Gestopt met weed en xtc

audier

Newbie
Beste mensen,

Ik wil hier even mijn verhaal kwijt en misschien helpt het andere mensen om ook te stoppen (wanneer ze dit willen).
Ik ben nu bijna 22 en ben vanaf ongeveer m'n 15e verslaafd geweest aan blowen. Vanaf m'n 19e is daar XTC bij gekomen. Blowen was ongeveer 2 jointjes per dag (in het weekend meestal meer) en XTC was elk weekend, 1 dag in de week. Dit waren gemiddeld 3 pillen op een avond.
Ik wist dat dit niet goed was, maar ik vond het altijd te leuk en was er ook verslaafd aan, dus stoppen heb ik bijna nooit geprobeerd, en wanneer ik het wel probeerde lukte het niet. Nou is sinds ongeveer drie kwart jaar mijn relatie met mijn vriendin verbroken waar ik 3,5 jaar mee gehad heb. In het begin werd de verslaving alleen maar erger omdat ik natuurlijk een beetje in de put zat, maar daarna wilde ik m'n leven weer oppakken en vooral m'n leven beteren. Na enkele maanden heb ik besloten om te stoppen met XTC, en dat was me gelukt waar ik erg blij mee was. Het blowen zat ik alleen nog aan, en die verslaving was veel erger (omdat ik het natuurlijk elke dag deed). Sinds half november ben ik daar ook mee geprobeerd te stoppen, en dat is me nu ook gelukt! En ik kan je zeggen, ik ben erg blij dat ik van allebei af ben. Ik heb wel wat vrienden moeten laten vallen, of in ieder geval minder mee omgaan, omdat die nog wel steeds gebruiken en dat is niet goed voor me om daarbij in de buurt te zijn.

Bij het stoppen van XTC heb ik geen afkickverschijnselen gemerkt (zijn er ook niet denk ik?), bij het blowen kon ik de eerste nachten totaal niet slapen, had ik zweetaanvallen en nachtmerries maar dat heeft gelukkig niet lang geduurd, ik slaap nu weer perfect.

Het stoppen met drugs is tot nu toe een groot succes geweest, ik heb veel meer energie, ben veel vrolijker, heb meer doorzettingsvermogen en ook sociaal ben ik erop vooruit gegaan (in plaats van stoned op de bank te zitten, spreek ik nu veel vaker af met vrienden en/of familie).

Eerst kon ik me geen weekend voorstellen zonder XTC en blowen, nu denk ik er niet eens meer aan wanneer ik weekend heb.

Ik weet dat er hier veel mensen op het forum zitten die drugs gebruiken leuk vinden, maar voor degene die willen stoppen: ik raad het je aan, en ik zou er vol voor gaan om er vanaf te komen :)

darkbull

Bewuste gebruiker
leuk voor je aubier! (en ook heel goed van je!!!, petje af!)

ik ben ook gestopt, nu gebruikte ik niet lang of frequent (sinds een klein jaartje denk ik, wat xtc en wat jointjes) ik ben 41 (dus ook niet echt jong om lang verslaafd te worden) en voel niet echt de behoefte om een ander tot stoppen te motiveren, iedereen maakt zijn eigen keuzes.

wellicht dat jouw bijdrage iemand anders motiveert te stoppen.

wat was jouw drijfveer om te stoppen?

audier

Newbie
darkbull zei:
leuk voor je aubier! (en ook heel goed van je!!!, petje af!)

ik ben ook gestopt, nu gebruikte ik niet lang of frequent (sinds een klein jaartje denk ik, wat xtc en wat jointjes) ik ben 41 (dus ook niet echt jong om lang verslaafd te worden) en voel niet echt de behoefte om een ander tot stoppen te motiveren, iedereen maakt zijn eigen keuzes.

wellicht dat jouw bijdrage iemand anders motiveert te stoppen.

wat was jouw drijfveer om te stoppen?
Dankjewel!
Ik ben het volledig met je eens dat het ieder z'n eigen keuze is, ik heb er zelf ook aan gezeten en weet hoe het is dus ga ik nu niet hypocriet tegen iedereen zeggen dat ze moeten stoppen :)

Mijn drijfveer om te stoppen met XTC was omdat ik wist dat zoveel gebruiken niet goed voor me was, en ik had vaak halve weekenden (vrijdagavond beginnen, doorgaan tot zaterdagavond en dan de hele zondag op bed liggen of op de bank).

De drijfveer om te stoppen met weed was dat m'n geheugen heel erg naar de klote was gegaan, en ik veel afspraken af zei omdat ik wilde blowen of omdat ik al stoned was en geen zin had om uit huis te gaan.

Ook een drijfveer (voor beide) was om weer als een "normaal" persoon te leven, ik was het constante liegen tegen m'n familie zat en wilde gewoon over alles eerlijk zijn.

Sinds ik gestopt ben, ben ik ook veel gezonder gaan leven. Ik sport veel meer en zit nu ook op dieet (want ja, probeer maar eens te dieeten met een vreetkick :wink: ). Al met al heeft het dus alleen maar positief uitgepakt.

darkbull

Bewuste gebruiker
dat herken ik wel (van xtc) dat brakke, dat vond ik eigenlijk niet de moeite van de xtc waard.

van jointjes.. ben der niet echt verslaafd aan geweest (te weinig gebruikt) vond het wisselend leuk, de ene keer wel, de andere keer totaal niet, nare dromen... maar ik ben wel (nog steeds) verslaafd aan nicotine... en dat is iets waar ik niet makkelijk afkom.

dus nogmaals petje af, je hebt karakter dat je er zo mee stoppen kunt!

Mijn geheugen is zo slecht dat ik al niet meer weet hoe een sigaret smaakt, maar als ik het ruik vindt ik dat het enorm stinkt.. wiet ruikt wel lekker, maar de gevolgen zijn een ramp (zeker voor je geheugen)

Hou zeker vol Audier, op sommige momenten kan de drang naar drugs terug naar boven komen..

Bovenaan