wausie zei:oke dus kort samengevat:
-XTC verhoogt de serotonine (daarom het goede gevoel?)
-(na xtc gebruik is je serotonine lager daarom mogelijk depri)?
-Anti depressiva (ssri) verhoogt serotonine? (daarom minder depri,
betere stemming etc)
-GHB als ik het inneem onderdrukt dopamine? (dus dopamine gehalte word op dat moment Lager? (daarom goed gevoel etc?)
-als de ghb uitwerkt dopamine gehalte stijgt? (daarom mogelijk actiever etc)?
antipsychotica verlaagd dopamine??
syncmaster zei:Het Dopamine verhaal is alweer achterhaald.
Lees dit maar eens :
http://www.drugs-forum.co.uk/forum/show ... hp?t=43390

Flugeltje zei:wausie zei:oke dus kort samengevat:
-XTC verhoogt de serotonine (daarom het goede gevoel?)
-(na xtc gebruik is je serotonine lager daarom mogelijk depri)?
-Anti depressiva (ssri) verhoogt serotonine? (daarom minder depri,
betere stemming etc)
-GHB als ik het inneem onderdrukt dopamine? (dus dopamine gehalte word op dat moment Lager? (daarom goed gevoel etc?)
-als de ghb uitwerkt dopamine gehalte stijgt? (daarom mogelijk actiever etc)?
antipsychotica verlaagd dopamine??
Anti-depri verhoogt het serotonine niet, zoals xtc, maar vertraagt de afbraak in het lichaam
GHB beinvloed de neurotransmitter-huishouding in onze hersenen. Het beïnvloedt voornamelijk de afgifte van serotonine en van acetylcholine. GHB verhoogt van beide neurotransmitters de afgifte. Het verhoogde niveau van acetylcholine zorgt, onder andere door het verlagen van de hartslag, voor het verdovende effect. Het verhoogde niveau van serotonine zorgt voor het euforische, lekkere en waarschijnlijk ook voor het seksueel ontremde gevoel.
Flugeltje zei:GHB beinvloed de neurotransmitter-huishouding in onze hersenen. Het beïnvloedt voornamelijk de afgifte van serotonine en van acetylcholine. GHB verhoogt van beide neurotransmitters de afgifte. Het verhoogde niveau van acetylcholine zorgt, onder andere door het verlagen van de hartslag, voor het verdovende effect. Het verhoogde niveau van serotonine zorgt voor het euforische, lekkere en waarschijnlijk ook voor het seksueel ontremde gevoel.
inferno33 zei:http://www.kennislink.nl/web/show?id=141331
google kan helpen met het terugvinden van bronnen...
wausie zei:vraag me af of het klopt,
het is voor het eerst dat ik lees dat GHB invloed heeft op serotonine...![]()