Graag advies, een omslagpunt

Damius

Bewuste gebruiker
Hey allen,
Helaas gebruik ik de afgelopen periode veel uppers op willekeurige momenten. Zo ook gisteravond, omdat ik nog wat in huis had liggen. Inmiddels zes weken lang elk weekend en dan vaak twee dagen. Ik baal er ongelooflijk van en lijkt destructief gebruik te worden. Wat waren voor jullie de eerste stappen in mindering of stoppen?

Kort berichtje, maar hopelijk helpt wat contact me nu verder.

Alvast veel dank

ljuv

DF-koningin
Agreed, maar dat zegt hij toch helemaal niet? Hij heeft het toch over uppers?
Ik denk dat wordt bedoeld dat stoppen met alcohol zijn eerste stap naar stoppen met uppers was.

Hey allen,
Helaas gebruik ik de afgelopen periode veel uppers op willekeurige momenten. Zo ook gisteravond, omdat ik nog wat in huis had liggen. Inmiddels zes weken lang elk weekend en dan vaak twee dagen. Ik baal er ongelooflijk van en lijkt destructief gebruik te worden. Wat waren voor jullie de eerste stappen in mindering of stoppen?

Kort berichtje, maar hopelijk helpt wat contact me nu verder.

Alvast veel dank
Iemand(en) in vertrouwen nemen over je gebruik helpt ook. Reacties en support van je naasten, de mensen voor wie je t uiteindelijk toch doet, kunnen het tij wel doen keren. Of dat het niet nog verder uit de hand loopt zonder dat iemand het weet.

Dirkdirk

DF-koning
Ik denk dat wordt bedoeld dat stoppen met alcohol zijn eerste stap naar stoppen met uppers was.
Ah oké, dat lees ik nergens maar misschien heb je gelijk. Ik heb zelf mijn hele fundering gebouwd op stoppen met alcohol dus als hij dat als sprinkplank gebruikt om te stoppen met uppers lijkt me dat inderdaad een goede beslissing.

• Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Ah oké, dat lees ik nergens maar misschien heb je gelijk. Ik heb zelf mijn hele fundering gebouwd op stoppen met alcohol dus als hij dat als sprinkplank gebruikt om te stoppen met uppers lijkt me dat inderdaad een goede beslissing.
Naja de associatie met uppers gebruiken als je zuupt wordt wel heul vaak gelegd, maar misschien is dat mijn invulling inderdaad heheh.

_shikantaza

Badass junkie
Precies. Ik ging altijd m'n dealer bellen als ik had gedronken. Alcohol maakt grenzen flexibel en goede voornemens gaan snel de deur uit als je aangeschoten bent.

Dirkdirk

DF-koning
Precies. Ik ging altijd m'n dealer bellen als ik had gedronken. Alcohol maakt grenzen flexibel en goede voornemens gaan snel de deur uit als je aangeschoten bent.
Och ik herken dit zo. Alcohol neemt die remmingen zo snel weg dat je die grens niet meer ziet. Maar het is onmogelijk om die grens te peilen. Je kan nooit weten waar het omslagpunt ligt. Of je zit onder grens, of je zit er al te ver boven.

_shikantaza

Badass junkie
Och ik herken dit zo. Alcohol neemt die remmingen zo snel weg dat je die grens niet meer ziet. Maar het is onmogelijk om die grens te peilen. Je kan nooit weten waar het omslagpunt ligt. Of je zit onder grens, of je zit er al te ver boven.
Ja precies, spelen met vuur. Beter helemaal niets meer drinken. Ik ben nu 7 maanden clean van alles en 't voelt echt goed. Helder, geheugen dat naar behoren werkt, stemming is stabiel. Kan 't echt aanraden.

_shikantaza

Badass junkie
@Damius wat mij soms ook wel hielp was op het moment dat ik wilde gaan bellen / bestellen om m'n telefoon en portemonnaie weg te leggen en een uur gaan wandelen of sporten. Meestal was het uitstel van executie maar soms scheelde het weer een terugval.

• Like
Waarderingen: ljuv
Bovenaan