Gezondheidsgevaren RC’s ?

Birga01

Newbie
Wat zijn de gevaren van RC’s? Bij alle RC’s staat vermeld dat ze de gezondheid ernstig kunnen schaden en niet geschikt zijn voor consumptie. Toch worden ze verkocht, al is een aantal ‘ merken’ inmiddels verboden. Kan nergens vinden wat die gezondheidsrisico’s zijn. Ben er zeer voorzichtig mee, maar heb er nu één gevonden waar ik goed op slaap en helder van wakker word. Zou heel graag meer over de gevaren willen weten. Is het schadelijk voor maag, darmen of longen? Hoor graag van of iemand daar meer van weet. Kan het op internet niet vinden. Wél dat het schadelijk is.

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
maar heb er nu één gevonden waar ik goed op slaap en helder van wakker word. Zou heel graag meer over de gevaren willen weten. Is het schadelijk voor maag, darmen of longen? Hoor graag van of iemand daar meer van weet. Kan het op internet niet vinden. Wél dat het schadelijk is.
naam van je rc
hoeveel mg je slikt
hoelang
elke dag of?

Birga01

Newbie
Het gaat om Norflurazepam. Nam eerst 2,5 mg en later 5 mg. Heb dit 3 dagen gedaan. Merk dat al mijn angsten totaal verdwenen en ik sliep ook goed. Groot probleem is dat mijn darmen niet normaal meer werken. Maak me daar veel zorgen over en ben daarom gestopt. Dit lijkt me heel gevaarlijk. Neem nu vezels. Hopelijk komt het weer gewoon op gang.

Birga01

Newbie
Ja, weet ik, hoor. Maar bedankt voor je tip. Darmprobleem is inmiddels verholpen.
Vraag me af hoe het komt dat Noraflurazepam obstipatie veroorzaakt of zelfs de darmen lijkt stil te leggen. Vermindering spierspanning? Heel jammer, want voelde me zeer relaxt en hoefde een paar dagen geen Lorazepam tegen angst in te nemen. Maar ja, zo kom je van de regen in de drup.

Cardboard

Wijs gebruiker
3 dagen in de week is genoeg, als het mogelijk is: laat er een week tussen. Had je op de lagere dosering, 2,5, minder last van die bijwerking? Zou de dosering sowieso zo laag mogelijk houden (met elke benzo) en de frequentie ook. Of je houdt de Norflurazepam achter de hand voor het geval je ooit mocht willen afbouwen en stoppen met benzo's.

Birga01

Newbie
Dat was mijn bedoeling. Maar de bijwerkingen zijn best heftig. Voel me nu ook heel rusteloos. En dan na 3 dagen gebruik. Van 2,5 mg val ik helaas niet ( meer) in slaap. Even weer overgestapt op Zolpidem. Hopelijk slaap ik nu wél.

De Zandman

DF-koning
Benzo's worden onderschat qua gevaar....en dit echt ten onrechte!
De verslaving komt er langzaam en sluipenderwijs in, en als je ermee wilt stoppen, dan toont deze stof zijn ware gezicht en kom je erachter, dat het stoppen veel moeilijker gaat dan dat je verwacht hebt, en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de ontwenningsverschijnselen nogal zwaar en langdurig kunnen zijn .
Ik heb dit klinisch moeten doen en dit betekende 6 weken een zeer zware tijd die ik niet gauw vergeten zal.
En zelfs met deze wetenschap hadden ze me bijna opnieuw te grazen maar ik kon er net op tijd mee stoppen goddank.
Pas echt goed op voor de benzo's!

Het gevaar van rc's zit hem hierin, dat we niet weten hoe schadelijk deze zijn.
Ga er maar vanuit dat ze gewoon schadelijk voor je zijn, en de enige reden waarom men vermeldt, dat ze niet geschikt zijn voor consumptie is om de wet te kunnen omzeilen omdat je anders in conflict komt met onder andere de geneesmiddelen wetgeving.

Birga01

Newbie
Heb geen Noraflurazepam meer genomen, maar in plaats daarvan 2 capsules Kratom die de slaap bevorderen. Geslapen als een roos. Nu 2 nachten achter elkaar. Geen spierpijn of angst bij het wakker worden. Ik weet dat je ook snel tolerantie opbouwt bij Kratom. Dus vanavond neem ik alleen 1 mg Lora. Had door de Kratom overdag geen Lorazepam nodig. Voelde me happy en relaxt.
Wat zijn hier de ervaringen met Kratom?
Kan ik dat 2 x per week nemen?

Headspace

Newbie
De gevaren van RC zijn aanzienelijk, zeker bij misbruik. Ik heb bevoorbeeld lichte schizofrenie verschijnselen gekregen door misbruik van clonazolam met dosisen die opliepen tot max 125 mg. Dus pas op en stop zeker niet cold turkey met benzodiazipines ik had een week niet geslapen en kreeg na dag 3 een flinke psychose.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wat zijn de gevaren van RC’s? Bij alle RC’s staat vermeld dat ze de gezondheid ernstig kunnen schaden en niet geschikt zijn voor consumptie. Toch worden ze verkocht, al is een aantal ‘ merken’ inmiddels verboden. Kan nergens vinden wat die gezondheidsrisico’s zijn. Ben er zeer voorzichtig mee, maar heb er nu één gevonden waar ik goed op slaap en helder van wakker word. Zou heel graag meer over de gevaren willen weten. Is het schadelijk voor maag, darmen of longen? Hoor graag van of iemand daar meer van weet. Kan het op internet niet vinden. Wél dat het schadelijk is.
Dat soort dingen zijn gebruikers aan het ontdekken voor de rest omdat er juist geen tot weinig onderzoek is gedaan naar de gezondheidsrisico's.

Bovenaan