GHB verslaving, my story

Geelaapje

Newbie
Geachte Lezer ik hoop door mijn verhaal hulp te kunnen bieden voor wie het nodig heeft.

Hoe het begon..

Ooit op een avond 3ml gedaan met wat redose en het gevoel was omschrijfelijk!
De stilte, de rust en de geilheid bizar hoe fijn dit voelde, lekker geslapen wakker geworden na 4uur gewoon ogen dicht en weer geslapen perfecte drugs dacht ik!

Een keer of 5 100ml gekocht en begon avondjes te gebruiken nergens last van qua afkicks, maar wou al stoppen omdat ik het tevaak vond worden. Zoeken op internet tot grote schrik wat al die afkickverschijnselen wel niet waren of konden zijn direct gestopt geen probleem.

Tot een hele moeilijke periode in mijn leven weer avonden lang ghb weer gestopt geen afkick tot een grote tegenslag 4 weken ghb gedaan dag nacht en gedacht nu moet ik afbouwen of stoppen wat zal ik doen? Ik koos voor t 2e cold turkey, 8uur lang op de bank gezeten en niks gemerkt en gedacht is dit het? Hierin dus ook waarin ik een fout maakte voor mijzelf, je zoekt teveel op en maakt je te snel gek waardoor je door blijft gebruiken maar daar kom ik later op terug.

Toen begon het GHB met coke samen meer ghb meer coke waardoor je een lekker gevoel krijgt maar dus ook veel meer ghb aankan plus vaker oud gaat, doormiddel van diazepam afgekomen een paar keer met wel heftige afkick verschijnselen als zweet aanvallen hartritmestoornissen etc.

Dit ritme bleef zich herhalen tot ik er echt klaar mee was begon met sport gezond eten en een goed afkick schema en voelde me herboren ik kon lekker slapen 9u id nacht als ik wou en had nergens last van. Nooit meer terug dacht ik nog tot 4 weken later een keer weer gebruiken.

Nu denk ik dat ik een methode ontwikkeld heb die half bestaat en half je eigenlijk een beetje de goede richting in duwt.
Ik was klaar om te stoppen maar had minder tijd en dwong mijzelf maar met de diazepam of baclofen etc heb je toch zeker een week nodig om bij te komen en ik gebruikte toch al snel 80ml in 2 dagen.
Wat ik deed was als volgt:
Je word wakker en neemt je ghb op minimale dosissen tot de avond en begint met avond eten het liefst een vette hap een goede bodem. Je merkt de ghb dankzij het voedsel uitwerken en begint al te zweten, hiervoor om dit optevangen heb je 1 fles met een een liter wodka whiskey bacardi wat jij wilt lekker vind en drinkt dit erna sloom over de avond, dronken word je amper je hart voor je langzaam normaal gaan en voelt je rustiger, deze methode om uiteindelijk na een uur of 4 a 5 wil je gaan slapen dit lukt bijna nooit vroeger nam ik hasj of wiet maar dit keer bedacht ik, diazepam 5mg of 10mg versterkt het versuffende effect van de alcohol plus werkt 24uur door, outgaan van ghb is gevaarlijk en ik was ten einde raad dus voor me laatste 2 glazen nam ik 5 tot 15mg diazepam en dronk het op rookte een sigaret en lag in bed. Na 6 uur werd ik wakker wat een kater gelijk denk je GHB!! Maar dit is nergens voor nodig pak 2ibuprofen van 200mg tegen je hoofdpijn rook een sigaret en begin je diazepam en baclofen schema en wat merkte ik? Er kwam rust in mij alles afgebouwd en zit nu 2 maanden zonder en gebruikte zeker 7 maanden 247 GHB.
Ik schrijf dit als hulp middel wat ik zelf altijd wou voor vragen stel ze gerust, voor opmerkingen sta ik ook open.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Goed dat je deelt hoe je van jouw GHB verslaving af bent gekomen. Het is wel erg warrig geschreven en zal voor iemand die serieuze hulp zoekt misschien niet zo toegankelijk zijn. Ik vind het zelf erg tricky om uit te wijden over manieren van afkicken wanneer dit soort manieren vooral uit willekeurig geëxperimenteer zijn ontstaan, zoals het leegdrinken van een fles sterke drank over het tijdsbestek van een hele avond.

Welkom op het forum. (:

Geelaapje

Newbie
Goed dat je deelt hoe je van jouw GHB verslaving af bent gekomen. Het is wel erg warrig geschreven en zal voor iemand die serieuze hulp zoekt misschien niet zo toegankelijk zijn. Ik vind het zelf erg tricky om uit te wijden over manieren van afkicken wanneer dit soort manieren vooral uit willekeurig geëxperimenteer zijn ontstaan, zoals het leegdrinken van een fles sterke drank over het tijdsbestek van een hele avond.

Welkom op het forum. (:

Dankjewel voor je reactie, het was inderdaad in 1x door typen ik schrijf dan alles van me af en daardoor is t nu ik t na lees zeer onduidelijk. Daar heb je gelijk in, de veiligste manier is altijd een afkickkliniek en elk mens is anders, mij is het zo gelukt met ups en downs. Vooral na 4 weken denk je terug en denk je nooit meer die verschijnselen de zweet aanvallen trillerigheid. Maar toch valt las ik ooit 80% terug. Ik dacht de 1e x nog nou wie wil dit nou weer meemaken? Maar wat je wilt is kijken of je t wel recreatief kan, ik heb bijvoorbeeld van mijzelf geleerd dat ik dingen aan het begin heel goed recreatief kan gebruiken, tot er een aantal tegenslagen komen zelfs dan lukt t nog aardig maar al minder maar heb t idee, je kropt de emotie op met drugs of in jezelf en op een moment komt het eruit waardoor je in cirkel blijft, ik zei zelf altijd het komt nooit door emoties ik vind het gewoon leuk en gezelliger. Tot je dat moment bereikt, kraak het verder ook niet af kan jij wel maat houden dan is dat zeer fijn van mijzelf weet ik dat t altijd een zwak moment zal zijn, vooral met lichamelijke afkicks vond ik. De alcohol methode staat wel op meer forums sites ben je nou 2jaar verslaafd raad ik het af, zelfs bij mij was het riskant maar om van ghb direct naar diazepam en baclofen te gaan brengt veel stress mee had ik t gevoel toen bedacht ik die methode was overigens 0.7 bacardi geen liter maar iknow verry much :')..
En t is ook zo je gezondheid moet altijd op 1 staan en voor jezelf kiezen, ik vond gezien mijn periode dat niet geoorloofd naar andere na wat ik mezelf aandeed dus moest iets proberen nu volhouden, hoop dat iemand er wat aan heeft een pm kan ook altijd heb t uiteindelijk wel afgemaakt onder een arts, psycholoog.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Boven alles, echt gefeliciteerd met je geslaagde afkick. Ik ben zelf nooit verslaafd geweest aan dergelijke substanties en het lijkt me echt een kleine hel om er vanaf te komen. Dat het je is gelukt, daar mag je trots op zijn.

Geelaapje

Newbie
Boven alles, echt gefeliciteerd met je geslaagde afkick. Ik ben zelf nooit verslaafd geweest aan dergelijke substanties en het lijkt me echt een kleine hel om er vanaf te komen. Dat het je is gelukt, daar mag je trots op zijn.

Dankjewel allereerst, dat je zelf niet zo bent wat veel vrienden van mij ook hebben is fijn natuurlijk.
Ik moet altijd net als veel als ik scherp blijven en bedenken dat het snel fout kan gaan.
Bij mijn wietverslaving wat na 2 jaar paranoide klachten gaf stopte ik in 1 keer.
Dit gaf een week slaapproblemen en wat emotionele schommelingen, maar lichamelijke verslaving kan ik niet van spreken vooral na GHB.
Juist dit is een aandachtspunt als je verslavingsgevoelig bent en begint met drugs die dit soort afkicksteweeg kunnen brengen.
Je komt er sterker uit en leert op dat moment met je problemen plus een afkick leren omgaan. Zelf ben ik zeer impulsief en doe ik dingen gewoon en denk ik fack it, gewoon doen. In mijn vriendengroep hebben meer dit probleem bij al mn vorige verslavingen kreeg ik momenten van fack it gewoon niet doen juist het tegenovergestelde je impulsiviteit als krachtpunt gebruiken. Of dit echt onderbouwd is of waar geen idee mij hielp het, hoop dat als mensen mijn verhaal lezen net als ik die verhalen las van anderen wat wijzer worden en wat meer inzicht erin krijgen. Maar voorop blijft staan:
- je moet er zelf 100% achter staan om te stoppen.
- en vaak zie je de nadelen dan meer in dan de voordelen, probleem met lichamelijke verslaving is dat puur cold turkey zonder hulp middel als baclofen diazepam of in dit geval GHB het niet te doen is en je verder in problemen brengt.
Dit wist ik van te voren en dacht dit gebeurt mij toch niet, optijd stoppen is het beste voorkomen in plaats van telaat inzien en met de problenen zitten is erg zwaar.
Maar niemand staat alleen al voel je je wel zo, ik zelf wou niemand het vertellen in de omgeving omdat ik dan nog meer over problemen moest praten wat je juist met drugs in je hoofd al tegen ging.
T is een lang leerproces en k hoop dat niemand dit mee maakt, recreatief is alles leuk maar moeten gebruiken om te leven is het ergst wat er is.

Malafide

Experimenterende gebruiker
Als ik 0,7 bacardi of vodka zou drinken zou ik de volgende dag op mn kop liggend in de kots wakker worden. En dan nog diazepam erbij. Nou dan ben je behoorlijk ver heen man

Lijkt mij niet echt veilig dit iemand aan te raden

Jen

Belezen gebruiker
Ik herken je verhaal alleen gebruik ik niet langer dan 2 weken 24/7 Maar ligt mijn dosis op 8ml per uur in zijn piek. Als ik er dan vanaf wil bouw ik steeds meer af uiteindelijk dan neem ik op de laatste dag van die 2 weken 5ml per 3 uur en ga ik elke keer liggen zodat ik elke keer in een g slaapje terecht kom en de waarde in mijn bloed niet meer zo hoog is. Na mijn laatste buisje wacht ik zo een 4 uur en begin dan aan de vodka puur! Kan een hele fles drinken zonder dronken te worden. Maar slaap dan eindelijk 8 uur in een stuk.. Soms de volgende dag over nog op een fles wijn en dan ben ik er weer uit.

BELANGERIJK: als je lichamelijk verslaafd bent dan is deze manier van afkicken gevaarlijk.

Ik heb een doos baclofen en gabapentine alleen ik heb het nog niet genomen. Omdat deze manier voor mij gewoon werkt.
Heb het achter de hand voor als het een keertje niet goed gaat.
Blijf het toch elke keer weer gebruiken aangezien ik het zo lekker spul vind. Alleen als je eenmaal begint zijn alle remmen los en dat maakt het zo gevaarlijk....

Bovenaan