graag advies

hallo,

Ik ben nieuw op deze forum en heb graag advies nodig.
Ik ben er achter gekomen dat mijn vriend weer verslaafd is (hij heeft een terugval gehad) aan cocaine al een aantal maanden.
hij toonde vreemd gedrag kwam elke keer veel te laat als we afspraken en steeds smoesjes waarom hij telaat was, en deed erg geheimzinnig over zijn telefoon.
Op het begin dacht ik eerst dat die vreemd ging. dus ik zocht in zijn telefoon maar waren steeds dingen gewist oproepen die hij gebeld had.
MaarHij heeft eerlijk bekend en is nu 2 weken gestopt zegt hij met medicijnen.
Alleen nu heeft hij zijn wachtwoord veranderd op zijn telefoon en hij pleegt steeds korte telefoontjes van 3 minuten. verder is die wel op tijd dus ik weet niet of die nou echt gestopt is of niet. Als je onderinvloed ben sms je dan en bel je dan met andere? Hij weet dat ik in zijn mobiel gekeken had en heeft dan ook zijn wachtwoord veranderd zodat ik het niet meer kan zien.
maar als je niks te verbergen meer hebt hoezo doe je dat dan?
En hoe kan ik zeker weten of die echt gestopt is?
Zou graag jullie mening willen weten

L

Lid 6909

Gast
Je moet hem gewoon vertrouwen denk ik, als hij je voor het lapje houd kom je er vroeg of laat toch wel achter! Wees niet te achterdochtig, want dat kan namelijk ook veel kapot maken.

Verder sterkte toegewenst!

(en als hij je verneukt, smack je hem ook maar van mij :grin:)

ja wil hem heel graag vertrouwen maar dat is heel moeilijk als je zoveel bent voorgelogen.
En hoezo belt die dan steeds uit zijn werk een kort telefoontje?
En veranderd hij zijn wachtwoord?

L

Lid 6909

Gast
Dat is inderdaad raar, maar mijn vriendin zou ook niet de hele tijd in mijn telefoon moeten kijken, dat komt zo wantrouwerig over. Als je veel bent voorgelogen kan ik het heel goed begrijpen. Maar als je hem nog een 2e kans hebt gegeven, moet je hem die ook helemaal geven. En daar hoort dus ook bij dat je hem weer vertrouwt, of het althans probeert!

Het is moeilijk, en ik verwijt je ook niks.

Sterkte!

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Op een gegeven moment moet je wel iets doen. Een terugval kan en dan kan je hem nog een kans geven, maar als dit door gaat, gaat het ten koste van jezelf. Ik zou dus altijd dan zeggen dat als je hem nog 1x ziet met coke of merk dat hij nog iets gebruikt heeft je hem meteen dumpt. Je moet echt voor jezelf, vaak zie je ook dat hij dan echt stopt, omdat hij jou anders kwijt raakt.

sterkte!

oldskool

Experimenterende gebruiker
echt zeker weten dat hij gestopt is, kan je moeilijk met zekerheid weten....
als je echt aan de coke zit word je heel goed in het verzinnen van bepaalde excuses en uitvluchten...
maar ik zou nog ff geduld hebben met je vriend... ik weet hoe moelijk het is om ermee te stoppen... en ipv achterdochtig te zijn zou je hem eigelijk moeten proberen te steunen :wink:
en ff "duidelijk" laten merken dat je bezorgt bent om hem... en "idd" als dat allemaal niet helpt zou ik verder gaan met je leven!!! ik weet het, het is hard maar dan moet je er gewoon mee kappen vooral voor uw eigen dan....

Atropa

Bewuste gebruiker
Die korte telefoontjes. Als jij bij de groenteboer staat heb je ook niet veel tijd nodig om te zeggen dat je een krop sla wilt.

Als je het echt wilt weten, kijk eens in de vuilnisbak of er opgerolde kokertjes liggen. Check je de randjes van z'n (bank)pasjes eens. Als er een pasje op tafel ligt die eigenlijk in z'n portemonee hoort is het antwoord wel duidelijk.

Als hij vaak roggels in z'n huig heeft zitten kan dat ook op recent gebruik wijzen.

Voor de rest zijn snuivers er vrij makkelijk tussenuit te pikken, glinsterende ogen, en rondom hun ogen vertonen de gelaatstrekker geen verandering in blik of gevoel.

Als je zelf weleens coke gebruikt herken je de controlerende blik die een gebuiker werpt op z'n omgeving om te checken of ze niet door de mand vallen.

Vaak moeten pissen of regelmatig drinken pakken zegt ook nog weleens wat. Blaas scheid uit en mond wordt droog. Weinig speeksel is ook kenmerkend. Maar kan ook door tabak komen.

Buiten dat, als iemand de WC uitkomt en kort daarna anderen levendig verteld over alles en nog wat, en z'n insteek duidelijk wil laten horen, weet je dat hij bruist.

Algehele koele blik, desinteresse en gedragingen, gaat weinig of niet in op wat hen niet intereseerd. Vaak een suffige stemming en uitstraling als de uitwerking komt. Persoon klaagt als er niet opnieuw gesnats kan worden en begint te miereneuken over kleine dingen.

bella1979

Newbie
een bekende Nederlandse heeft weleens gezegd...van coke kan niemand het winnen..
maar ja..dat was dan wel Patty Brard...helemaal ongelijk heeft ze niet..voor het eerst

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Ik vind vertrouwen wel heel belangrijk in een relatie en als hij niet eerlijk tegen je is geweest zou ik hem echt geen kansen blijven geven. Tips om erachter te komen of hij nog gebruikt zijn natuurlijk goed, maar eigenlijk moet het niet nodig zijn. Ik zou hem echt een laatst kans geven en hem anders keihard dumpen, want je bent zelf belangrijker en met iemand die je voorliegt moet je niet samen willen leven.

Is erg makkelijk gezegd, je hebt natuurlijk ook nog zoiets als verlieft zijn wat je niet zomaar aan de kant zet. Maar hoe langer je ermee aan blijft sukkelen gaat alleen ten kosten van je eigen ontwikkeling en geluk.

Sterkte!

Bovenaan