gewicht 1 ritalinpil

Peterblaat

Experimenterende gebruiker
Eey iedereen,

ik heb een beetje rare vraag over ritalin, maar het komt als volgt:
Ik kreeg door een gozer, waar ik vaker wat lekkere rommel van koop, ritalin aangeboden, maar hij verstampt het tot een poeder zodat hij een gram poeder kan verkopen wat je kan snuiven... Ik heb nog nooit ritalin gesnoven, en was het ook niet van plan om het te gaan doen (doet f*cking pijn naar ik begrepen heb, en je hebt meer van die rommel nodig voor hetzelfde effect, nee dankje). Maar kan iemand mij vertellen hoeveel pillen ritalin in een gram van dat pillen-poeder gaan? Want ik vraag dan gewoon of hij ze onverstampt wil verkopen.

Grz

Peter

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Ritaline wordt doorgaans meestal verkocht in dosissen van 10 mg. (dus 1 pil = 10 mg)
In een doosje zitten 20 van die pilletjes.

10 pillen = 1 gram

Ik raad trouwens aan om te slikken ipv te snuiven. Kheb al twee weken een verkoudheid door ritaline te snuiven. Als je het toch doet, leg dan dunne lijntjes. Effect is ook fijner en langer als je slikt. En de tolerantie komt bij snuiven heel snel kijken.

Er bestaan ook pillen van 20 mg, ik weet niet of dit populairder is in nederland (aangezien je de naam ritaline gebruikt), maar ik gok dat hij 10 mg's heeft.

Anyway, enjoy

grtz

Peterblaat

dont wurry, ik ga niet snuiven... zelfs al kan ik alleen aan poeder komen dan neem ik de hoeveelheid stof van 1 pil en slik dat.

Toch heb ik 1 probleem met je theorie dat een pilletje 10 mg weegt:P
met een 10 mg pilletje word bedoeld dat er 10 mg actieve stof (methylfenidaat.HCl) inzit, maar daar zit ook nog kalk / andere bindmiddelen bij dat ook nog z'n gewicht heeft, en omdat het maar super kleine pilletjes zijn lijkt me dat dat snel van invloed is.

Grz

Peter

Oom Klaas

Badass junkie
't is sowieso geen 10mg, 1 pil is wel een stuk zwaarder...Waren 't maar pure methylfenidaat plakken, dan zou het een stuk fijner zijn geweest :grin:

Oh en pijn doet het zeker niet, pep vind ik een stuk meer branden in m'n neus...
En je kan het imo beter slikken dan snuiven, 't ritueel van snuiven vind ik dan wel weer leuker maar 't geeft mij een stuk minder effect...De rush van 't slikken is wel aangenaam, maar de comedown na 4/5 uurtjes vind ik dan weer zo vervelend dat ik 't sowieso niet meer doe

T-men

Bewuste gebruiker
Areyouexperienced? zei:
Ritaline wordt doorgaans meestal verkocht in dosissen van 10 mg. (dus 1 pil = 10 mg)

Wat wil zeggen dat er in één pil 10 mg van de WERKZAME STOF zit...!
Niet dat één pil 10 mg weegt!

Flameon

Badass junkie
Als hij de medicatie heeft, waarom verkoopt hij ze dan niet los?
Ik zou gewoon een blister bestellen als ik jou was. Dan weet je tenminste wat je slikt

Peterblaat

wat is een blister?

ik weet dat hij het soms verkoopt als pep. Maar ik hoop ook dat hij het gewoon verkoopt als het nog in de verpakking zit (misschien is dat ook wat jij bedoelde, Flameon?) want dan weetje gewoon dat het een pilletje is, en dat hij er niet nog allemaal rommel doorheen gegooit heeft...
mja, niemand die toevallig wat van die pilletjes heeft liggen die hij even op een weegschaal kan gooien om te zien hoeveel er in een gram gaan?

Flameon

Badass junkie
Dat bedoelde ik inderdaad. Als de dealer je gewoon de pilletjes verkoopt dan weet je dat je geen versneden rommel krijgt. Speed is om in poeder te krijgen, ritalin is om in pilvorm te krijgen vind ik. Of je het dan versnijdt of slikt, die keuze ligt bij jou.

Mag ik vragen wat 1 gram ritalin poeder kost volgens jou dealer?

Peterblaat

7,50€/gram zou die ritalin moeten kosten...

volgens mij fucking duur maar ik weet het niet, ik heb nooit eerder ritalin gekocht van dealers, alleen ooit een stuk of 30 18mg pilletjes concerta + stuk 30 36mg pilletjes concerta van een gast gekocht voor 20 a 30 € voor dat totaal dus... was echt een koopje, maar hij ging over op de stratera en had geen connecties enzo, en ze waren een maandje over de datum (alsof dat een f*ck uit maaktxD) dusja... heb ik toen meer dan een twee jaar mee gedaan, dus weet ook niet meer heel precies wat ik er toen voor betaald heb.
Dit was ook een reden dat ik het hier vraag, want ik wil wel beetje weten hoeveel pillen ik kan verwachten voor m'n geld, en een week aan de pep zie ik ook niet direct zitten. Ik weet dat ik erg verslavingsgevoelig ben, en bij MF (MethylFenidaat) valt dat best mee; Pep daarentegen trekt al héél hard aan me als ik het 1 avondje gebruik (laat staan een week lang om te leren)...

Wacky

Badass junkie
pfff, ik zou het niet vertrouwen als hij ze gestampt verkoopt.
Hij heeft geen enkele goede reden om ze te stampen voordat hij ze verkoopt.

Peterblaat

Behalve om stoer te doen (zo van, wow, ik verkoop poedertjes, kijk mij is de dealert uithangen!), maar daarom vraag ik ook hoeveel een pilletje weegt. Dan kan ik gewoon vragen om X aantal pilletjes die nog in de verpakking zitten.

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Mijn excuses, er zit idd wss maar 10 mg methylfenidaat in zoals jullie zeggen, ben dan ook niet zo bezig met pillen en poeders in het algemeen en kan niet goed schatten in mg/gram.

"Oh en pijn doet het zeker niet, pep vind ik een stuk meer branden in m'n neus...
En je kan het imo beter slikken dan snuiven, 't ritueel van snuiven vind ik dan wel weer leuker maar 't geeft mij een stuk minder effect...De rush van 't slikken is wel aangenaam, maar de comedown na 4/5 uurtjes vind ik dan weer zo vervelend dat ik 't sowieso niet meer doe"

Vind zelf ook niet dat het pijn doet hoor.
Enja idd snuiven is fijner als slikken, maar zit nu voor de tweede keer met een loopneus die echt fucking irritant is. Het is al beter nu, maar de eerste week kon ik niet eens inademen langs mijn neus zonder te niezen. Kheb ook gemerkt dat het een pak verslavender is als je het snuift.

OT: Hij heeft idd geen enkele reden om er poeder van te maken, buiten opschepperij dan. Of andere zooi bij te gooien. Gwn doosje kopen if possible :)

Flameon

Badass junkie
Als ik jou was zou ik gewoon een doosje kopen indien dat mogelijk is. Anders kun je met minder ook wel eens proberen wat ritalin is. De eerste keer kun je al veel plezier hebben met pilletje of 3.

Melanie1

Belezen gebruiker
Areyouexperienced? zei:

10 pillen = 1 gram

Ik raad trouwens aan om te slikken ipv te snuiven. Kheb al twee weken een verkoudheid door ritaline te snuiven. Als je het toch doet, leg dan dunne lijntjes. Effect is ook fijner en langer als je slikt. En de tolerantie komt bij snuiven heel snel kijken.

Er bestaan ook pillen van 20 mg, ik weet niet of dit populairder is in nederland (aangezien je de naam ritaline gebruikt), maar ik gok dat hij 10 mg's heeft.

Anyway, enjoy

grtz

is niet zo.
Kennis van mij heeft nog heel veel ritalin liggen en die had doses van 37 dacht ik

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Melanie1 zei:
Areyouexperienced? zei:

10 pillen = 1 gram

Anyway, enjoy

grtz

is niet zo.
Kennis van mij heeft nog heel veel ritalin liggen en die had doses van 37 dacht ik

Rilatine? 37 mg? Never heard of that :)

Peterblaat

hm, bedoel je dan niet concerta van 36mg? Concerta is de time-released versie van ritalin, en bevat daarom meer actieve stof.

maar ontopic: is _echt_ niemand die mij kan vertellen hoeveel pillen er in 1 gram gaan? want ja: ik wil een doosje kopen (en géén poeder) maar wil dan wel beetje weten wat ik betaal en of ik niet genaaid word kwa prijs, nu kan die gast zoveel lullen.

Spor

Wijs gebruiker
Nou ! Ik heb voor je gekeken en een ritalin pil weeg 142 mg ! Zullen er dus net geen 7 in een gram gaan.

en 6,5 euro voor een doosje is fucking goedkoop :openmouth: de verzekering betaald als ik me neit vergis in nederland rond de 130 euro voor een doosje van 30 !

Flameon

Badass junkie
DreamerOfDreams zei:
wees er toch maar voorzichtig mee, ik maak al rare dingen mee als ik een halfje neem.

Wat merk jij dan voor rare dingen mee na een half pilletje ritalin?

Areyouexperienced? zei:
Ik betaal 6,5 euro in België voor een doosje, dus hij zou niet meer als 10 euro mogen vragen.

6.50 euro per 30 tabletten?
Weet je dan wel zeker dat het echte ritalin is. Zoals spor al aangeeft is ritalin een dure medicatie, en moet de verzekering hier veel voor betalen

Peterblaat

bedankt voor alle reacties, ik ga morgen even contact opnemen met die gozer...
en héél erg bedankt spor, dat was precies wat ik wou weten.

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Areyouexperienced? zei:
Ik betaal 6,5 euro in België voor een doosje, dus hij zou niet meer als 10 euro mogen vragen.

6.50 euro per 30 tabletten?
Weet je dan wel zeker dat het echte ritalin is. Zoals spor al aangeeft is ritalin een dure medicatie, en moet de verzekering hier veel voor betalen[/quote]

Jep, vandaag om een doosje geweest bij de apotheker, ongeveer rond de 7 euro betaald.
Ik ben wel van België, ik weet niet hoe het in nederland zit, maar hier zitten er 20 pillen in een doosje(10mg).

Hoeveel betalen jullie dan? En je trekt toch geld terug via de ziekenbond?

jori150

Newbie
Iedereen zegt hier dat er 10mg per pil in zit. Maar dat hoeft helemaal niet. Je hebt ook gewoon pilletjes met 5mg. Dus let wel goed op dat je dealer niet die verstampt ofso want die hebben dus de helft minder MF. In een doosje zitten trouwens 30 pilletjes (5mg)

devachiah

mijn ziektekosten verzekering betaal 27,50 voor 5 doosjes dus is echt niet duur ofzo...

en een 10 of 5 mg pil weeg natuurlijk niet 10 of 5 mg maar stuk meer door al dat bindmiddel etc

hebben jullie ook zon last van je oor als jullie ritalin snuiven?
of ligt dat aan mij en of is dat gefaarlijk?
groetjes jasmin

Flameon

Badass junkie
Missnaomi6 zei:
hebben jullie ook zon last van je oor als jullie ritalin snuiven?
of ligt dat aan mij en of is dat gefaarlijk?
groetjes jasmin

Dan zal de troep via de buis tussen neus en oor in je oor terecht komen. Slecht dus, kans op ontsteking tussen neus en oor / de buis van

Bovenaan