geur van ghb..

slunse

Bewuste gebruiker
mn zelfgemaakte ghb blijft een vervelende verfachtige geur hebben.. ph waarde is nochtans zeven. iemand enig idee waaraan dit kan liggen en hoe ik dit kan vermijden? kheb nog proberen het ietsje meer basisch te maken door nadien nog naoh toe te voegen maar ben vergeten te verwarmen, dikke shit natuurlijk, korrels lossen niet op. krijg ik die geur weg als ik het basischer maak? met verwarmen dan
thx

matthijs

Badass junkie
Ik heb echt totaal geen verstand van chemie enzo hoor, maar is verf niet basisch...due als je het nu nog meer basisch gaat maken wordt het lijkt me erger. Azijn toevoegen ofzo :P

parcival

Experimenterende gebruiker
Wat active kool aan toevoegen (pakweg een handsvol per liter), enkele weken/maanden laten staan. De kool affiltreren.
Dit is een algemene methode om verontreinigingen te verwijderen.
Active kool in korrelvorm is te vinden in de dierenwinkel in de sectie aquariumbenodigtheden.

Ruud

Poosje laten koken zodat alle water er uit is, opnieuw aan de kook brengen zodat de ongereageerde gbl verdampt, opnieuw water toevoegen tot je gewenste sterkte en voilla.... ghb zonder geur.

Wel opletten dat het niet te warm maakt anders verbrandt je ghb!

LXRocks

Newbie
slunse zei:
mn zelfgemaakte ghb blijft een vervelende verfachtige geur hebben.. ph waarde is nochtans zeven. iemand enig idee waaraan dit kan liggen en hoe ik dit kan vermijden? kheb nog proberen het ietsje meer basisch te maken door nadien nog naoh toe te voegen maar ben vergeten te verwarmen, dikke shit natuurlijk, korrels lossen niet op. krijg ik die geur weg als ik het basischer maak? met verwarmen dan
thx