GHB, helse nacht!!!

Kordie

Badass junkie
blijf je in die cirkel zitten!

Vooral in de cirkel van verslaving.
Eigenlijk ben je je dan steeds aan het voeden.
Is het niet de drugs, dan is het wel de alcohol (oké ook drugs) of de tablet.
Je moet juist proberen dat patroon te doorbreken, en ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ga zo blij zijn als dit achter de rug is en hier ook zware lessen uit trekken

De beste leerscholen zijn dit wel.
Maar maak het jezelf ook niet moeilijker dan nodig.

verrekijker

Belezen gebruiker
Wat een heftige nacht voor je.
52 uur ... duurt ook echt lang.
Hopelijk ben je nu het ergste voorbij.
Zal nog wel enkele dagen nodig hebben om op
kracht te komen, inhumaan is het om zonder medicatie af te kicken!! Ik raad dit niemand aan, vind nu van mijzelf dat ik toch zware risico’s heb gepakt en eigenlijk verder hadden moeten gaan.
dacht gisteravond de ambulance te bellen zo heftig was het!
Hoop dat ik hier ook andere mee kan helpen 😄
Bedankt voor jullie steun allemaal!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Maar wat is het juiste advies als iemand al 30 uur gestopt is zoals hier? Ik vind het dan ook weer zoiets om te zeggen ‘begin maar weer’.
Als dat stoppen tot gevaarlijke bijwerkingen leidt: ja.
Zoals uitgelegd kan hoge bloeddruk en slapeloosheid dus ook gevaarlijk zijn.

Het is erg vervelend inderdaad als je lichamelijk afhankelijk bent en klaar bent om te stoppen, maar nog door moet gebruiken om medische redenen. Maar het is ook al een eerste leermoment om heel planmatig om te gaan met het stoppen. Er zullen nog wel meer uitdagingen komen tijdens het stopproces waarbij een goede voorbereiding helpt om het vol te houden.

OtherShore

Badass junkie
Als dat stoppen tot gevaarlijke bijwerkingen leidt: ja.
Ah, dus je gebruikt de aan- of afwezigheid van gevaarlijke bijwerkingen als een soort graadmeter. Daar kan ik me iets bij voorstellen, want ik zou ook zeggen: hou goed in de gaten dat de ontwenningsverschijnselen niet te intents worden, want dan moet je gas terug nemen. Maar de gedachte is dan wel dat je er nog vroeg bij kan zijn en kunt ingrijpen voordat het uit de hand loopt.

Voor mij gevoel wordt het toch een ander verhaal als iemand al 36 of 48 uur gestopt is. Dan weer gebruiken is ook een schok voor je lichaam en daarom ook potentieel gevaarlijk. Dus ik leun dan toch naar gewoon volhouden denk ik, vooral als iemand nog niet zo lang gebruikt heeft.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Voor mij gevoel wordt het toch een ander verhaal als iemand al 36 of 48 uur gestopt is. Dan weer gebruiken is ook een schok voor je lichaam en daarom ook potentieel gevaarlijk. Dus ik leun dan toch naar gewoon volhouden denk ik, vooral als iemand nog niet zo lang gebruikt heeft.
Na 36 uur ben je nog niet per se uit de gevarenzone.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Na 81uur?
voel me nog angstig en achterdochtig.. mega zenuwachtig, nu was de nacht ook weer heel kort, max 3uur maar wel wat geslapen..
heb nu extreem veel moeite om onder de mensen te komen omdat mij hoofd zo een chaos is.
Nouja je hebt dus last van heftige ontwenningsverschijnselen die sociaal dysfunctioneren veroorzaken. Dus ik zou zeggen dat het nog niet heel lekker gaat. Maar dat ben je vast met me eens.

Met name hoge bloeddruk en slaaptekort zijn bron van zorgen. Dus dat je 3 uur hebt geslapen is al iets geruststellender. Maar nog niet goed. De bloeddruk kan ik niet inschatten via Drugsforum.
Daarnaast kan ontwenning van GHB een epileptische aanval triggeren. Wanneer en hoe dat gebeurt is niet precies bekend. Helaas zijn de voortekenen van een epileptische aanval ook niet erg duidelijk. Soms zijn er ook mildere epileptische aanvallen die er dan bijvoorbeeld toe leiden dat iemand verward over straat loopt (wat het risico op verkeersongevallen verhoogt).

Ik denk inmiddels ook wel dat je nu op een punt bent dat je beter kunt doorzetten met gestopt blijven. Dat is natuurlijk wel lastig vanwege alle gevoelens van onrustigheid die je ervaart. Hopelijk helpt het om die gevoelens uitdrukkelijk als bijwerking van de GHB te zien (want dat zijn ze ook). En nouja je zei ook al dat je je les had geleerd wat betreft GHB. Ik zal je er later nog eens aan proberen te herinneren :wink:

pistebully

Experimenterende gebruiker
Ik kan je 2 dingen afraden, en die zijn alcohol en caffiene. Alcohol werkt op GABA net zoals GHB dat doet en de kater zal jou dwingen om óf G bij te nemen of om verder te drinken. Het is uitstel van executie en de muur wordt alleen maar hoger om te beklimmen. Caffiene is nasty tijdens afkick want je gedachtegoed die meestal negatief van aard is zal in een stroomversnelling komen en je zult angst en paniek oogsten, wat ook weer kan leiden tot hergebruik.

Ik ken de ellende, en ben nu 6 jaar verlost van die ellende. Godzijdank. Het is het waard geloof me.

Succes strijder

verrekijker

Belezen gebruiker
Nouja je hebt dus last van heftige ontwenningsverschijnselen die sociaal dysfunctioneren veroorzaken. Dus ik zou zeggen dat het nog niet heel lekker gaat. Maar dat ben je vast met me eens.

Met name hoge bloeddruk en slaaptekort zijn bron van zorgen. Dus dat je 3 uur hebt geslapen is al iets geruststellender. Maar nog niet goed. De bloeddruk kan ik niet inschatten via Drugsforum.
Daarnaast kan ontwenning van GHB een epileptische aanval triggeren. Wanneer en hoe dat gebeurt is niet precies bekend. Helaas zijn de voortekenen van een epileptische aanval ook niet erg duidelijk. Soms zijn er ook mildere epileptische aanvallen die er dan bijvoorbeeld toe leiden dat iemand verward over straat loopt (wat het risico op verkeersongevallen verhoogt).

Ik denk inmiddels ook wel dat je nu op een punt bent dat je beter kunt doorzetten met gestopt blijven. Dat is natuurlijk wel lastig vanwege alle gevoelens van onrustigheid die je ervaart. Hopelijk helpt het om die gevoelens uitdrukkelijk als bijwerking van de GHB te zien (want dat zijn ze ook). En nouja je zei ook al dat je je les had geleerd wat betreft GHB. Ik zal je er later nog eens aan proberen te herinneren :wink:
Ik ben het hier volledig met je eens!!
ben net een uur gaan wandelen en het gaat alweer iets beter, morgen ook terug werken dus.
Volhouden nu.
Wat betreft G, ik vind het nog altijd te leuk om eens te doen maar de lichamelijke verslaving wil ik niet meer meemaken.
Hierdoor ga ik moeten kappen met C en serieus minderen met alcohol want uiteindelijk werkt dit alles in de hand (in mijn geval). En natuurlijk genoeg tijd laten tussen de G, dat vooral!
bedankt voor je raad en tijd gabber!

verrekijker

Belezen gebruiker
Ik kan je 2 dingen afraden, en die zijn alcohol en caffiene. Alcohol werkt op GABA net zoals GHB dat doet en de kater zal jou dwingen om óf G bij te nemen of om verder te drinken. Het is uitstel van executie en de muur wordt alleen maar hoger om te beklimmen. Caffiene is nasty tijdens afkick want je gedachtegoed die meestal negatief van aard is zal in een stroomversnelling komen en je zult angst en paniek oogsten, wat ook weer kan leiden tot hergebruik.

Ik ken de ellende, en ben nu 6 jaar verlost van die ellende. Godzijdank. Het is het waard geloof me.

Succes strijder
Ja man herken ik maar al te goed, koffie drink ik nu nog maar 2 tassen per dag maar wou ik in eerste instantie ook al mee kappen, is uiteindelijk ook een drug met meer negatieve als positieve kanten.
wij zijn allemaal strijders en gaan ervoor maar ik moet er voor zorgen dat dit zich in de toekomst niet meer herhaald, bedankt man!

pistebully

Experimenterende gebruiker
Ja man herken ik maar al te goed, koffie drink ik nu nog maar 2 tassen per dag maar wou ik in eerste instantie ook al mee kappen, is uiteindelijk ook een drug met meer negatieve als positieve kanten.
wij zijn allemaal strijders en gaan ervoor maar ik moet er voor zorgen dat dit zich in de toekomst niet meer herhaald, bedankt man!
Gaat jou lukken vriend! Rotzooi nooit meer aanraken is enigste keuze. Geen omgang meer met mensen die G gebruiken. Lekker sporten straks en elke dag je gedachten observeren (15min) alles doorvoelen en kijken achter welke gedachte dat nare gevoel wegkomt. Je gaat enorme verandering meemaken en misschien zitten we volgend jaar samen in een zweethut (wat F fijn is overigns).

Take care!

verrekijker

Belezen gebruiker
Na 100u clean te zijn toch een mini dopje genomen deze ochtend om te kunnen gaan werken aangezien ik een heel korte nacht heb gehad… nu weer een heel raar gevoel. Heel dom ik weet het. Maar kan dit terug na zoveel uren??

Neo-Shulginist

Badass junkie
Na 100u clean te zijn toch een mini dopje genomen deze ochtend om te kunnen gaan werken aangezien ik een heel korte nacht heb gehad… nu weer een heel raar gevoel. Heel dom ik weet het. Maar kan dit terug na zoveel uren??
Je kan tolerantie zien als een lekke emmer waar je een tuinslang in legt. De GHB is het water, en de hoeveelheid water in de emmer is je tolerantie.

Dus als er 100 uur lang geen water via de tuinslang in de emmer is gestroomd, raakt die emmer steeds leger. Maar als je er dan toch weer water in giet, wordt de emmer weer wat voller. Hoeveel voller de emmer raakt is afhankelijk van hoe hard je de kraan open hebt gezet en hoe lang je de kraan open hebt laten staan.

Weer even vertaald naar de werkelijkheid: door weer wat GHB te nemen zal je tolerantie iets zijn toegenomen. Maar je zit nog niet direct op hetzelfde punt als waar je begonnen was.

Neem het jezelf vooral niet te veel kwalijk dat je weer GHB hebt genomen. Je hebt het jezelf ook heel moeilijk gemaakt door in één keer te stoppen en door het allemaal op eigen houtje te proberen. Dat is bewonderingswaardig. Het is alleen niet zo perfect gelukt als je dacht dat het zou gaan lukken.

Wat je nu kunt doen is goed kijken naar de omstandigheden waarin je GHB hebt genomen. Wat waren redenen om weer te gebruiken? Bijvoorbeeld: 'ik kon niet goed slapen', of 'ik voelde me onrustig'. En probeer dan ook te verkennen hoe je je voelde na gebruik. Misschien was je even wat meer ontspannen. Maar daarna kwamen er ook schuldgevoelens en zelfverwijten. Het is dus zaak om dat cirkeltje te gaan herkennen van je niet chill voelen --> GHB nemen --> even de vervelende gevoelens niet meer voelen --> schuldgevoel over dat je toch weer hebt gebruikt --> je niet chill voelen --> (..)

Daarbij lijkt het me ook verstandig om nog even goed te kijken naar je reactie hierboven, want die vond ik veelzeggend:
Wat betreft G, ik vind het nog altijd te leuk om eens te doen maar de lichamelijke verslaving wil ik niet meer meemaken.
Hierdoor ga ik moeten kappen met C en serieus minderen met alcohol want uiteindelijk werkt dit alles in de hand (in mijn geval). En natuurlijk genoeg tijd laten tussen de G, dat vooral!

Het klinkt voor mij als een typisch scenario waarin iemand klaar is met alle negatieve bijwerkingen van drugs, en besluit om voortaan alleen nog maar de positieve effecten van die drug te willen. Dat is zeg maar de natte droom van iedere verslaafde :wink:

In werkelijkheid hebben drugs heel erg twee kanten. GHB kan inderdaad best chill zijn om even een zorgeloze en heldere roes te ervaren. Maar het effect duurt maar kort, en erna heb je last van onrustige gevoelens, moeite met slapen, en schuldgevoelens. Bovendien is het nooit genoeg. Als de GHB uitwerkt is de zin niet bevredigd, maar krijg je juist steeds meer zin. Dus op de lange termijn ga je er juist op achteruit. Hoe meer je dat gaat inzien, des te minder last je hebt van zin om weer GHB te gebruiken. Zo kan je zelfs op het punt belanden dat je zoiets hebt van, 'ja weet je, ik WIL geen GHB meer, want uiteindelijk ga ik me er alleen maar slechter van voelen.'

OtherShore

Badass junkie
Na 100u clean te zijn toch een mini dopje genomen deze ochtend om te kunnen gaan werken aangezien ik een heel korte nacht heb gehad…
Een voor de hand liggende opmerking, maar ik maak hem toch: als je probeert te stoppen zou ik er in ieder geval voor zorgen dat je geen GHB meer in huis hebt. Anders is het op een moment van zwakte wel heel makkelijk om een mini dopje te pakken.

verrekijker

Belezen gebruiker
Je kan tolerantie zien als een lekke emmer waar je een tuinslang in legt. De GHB is het water, en de hoeveelheid water in de emmer is je tolerantie.

Dus als er 100 uur lang geen water via de tuinslang in de emmer is gestroomd, raakt die emmer steeds leger. Maar als je er dan toch weer water in giet, wordt de emmer weer wat voller. Hoeveel voller de emmer raakt is afhankelijk van hoe hard je de kraan open hebt gezet en hoe lang je de kraan open hebt laten staan.

Weer even vertaald naar de werkelijkheid: door weer wat GHB te nemen zal je tolerantie iets zijn toegenomen. Maar je zit nog niet direct op hetzelfde punt als waar je begonnen was.

Neem het jezelf vooral niet te veel kwalijk dat je weer GHB hebt genomen. Je hebt het jezelf ook heel moeilijk gemaakt door in één keer te stoppen en door het allemaal op eigen houtje te proberen. Dat is bewonderingswaardig. Het is alleen niet zo perfect gelukt als je dacht dat het zou gaan lukken.

Wat je nu kunt doen is goed kijken naar de omstandigheden waarin je GHB hebt genomen. Wat waren redenen om weer te gebruiken? Bijvoorbeeld: 'ik kon niet goed slapen', of 'ik voelde me onrustig'. En probeer dan ook te verkennen hoe je je voelde na gebruik. Misschien was je even wat meer ontspannen. Maar daarna kwamen er ook schuldgevoelens en zelfverwijten. Het is dus zaak om dat cirkeltje te gaan herkennen van je niet chill voelen --> GHB nemen --> even de vervelende gevoelens niet meer voelen --> schuldgevoel over dat je toch weer hebt gebruikt --> je niet chill voelen --> (..)

Daarbij lijkt het me ook verstandig om nog even goed te kijken naar je reactie hierboven, want die vond ik veelzeggend:

Het klinkt voor mij als een typisch scenario waarin iemand klaar is met alle negatieve bijwerkingen van drugs, en besluit om voortaan alleen nog maar de positieve effecten van die drug te willen. Dat is zeg maar de natte droom van iedere verslaafde :wink:

In werkelijkheid hebben drugs heel erg twee kanten. GHB kan inderdaad best chill zijn om even een zorgeloze en heldere roes te ervaren. Maar het effect duurt maar kort, en erna heb je last van onrustige gevoelens, moeite met slapen, en schuldgevoelens. Bovendien is het nooit genoeg. Als de GHB uitwerkt is de zin niet bevredigd, maar krijg je juist steeds meer zin. Dus op de lange termijn ga je er juist op achteruit. Hoe meer je dat gaat inzien, des te minder last je hebt van zin om weer GHB te gebruiken. Zo kan je zelfs op het punt belanden dat je zoiets hebt van, 'ja weet je, ik WIL geen GHB meer, want uiteindelijk ga ik me er alleen maar slechter van voelen.'
Mooie woorden man, haha!
en je hebt gelijk.. het was een zwak moment en ik wil hier uit geraken!!!
Het ding is: ik heb een heel sociale functie op het werk en bij extreem slaaptekort en zeker nu functioneer ik daaar amper en dat wordt gezien!

het beste voor nu zou gewoon 1 goeie benzo zijn
1mg alprazolam of 10mg dia zouden zo goed van pas komen, dan was het een nachtje goed slapen en morgen lekker in het hoofd en dan zijn we weer een hele periode verder!

verrekijker

Belezen gebruiker
Een voor de hand liggende opmerking, maar ik maak hem toch: als je probeert te stoppen zou ik er in ieder geval voor zorgen dat je geen GHB meer in huis hebt. Anders is het op een moment van zwakte wel heel makkelijk om een mini dopje te pakken.
Yep heel juist, kost gewoon een bom geld en wil het nog wel gebruiken ooit (op een heel andere manier weliswaar) en het feit dat het zeer moeilijk te krijgen is

Zeehond

Badass junkie
Yep heel juist, kost gewoon een bom geld en wil het nog wel gebruiken ooit (op een heel andere manier weliswaar) en het feit dat het zeer moeilijk te krijgen is
Geef het anders in bewaring bij iemand die je vertrouwt en je er niet bij kunt.
Je verslaving verzint kut smoesjes om dit spul in huis te houden.
Dat is juist vragen om problemen.

verrekijker

Belezen gebruiker
Geef het anders in bewaring bij iemand die je vertrouwt en je er niet bij kunt.
Je verslaving verzint kut smoesjes om dit spul in huis te houden.
Dat is juist vragen om problemen.
Dat is een optie die ik al aan het overwegen was maar het ding is dat letterlijk niemand dit weet, DF & ik 😅

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Dat is een optie die ik al aan het overwegen was maar het ding is dat letterlijk niemand dit weet, DF & ik 😅
Ik heb een vriendin die mijn ghb bewaakt bijna als Cerberus. Heel toevallig is mijn ghb flesje thuis maar ik ben aankomende periode niet thuis:) . Ik en mijn gtje zijn beide voorlopig veilig .
Alle troep bij iemand anders bewaren helpt enorm als je zelf niet in staat bent je eigen gebruik te controleren. Maar duidelijke afspraken met bewaker is a must.

verrekijker

Belezen gebruiker
Yes dat is een zeer goede optie haha 😜

Ik kan bromazolam krijgen vandaag, zou ik dat nemen of gewoon nuchter blijven? Zou echt wel eens een goede nacht slaap kunnen gebruiken

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik kan bromazolam krijgen vandaag, zou ik dat nemen of gewoon nuchter blijven? Zou echt wel eens een goede nacht slaap kunnen gebruiken
Sorry het is Flubromazepam 10MG
Echt een keiharde NEE.

Zeker geen rc-benzo's.

Je weet helemaal niet wat die doen (met je tolerantie). Ik weet dat het lastig is omdat het cold turkey enorm zwaar is. Dat is overigens precies waar ik je een keer of drie voor heb gewaarschuwd in deze post. Dat je juist met cold turkey een groot risico loopt op een terugval omdat de ontwenningsverschijnselen heftig zijn. Nou, ziehier wat ik bedoelde :wink:

Dus ik snap het zeker maar ik raad het af.

verrekijker

Belezen gebruiker
Echt een keiharde NEE.

Zeker geen rc-benzo's.

Je weet helemaal niet wat die doen (met je tolerantie). Ik weet dat het lastig is omdat het cold turkey enorm zwaar is. Dat is overigens precies waar ik je een keer of drie voor heb gewaarschuwd in deze post. Dat je juist met cold turkey een groot risico loopt op een terugval omdat de ontwenningsverschijnselen heftig zijn. Nou, ziehier wat ik bedoelde :wink:

Dus ik snap het zeker maar ik raad het af.
Ik ga je raad volgen bro!
je hebt gelijk, het tij zal zich binnenkort wel keren hoop ik? Al duurt het wel zeer lang. Maar dan heb ik het wel zo goed als nuchter gedaan en niet met die benzo’s liggen klooien nog.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Vooral bij RC of benzo in zijn algemeen?
Het effect op tolerantie is bij rc benzo's totaal onbekend. Van middelen zoals diazepam is dat wel redelijk goed bekend omdat die al sinds de jaren '60 medisch worden voorgeschreven. Maar ook dan is het onverstandig om zelf met diazepam te gaan aanrommelen als je wil afkicken van de GHB. Ik blijf hameren op het afkicken onder professionele begeleiding, omdat dan (1) de voorraad beperkt wordt tot hetgeen wat je nodig hebt en je dus niet onbedoeld steeds meer gaat gebruiken, en (2) omdat de verslavingsarts je dan zo systematisch kan laten minderen in dosis dat de ernst van de ontwenningsverschijnselen tot een minimum beperkt worden, en je dus ook nog gewoon kunt blijven werken mocht dat nodig zijn.

verrekijker

Belezen gebruiker
Ja afkicken van GABA-agonisten is echt heel zwaar. Maar na drie dagen heb je het ergste gehad en wordt het langzaam weer beter.
Even uit curiositeit maar heb je het zelf ook al meegemaakt??
Een benzo verslaving heb ik ook gehad, dat was in de zomer van vorig jaar en daar heb ik een zware epilepsie aanval aan overgehouden.
Toen nam ik elke dag Alprazolam en zelfs nog geen 2 weken aan een stuk.

Spyro

DF-koning
Van alle keren dat ik ben afgekickt van GHB, zowel cold turkey als afbouwen, duurde het zeker een week soms 1.5 week voordat ik weer echt normaal sliep. Even doorzetten joh. Komt goed!

verrekijker

Belezen gebruiker
Van alle keren dat ik ben afgekickt van GHB, zowel cold turkey als afbouwen, duurde het zeker een week soms 1.5 week voordat ik weer echt normaal sliep. Even doorzetten joh. Komt goed!
Ja dan denk je dat er nooit een einde aan komt en door de vermoeidheid soms… Ik blijf doorzetten!! Bedankt voor dit bericht!

Spyro

DF-koning
Ja dan denk je dat er nooit een einde aan komt en door de vermoeidheid soms… Ik blijf doorzetten!! Bedankt voor dit bericht!
Het is echt zwaar hè. Ik heb ook altijd doorgewerkt, ook een heel sociale baan, en zeker met zo weinig slaap is dat zo ontzettend zwaar. Maar straks als je weer wat slaap kunt pakken zul je zien dat het heel snel weer beter met je gaat. 🙏

verrekijker

Belezen gebruiker
Het is echt zwaar hè. Ik heb ook altijd doorgewerkt, ook een heel sociale baan, en zeker met zo weinig slaap is dat zo ontzettend zwaar. Maar straks als je weer wat slaap kunt pakken zul je zien dat het heel snel weer beter met je gaat. 🙏
Ja dat maakt alles zo hard!!
slaap is zo belangrijk voor het lichaam, als dit afgelopen is ga ik dit veel harder soigneren.
Dit zijn de valkuilen van GHB waar jullie allemaal al zo vaak voor hebben gewaarschuwd, ook ik zei tegen mezelf: NOOIT meer, maar dan maak je weer iets mee… we kennen het allemaal.
Het kan een hele mooie drug zijn maar je moet er mee omkunnen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Even uit curiositeit maar heb je het zelf ook al meegemaakt??
Ik heb zelfs nog nooit GHB gebruikt :upsidedown:
Een benzo verslaving heb ik ook gehad, dat was in de zomer van vorig jaar en daar heb ik een zware epilepsie aanval aan overgehouden.
Toen nam ik elke dag Alprazolam en zelfs nog geen 2 weken aan een stuk.
Dit vind ik wel kenmerkend. Je zegt dat je een benzo-verslaving hebt gehad. Maar je bent dus nu weer aan het terugvallen met GHB. Maar dat wil je geen verslaving noemen?

Bovenaan