Groei Psilocybe Cubensis remmen\vertragen

ice1983

Newbie
Beste Mede hobbyisten,

Iemand enig idee hoe ik de groei van mijn Cubensis kan vertragen?
Eigenlijk wil ik volgende week zondag 12 april verse cubensis nuttigen, echter staan ze nu al 3 cm hoog op mijn kweekset. Als het zo door gaat zijn ze binnen een paar dagen klaar. Iemand enig idee hoe ik dit groei proces zou kunnen remmen, en later weer starten zodat ik rond het volgens weekend verse kan oogsten? Is de temperatuur verlagen een optie? Koelkast, en dan woensdag weer de warmte in? Verse (geoogste) Cubensis een week bewaren in de koelkast lijkt me iets teveel van het goede, of gaat dit wel?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Mvg.

Autsider

Belezen gebruiker
Minder warm helpt iets maar als ze eenmaal echt groeien maakt weinig meer uit, als het te koud is stoppen ze gewoon maar zullen later ook niet meer verder groeien. 10 dagen is een beetje lang om te bewaren in de koelkast maar zou wel moeten kunnen als het in de groente lade ligt, met gesloten hoed zijn ze het langste houdbaar, ideaal net voordat ie open gaat. Let op ookal zijn ze geplukt leven ze nog, als en ze moeten lucht hebben, als je ze luchtdicht verpakt bederven ze sneller.

KoxBox

Badass junkie
Oogsten en drogen zou ik zo zeggen. Eenmaal ze beginnen te groeien is er niet zoveel aan te doen om ze te vertragen denk ik... Als ze nu 3cm zijn zal het ongeveer nog een 5tal dagen duren eer je kan oogsten, ik denk niet dat je paddestoelen langer dan een week kan bewaren in de koelkast.
Normaal gezien als je ze op een goede manier laat drogen zijn ze na 4-5 dagen droog.

darklord667

Experimenterende gebruiker
Ik droog ze meestal op wc papier op de kachel. En dan duurt het bij mij twee dagen, en dan zijn ze kurkdroog.

Bovenaan