Gewoonte geworden

lotus420

Newbie
Hi allen,

Ik ga vaak naar festivals in de zomer. Vorig jaar voor het eerst drugs gebruikt op een festival en heb dit sindsdien op elk festival waar ik ben geweest gedaan (hierdoor soms ook de 3maanden regel overtreden). Nu begint het festivalseizoen weer en ga in juli naar m'n eerste festival. Ik betrap mezelf erop dat steeds als ik aan dit festival denk ook meteen aan drugs denk. Dit is niet per sé een drugsfestival (als in; stopt 11 uur, ook andere muziek dan techno). (met drugs bedoel ik in dit geval serotoninedrugs als mdma en 4fa)

Zijn er mensen die dit herkennen? Dat een festival en drugs niet meer los van elkaar te denken zijn? Hoe ga je hiermee om als de verleiding te groot wordt op of voor het festival?

p.s. neem een shotje elke keer dat je het woord festival leest

Fool

Badass junkie
Als ik aan trein denk zie ik een paar uur extra slaap. Als het flink waait denk ik aan een dagje windsurfen, en als ik een paar wandelschoenen zie staan denk ik aan een rondje wandelen.

Serieusly tho, denken en associaties maken is zo'n beetje de manier waarop wij mensen denken. En voor je gedachten hoef je je echt niet te schamen. Het gaat erom wat je met je gedachten doet.

Als je niet teveel drugs gebruikt, dan is er toch niets mis met die gedachtegang? Zelfs als je wel teveel drugs gebruikt, is er ook niets mis met deze gedachtegang, maar misschien wel de manier waarop je met deze gedachte omgaat.

dewilde

Experimenterende gebruiker
Ik denk dat dit voor veel mensen eigenlijk wel opgaat. Een hoop van mijn vrienden zeggen ook steevast geen drugs 'nodig' te hebben op een festival, maar tegelijkertijd heeft iedereen wel altijd e.e.a. op zak (en komt het ook uit die zakken).
Voor mij geldt hetzelfde overigens. Na mijn eerste feestje met wat op, miste ik de keer erna toch iets toen ik het nuchter probeerde. Het was een leuk feestje, dat wel, maar in m'n achterhoofd wist ik dat ik het leuker kon maken.

Op zich denk ik niet dat het een probleem is als je op elk feestje drugs wil gebruiken, zolang je je maar enigszins aan de pauzes houdt.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb dat ook wel een beetje hoor, ik gok wel meerdere. Het is niet voor mij nr1 de drugs en ben ook al nuchter geweest op een festival en ook met alleen alcohol. Dat kan ik goed en gaat ook prima. Ik vermaak mij echt goed en geniet van het feestje. Wel moet ik zeggen dat de festivals MET drugs wel mijn leukste waren. Ik kan dus goed zonder op een festival maar vind met leuker.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Met Fool eens. Ik denk bij bankhangen in het weekend aan blowen en bij festivals denk ik ook aan drugs. Betekent niet dat ik altijd blow als ik op de bank hang in het weekend of dat ik altijd drugs doe op een festival. Als je 't op die momenten (daar komtie) ook leuk kan hebben zonder, is dat toch geen probleem? Al maakt drugs zo'n situatie soms inderdaad wel net een beetje leuker :wink: Maar hey je kan niet alles hebben.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het kwartje valt!
Dus PsyTekZ is lam van de shotjes en jij bent wappie van het kwartje dat je genomen hebt? :xtc:

Ikzelf denk ook bij feesten en festivals aan drugs, gebruik ook elk feest of festival wel drugs eigenlijk. Ik ga gelukkig tegenwoordig nog maar naar een handjevol festivals per jaar dus dat scheelt. Verder heb ik een breed arsenaal aan verschillende drugs die ik graag op een festival doe, waardoor ik nooit in de problemen hoef te komen met over het overtreden van de 3 maanden regel. Ik bedenk dus wel bij een festival of ik weer een serotonine slurper (MDMA, 6-APB, 4-FA, etc) kan gebruiken of dat ik beter even iets anders kan nemen zoals bijvoorbeeld speed, 2C-B, keta, etc.

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Dus PsyTekZ is lam van de shotjes en jij bent wappie van het kwartje dat je genomen hebt? :xtc:

Ikzelf denk ook bij feesten en festivals aan drugs, gebruik ook elk feest of festival wel drugs eigenlijk. Ik ga gelukkig tegenwoordig nog maar naar een handjevol festivals per jaar dus dat scheelt. Verder heb ik een breed arsenaal aan verschillende drugs die ik graag op een festival doe, waardoor ik nooit in de problemen hoef te komen met over het overtreden van de 3 maanden regel. Ik bedenk dus wel bij een festival of ik weer een serotonine slurper (MDMA, 6-APB, 4-FA, etc) kan gebruiken of dat ik beter even iets anders kan nemen zoals bijvoorbeeld speed, 2C-B, keta, etc.

Even een praktische vraag:
Hou je dit ook echt bij in een agenda bvb
Of op geheugen met een uitgestippelt festival. Seizoen

Bovenaan