Gevaren van truffels?

Andyy

Bewuste gebruiker
Halloo

ik had gisteren een gesprek met me ouders over me drugsgebruik en ze waren daar heel blij om dat ik bijna niks meer gebruikte (kwa oppepmiddelen) maar ze waren minder blij dat ik nu af en toe met truffels bezig was, nu dachten me ouders zwaaaar negatief over truffels(verslavend, gevaar om te blijven hangen in trip etc etc.) maar dat valt volgens mij wel mee? (voor zover ik heb gelezen en gedaan)

maaar het zit me niet zo lekker dat me ouders zo denken,
dus kan iemand mij de gevaren van truffels vertellen zodat ik dat aan me ouders kan laten lezen zodat ze misschien wat minder bang zijn!

Chris Pontius

Badass junkie
Met 'blijven hangen in een trip' bedoelen ze waarschijnlijk een psychose triggeren.
Het grootste gevaar is denk ik een badtrip krijgen. Het is helemaal niet aantrekkelijk om truffels te blijven nemen omdat het geestelijk best zwaar kan zijn en het effect snel afneemt, dus het verslavingsrisco is zeer klein (technisch gezien kan je zelfs aan garnalen-pellen verslaafd raken).

Huggybear

Belezen gebruiker
Ik zou niet alleen je ouders proberen te overtuigen dat het wel meevalt met de nadelen die zich voor kunnen doen, maar ik zou ook aandacht besteden aan de voordelen die deze truffeltjes met zich mee brengen: andere houding t.o.v. leven/wereld.

Chris Pontius

Badass junkie
Ik denk dat zijn ouders het dan niet echt geloven. Ik zou een zo'n objectief mogelijk beeld proberen neer te zetten.

Aalpoepert

Badass junkie
Verslaafd raken aan truffels is minder waarschijnlijk dan aan speed of zelfs pillen, omdat het een heel zware ervaring is die je het liefst erna nog een tijdje verwerkt. Het geeft je een heel andere kijk op de dingen en dat kan confronterend zijn.

Er zijn wel mensen die verslaafd raken aan paddo's of andere tripmiddelen, maar niet zo veel als aan middelen zoals koffie, roken, pep, pillen.

Over er in blijven hangen kan ik weinig vertellen, ik heb er zelf geen ervaring mee. Het schijnt dat mensen die er een psychose van krijgen dit vantevoren al in zich hadden, dat het dus getriggerd wordt.

Waarom vraag je het niet aan trimbos?

Bovenaan