

Hmm jah daar had ik nogeens nie bij stil gestaan.
THX

Little Monk

@ Lindagirl:
Zijn dit foto's van mensen die niet konden stoppen met drugs en daardoor in de problemen zijn geraakt ofzo? :kots:

Of wilde je met ons delen hoe jij je voelt vandaag?

On-topic: biertje drinken, jointje roken, peukie erbij en op de momenten dat jij wilt gebruiken kun je twee dingen doen:
- mantra in je hoofd; ik ben sterker, ik ben sterker, ik ben sterker enz.
- totale focus op iets anders (bv. dansen, gesprek beginnen, opzoek naar meiden :wink: )

Verder een beetje de vaste gebruikers in je vriendengroep ontwijken, niet naar plekken gaan waar je normaal gebruikt, dealers ontwijken, niets inkopen/meenemen. Uiteindelijk kom je erachter dat feest zonder drugs makkelijk kan! Het is nu even doorbijten maar je weet dat je er veel mooie feesten voor hebt gehad en dat het nu afgelopen is.

Sterkte.

Little Monk(ey)

zommes

Badass junkie
Rotzooi verwijderd, bedankt voor de meldingen.

Het is nu een kwestie van filteren en dan zijn we er van af.

Bovenaan