Gokverslaving

Berbatov

Bewuste gebruiker
Hebben mensen hier te maken gehad met een gokverslaving? Ik begon met online pokeren voor de lol omdat een vriend van me het deed. Eerst met enkele euro's maar later werd het steeds meer.

Opzich is het geld nu nog geen probleem want ik sta flink winst, maar het begint bij mij echt een obsessie te worden. Ik probeer steeds uit te rekenen wat ik moet doen in welke situatie, lees er heel veel over, download programmaatjes om strategieën van de tegenstander te achterhalen. Nu ik 30000 euro winst heb zou ik graag willen stoppen want natuurlijk weet ik dat het op den duur fout gaat. Ik ben al eens door het oog van de naald gekropen en heb 60000 (wel legaal verdiend hoor, 3d animaties maken voor een groot bedrijf, haha) ingezet en op het nippertje gewonnen, terwijl mijn hand met kaarten helemaal niet zo goed was. Ik wil niet alles kwijt raken. Ik kan nu als student een lekker huis betalen en een zorgeloos leven leiden. Mijn gedrag wordt nu echt riskant en impulsief. Als ik me verveel ga ik ook altijd gokken.

Het klinkt vast heel stom dat ik hier mee kom, voordat ik begon had ik ook geen idee hoe ik hier in godsnaam verslaafd aan zou kunnen raken, maar toch lukt het me niet om het uit mijn hoofd te krijgen.

Wacky

Badass junkie
Zolang je jezelf onder controle hebt wat je inzet, en goede bankroll management aanhoud, kan het niet fout gaan en heb ik mijn poker obsessie nooit als een verslaving gezien, maar als een mooie inkomstenbron.

En als het je pokerobsessie is om steeds beter te worden in het spel is het ook geen verslaving. Het is een verslaving als het je vooral gaat om de spanning van het inzetten.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb zelf een gokverslaving nooit zo goed kunnen begrijpen, maar ik heb in het verleden wel een relatie gehad met iemand die zwaar gokverslaafd was. Toen bestonden er nog geen pokersites (ik spreek over 199:sunglasses:, maar hij had het met gokkasten. Toen kwam het opeens wel heel dicht bij me en toen ie een keer 1000 gulden van mij vergokt had, heb ik daar ontzettend veel verdriet van gehad. Sinds die tijd is mijn afkeer van gokken alleen maar groter geworden. Ik heb er wel van geleerd hoe zwaar zo'n verslaving kan zijn en wat het met de persoon zelf en de omgeving kan doen... :(

Ik kan dus alleen maar zeggen: stop gewoon ermee voor het te laat is! Je obsessie zegt voor mij al dat je hard op weg bent om het voor jezelf - en eventueel de mensen om je heen - te verpesten!

Succes Berbatov!

Die 30000,- is toch al een heel mooi bedrag, daar mag je blij mee zijn! Waarom nog meer willen?? Steek dat geld lekker in je zak en doe er wat moois mee, je kan het namelijk ook zo in een klap weer kwijt zijn en of je het dan ook weer zo makkelijk terug verdient is nog maar de vraag....

Bxl

Experimenterende gebruiker
Zelf al stop je die 30 000 in je zak.. Na een tijd ga je de drang hebben om terug te spelen en begin je terug al dan niet met winst.. En voor je het weet is je 30 000 euro weer weg.

Tenzij je een enorm hard karakter hebt en gewoon 30 000 in cashen en puur op karakter stoppen.

BacingsPen

Badass junkie
lastig. tot 200e per maand inzetten om te spelen is nog acceptabel vind ik, zet de rest op een bank voor een jaar of 10, of de helt :wink:

gtedbro

Bewuste gebruiker
Overnieuw beginnen met je geld. Dus nu gewoon weer 100/1000 euro nemen en dan weer spelen tot een bepaald bedrag 3000/30000 of totdat dat geld op is. En gokverslaving zuigt harde ballen, ik heb met je te doen.

BacingsPen

Badass junkie
een gokverslaafde weet niet wat het is om echt te leven (of niet meer)

ps, dat is zomaar een speculatie, spin me d'r niet op vast.

Ik had een gokverslaving, 6 maanden geleden. Heb het 5 maanden volgehouden om niets te vertellen alleen mijn vriendin weet het en mijn schoonmoeder. Mijn vader is 5 jaar geleden overleden en had er een erfenis gekregen van ongeveer 10 duizend euro. Mijn vrienden deden vaak gokken (pokeren,roulette etc etc.)

Toen ik een goksite ontdekte waar ik met 20 euro kon verdubbelen naar 100 euro was ik verkocht. Had zo elke dag mijn winst tot op een dag dat ik 800 euro verloor. Ik met mijn domme kop 800 euro gestort en had ik mooi weer 3600 eruit kunnen halen. Ik blij natuurlijk, dat weekend erop voor mijn vrienden sigaretten gekocht gewoon omdat ik het wou vieren.

Op een dag ging het allemaal fout, het begon met 50 euro en ik verloor keer op keer totdat ik 9000 euro verloor. Ik ging door een hel! Wist niet meer wat ik moest doen en hoe het leven verder moest.

Na een flinke ruzie na het uitgaan met mijn vriendin heeft ze het allemaal tegen haar moeder verteld waar ik achteraf toch blij mee ben. Nou heb ik tenminste iemand 'ouder' waar ik het tegen kan vertellen.

Heb nu gewoon totaal geen geld meer, moet autorijlessen betalen, geld lenen en mijn zorgverzekering elke maand kunnen betalen.

Het zit mij gewoon diep omdat mijn vaders geld was en dat dat het enigste was wat ik aan mijn vader heb overgehouden.

Ik hoop dat jullie mij begrijpen ik ben pas 18 jaar en sta aan het begin van mijn leven. Ik kan er nu wel goed mee omgaan maar je staat er welke elke dag mee op.

Groeten
Stefjoeownz

Berbatov

Bewuste gebruiker
stefjoeownz zei:
Ik had een gokverslaving, 6 maanden geleden. Heb het 5 maanden volgehouden om niets te vertellen alleen mijn vriendin weet het en mijn schoonmoeder. Mijn vader is 5 jaar geleden overleden en had er een erfenis gekregen van ongeveer 10 duizend euro. Mijn vrienden deden vaak gokken (pokeren,roulette etc etc.)

Toen ik een goksite ontdekte waar ik met 20 euro kon verdubbelen naar 100 euro was ik verkocht. Had zo elke dag mijn winst tot op een dag dat ik 800 euro verloor. Ik met mijn domme kop 800 euro gestort en had ik mooi weer 3600 eruit kunnen halen. Ik blij natuurlijk, dat weekend erop voor mijn vrienden sigaretten gekocht gewoon omdat ik het wou vieren.

Op een dag ging het allemaal fout, het begon met 50 euro en ik verloor keer op keer totdat ik 9000 euro verloor. Ik ging door een hel! Wist niet meer wat ik moest doen en hoe het leven verder moest.

Na een flinke ruzie na het uitgaan met mijn vriendin heeft ze het allemaal tegen haar moeder verteld waar ik achteraf toch blij mee ben. Nou heb ik tenminste iemand 'ouder' waar ik het tegen kan vertellen.

Heb nu gewoon totaal geen geld meer, moet autorijlessen betalen, geld lenen en mijn zorgverzekering elke maand kunnen betalen.

Het zit mij gewoon diep omdat mijn vaders geld was en dat dat het enigste was wat ik aan mijn vader heb overgehouden.

Ik hoop dat jullie mij begrijpen ik ben pas 18 jaar en sta aan het begin van mijn leven. Ik kan er nu wel goed mee omgaan maar je staat er welke elke dag mee op.

Groeten
Stefjoeownz

Ik herken je verhaal heel erg. Alleen ben ik een paar keer (vandaag weer) door het oog van de naald gekropen. Ik heb me laten blokkeren van veel sites en ik hoop dat ik niet meer ga, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik speel nu ook onrendabele spelletjes als blackjack en roulette. Niet dat poker rendabel was op de manier waarop ik het op het laatst speelde, ik weet hoe het spelletje gaat maar ik dacht toen alleen aan snel geld verdienen, niet aan strategieën. De gedachte om geld te krijgen door niks te doen is voor mij gewoon niet te weerstaan.

Succes met je situatie! Niet meer gokken, vind een leuk baantje en het komt allemaal goed. Je krijgt toch ook zorgtoeslag en misschien studiefinanciering? Als je echt niet rond komt moet je even op de site van je bank kijken en een kredietlimiet aanvragen. Alleen moet je er echt niet mee gokken. Ik ken het lege en hopeloze gevoel na een verlies, maar daar moet je je snel overheen zetten.

gtedbro

Bewuste gebruiker
Goed om te horen berbatov, heb je het geld veilig weg kunnen zetten? Ik hoop dat je helemaal kunt stoppen, of je moet wel met zulke pietluttige bedragen (kunnen) spelen. Ik wens je veel sterkte.

bluefun

Newbie
Volgens mij heb je het geluk Berbatov dat je wel goed bent in poker. Toch lijkt het mij wel een verslaving te worden, in ieder geval risicovol gedrag. doe de test, neem je geld op en spreek met jezelf af een half jaar niet spelen, als die niet lukt heb je weer wat over jezelf geleerd.
Ik kwam net nog een site tegen over gokverslaving misschien dat je daar wat wijzer wordt.
http://www.nooitmeergokken.nl/index.php ... &Itemid=16
Ik ben ook een gokker maar gelukkig al een aantal jaren gokvrij, maar het spelletje blijt trekken.

Groetjes

space jace

Belezen gebruiker
als het om puur (of vooral) om het pokeren gaat, kun je dan niet gewoon terug stappen op kleinere bedragen? Je hebt die 30.000 winst, probeer dan gewoon met heel kleine bedragen verder te gaan? Dan heb je mooi 30.000 verdient :grin:.

Bored

Belezen gebruiker
Klinkt me wel bekend in de oren hoor berbatov. Ik speel zelf ook en houd me meestal wel aan goed bankroll management, maar vooral tijdens downswings vind ik het lastig om 100 NL te blijven spelen. Vaak lijkt een hoger limiet spelen een oplossing, omdat ik dan snel mijn geld terug kan winnen. In feite vergroot ik alleen de kans dat ik mijn hele bankroll erdoorheen speel natuurlijk.

Ik heb helaas geen oplossing voor je. Mijn moeder vroeg een keer aan mij toen we het over mijn pokerbankroll hadden: "Waarom neem je niet de helft op en speel je met de rest verder? Als je dat dan verlies dan hou je er toch nog een lekker bedrag aan over." Ik kon haar niet uitleggen waarom, maar het idee een limiet om laag te moeten vond ik gewoon heel vervelend. Heb jij dit gevoel ook? Of zou je eventueel de helft kunnen opnemen en met de rest verder spelen?

Welke pokerroom/limieten speel je btw? Misschien ken ik je wel :grin:.

Arizona

Bewuste gebruiker
volgens mij moet ik er ver vandaan blijven. Paar weken geleden eens wat euro's in zo'n kast gegooid, ineens won ik heel veel. Ik had de neiging meteen door te gaan, een vriend zei nee uitbetalen en nooit meer achter een kast gaan staan jij.. :wink: deze raad maar ter harte genomen

trippelh

Bewuste gebruiker
Arizona zei:
volgens mij moet ik er ver vandaan blijven. Paar weken geleden eens wat euro's in zo'n kast gegooid, ineens won ik heel veel. Ik had de neiging meteen door te gaan, een vriend zei nee uitbetalen en nooit meer achter een kast gaan staan jij.. :wink: deze raad maar ter harte genomen

Wijs besluit

Bovenaan