goedkoopste paddo weekset

takala

Bewuste gebruiker
Hey iedereen
Ik dacht net bij mushmush.nl een paddokweetset te bestellen, maar helaas leveren ze alleen binnen Nederland. Kan iemand me zeggen waar ik, naast azarius en shayanashop, zo goedkoop mogelijk een gelijkaardig kweetsetje kan kopen, want ik weet dat 2 bovengenoemde shops best prijzig zijn.

Bo02

Experimenterende gebruiker
Ik vind de kweeksets bij azarius helemaal niet prijzig. zo'n kweekset kost geloof ik rond de 40(niet eens 4 porties bij de smartshop) euro, en je haalt er 400-600 gram verse paddo's vanaf. wat gelijk staat aan 13-20 porties. Je betaald dus maar 2-3 euro per portie.
Maar sorry, ik kan je vraag over goedkopere kweeksets niet beantwoorden.

takala

Bewuste gebruiker
Ik geef je volledig gelijk hoor, maar ik weet dat het goedkoper dan, dus vraag ik hier ff na.

Bo02

Er zijn wel goedkopere kweeksets te vinden, maar daar komen ook minder paddestoelen vanaf.
http://www.onlinesmartshop.nl/mushball-p-1359.html deze kost €17, en daar haal je 100-150 gram vers vanaf. Verder kan ik niet heel veel vinden. Succes met het kweken!
(als ik geen links mag plaatsen laat dat dan aub even weten, dan haal ik hem weg)

takala

Bewuste gebruiker
:) Bedankt voor je moeite. Kga er zo'n grote in huis halen denk ik, uiteindelijk heb ik dan genoeg paddo's om een jaar mee door te komen. Welkom op het forum trouwens! :wave:

Bo02

Ik zit er zelf ook over te denken zo'n kweekset aan te schaffen. Zeker door het aankomende paddo verbod. Als je zelf gaat kweken laat je dan weten hoe het is gegaan?
Ik kijk al een tijd veel rond op het forum maar ben niet zo'n actieve poster.

Elentherelién

Bo02 zei:
Ik zit er zelf ook over te denken zo'n kweekset aan te schaffen. Zeker door het aankomende paddo verbod. Als je zelf gaat kweken laat je dan weten hoe het is gegaan?

Growboxen kunnen ze volgens mij niet verbieden.
Een growbox bevat geen werkzame stoffen, dus dat zal lastig worden.

Bo02

Elentherelién zei:
Bo02 zei:

Growboxen kunnen ze volgens mij niet verbieden.
Een growbox bevat geen werkzame stoffen, dus dat zal lastig worden.

Ik bedoel dat als het paddo verbod komt, en ik geen paddo's meer bij de smartshop kan kopen. Dat ik dan een growbox ga aanschaffen :)

shokora

Wijs gebruiker
Binnekort ook maar eens een growbox aanschaffen, paar honderd gram paddo's zie ik wel zitten :) Daarnaast krijg je ook een nog betere 'band' met iets wat je zelf gekweekt hebt.

JJJ

Bewuste gebruiker
shokora zei:
Binnekort ook maar eens een growbox aanschaffen, paar honderd gram paddo's zie ik wel zitten :) Daarnaast krijg je ook een nog betere 'band' met iets wat je zelf gekweekt hebt.
Graag wil ik maar weer eens melden, dat je ook 'echt' zelf kunt kweken vanuit paddosporen, waarbij je als je het goed doet voor een paar euro dezelfde opbrengst als van zo'n growbox hebt. En dan is de band met je eigen paddo's nog wat beter :)

Maar ik snap wel dat growboxen op dit moment ook heel verleidelijk zijn, ten opzichte van paddo's die je koopt zijn ze best heel goedkoop :) Maar het lijkt me goed om te weten dat je met wat extra verdieping ook heel goed thuis écht zelf kunt kweken.

shokora

Wijs gebruiker
Het enige punt is dat je dan weer wat extra benodigdheden nodig hebt en je ook heel erg 'steriel' te werk moet gaan. Een growbox gooi je water bij en je pleurt hem in een hoek :P

Bovenaan