Geur van xtc

petie

Newbie
Hey mensen,

ben nieuwe hier en kom gelijk met een vraag binnen vallen :grin:

ik heb al 2 keer x gebruikt waarvan 1 keer ontzettend prettig en 2e keer iets minder door de caffeine die erin zat maar nu heb ik wat nieuws namelijk lichtblauwe Coco Chanels.

Helaas is er maar 1 report van te vinden en dies van 2 jaar terug en zijn hoogstwaarschijnlijk niet diegene die ik heb, maar ik heb eens even geroken aan de pillukes en ze ruiken echt ontzettend sterk je hoeft je neus er bij wijze van spreke niet eens boven te hangen om het te ruiken :P :hearteyes:

nu is mijn vraag is dit juist een goed teken of niet ? want mijn vorige pillen waren namelijk totaal niet te ruiken ?

Ps naar het testcentrum gaan is voor mij geen optie aangezien hij vrij laat pas open is (5 uur)

groeten ! :wave:

dzN

Belezen gebruiker
de pillen die ik had ruiken niet echt..

Ze kan je proberen testen door middel van smaak...

Als het bitter proeft hebt MDMA ( kan ook zijn met nog andere stoffen in...)

Als het brand op je tong als je het er even op legt is het hoogstwaarschijnlijk MCPP.

Meer technieken buiten het testcentrum zijn er niet denk ik ...

dzN

Belezen gebruiker
dzN zei:
de pillen die ik had ruikte niet echt..

Ze kan je proberen testen door middel van smaak...

Als het bitter proeft hebt MDMA ( kan ook zijn met nog andere stoffen in...)

Als het brand op je tong als je het er even op legt is het hoogstwaarschijnlijk MCPP. ( heb ook ergens gelezen dat MCPP meestal zoet smaakt, maar ben er niet meer zeker van..)

Meer technieken buiten het testcentrum zijn er niet denk ik ...

petie

Newbie
ja en deze bij mij ruiken echt heel sterk, trouwens met dat proeven he, ik heb geen zin om een middag ook maar licht te spacen dus kan ik er gewoon aan proeven en me mond meteen spoelen zonder dat er ook maar mdma meteen naar me hersens toe gaat?

De Sjeik

Bewuste gebruiker
ik heb geen zin om een middag ook maar licht te spacen dus kan ik er gewoon aan proeven en me mond meteen spoelen zonder dat er ook maar mdma meteen naar me hersens toe gaat?

Een likje aan een pil ga je niet voelen. Ik vind pillen trouwens altijd erg muf chemisch ruiken, dat zal wel het bindmiddel zijn.

nightmare

Belezen gebruiker
ik heb pillen nooit geroken, ook nog nooit me neus erbij gehouden. maar ik weet wel dat de pillen die ik heb gehad gruwelijk smerig smaakten :grin:

TrippyShit

Badass junkie
Bullshit verhalen dat je doormiddel van ruiken of likken kan kijken of je pillen goed zijn :rolleyes:

Asprine smaakt ook bitter. Zit toch ook geen mdma in?
En mdma is zo goed als geurloos. Al die rare lik en ruik technieken. Zelfs al zou het de allerbeste test manier ooit zijn, zou je nog niet weten of er andere stoffen bij zitten of hoeveel erin zit.

Je kan bij de smartshop iets kopen. Dat druppel je op je op een stukje pil en het kleurt zwart als er mdma inzit. Maarja dan nog weet je niet of er iets anders bij zit of hoeveel erin zit.

Testen, en anders weet je het nooit 100% zeker allemaal...

vogel

Bewuste gebruiker
je ruikt de geur van de etherische olie

wiki zegt ,,Sassafras is de botanische naam van een genus, dat de leverancier is van sassafrasolie. Deze olie werd indertijd als wondermiddel geïmporteerd uit Amerika. Uit sassafrasolie kan ook MDMA worden gewonnen.

grondstoffen voor xtc zijn eigenlijk aromatische stoffen ofzoiets :confused:
meestal is mdma helemaal chemisch,, of het dan ook zo ruikt weet ik niet
of ruikt mdma alleen zo als er etherische olien van planten zijn gebruikt :confused:

zoeen etherische olie geur zou er dus opwijzen dat de grondstof voor mdma biologisch is :confused:

TrippyShit

Badass junkie
Ja de grondstof(fen) ja. Heroine wordt chemisch gemaakt uit papaver dat is toch ook gewoon een natuurproduct? Maar om er heroine, of in dit geval mdma, van te maken komen er wat chemische toestanden bij kijken.

petie

Newbie
caatje zei:
Ze ruiken soms naar een soort van Anijs.

ik denk ook dat dat het is wat ik ruik khoop dat ze beetje sterk zijn :hearteyes: :hearteyes: is alweer half jaartje geleden en heb echt zin om ff de love en vaagheid te voelen :hearteyes: :hearteyes:

vogel

Bewuste gebruiker
wiki
Heliotropine of piperonal is een stof met een zoete geur welke doet denken aan vanille en amandel.

Voorkomen
Heliotropine is een stof die in sommige soorten planten, met name sassafras (Sassafras albidum) voorkomt. De naam is afkomstig van de heliotroop, een bepaalde heester (Heliotropium arborescens, Heliotropium Peruvianum ), die sterk naar de er in voorkomende heliotropine ruikt.

Synthese
Uitgangsstof voor heliotropine in planten is safrol.

Synthetisch wordt heliotropine ook uit safrol bereid. Deze stof wordt geisomeriseerd naar isosafrol en vervolgens geoxideerd tot heliotropine. Een oudere synthese is die uit piperine, een stof die in peper voorkomt. Hier is dan ook het synoniem piperonal van afkomstig. Bij deze synthese werd piperine gehydroliseerd, waarbij piperinezuur ontstond. Dit piperinezuur werd vervolgens geoxideerd tot piperonal met behulp van kaliumpermanganaat in een basisch milieu.

Gebruik
Heliotropine wordt soms als conserveermiddel gebruikt in cosmetica vanwege haar antibacteriële werking. Een nadeel hierbij is de kenmerkende geur, die de de keuze van parfumering beperkt.

In parfum en andere geurcomposities wordt heliotropine gebruikt bij vanille imitatie en oosterse parfumgeuren. Daarnaast ook bij witte bloemen parfums zoals muguet lelietje-van-dalen) en kersengeur. Het FEMA-nummer is 2911.

In levensmiddelaroma’s wordt heliotropine ook gebruikt, met name in vanille en kersen aroma’s.

Heliotropine is verder een grondstof voor diverse organische stoffen, waaronder drugs als MDA en XTC. Om deze reden is de handel in heliotropine aan banden gelegd. Binnen de EU mag heliotropine alleen met een vergunning van overheidswege worden geproduceerd of verhandeld, zoals beschreven in Europese richtlijn 92/109/EEG. In Nederland valt Heliotropine onder de Wet voorkoming misbruik chemicaliën.

wiki
Anethol is een apolaire aromatische onverzadigde ether, met de formule C10H12O. Anethol geeft de typische smaak aan anijs en venkel. De verbinding is een isomeer van estragol, een verbinding die te vinden is in dragon en basilicum. Anethol heeft een duidelijk zoete smaak en is dertien keer zoeter dan suiker. De smaak wordt prettig ondervonden zelfs in hoge concentraties.

De stof is licht giftig. Het is een chemische uitgangsstof van paramethoxyamphetamine (PMA), wat als XTC verkocht werd en tot enkele sterfgevallen heeft geleid.

Wanneer het alcoholgehalte van een water/ethanol-mengsel hoger dan 45% is, lost anethol op en is de oplossing helder. Door meer water toe te voegen neemt het alcoholpercentage af en de oplosbaarheid van anethol vermindert. Er ontstaat dan een witte suspensie. Anethol is dus oplosbaar in oplossingen met een alchoholpercentage van 45% of hoger.

Het FEMA-nummer van Anethol is 2086.

petie

Newbie
heb net ff likje gedaan eraan en vergeleken met een andere die ik nog had liggen:

Oude: smaakte eigenlijk nergens naar :confused:

Chanel: beetje branderig gevoel en daarnaast blijft de blauwe kleur van de pil gewoon op me tong zitten :confused:

pixo207

Belezen gebruiker
XTC heeft wel een typische geur vind ik (pillen dan toch), maar deze is niet erg sterk. Idd een beetje chemisch. Als je in een zakje ruikt waar er een aantal hebben ingezeten, dan ruik je het goed :) .

Aloysius

Experimenterende gebruiker
Ik acht het niet waarschijnlijk dat je de safrol ruikt die gebruikt is als beginstof in de synthese. Waarschijnlijk als je het kan ruiken is het een vluchtige stof zoals het oplosmiddel waar de reacties in plaatsvinden. Dit is als je niet snuift vrij ongevaarlijk.

Voorzover ik weet heeft MDMA geen uitgesproken geur. De smaak is paracetamol-achtig maar frisser met overtonen van citrus. (Nog steeds zo chemisch als de neten, denk niet dat ik het hier over een citroentaart heb, maar er zijn chemicalien die smeriger smaken)

Edit: oja on topic: dit is geen betrouwbare indicatie voor de kwaliteit van de pil, geeft mijn chemisch verstand me in.

Bovenaan