Gevoel kwijt?

mijaser

Belezen gebruiker
Hallo
Sinds de zomer van 2011 gebruik ik drugs. Toen is het begonnen met xtc. Dit heb ik dan geduurdende 2maanden ongeveer 4x gebruikt maar daarna is het uit de hand gelopen..
Vanaf dan heb ik nog zeker 4maand achterelkaar, wekelijks xtc gebruikt in vrij hoge dosissen (+250mg). (Ook heeeel af en toe wat LSD)

Hierna heb ik mij wat kunnen inhouden, wat betreft de xtc alleszins. Maar om dit gebruik op te kunnen vangen ben ik dan maar overgeschakeld naar speed.
Ik gebruikte ongeveer elke weekend wel wat speed. Na enkele maanden heeft coke soms de plaats van deze speed mogen innemen. Maar omdat dit toch aan de dure kant was hield ik het toch maar bij de speed.

Vervolgens heb ik ook wel eens wat 2cb geprobeerd.

Na toch mijn xtc gebruik 6maanden lang tot een minimum te kunnen beperken dankzij de speed, kwam de zomer van 2012 eraan. Hier heb ik alle remmen weer losgegooid en weer elk weekend xtc gaan gebruiken. (dit ongeveer 2,5maand lang)
Maar dan in september moest ik terug naar school. Het was geen gewone eerste schooldag want ik begon aan de hogeschool te studeren.

Ik besefte dat ik op deze manier mijn jaar niet zou halen. Dus de xtc maar weer aan de kant gelegd en opnieuw overgestapt naar het wekelijks speed gebruiken of soms coke ipv speed.(Dit voor 2,5maand lang).
Nu was het toch weer 2,5maand geleden dat ik nog xtc gebruikt had dus vond het opnieuw
eens tijd worden. Ik hoopte op terug een super LOVE gevoel dat ik lang gelede kreeg. Het was niet echt een love gevoel maar ik ging best wel hard omdat het sterke pillen waren.(eind december 2012)

Hierna ongeveer 4weken hellemaal niet meer gebruikt en dan opnieuw aan de speed voor 1weekendje en weer 7-8weken gestopt.

(half maart 2013) Na deze 8weken heb ik ongeveer 2maal gebruikt in 2 maanden tot op de dag van vandaag.

OK, het is nu dus bijna een half jaar geleden dat ik xtc gebruikt heb. In dit half jaar ook slechts enkele keren speed.
Maar nu heb ik gistere weer wat xtc gebruikt. Wel slechts 2pilletjes, deze waren niet getest, het waren witte Chanels. Weet verder ook inet hoeveel erin zat maar ik hoop weinig aangezien ik er zeer weinig van had..

Zou het nu kunnen dat ik het gevoel kwijt ben door het overmatige gebruik in vooral de grote vakanties? Voor de rest gebruikte ik soms ookwel vaak speed maar dit zou daar toch weinig effect op moeten hebben? En ook dan heb ik het laatste half jaar nog lange pauzes tussen gelaten..

Danku voor het lezen van mijn verhaal,

Een ontmoedigde (ex) druggebruiker

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Het zou niet gek zijn als het gevoel kwijt is toch? Misschien is het maar voor het beste dat je ontmoedigd bent in drugs. Ik zou eigenlijk (professionele) hulp zoeken als ik jou was.

Ik heb zelf een tijdje nogal veel coke gebruikt en ik had ook hulp nodig om het onder controle te krijgen. Weliswaar geen professionele, maar ik heb mijn naaste omgeving erbij betrokken. Als ik dat niet had gedaan was ik misschien wel verslaafd geraakt als ik dat niet al was.

Je moet alleen wel zelf de stap naar hulp zetten. Tegen de tijd dat hulp uit zichzelf naar jou komt, is het meestal al aan de late kant en heeft drugs je leven al ver in de hand. Te laat is het nooit voor hulp.

mijaser

Belezen gebruiker
Joopiejo zei:
Het zou niet gek zijn als het gevoel kwijt is toch? Misschien is het maar voor het beste dat je ontmoedigd bent in drugs. Ik zou eigenlijk (professionele) hulp zoeken als ik jou was.

Ik heb zelf een tijdje nogal veel coke gebruikt en ik had ook hulp nodig om het onder controle te krijgen. Weliswaar geen professionele, maar ik heb mijn naaste omgeving erbij betrokken. Als ik dat niet had gedaan was ik misschien wel verslaafd geraakt als ik dat niet al was.

Je moet alleen wel zelf de stap naar hulp zetten. Tegen de tijd dat hulp uit zichzelf naar jou komt, is het meestal al aan de late kant en heeft drugs je leven al ver in de hand. Te laat is het nooit voor hulp.

Alvast bedankt voor u reactie

Het zou idd niet zo heel gek zijn moest ik het effect (grotendeels) kwijt zijn. Maar dat ik niet verslaafd ben ben ik eigenlijk vrij zeker van. Ik heb inmiddels ook geen moeite meer om er (enkele weken) vanaf te blijven.

Ik heb toen zwaar overdreven, dat weet ik nu, maar ik hoopte enigsinds toch dat er mss een kans is dat dit gevoel terug komt indien ik een zeer lange tijd geen xtc meer gebruik?

Ik was toen TE jong om met drugs in contact te komen, mijn eerste keer was ook volledig onvoorbereid...

Maar ondertussen ken ik mijn grenzen wel en heb ik ook nog steeds goede punten op de hogeschool waar ik studeer :)

Albino

Bewuste gebruiker
Gevoel kan zo maar weg zijn, dat is bij mij wel het geval iig. Heb dit weekend een pilletje op (3) getest op 170mg. Eerste pilletje kickte goed in, ging lekker en had een soort love gevoel, wel erg laag hoor. Helaas werkte hij erg snel uit (lees 1-1,5 uur) het gevoel werd een stuk minder, 2de pilletje erin en toen ging ik lekker.. Beeld ging keihard heen en weer, alleen geen love gevoel. Ook deze werkte redelijk snel uit (1,5 uur). Daarna de 3de gedropt waarvan ik eigenlijk geen plezier meer van heb beleefd, het werd er niet beter op, het effect werd niet leuker iig en zwakte voor mijn gevoel alleen maar negatief af.

De laatste keer dat ik heb gebruikt voor dit weekend was augustus 2012. Om heel eerlijk te zijn heb ik het echte love gevoel maar 2x gehad, zo'n 6-7 jaar geleden toen ik begon met drugs. JA, het is heel goed mogelijk dat xtc niet altijd een love gevoel bezorgd, ik doe het daar dan ook niet meer om, eigenlijk alleen om het spacen (beeld keihard heen en weer gaan) en zelfs afgelopen weekend had ik niet het gevoel dit is het.. Nee, pilletjes laat ik wel weer links liggen en als je op zoek bent naar het love gevoel adviseer ik jou om dit ook te doen.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
mijaser zei:
Het zou idd niet zo heel gek zijn moest ik het effect (grotendeels) kwijt zijn. Maar dat ik niet verslaafd ben ben ik eigenlijk vrij zeker van. Ik heb inmiddels ook geen moeite meer om er (enkele weken) vanaf te blijven.

Ik heb toen zwaar overdreven, dat weet ik nu, maar ik hoopte enigsinds toch dat er mss een kans is dat dit gevoel terug komt indien ik een zeer lange tijd geen xtc meer gebruik?

Ik was toen TE jong om met drugs in contact te komen, mijn eerste keer was ook volledig onvoorbereid...

Maar ondertussen ken ik mijn grenzen wel en heb ik ook nog steeds goede punten op de hogeschool waar ik studeer :)
Als je geen nadelen in je dagelijkse leven door de drugs ondervindt, zal je nog wel niet verslaafd zijn. Ikzelf begon dat wel te krijgen, dus toen heb ik hulp gezocht. In mijn eentje was minderen met coke misschien ook wel gelukt, maar ik wilde daar liever geen gokje op wagen zeg maar.

Ik denk als je nou 3-4 maanden ofzo geen drugs zou gebruiken die op je serotonine/dopamine werken, dan zul je daarna wel weer het gevoel kunnen hebben waarschijnlijk. Dus ook geen coke of speed en aanverwanten.

Maar met xtc is dosering erg belangrijk. Als je veel (vanaf 2x lichaamsgewicht in mg. zo ongeveer) als startdosis neemt, of veel (ver over 0,5x startdosis) neemt om te verlengen, dan mis je vaak dat love-gevoel. Dan heb je meer dat harde space gevoel, de verwardheid e.d. effecten. Verlengen doe je meestal het beste met de helft van je startdosis ongeveer, dan behoudt je het beste je gevoel van de startdosis. 1,5x lichaamsgewicht als startdosis moet goed zijn. Als het dat niet is, dan is je tolerantie wss te hoog. Ik doseer max 2 keer bij op een avond, vaker bijdoseren heeft geen zin wat mij betreft.

Stel nou dat je na 3-4 maanden clean weer eens een pilletje doet, dan lijkt het me wel het beste dat je na die ene keer ook wel weer 3 maanden pauze neemt en er niet van uit gaat dat je dan weer wekelijks kunt gaan gebruiken met behoud van het gevoel zeg maar. Anyway het is maar wat ik er van denk, je moet doen waar je zin in hebt! Succes er mee!

mijaser

Belezen gebruiker
Albino zei:
Gevoel kan zo maar weg zijn, dat is bij mij wel het geval iig. Heb dit weekend een pilletje op (3) getest op 170mg. Eerste pilletje kickte goed in, ging lekker en had een soort love gevoel, wel erg laag hoor. Helaas werkte hij erg snel uit (lees 1-1,5 uur) het gevoel werd een stuk minder, 2de pilletje erin en toen ging ik lekker.. Beeld ging keihard heen en weer, alleen geen love gevoel. Ook deze werkte redelijk snel uit (1,5 uur). Daarna de 3de gedropt waarvan ik eigenlijk geen plezier meer van heb beleefd, het werd er niet beter op, het effect werd niet leuker iig en zwakte voor mijn gevoel alleen maar negatief af.

De laatste keer dat ik heb gebruikt voor dit weekend was augustus 2012. Om heel eerlijk te zijn heb ik het echte love gevoel maar 2x gehad, zo'n 6-7 jaar geleden toen ik begon met drugs. JA, het is heel goed mogelijk dat xtc niet altijd een love gevoel bezorgd, ik doe het daar dan ook niet meer om, eigenlijk alleen om het spacen (beeld keihard heen en weer gaan) en zelfs afgelopen weekend had ik niet het gevoel dit is het.. Nee, pilletjes laat ik wel weer links liggen en als je op zoek bent naar het love gevoel adviseer ik jou om dit ook te doen.

Ik heb 1,5jaar geleden toen ik met drugs begon het love gevoel wel echt een heel aantal keren gehad daarna was het ook meer spacen (een trillend beeld en van die dinge).
Maar omdat nu terug te hebben moet ik echt al heel veel nemen, anders heb ik gewoon een strakke kop en grote pupillen en zweet ik hard. Maar echt een gevoel van blijdschap en euforie mis ik nu toch altijd :(

mijaser

Belezen gebruiker
Joopiejo zei:
Als je geen nadelen in je dagelijkse leven door de drugs ondervindt, zal je nog wel niet verslaafd zijn. Ikzelf begon dat wel te krijgen, dus toen heb ik hulp gezocht. In mijn eentje was minderen met coke misschien ook wel gelukt, maar ik wilde daar liever geen gokje op wagen zeg maar.

Ik denk als je nou 3-4 maanden ofzo geen drugs zou gebruiken die op je serotonine/dopamine werken, dan zul je daarna wel weer het gevoel kunnen hebben waarschijnlijk. Dus ook geen coke of speed en aanverwanten.

Maar met xtc is dosering erg belangrijk. Als je veel (vanaf 2x lichaamsgewicht in mg. zo ongeveer) als startdosis neemt, of veel (ver over 0,5x startdosis) neemt om te verlengen, dan mis je vaak dat love-gevoel. Dan heb je meer dat harde space gevoel, de verwardheid e.d. effecten. Verlengen doe je meestal het beste met de helft van je startdosis ongeveer, dan behoudt je het beste je gevoel van de startdosis. 1,5x lichaamsgewicht als startdosis moet goed zijn. Als het dat niet is, dan is je tolerantie wss te hoog. Ik doseer max 2 keer bij op een avond, vaker bijdoseren heeft geen zin wat mij betreft.

Stel nou dat je na 3-4 maanden clean weer eens een pilletje doet, dan lijkt het me wel het beste dat je na die ene keer ook wel weer 3 maanden pauze neemt en er niet van uit gaat dat je dan weer wekelijks kunt gaan gebruiken met behoud van het gevoel zeg maar. Anyway het is maar wat ik er van denk, je moet doen waar je zin in hebt! Succes er mee!

Neen, ik ondervindt niet echt nadelen. Enkel mss wat meer ruzie met de ouders de dag na dat k drugs gebruikt heb :) en dat ik minder buitenkom.
Zou het daardoor kunnen dat mss het love gevoel ook minder is? Omdat dat gwn minder is als je gwn binnen wat voor de tv zit en buiten een jonko gaat roken dan wanneer je op een feest met veel volk en lichten etc. bent?
Verder denk k dat ik met 3-4 maanden GEEN ENKELE drugs gebruiken het wel moeilijk zou hebbe, zeker als jij hier wiet ook onder rekent?

Ook hadk nu de laatste keer niet hoog gedoseerd omdat ik wist dat dan het love gevoel minder is en je eerder gaat spacen. Ik was begonnen met 3/4 pilletje, een halfuur later nog 1/4 en een uur later nog een hele. Deze pilletjes waren niet getest maar zeker niet meer dan 150mg. Maar dat zou natuurlijk ook maar 50mg ofzo kunnen zijn.

dernael

Bewuste gebruiker
Ik heb een zelfde soort issue mbt MDMA.

Ik ben in mijn verleden (lees 6-7 jaren geleden) toen ik kennis maakte met de wereld van drugs nogal achteloos met XTC omgegaan. Het begon met 1x in een maand slikken, maar dat werd al snel elke week en vervolgens zelfs om de dag.

Ik wilde wel stoppen met het gebruiken van XTC, maar mijn lichaam was zo gewend geraakt aan MDMA, dat ik na 1-2 dagen niet gebruiken last kreeg van een soort van schokken door mijn lichaam. Deze begonnen in mijn vingertoppen, tenen en lippen, en verspreidde zich razendsnel door de rest van mijn lichaam. Ik werd op dat moment altijd heel erg duizelig en vaak werd het ook wit voor mij ogen, alsof ik elke keer bijna flauw ging vallen. Gelukkig is dit nooit helemaal zo ver gekomen, maar het gebeurde vaak dat de ene "schok" net voorbij was, of de volgende zoefte er alweer achteraan. Dit was een erg onprettige situatie, en de enige manier om de "schokken" te doen stoppen was door weer XTC tot me te nemen. Je kunt je vast voorstellen dat ik hierdoor ACHTERLIJK veel slikte, ik had toen vrij grote hoeveelheden XTC-pillen in mijn bezit en kon dus gemakkelijk gebruiken..

Ik heb nooit professionele hulp gevraagd, ik denk omdat ik bang was dat ik opgenomen zou moeten worden. Ik heb hier best een tijdje mee rondgelopen, maar gelukkig heb ik toch de wilskracht weten te verzamelen en ben ik afgekickt van de pillen. Voordat de "schokken" echt helemaal waren verdwenen was ik toch wel 2 dikke weken verder.. En dan heb ik het niet eens over het depressieve gevoel, vanwege serotanine (spelling juist?) tekort in mijn hersenen.

Maargoed, sindsdien heb ik sporadisch wel eens een pil (of meer) geslikt, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik hoogstwaarschijnlijk mijn hersenen heb geroosterd in de tijd dat ik veel gebruikte. Als voorbeeld gebruik ik mijn laatste keer XTC-gebruik, voor dit moment heeft er zeker 3-4 maanden tussen gezeten dat ik voor het laatst XTC had gebruikt, dus ik ging er vanuit dat de pillen (200mg) lekker hard hun werk zouden gaan doen. Helaas had ik na eerst 2x een halve, vervolgens nog een hele pil genomen te hebben (totaal van +/- 400mg) het slechts wat warm en had ik wat zweterige handen. Mijn pupillen waren wel iets verwijdt, maar niet zoals je er van kan verwachten. Na iets meer dan een uurtje na het innemen van de laatste pil voelde ik me weer helemaal nuchter..

De magie is er voor mij vanaf, toch vind ik het niet echt een probleem, aangezien ik de "duistere kant" van de love-drug heb leren kennen. Ik heb na die laatste 0-ervaring besloten XTC voorlopig te vergeten. Ik ben allang blij dat ik, zonder hulp in te schakelen van wie dan ook, van mijn verslaving af ben gekomen.

Ook wil ik nog even zeggen dat ik voor mijn verslaving aan XTC sowieso redelijk verslavingsgevoelig was. Gelukkig heeft het hele XTC-schok-verhaal me wel even laten schrikken en op die manier ook mijn verslavingsgevoeligheid flink doen verminderen. Ik kan slechts niet zonder mijn peukjes en wietje (voor het slapen). Maar dat is iets waar ik wel mee kan leven, ik ervaar hier (nog) geen nadelige effecten van, zoals dat bij XTC wel het geval was.

Zijn er misschien DF'ers die dit bovenstaande verhaal bekend voor komt? Ik heb namelijk wel van meerdere mensen gehoord dat ook zij lichamelijke klachten hebben ervaren na regelmatig XTC-gebruik, maar de "schokken" waar ik last van had, heb ik verder van niemand over gehoord. Ik weet tot op heden nog steeds niet wat deze klachten precies waren, maar het was echt geen pretje en ik wens het niemand toe!

Drugs gebruiken is prima, maar hou je aan je grenzen. Als je 1 keer over je grens gaat, zul je dat steeds vaker gaan doen, terwijl je het eigenlijk niet eens echt door hebt van jezelf.

Less = More

zo, ik ben mijn ei weer kwijt. Ik ben benieuwd naar jullie reacties. :)

Groetjes,
Dernael. :stoned:

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
dernael zei:
Zijn er misschien DF'ers die dit bovenstaande verhaal bekend voor komt? Ik heb namelijk wel van meerdere mensen gehoord dat ook zij lichamelijke klachten hebben ervaren na regelmatig XTC-gebruik, maar de "schokken" waar ik last van had, heb ik verder van niemand over gehoord. Ik weet tot op heden nog steeds niet wat deze klachten precies waren, maar het was echt geen pretje en ik wens het niemand toe!

De schokken die je hebt ervaren zijn waarschijnlijk waarschuwingen die je hersenen afgeven omdat er beschadigingen zijn aan de serotonerge neuronen (beschadiging van het zenuwstelsel), samen met een serotonine tekort. Je geheugen zal ook niet zo heel best hebben gewerkt in die tijd schat ik. Normaal gesproken doen deze schokken zich vooral voor in je hoofd, die klachten worden in ieder geval het meeste gehoord. Waren het een soort elektrische schokken of meer als een soort kramp?

Ik hoor het ook zelden dat iemand om de dag XTC heeft gebruikt, wel eens een week (of twee) achter elkaar dagelijks tijdens vakantie of zo. Hoe lang is die periode geweest dat je het om de dag gebruikte?

En wees blij dat XTC niet meer bij je aanslaat. Lijkt me alsof je lichaam het nu afstoot, iets wat ik vaker heb gehoord maar dan vooral bij alcoholisten die na een tijd droog te hebben gestaan ineens weer gingen drinken. Het lichaam heeft zich dan net weer hersteld in zo'n periode en weigert om de alcohol normaal te verwerken en dan kan bijvoorbeeld je hele lichaam gaan opzetten (bij alcohol dan). Of je had gewoon slechte pillen.

Maar goed, blij te horen dat je er van af bent en geniet lekker van je jointje. Veel beter zo toch?

mijaser

Belezen gebruiker
Oei Dernael, persoonlijk vind ik jouw verhaal nog wel wat verder gaan. Ok, ik heb het ook misbruikt maar lang niet in die maten als bij jouw het geval was. Zo heb ik bijna noooit meer dan wekelijks xtc gebruikt op 1 of 2keren na dat ik het is 2dagen na elkaar heb gebruikt.
Van deze 'schokken' heb ik dan ook geen last.

Wat ik wel soms heb, enkel als de pil inslaat een soort kortsluiting in de hersenen. Hier heb ik een tijdje geleden ook een topic voor aangemaakt (viewtopic.php?f=3&t=41475).
Ik had dit bijna nog nooit gehad enkel bij deze sterke pillen. Wilt dit dan zeggen dat ik toen ook mijn zenuwstelsel beschadigd heb? (Svali?)
Heb ongeveer hetzelfde ook als ik truffels op heb. Dan komt het zo met vlagen op en krijg ik ook zo'n soort schok. Ik vind dit overigens wel een leuk gevoel maar het voelt niet echt gezond aan...

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
mijaser zei:
Wat ik wel soms heb, enkel als de pil inslaat een soort kortsluiting in de hersenen. Hier heb ik een tijdje geleden ook een topic voor aangemaakt (viewtopic.php?f=3&t=41475).
Ik had dit bijna nog nooit gehad enkel bij deze sterke pillen. Wilt dit dan zeggen dat ik toen ook mijn zenuwstelsel beschadigd heb? (Svali?)

Als het soms gebeurt zegt het dat je wel je zenuwstelsel aantast maar niet direct beschadigd. Je lichaam is in staat een hoop te herstellen als je het daar de tijd voor geeft. Hou het wel in de gaten want het is wel een signaal dat er iets niet goed gaat, dat moet je wel serieus nemen.

dernael

Bewuste gebruiker
Svali zei:
Normaal gesproken doen deze schokken zich vooral voor in je hoofd, die klachten worden in ieder geval het meeste gehoord. Waren het een soort elektrische schokken of meer als een soort kramp?

Ik hoor het ook zelden dat iemand om de dag XTC heeft gebruikt, wel eens een week (of twee) achter elkaar dagelijks tijdens vakantie of zo. Hoe lang is die periode geweest dat je het om de dag gebruikte?

En wees blij dat XTC niet meer bij je aanslaat. Lijkt me alsof je lichaam het nu afstoot, iets wat ik vaker heb gehoord maar dan vooral bij alcoholisten die na een tijd droog te hebben gestaan ineens weer gingen drinken. Het lichaam heeft zich dan net weer hersteld in zo'n periode en weigert om de alcohol normaal te verwerken en dan kan bijvoorbeeld je hele lichaam gaan opzetten (bij alcohol dan). Of je had gewoon slechte pillen.

Maar goed, blij te horen dat je er van af bent en geniet lekker van je jointje. Veel beter zo toch?

De schokken voelde echt elektrisch aan, het deed geen pijn gelukkig.

De periode waarin ik echt veel (lees om de dag) gebruikte is best lang geweest, ik denk 3-4 maanden.. Wanneer ik dit schrijf schaam ik me er voor, hoe heb ik ooit zo DOM kunnen zijn..

Ik denk inderdaad dat mijn lichaam de MDMA tegenwoordig afstoot, toch vind ik dit helemaal niet zo erg. Er zijn tenslotte een hoop leukere stofjes, die minder schadelijk voor je zijn. :)

En jointjes, zijn helemaal te gek! :P

Bedankt voor je reactie en uitleg, het verklaart de boel een beetje. :)

Groetjes,
Dernael. :stoned:

Joopiejo

Bewuste gebruiker
mijaser zei:
Neen, ik ondervindt niet echt nadelen. Enkel mss wat meer ruzie met de ouders de dag na dat k drugs gebruikt heb :) en dat ik minder buitenkom.
Zou het daardoor kunnen dat mss het love gevoel ook minder is? Omdat dat gwn minder is als je gwn binnen wat voor de tv zit en buiten een jonko gaat roken dan wanneer je op een feest met veel volk en lichten etc. bent?
Verder denk k dat ik met 3-4 maanden GEEN ENKELE drugs gebruiken het wel moeilijk zou hebbe, zeker als jij hier wiet ook onder rekent?

Ook hadk nu de laatste keer niet hoog gedoseerd omdat ik wist dat dan het love gevoel minder is en je eerder gaat spacen. Ik was begonnen met 3/4 pilletje, een halfuur later nog 1/4 en een uur later nog een hele. Deze pilletjes waren niet getest maar zeker niet meer dan 150mg. Maar dat zou natuurlijk ook maar 50mg ofzo kunnen zijn.
Misschien dat het vooruitzicht van ruzie met je ouders wel een beetje je xtc trip beïnvloed. Kun je zo'n confrontatie met je ouders in de toekomst niet voorkomen? Misschien na het uitgaan bij iemand blijven logeren o.i.d.?

Ik weet in ieder geval zeker dat de setting veel uitmaakt met xtc, thuis op de bank geeft een heel andere ervaring dan op een feest, het kan alletwee leuk zijn, maar anders is het sowieso. Ik denk wel dat het love gevoel sterker is als er andere mensen bij zijn. In je eentje is dat minder.

Ook speelt dat je jezelf op je gemak voelt een grote rol. Ook dat je jezelf fit en uitgerust voelt van te voren is belangrijk.

Hasj/wiet werkt voor zover ik weet niet echt op je serotonine en dopaminepeil, dus dat zal voor je tolerantie van mdma niet echt invloed hebben als je dat gebruikt. Zo ook nicotine en alcohol niet. Coke, speed en aanverwanten hebben daar wel invloed op. Van veel blowen word je wel vaak loom en dat kan misschien ook wel invloed hebben op een xtc trip, maar dat weet ik niet.

Als je xtc gaat doseren is het wel handig als je ongeveer weet hoeveel er in een pil zit :wink:

mijaser

Belezen gebruiker
Joopiejo zei:
Misschien dat het vooruitzicht van ruzie met je ouders wel een beetje je xtc trip beïnvloed. Kun je zo'n confrontatie met je ouders in de toekomst niet voorkomen? Misschien na het uitgaan bij iemand blijven logeren o.i.d.?

Ik weet in ieder geval zeker dat de setting veel uitmaakt met xtc, thuis op de bank geeft een heel andere ervaring dan op een feest, het kan alletwee leuk zijn, maar anders is het sowieso. Ik denk wel dat het love gevoel sterker is als er andere mensen bij zijn. In je eentje is dat minder.

Ook speelt dat je jezelf op je gemak voelt een grote rol. Ook dat je jezelf fit en uitgerust voelt van te voren is belangrijk.

Hasj/wiet werkt voor zover ik weet niet echt op je serotonine en dopaminepeil, dus dat zal voor je tolerantie van mdma niet echt invloed hebben als je dat gebruikt. Zo ook nicotine en alcohol niet. Coke, speed en aanverwanten hebben daar wel invloed op. Van veel blowen word je wel vaak loom en dat kan misschien ook wel invloed hebben op een xtc trip, maar dat weet ik niet.

Als je xtc gaat doseren is het wel handig als je ongeveer weet hoeveel er in een pil zit :wink:

Ik denk niet dat deze conflicten het gevoel kunnen verminderen want dit is ook niet altijd zo. Enkel af en toe en dit zijn dan ook geen grote conflicten enkel kleine discussies waarin ik merk dat ik iets prikkelbaarder ben.
Ik ben meestal echt wel uitgerust soms zelfs wat overdreven.
Ik denk dus dat het gewoon vooral aan de tolerantie en ook aan de setting ligt..

mijaser

Belezen gebruiker
Svali zei:
dernael zei:

De schokken die je hebt ervaren zijn waarschijnlijk waarschuwingen die je hersenen afgeven omdat er beschadigingen zijn aan de serotonerge neuronen (beschadiging van het zenuwstelsel), samen met een serotonine tekort. Je geheugen zal ook niet zo heel best hebben gewerkt in die tijd schat ik. Normaal gesproken doen deze schokken zich vooral voor in je hoofd, die klachten worden in ieder geval het meeste gehoord. Waren het een soort elektrische schokken of meer als een soort kramp?

Beste Svali

Als ik dit topic datk een tijdje geleden aangemaakt heb schrik ik toch wel van mijzelf.
Ik gebruik nu nog enkel regelmatig wiet. Speed ook wel paar keer per maand, xtc bijna nooit meer tot vandaag, daarom datk dit topic ook is trug ging opzoeken :grin:
Ik moet je trouwens 100% gelijk geven, ik weet VERDACHT weinig over mijn jeugd. Zeker van in die periode. Ik weet ook nog vrij weinig van voor ik drugs gebruikte, is dit normaal of kan het ook daaraan liggen?
Ik lees het ook nu pas tegoei, maar ik heb nooit meer dan 3dagen achter elkaar xtc gebruikt, in dat stukje hadk t over speed :)

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
mijaser zei:
Beste Svali

Als ik dit topic datk een tijdje geleden aangemaakt heb schrik ik toch wel van mijzelf.
Ik gebruik nu nog enkel regelmatig wiet. Speed ook wel paar keer per maand, xtc bijna nooit meer tot vandaag, daarom datk dit topic ook is trug ging opzoeken :grin:
Ik moet je trouwens 100% gelijk geven, ik weet VERDACHT weinig over mijn jeugd. Zeker van in die periode. Ik weet ook nog vrij weinig van voor ik drugs gebruikte, is dit normaal of kan het ook daaraan liggen?

Wat is verdacht weinig? Is het een beetje wazig allemaal of mis je echt hele stukken? Ik weet zelf ook niet zo veel meer van mijn jeugd, ook omdat ik dat onbewust niet wil herinneren. Drugs kunnen (en zullen) absoluut een rol spelen in het herinneringsproces maar er kunnen zeer veel redenen zijn. Sommige mensen zijn gewoon niet zo bezig met het verleden en denken er gewoon niet veel aan, dat kan ook.

Hou je gebruik binnen de perken zoals je nu doet, misschien wat minder speed nog, dan kan het e.e.a. zich nog wel herstellen indien nodig en mogelijk. Ik kan niet in je hoofd kijken, maar ik zou me niet te veel druk erom maken. Het is een periode die je hebt doorgemaakt, so be it. Leer ervan zou ik zeggen. :)

Bovenaan