Gestopt met RC'S >> Proef medicatie begonnen; Dexamfetamine

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Practuna

Experimenterende gebruiker
Hallo mensen,

Ben weer gestopt met het gebruiken van research chemicaliën, gesprek gehad met mijn psychiater, hij was al op de hoogte dat ik weer bezig was geweest met rc's en werd kwaad. Goed, ik probeer het maar kort te houden want ik kan toch niet alles duidelijk maken in zo'n korte samenvatting en daar heb ik ook geen zin in.

Ben gestopt met de rc's voor de 3e keer ofzo, alleen is het nu toch anders want ik ga een hele zware confronterende dagdeel therapie volgen, 3 dagen in de week 6/7 uur per dag met 8 andere mensen met ook autisme en soms ook drugsmisbruik/verslaving. Het is gericht op autisme maar het is niet zo'n dom iets dat je daar maar in een groepje zit en alleen maar over autisme praat enz.. nee dit gaat confronterend zijn omdat je jezelf gaat tegenkomen enz enz blablabla te lang verhaal :P

Nou geeft mijn psychiater mij nog één kans na dat ik steeds toch weer rc's bestelde. Ik wil iets vinden dat mij een steun in de rug kan geven, iets wat mij met mijn angst kan helpen. Heb veel spul geprobeerd; antipsychotica, antidepri middel (Fluoxetine), Tranxene en zelfs Methylfenidaat en slik nu al een half jaartje Tranxene 3x 10mg per dag + Temazepam 2x20mg voor slapen.

Al deze middelen hebben niet het effect gegeven naar wens (behalve Temazepam dat helpt echt met m'n slaap problemen), nou mocht ik weer een add/adhd middel testen; Dexamfetamine sulfaat 3xdaags 2,5mg om te kijken wat het middel doet met me, nou is dat niet een hoge dosering maar toch merk ik er wel wat van.

Tot nu toe 4e dag heb ik niet echt het idee dat ik een eerlijke beoordeling kan geven over wat het voor mij doet omdat misschien de dosering net wat te laag is + 3x daags is zo wie zo niet genoeg om een eerlijke beoordeling te geven, komende dinsdag heb ik al een evaluatie met de psychiater.

Nou vind ik het lastig om zo te zeggen tegen hem 'ja ik weet nog niet echt wat het doet met mijn angst, ik wil eigenlijk wel is 6x daags 2,5mg proberen en wil ook nog eens kijken wat 5mg met mij doet'.
Ugh hoe moet ik het hem duidelijk maken/ hem over halen om mij dit allemaal uit te gaan proberen.. de waarheid is gewoon, ben bang dat als dit middel niet voor mij werkt, dan gaan we weer naar de fucking antidepressiva en dat WIL IK NIET want die shit geloof ik gewoon niet in. Antidepressiva maken veel mensen vlak, niet blij en of je slikt het voor niks want de kans is groot dat het gewoon placebo effect is.

Stimulerende middelen maken mij meer zekerder MITS de dosis goed is, gemotiveerder en dus>> iets minder last van voor mij onacceptabele EXTREME sociale angsten.

Dat heb ik ontdekt door gebruik van shit van internet en ja ik snap dat dat dom is enzo maar dat zijn mijn ervaringen ermee en wil gewoon is wat dieper gaan met die dexamf, want dat zal het laatste stimulerende middel zijn dat ik zou mogen uit testen. Het is zo frustrerend dat ik er niet zelf controle over heb maar iemand perse over moet halen om er is iets langer mee door te kunnen gaan om te testen, want als het spul uiteindelijk toch ervoor kan zorgen dat ik mij iets meer van mijn sociale kant kan laten zien en me dus wat meer tevreden kan voelen is dat zo verlossend.

Wat is het doel van dit fucking verhaal van mij, weet het niet, wil gewoon weten wat voor middel mij een drukje in de rug kan geven zodat alles eindelijk niet zo negatief is in mijn hoofd. Wil geen middel dat na 4/8 maanden pas aanslaat want het is bij mij al moeilijk genoeg om te merken of het positieve effect opweegt tegen het negatieve bij snel werkende middelen. Fuck antidepressiva en antipsychotica, maakt me vlak, duurt te lang, weet nooit of het werkt, weet nooit of het nou zin heeft of niet.

Ik zit al een hele tijd op de rand, word echt schijt ziek van de onzin dat mijn 'leven' is.

Eeeeeeeeennn het is al weer veel te langdradig.. meeste mensen hebben niet zoveel interesse om zo'n lang verhaal te lezen, ik ook niet. -_-..

Met vriendelijke groet uit mars want de meesten zullen dit waarschijnlijk niet lezen haha xD

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Wat mijn ervaring is is dat als je iets goed kan onderbouwen een psychiater niet gelijk een oordeel maar het gesprek erover met je aangaan.

Ik heb dezelfde situatie gehad ander middel dat wel.
Ik ging gewoon het gesprek aan toen hij vroeg en hoe voel je je nu net dit middel.

Je hebt het idee dat het wat doet het vlakt iets af maar niet voldoende en jou vermoedde is dat de dosering niet juist is.
Ik heb toen naar internet en forums gerefereerd .
Waarin ik me herkende en vroeg wat is jou idee hierover?

Ga niet gelijk om een bepaalde hoeveelheid of dosering vragen.
Jij hebt in je hoofd wat jij denkt goed te doen.
Leg dat niet op tafel maar werk er naar toe,
Zonder het te benoemen.
Eerste keer zal je een verhoging krijgen naar 3x5mg per dag accepteer dat en geef het een eerlijke kans.
Een te hoge dosis waarvan jij denkt dat dat goed zou zijn.
Kan juist helemaal anders vallen.

Die gasten weten echt wel wat.
Tis geen natte vinger werk.
Maar hij fungeert nu als een soort detective,
Die wel een spoor heeft dit onderzoekt maar geen 'zaak' heeft.

Succes

Practuna

Wat mijn ervaring is is dat als je iets goed kan onderbouwen een psychiater niet gelijk een oordeel maar het gesprek erover met je aangaan.

Ik heb dezelfde situatie gehad ander middel dat wel.
Ik ging gewoon het gesprek aan toen hij vroeg en hoe voel je je nu net dit middel.

Je hebt het idee dat het wat doet het vlakt iets af maar niet voldoende en jou vermoedde is dat de dosering niet juist is.
Ik heb toen naar internet en forums gerefereerd .
Waarin ik me herkende en vroeg wat is jou idee hierover?

Ga niet gelijk om een bepaalde hoeveelheid of dosering vragen.
Jij hebt in je hoofd wat jij denkt goed te doen.
Leg dat niet op tafel maar werk er naar toe,
Zonder het te benoemen.
Eerste keer zal je een verhoging krijgen naar 3x5mg per dag accepteer dat en geef het een eerlijke kans.
Een te hoge dosis waarvan jij denkt dat dat goed zou zijn.
Kan juist helemaal anders vallen.

Die gasten weten echt wel wat.
Tis geen natte vinger werk.

Succes
Bedankt voor het lezen en je reactie :confused:mile:
Zit nu echt veel te twijfelen, zal ik nog eens iets langer met deze medicatie experimenteren of weer stoppen en (waarschijnlijk) paar weken later met mijn 3e antidepressiva; Nortrilen beginnen.

Woon begeleid en we hebben hier door de weeks altijd ochtend koffiethee moment van 10:30 tot 11:00, wat meestal een beetje dezelfde hoeveelheid angst/spanning oproept. Wil is een paar keer uit testen; om 10:00 niet dex in te nemen, evalueren hoe het ging en dan de volgende dag wel om 10:00 de dex in te nemen en evalueren hoe het bij het koffiemoment ging (ik drink trouwens geen koffie of thee wanneer ik dit medicijn gebruik.)

Maar heb komende dinsdag (30-05-2017) al de wekelijkse afspraak met mijn psygiater dus kan dit nu niet meer uit testen deze week. Zal het idee van dit experiment wel in mijn evaluatie verwerken.

Misschien houd ik mij zelf wel weer voor de gek net als met die Methylfenidaat? Met dex voel ik aan het eind van de dag en of de dag ernaa iig amper een dip maar meer een soort mist die opgeheven is, dan merk ik dat het echt uit gewerkt is.

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
Behandeling heeft sowieso geen zin wanneer de persoon zelf niet de waarde inziet van het stoppen met middelen. Verandering is alleen mogelijk als de persoon hier intrinsiek voor gemotiveerd is, beetje bezonnen hulpverlener is hier ook wel van bewust.
Als een psychiater boos wordt en dreigt met 'nog 1 laatste kans' is dat als je het mij vraagt een beetje teleurstellend komend van een psychiater, dat gaat toch enkel averechts werken. Een open onbevooroordeeld gesprek waarin objectief de voor- en nadelen van de situatie worden besproken gaat meer effect hebben.

Micro doseren van LSD heeft volgens onderzoek vaak gewenst effect onderen mensen met depressie, autisme en sociale angsten (zonder dat deze verslavend is). Maar goed, probeer ze daar maar eens van te overtuigen. :tongueout:

Dexamfetamine gaat je vrij zeker het gewenste effect geven dat je zoekt maar dit zal je (psychologische) afhankelijkheid naar verslavende middelen waarschijnlijk ook versterken. Temazepam gaat op de lange termijn trouwens je slaapproblemen en sociale angsten alleen maar erger maken. Alles dat omhoog gaat komt ook weer naar beneden.

Laatst bewerkt:

Practuna

Behandeling heeft sowieso geen zin wanneer de persoon zelf niet de waarde inziet van het stoppen met middelen. Verandering is alleen mogelijk als de persoon hier intrinsiek voor gemotiveerd is, beetje bezonnen hulpverlener is hier ook wel van bewust.
Als een psychiater boos wordt en dreigt met 'nog 1 laatste kans' is dat als je het mij vraagt een beetje teleurstellend komend van een psychiater, dat gaat toch enkel averechts werken. Een open onbevooroordeeld gesprek waarin objectief de voor- en nadelen van de situatie worden besproken gaat meer effect hebben.

Micro doseren van LSD heeft volgens onderzoek vaak gewenst effect onderen mensen met depressie, autisme en sociale angsten (zonder dat deze verslavend is). Maar goed, probeer ze daar maar eens van te overtuigen. :tongueout:

Dexamfetamine gaat je vrij zeker het gewenste effect geven dat je zoekt maar dit zal je (psychologische) afhankelijkheid naar verslavende middelen waarschijnlijk ook versterken. Temazepam gaat op de lange termijn trouwens je slaapproblemen en sociale angsten alleen maar erger maken. Alles dat omhoog gaat komt ook weer naar beneden.
De evaluatie met mijn psygiater ging goed, heb eerlijk gezegd dat ik er nog niet over uit was wat dex met mij doet. Om een beeld te krijgen hiervan. moet je natuurlijk een paar weken uit testen, ben nu zoals de psygiater voor heeft gesteld het middel te gebruiken voor momenten dat ik het denk nodig te hebben. Hij is nu trouwens op vakantie voor 2 weken, de dosis is verhoogd naar 4x5mg daags.

Ik neem het nu de laatste paar dagen dus een half uur van te voren in voor afspraken, werk, enz. Meestal kom ik nu uit op 2x5 mg en neem de 2e dosis meestal zelfs meetstal ongeveer 3 uur later ipv precies 2uur en 15 minuten later :)

En die onderzoeken met psychedelica zou ik graag aan mee willen doen maarja, zo'n programma kom ik denk ik toch niet in xD

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
5mg dexamfetamine voelt ook wel vrij subtiel aan, is lastig om precies aan te voelen wat dat doet op de korte termijn.

Ik nam in de afgelopen maand april zo'n 3 á 4x10mg dexamfetamine per dag, hier ging echter jarenlang stimulant gebruik aan vooraf dus deze doseringen zijn voor de meeste mensen vrij stevig. Dexamfetamine is van de 20+ functionele amfetamine verwante stimulanten die ik heb uitgeprobeerd toch wel mijn favoriet. Ik ben eveneens fan van 2-FMA maar ik denk dat deze minder geschikt is voor (lange termijn) functioneel gebruik in verband met serotonine affiniteit.

Dexamfetamine heeft mijn voorkeur boven standaard (/racemaat) amfetamine. Zelf herdoseer ik het meestal ook om de 3 uur, maar hogere doseringen werken langer door natuurlijk.

En die onderzoeken met psychedelica zou ik graag aan mee willen doen maarja, zo'n programma kom ik denk ik toch niet in xD
LSD blotter fixen, in een potje stoppen met 20ml (demi) water en dan om de 4 dagen 1ml (5 á 10mcg) per keer doseren. Zijn ook een hoop LSD analogen op de markt makkelijk verkrijgbaar die vrijwel identiek effect geven, zou persoonlijk denk ik bijvoorbeeld liever AL-LAD microdoseren. :grin:

Laatst bewerkt:

Practuna

Ik heb mezelf even gewogen omdat ik merkte dat ik mijn riem steeds strakker moet trekken.. 65 kilo..

Weet niet of dit groten deels komt door de zware terugval van ongeveer anderhalve maand geleden (troep van internet besteld; 3mmc, ethylphenidate, 1p-lsd, etizolam, phenibut en clonazolam maar vooral de eerste twee met etizolam tussendoor.

Leeftijd: 24
Lengte: 1,96
Vet%: Zoals altijd al, onmeetbaar, ga er dus vanuit 6/7% vet.

Moet er denk ik eff bij zeggen dat ik de laatste weken (weer) last heb van eczeem/jeuk plekken en dat is zwaar irritant.

Woog 3/4 maanden geleden 77/75 kilo, nu 65 volgens een onprofessionele weegschaal (ga bij de dokter nog eens laten wegen.) Maak me hier nu eigenlijk wel zorgen om aangezien ik vroeger (ongeveer 2/3 jaar geleden) 'normaal' 68 kilo woog :worried:

Slik nu een paar weekjes die dex en het valt mij nu pas op dat ik echt KILOS ben af gevallen, natuurlijk komt het grotendeels (waarschijnlijk) door het niet meer fitnessen, weinig beweging, veel stress, de zware terugval en nu een paar weken dexamfetamine bij elkaar.
Maar vraag mij nu wel even af of het toch grotendeels misschien door de dex komt omdat ik het nu pas opmerk, kreeg ook nog een keer te horen van iemand die mij niet vaak ziet dat ik afgevallen leek te zijn in mijn gezicht maar heb m'm haar ook langer dan normaal.

Toch eet ik best veel dacht ik;
* Warme maaltijden zijn voor mij meestal;
- Aardappelen met kip/rundvlees en groeten zoals; witlof, spinazi, stampotten enz
- Rijst met groeten en meestal kipfilet
- Kant en klare tonijn pizza maar wel met verse groenten er bij (dit eet ik in sommige perioden 2x in de week.)
- Woensdag eet ik altijd bij ons eet clubje, dit is meestal wat anders dan normaal.. shoarma of lasagne bvb.

* Middag eten meestal gewoon brood, soms warme maaltijd.

* Drinken; Koffie (max 2 koppen per dag) en Water.. heel veel water, geen frisdrank en dat soort shijt.

Dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag;

- Ontbijt rond 8:00, 5 broodjes met pindakaas, kaas, roomboter en appelstroop
- Tussen door (1,5/2 uur later) meestal een banaan met een handje noten
- Lunch rond 12:00/13:00 weer 5/4 broodjes of een warme maaltijd
- Tussendoor banaan of appel met wat noten
- Avond eten rond 17:00/18:00 weer brood of warme maaltijd (soms eet ik 2x warme maaltijd, Lunch warm + Avond warm)
- Soms nog brood als tussendoortje, tussen avond en slapen
- Dan ongeveer uurtje voor het slapen gaan wat kwark of noten met een banaan of appel.

Als ik werk is het meestal;

- Ontbijt rond 8:00
- Tussendoortje rond 10:00
- Lunch rond 12:00
- In de pauze om 15:00, een banaan + noten of 4 broodjes
- Avond, warme maaltijd
- Tussendoortje
- Voor slapen, Kwark of noten met banaan of appel (soms brood als ik geen van beiden heb)

Laatst bewerkt:

Practuna

Probeer de dex dus in te nemen alleen voor wanneer ik het denk nodig te hebben.
31-05-2017:
13:00 - 5mg

01-06-2017:
18:15 - 5mg
20:00 - 5mg

02-06-2017:
13:30 - 5mg

03-06-2017:
12:15 - 5mg
15:30 - 5mg

04-06-2017 Niks ingenomen, als een soort van pauze, deze dag wel 4 dikke magnums gehad.. soort van craving voor suiker, doet dex wat met je suikerspiegel of is het gewoon uit verveling xD

05-06-2017 Gewoon misbruik van het middel gemaakt denk ik, damn..
14:15 - 5mg
17:00 - 5mg
19:00 - 5mg
20:07 - 5mg
Heb rond 21:00 maar wat extra's gegeten, paar broodjes en een halve appel, rond 22:30 nog voor het slapen gaan de andere helft van de appel genomen met een handje noten in de hoop dat het slapen wat beter zal gaan. Morgen om 7:10 opstaan om met bus naar therapie te gaan, lekker handig ben ik weer bezig.

Tot 17:00 kon het nog maar had de laatste twee doseringen (vooral de laatste, een uur vroeger..) niet moeten nemen.. nu kan ik straks niet goed slapen. Merkte echt dat de doseringen elkaar overlapten dus een dosering van 7,5mg zou het wel zijn geweest tijdens de piek, zo ongeveer? Zo werd ik wat vrolijker en had plezier met m'n buurman, we waren een potje aan het kaarten, veel spraakzamer en geïnteresseerd. Normaal zou ik gewoon wat monotoon zijn, kortaf vragen beantwoorden met 'ja, hmm, ok, ah ja..', nu had ik het na mijn zin.. en dit is precies waar ik eigenlijk naar zoek in medicatie. Maar als ik dit vaker doe dan zou je er niet echt meer zo van worden neem ik aan? :worried:

En dus moet ik denk ik maar een einde aan deze proefmedicatie naaien? Het zou wel gewoon weer de plaats van de verslaving vervangen met een wat minder ongezonde (zekerheid van de zuiverheid ervan bedoel ik) en veel goedkopere.

Laatst bewerkt:

Practuna

Weet iemand hoeveel van die 2,5mg dex tabletjes maximaal mogen voor geschreven worden?

Practuna

Ik ben nu wel aardig fout bezig.. denk dat ik wel één van de vele mensen ben die dit spul op spaart voor een feestje of gewoon voor een binge..
Ben vanaf 21-08-2017 maandag begonnen halve doseringen te nemen enzo (ipv 6x5mg per dag neem ik 5x2,5mg pd en heb er dan meer aan, 2,5 is vrij laag maar ik ben vrij gevoelig voor dit soort middelen.) Ben dom bezig, dit soort gedrag eindigt nooit goed. Ben eigenlijk wel bang voor mezelf, dat je leven op lange termijn eigenlijk gewoon kutter aan het worden is, bewust en onbewust..
De nare kanten hiervan zijn;
- dat het in de avond juist het lekkerst voelt om te bingen (voor mij iig)
- Je slaapt die nacht slecht of gewoon niet.. en da's enorm slecht
- Die crash, bah, echt naar maarja je moet toch wat 'terug betalen' (zolang je lichaam dat nog kan althans..) Die crash kom ik nu wel iets makkelijker doorheen, het blijft (nog niet) voor altijd zo voelen, het is een golf van (alles is klote) en daarna is alles gewoon (blah.. verveel me.. ben weer wat meer mezelf)
- Je word er tijdelijk wat zelfverzekerder door op hogere doseringen (maar dat is maar erg kort..)
- > waardoor je impulsief dingen zegt die je normaal niet zo snel zou zeggen of bvb dingen op een forum zet en er de volgende dag je er de volgende dag spijt van hebt want je voelt je gwoon niet zo goed meer, je weet dat je die dingen zegt omdat je onder invloed bent. + dat je dan ook nog vaak veel fouten ziet in die posts/appjes, je woordkeuze ofzo, alsof je die dingen hebt gezegd terwijl je dronken was.
- Je weet dat je kapot zal gaan als je maar lang genoeg zo door gaat.. en dat zal ik ook gaan, high worden > crashen (realiseren dat je zo kapot gaat)> de volgende dag denk je 'Oh, zo klote voel ik mij niet, kan 'nog wel een paar weken door gaan, het komt goed'.. > neemt een weekje weer de halve dosering in, zo spaar je een shitload van die tabletjes > de volgende week ga je weer bingen.

-Op het moment dat je onder invloed bent is bijna alles wat je doet veel fijner en makkelijker, niet wanneer je 'nuchter' bent. Ik denk soms dat ik nuchter ben maar volgens mij ben ik dat al een paar maanden niet echt meer. Ben bang dat er achter de schermen heel wat meer gebeurt, ondertussen.
- Ondertussen ga je gewoon door..

Wanneer ik dit bericht terug lees denk ik 'wtf.. heh, maar ik dacht dat ik het zo goed en duidelijk had verteld, zo voelde het wel iig', je leest het even door en ziet dat het een chaotische onduidelijke (of overduidelijke) opgestapelde bende van tekst is.

Alsof je een opname van een liedje van jezelf terug luistert, en dan hoor je dat je stem echt kut klinkt, je zou je dood schamen als je het nuchter zou laten horen aan iemand xD Oja en het onderwerp is altijd drugs medicatie drugs want dat natuurlijk waar ik het meest van geniet.

Sorry voor het lange onzinnige bericht -_-

eelco74

Newbie
als je er geen gekke dingen van gaat doen maakt het niet zoveel uit. als je het voor jou helpt met alle voor en nadelen gewoon blijven proberen want op zoek gaan naar weer iets anders geeft alleen maar stress. zolang je redelijk normaal functioneert geen grensoverschrijdend gedrag of strafbare feiten er van pleegd
maakt het geen fuck uit.

wil zelf ook dexamfetamine proberen daar alle andere middelen geen goed effect op me houden met name bier :(

groet

eelco

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
als je er geen gekke dingen van gaat doen maakt het niet zoveel uit. als je het voor jou helpt met alle voor en nadelen gewoon blijven proberen want op zoek gaan naar weer iets anders geeft alleen maar stress. zolang je redelijk normaal functioneert geen grensoverschrijdend gedrag of strafbare feiten er van pleegd
maakt het geen fuck uit.

wil zelf ook dexamfetamine proberen daar alle andere middelen geen goed effect op me houden met name bier :(

groet

eelco
Ook dit is een oud topic. We heten je van harte welkom op het forum, maar graag wel een beetje rekening houden met de jaartallen van de topics die je heropent door erop te reageren. :)

Bovenaan