Gestopt met wiet, nu terror in het weekend

Vedette

Newbie
Haha leuk dat ik een discussie heb laten ontstaan. @LucidLucy heb jij psychologie gestudeerd? Want inderdaad je slaat de spijker op de kop.

Misschien heb ik inderdaad alles nog steeds niet echt verwerkt, maar met zulke gebeurtenissen denk ik ook dat je dat nooit echt kan verwerken. Wat me wel helpt is dat ik altijd de leuke herinneringen terughaal en dat houdt me op de been. Zie het leven ook een beetje als topsport. Heb je namelijk iets overwonnen dan komt alweer de volgende uitdaging. Verder inderdaad als je het zo bekijkt ben ik verslavingsgevoelig, maar ik denk dat elk mens altijd op zoek is naar een rush. Aan mij nu de taak om een nieuwe rush te vinden. M’n nieuwe baan is zeer leuk en ik kan wat ook voor de mens doen. Dat geeft me nu heerlijke energie. Ik ga maar eens een tijdje minder of geen alcohol drinken tijdens uitgaan zoals @PsyTekz adviseert. Ik laat jullie ook weten hoe mijn ervaring hierbij is. Al met al wil ik jullie bedanken voor jullie goede advies en we blijven doorgaan.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Haha leuk dat ik een discussie heb laten ontstaan. @LucidLucy heb jij psychologie gestudeerd? Want inderdaad je slaat de spijker op de kop.
Nee zeker niet! Ik heb een engineering achtergrond. Techniek dus.

Al vind ik het nu soms jammer dat ik geen psychologie heb gestudeerd. Dan had ik prima als ervaringsdeskundige psycholoog aan de slag gekund.
Ach dat kan nog steeds. Maar ik vind techniek ook nog steeds leuk.

Ik ga maar eens een tijdje minder of geen alcohol drinken tijdens uitgaan zoals @PsyTekz adviseert. Ik laat jullie ook weten hoe mijn ervaring hierbij is. Al met al wil ik jullie bedanken voor jullie goede advies en we blijven doorgaan.
Ik ben benieuwd hoe dit je vergaat! Houd ons op de hoogte 😄

De Laatste Rohikaan

Belezen gebruiker
Dat is echt niet hoe de primaten wereld in elkaar zit. Lees eens wat van Frans de Waal, een hele bekende primatoloog als je dat echt interessant vind en je zult zien dat wat mensen op dieren projecteren vaak ongefundeerd is.
Ik denk ook gezien de context van je post dat je eerder de menselijke soort bedoelde in plaats van ras misschien?
Ik weet ook niet of er een standaard bestaat over wat "falen" zou beteken voor alle mensen/mannen en dat dan als een natuurlijke standaard vastligt of te herkennen is? Als die er is in de natuur, dan lijkt me dat er maar een echt falen is en dat is doodgaan. Als jij als een soort "wannabe silverback" met een geprojecteerde apen mentaliteit dood gaat omdat je weigert hulp te vragen, dan faal je pas echt toch? :wink:
Met alle respect he, als dit echt je levensvisie is en het brengt je geluk tsja prima, maar ik denk niet dat het iets is wat in de natuur zo vast ligt als een mannen ding, haha.

Wat zou je aanraden van deze deskundige op dit vlak? Dan zal ik eens een kijkje nemen.
Niet dat het echt uitmaakt wat hij erover bedacht heeft, of wat ik bedenk ook zeker niet.
Zeker de helft is nonsens van wat ik zeg als je het letterlijk en serieus neemt.

Maarja...there is no spoon. Hehehehe.

Eliuges

Experimenterende gebruiker
Wat zou je aanraden van deze deskundige op dit vlak? Dan zal ik eens een kijkje nemen.
Niet dat het echt uitmaakt wat hij erover bedacht heeft, of wat ik bedenk ook zeker niet.
Zeker de helft is nonsens van wat ik zeg als je het letterlijk en serieus neemt.

Maarja...there is no spoon. Hehehehe.
Nee niks maakt uit uiteindelijk, maar goed, ondanks dat zitten we toch dit forum te lezen. Want beetje online lullen is ook gewoon wel leuk toch? :wink: Ik neem mensen meestal wel gewoon standaard serieus, behalve als er echt een hele ironische toon bij zit, maarja online is dat al anders, maar ik zou het onhouden dan haha.
Ik heb niet al zijn boeken gelezen, maar ik vond een van zijn laatste boeken "Mama's laatste omhelzing: over emoties bij dieren en wat ze ons zeggen over onszelf" erg interessant, die is niet zo oud. En een eerdere die ik heb gelezen "De aap en de filosoof. Hoe de moraal is ontstaan" vond ik ook interessant. Beide zijn ook in het Engels verschenen, dus ze zijn met een beetje googlen voraal in de Engelse uitgave ook wel ergens als ebook vandaan te toveren denk ik.

Hippie Langwaus

DF-koning
Het overcompenseren met andere middelen als je geen cannabis gebruikt, herken ik wel. Ik gebruikte 30 jaar lang vrijwel dagelijks cannabis en op dagen dat ik vond dat ik geen verplichtingen had gewoon continu van opstaan tot naar bed gaan.

Tijdens het werk eigenlijk bijna nooit, want dat ervaarde ik als zeer ongewenst voor mezelf de keren dat ik toch zo dom was om dat te doen. Maar als ik bijvoorbeeld na het werk direct met collega's wat ging drinken en daarna wat ging eten, dan kwam dat overcompenseren al snel om de hoek kijken. Ik dronk dan vaak gewoon zoveel als ik maar kon. Onbewust verlangend naar de 'rust' die cannabisgebruik me al na een beetje roken geeft, maar dat kon dan even niet, want ik was dan met collega's die alleen alcohol gebruiken. Dus goot ik mezelf maar vol drank.

Alcohol is toch al de drug waar ik het minst goed mee om lijk te kunnen gaan. Cannabis heeft er volgens mij voor gezorgd dat ik geen permanent praktiserend alcoholist ben geworden, maar ik heb alsnog veel te vaak veel teveel gedronken. En dat gebeurde juist vaak als ik even geen cannabis kon gebruiken.

Ik ben nu nog maar net een week gestopt met cannabis gebruiken en jawel die eerste week heb ik dat gemis gecompenseerd met andere middelen. Vooral de dag met 2-FMA en alcohol was achteraf gezien ernstig en gevaarlijk compensatiegedrag waar ik niet trots op ben.

De huidige week ga ik dat proberen te laten, want als ik dat blijf doen dan ga ik liever weer cannabis gebruiken om de schade te beperken. Knap dat je afgelopen weekend het snuiven hebt kunnen nalaten en als je niet absurd veel biertjes hebt gedronken en het was een gezellige avond, dan mag je best trots zijn op jezelf!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Nee zeker niet! Ik heb een engineering achtergrond. Techniek dus.

Al vind ik het nu soms jammer dat ik geen psychologie heb gestudeerd. Dan had ik prima als ervaringsdeskundige psycholoog aan de slag gekund.
Ach dat kan nog steeds. Maar ik vind techniek ook nog steeds leuk.

Ik ben benieuwd hoe dit je vergaat! Houd ons op de hoogte 😄

Zie ik jou ook nog wel doen.

Ik ga binnenkort een dagje meelopen met een verslavingspsycholoog. (Om me breed te oriënteren en te checken of zoiets wellicht in de toekomst meer iets voor mij zou zijn dan psychologie-onderwijs.) Misschien kunnen we later gezamenlijk als ex-docent-onderzoekers en jij daarnaast als ervaringsdeskundige nog eens een eigen praktijk opzetten joh! 😁👊🏻💪🏻

(Oops sorry off-topic, had niet zo’n fijne dag dus hoofd niet zo erbij. Vergeef me TS.)

Bovenaan