Gevoelshallucinaties

TrippyShit

Badass junkie
1x, in een badtrip op paddo's.
Een fiets sprong heel hard op en neer (zo van voor op achterband), was aan het schreeuwen en grommen en van dat jumpen voelde ik de hele grond trillen alsof het jurassicpark was..

Voor de rest nog nooit :openmouth:
 

Oom Klaas

Badass junkie
Erg vaak, gemiddeld zo'n 4/5 keer per dag.
Maar hiervan zijn er meestal 2/3 uittredingen die zeer kortdurend zijn.

edit:
Dit ZONDER toevoeging van drugs buiten de dagelijkse cocktail van nicotine en caffeine.
 

shokora

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
Erg vaak, gemiddeld zo'n 4/5 keer per dag.
Maar hiervan zijn er meestal 2/3 uittredingen die zeer kortdurend zijn.

edit:
Dit ZONDER toevoeging van drugs buiten de dagelijkse cocktail van nicotine en caffeine.

Dat lijkt me niet heel normaal rite?
 
Een keer na een avond goed door blowen zat ik in de bus en had ineens het gevoel dat ik viel... schrok tog wel even goed wakker... weet niet of je dit een gevoelshallucinatie kan noemen maarja...
 

KurikintonFox

Belezen gebruiker
Willempjuh zei:
Een keer na een avond goed door blowen zat ik in de bus en had ineens het gevoel dat ik viel... schrok tog wel even goed wakker... weet niet of je dit een gevoelshallucinatie kan noemen maarja...
ja is op zich ook wel een gevoelshallucinatie
 

Oom Klaas

Badass junkie
shokora zei:
Oom Klaas zei:
Erg vaak, gemiddeld zo'n 4/5 keer per dag.
Maar hiervan zijn er meestal 2/3 uittredingen die zeer kortdurend zijn.

edit:
Dit ZONDER toevoeging van drugs buiten de dagelijkse cocktail van nicotine en caffeine.

Dat lijkt me niet heel normaal rite?

Och wat is normaal?
't Zal wel m'n eigen verziekte geest zijn die spelletjes met me speelt,
of de schade die jarenlang drugs misbruik met me gedaan heeft.
Misschien zijn het wel allemaal tekenen van mijn spiritualiteit (de uittredingen).
Ik heb er gelukkig niet erg veel last van en ga er sowieso niet mee naar een psychiater,
de psychiaters die me geholpen hebben heb ik niets op tegen behalve dat ze me pillen gaven waar ik zonder een stuk vrolijker mee ben. En voor zaken als deze heb ik uit eigen ervaring geleerd dat ik hiermee beter naar andere personen toe kan gaan.

Voor m'n bipolariteit kan ik bij de psychiater terecht,
voor alle andere zaken kom ik er liever niet.

Ik kan "trippen" (ik kan het niet anders verwoorden) op mezelf,
sommigen doen het alleen 's nachts ik ook een beetje overdag.

Af en toe is 't lastig, maar 3/4 van de tijd niet storend alleen het is even wennen.
 

whyme

Belezen gebruiker
Ik heb wel vaker gevoelshallucinaties.. Soms als ik in bed lig en net niet slaap, t is zegmaar het gevoel dat je valt en ineens kom je met een klap neer, waarna het bed ook nog na trilt(zo voelt het aan tenminste) echt wazig, maar daar hebben wel meer mensen last van wat ik tot nu toe heb gehoord.

Met de Hawaiian baby woodrose zaadjes had ik een gevoelstrip, bijna niks visueel, en ook de muziek werd er niet mooier van. Wat er wel was: Water werd droog in mijn mond(droog water ja.. :confused: ) En ik kreeg het superheet, terwijl het niet eens zo warm was(t was eigenlijk gewoon koud) en nog wel meer effecten, maar ik wil nog een compleet trip report schrijven(zit nu al op 3 pagina's in Word, en ik ben pas halverwege de trip..)

Als je lang genoeg oefent kun je trouwens ook in trance raken met behulp van wat ademhalingstechnieken, mijn lichaam en geest worden er helemaal loom en relaxt van en je hele perceptie wordt anders :wink:
 

Aalpoepert

Badass junkie
De meest voorkomende gevoelshallucinatie die ik heb gebeurt wanneer ik nuchter ben, en meerdere mensen die ik ken hebben er last van, het zogenaamde "fantoomtrillen" van je mobiele telefoon in je broekzak! Dit gebeurt me meerdere keren per dag.

Verder heb ik (ook in nuchtere staat) wel eens een por gevoeld, maar ik denk eerder dat het een willekeurige spiersamentrekking is.
 

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
liggen en dan opstaan, en het is net of je een paar keer over de kop rolt, in de richting waar je heen beweegt. na een ballonnetje lachgas.
 

Mr.Vanderkart

Belezen gebruiker
Willempjuh zei:
Een keer na een avond goed door blowen zat ik in de bus en had ineens het gevoel dat ik viel... schrok tog wel even goed wakker... weet niet of je dit een gevoelshallucinatie kan noemen maarja...

Dit heeft BIJNA iedereen wel eens. Dit is wanneer je bijna in slaap valt.
Stukje tussen slapen gaan en wakker worden, dan heb je het gevoel dat je ergens afvalt ofzo terwijl je vaak gewoon in bed ligt. :)
 

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Stighar zei:
De meest voorkomende gevoelshallucinatie die ik heb gebeurt wanneer ik nuchter ben, en meerdere mensen die ik ken hebben er last van, het zogenaamde "fantoomtrillen" van je mobiele telefoon in je broekzak! Dit gebeurt me meerdere keren per dag.

Verder heb ik (ook in nuchtere staat) wel eens een por gevoeld, maar ik denk eerder dat het een willekeurige spiersamentrekking is.
Dat fantoomtrillen heb ik ook, zeer bizar en je zou toch telkens zweren dat je gsm trilde :confused:
 

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Stighar zei:
De meest voorkomende gevoelshallucinatie die ik heb gebeurt wanneer ik nuchter ben, en meerdere mensen die ik ken hebben er last van, het zogenaamde "fantoomtrillen" van je mobiele telefoon in je broekzak! Dit gebeurt me meerdere keren per dag.

Verder heb ik (ook in nuchtere staat) wel eens een por gevoeld, maar ik denk eerder dat het een willekeurige spiersamentrekking is.

Haha, dat is inderdaad een mooie. Gebeurt mij ook vaak.

Als ik heel stoned of dronken (of stronken) ben en dan mijn ogen dicht doe heb ik heel vaak een gevoels hallucinatie wat ik het 'achtbaan effect' noem. :P
Het gevoel wanneer je in het begin stuk van de achtbaan omhoog gaat en dan net op de top je dan naar beneden gaat, dat gevoel. Heb het soms ook in de auto als ik hard genoeg over de juist heuvel heen rijd. Heerlijk. :hearteyes: Maar met je ogen dicht en flink van de kaart lijkt het net alsof je daar echt boven aan die top van de achtbaan bent. :grin:
 

maiskorrel

Bewuste gebruiker
flipkonijn zei:
Stighar zei:
De meest voorkomende gevoelshallucinatie die ik heb gebeurt wanneer ik nuchter ben, en meerdere mensen die ik ken hebben er last van, het zogenaamde "fantoomtrillen" van je mobiele telefoon in je broekzak! Dit gebeurt me meerdere keren per dag.

Verder heb ik (ook in nuchtere staat) wel eens een por gevoeld, maar ik denk eerder dat het een willekeurige spiersamentrekking is.
Dat fantoomtrillen heb ik ook, zeer bizar en je zou toch telkens zweren dat je gsm trilde :confused:
Wow dat is inderdaad erg herkenbaar! Wie weet fucked zo'n trilfuntie wel op een of andere manier met je brains. :P

Verder heb ik wel eens bij paddo's dat ik me een soort van vloeibaar voel. Dat stukjes van mijn ledenmaten een beetje van mijn lichaam er af "vloeien". Beetje lastig uit te leggen. Maar het is een prettig gevoel!
 

Judas

Wijs gebruiker
Lang, lang geleden, toen ik nog de zware jongen uithing kwam ik eens na een heavy klus helemaal gesloopt thuis. Kroop met mijn kleren nog aan in bed. Lag daar te wachten op de verlossende slaap, voelde me plotseling enorm zwaar worden. Het leek wel of ik elke minuut 100 kilo zwaarder werd. Aanvankelijk het gewicht van een olifant maar uiteindelijk woog ik in mijn beleving tonnen. Wachtte tot het bed het begaf en de bodem van de slaapkamer begon te barsten...tevergeefs.

Was te uitgeput om hier bevreesd door te worden. Wachtte gedwee op wat er verder komen ging.
Daarna leek het wel of ik uit smeltende was of plastic bestond dat naar de onzichtbare, achter de huismuren verscholen horizon toe vloeide. Mijn benen leken wel honderden meters lang, mijn voeten bevonden zich op zo'n uitgestrekte afstand dat ik ze niet meer voelde.
Ik begreep dat de lichaamsverhoudingen zoals we die normalerwijze ervaren uiterst relatief zijn maar besloot als brunch toch maar een uit 5 eieren, dikke plakken ham & kaas en augurken geformeerde uitsmijter te gaan eten in de brasserie van de roodharige vamp met de weelderige lokken tot op haar billen om weer down to earth te komen.

Gebruikte toentertijd geen dope, ook geen alcohol want ik moest altijd scherp en allert blijven. Krijg dit soort gevoelshallucinaties helaas nooit als ik onder de drugs zit.

 

Drientje

DF-koning
yeti zei:
Lang, lang geleden, toen ik nog de zware jongen uithing kwam ik eens na een heavy klus helemaal gesloopt thuis. Kroop met mijn kleren nog aan in bed. Lag daar te wachten op de verlossende slaap, voelde me plotseling enorm zwaar worden. Het leek wel of ik elke minuut 100 kilo zwaarder werd. Aanvankelijk het gewicht van een olifant maar uiteindelijk woog ik in mijn beleving tonnen. Wachtte tot het bed het begaf en de bodem van de slaapkamer begon te barsten...tevergeefs.

Was te uitgeput om hier bevreesd door te worden. Wachtte gedwee op wat er verder komen ging.
Daarna leek het wel of ik uit smeltende was of plastic bestond dat naar de onzichtbare, achter de huismuren verscholen horizon toe vloeide. Mijn benen leken wel honderden meters lang, mijn voeten bevonden zich op zo'n uitgestrekte afstand dat ik ze niet meer voelde.
Ik begreep dat de lichaamsverhoudingen zoals we die normalerwijze ervaren uiterst relatief zijn maar besloot als brunch toch maar een uit 5 eieren, dikke plakken ham & kaas en augurken geformeerde uitsmijter te gaan eten in de brasserie van de roodharige vamp met de weelderige lokken tot op haar billen om weer down to earth te komen.

Gebruikte toentertijd geen dope, ook geen alcohol want ik moest altijd scherp en allert blijven. Krijg dit soort gevoelshallucinaties helaas nooit als ik onder de drugs zit.


Dat heb ik ook een keer gehad toen ik een jaar of 9 was. Ik was heel erg ziek en had rond de 40 graden koorts. De dokter was langs geweest met een of ander vies goedje dat ik op moest drinken en toen hij weg ging deed ik mijn ogen dicht.

Mijn bed kantelde voor mijn gevoel naar achteren en bleef maar kantelen. Er kwam geen einde aan. Mijn lichaam voelde aan alsof het totaal ergens anders was dan in het bed waar ik in zou moeten liggen. Na eindeloos rondjes over de kop te hebben gedraaid zag ik een man met een wit gewaad. Hij was bezig met een instrumenten paneel en ik weet nog dat ik toen dacht dat het God was.
Ik zweefde verder (eindelijk draaide ik geen rondjes meer) en voelde me heerlijk warm en zacht, alsof ik in een bad lag. Het rook heerlijk naar bloemen en net toen ik dacht dat het wel welletjes was schoot ik door een soort tunnel en werd ik 'wakker'.
Ik was maar een paar minuten weg geweest maar ik voelde me veel beter erna.
Alhoewel dat ook aan dat drankje gelegen kan hebben. (miischien was het wel keta :openmouth: )

Later verteld ik mijn ouders dat ik God had gezien maar dat ik dacht dat hij niet zo lief en fantastisch was als iedereen zei omdat hij me helemaal niet gezien had of met me gepraat.

Koortsdromen <3...
 

Judas

Wijs gebruiker
Ja inderdaad Drientje, die koortsdromen, toen we kids waren, daar had je ook van die freaky toestanden. Ik herinner me dat ik op 7 jarige leeftijd als ik ziek was een heel groot hoofd kreeg. Mijn koppetje was groter als de rest van mijn lijfje en voelde heel vreemd aan. En dan vloog er een soort raketachtig oject door een azuurblauwe ruimte...sneller, sneller, steeds sneller, zo snel dat ik het niet bij kon houden en dan werd alles zwart en dan zat ik opeens in een sporthal met zwarte wanden en idem plafond en daarin zaten allemaal olifanten, neushoorns, tapirs, junglezwijnen, nijlpaarden en vogelbekdieren en die kregen ook van die grote hoofden en die leken wel vloeibaar en dan viel ik totaal weg tot ze me wakker maakten en die koortstermometer in mijn reet duwden die 40,5 aangaf zodat de dokter moest komen om me een kinine-injectie te geven.



Dat opgeblazen hoofd keerde later nog wel eens terug als ik over hele ingewikkelde zaken na zat te denken. Zou er haast heimwee naar krijgen maar gelukkig heb ik die trilfunctie ook, onder mijn linkertepel lijkt het de hele dag wel of mijn mobieltje afgaat. Best wel kinky, zo'n gevoelshallucinatie bij zo'n erogene zone. Lijkt wel of ik onafgebroken door een sexdemon opgebeld wordt en daardoor permanent geil ben.
 

iSmokex

Bewuste gebruiker
zat de reacties in dit topic te lezen en kwam de 3 dingen waar ik gelijk aan dacht waar ik wel eens 'last' van heb al tegen.

Namelijk een soort wakker worden uit een vrijeval die ik in mijn slaap maak. Dan word ik angstig en bezweet wakker.
Ook na veel gedronken en/of geblowd te hebben de achtbaan in mn hoofd, alsof je door heel de kamer heen en weergegooit word.
En dan nog de telefoon die lijkt te trillen maar dat niet doet.
 
Bovenaan